Heb jij al je opa's en oma's nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 03:01

27 jaar, geen opa’s en oma’s meer en helaas ook geen vader meer.
Ouders van mijn vader nooit gekend (opa overleden toen mijn vader 2 was en mijn oma toen mijn moeder net zwanger was van mij). Ouders van mijn moeder heb ik wel gekend :j hele lieve mensen waar ik een erg goede band mee had en veel tijd mee doorbracht. Oma is overleden toen ik 13 was en opa in 2010. Mijn vader in 2014 :(

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:47

De ouders van mijn moeder woonden altijd in Oostenrijk, zijn inmiddels beide overleden.

Van mijn vader vrijwel nooit contact meegehad, leven denk nog wel, mijn vader niet meer.

Vind het soms wel is jammer dat ik nooit echt familie heb gehad, kwa ooms / tantes / neven en nichten enzo, Maarja heb gelukkig heel veel lieve mensen om me heen.

Janine1990

Re: Heb jij al je opa's en oma's nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:12

Ik ben 28... ik heb al bijna 12 jaar geen opa's en oma's meer...
Sowieso heb ik maar één opa en één oma gehad... Mijn moeder is al meer dan de helft van haar leven wees.
De ouders van mijn moeder zijn overleden toen m'n moeder 23 was, 13 dagen na elkaar. Er was toen nog geen sprake van een zwangerschap (mijn ouders waren net een half jaar getrouwd).

In 1996 volgde mijn opa, 76 jaar oud, overleden onder de handen van een chirurg tijdens een routine operatie waarbij bleek dat het euvel eigenlijk helemaal niet te verhelpen was. Hij overleed op de verjaardag van mijn oom (zijn oudste zoon).

Daarna werd mijn oma heel erg snel dement, de laatste leuke dingen die ik me kan herinneren zijn van rond de milleniumwisseling. In 2007 was ze nog maar een heel zielig hoopje mens die haar eigen kinderen niet eens meer herkende.

Destijds betekende het eigenlijk niet echt iets voor me. Het was voor mij heel gewoon dat ik ze niet had. Maar na mijn 20e begon ik me te realiseren dat wij met kerst nooit iets deden, met nieuwjaarsdag ook niet... Ik zie mijn familie veel te weinig (oké, eerlijk, die van mijn moeders kant vind ik vreselijk, de neven en nichten, één oom en tante zijn wel tof). En ik weet gewoon heel weinig van vroeger...

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:19

Ik ben 25 en heb nu twee jaar geen opa's of oma's meer. Mijn vriend (ook 25) heeft nog 2 oma's en 1 opa. Merk in mijn omgeving dat het ook heel wisselend hoeveel grootouders er nog over zijn.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:22

Ik ben 27 en ik heb mijn 2 opa's nooit gekend. Mijn ene oma is gestorven toen ik nog heel jong was daar heb ik ook bijna geen herinneringen aan. Gelukkig heb ik nog 1 oma en die wordt deze vrijdag 101 jaar oud <3

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:27

Ik ben (bijna) 21 en heb alleen nog 1 oma. 1 opa heb ik nooit gekend en ben twee jaar geleden mn oma verloren en vorig jaar mijn opa.

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:39

Ik ben 21 en mijn oma is vorig jaar overleden. Mijn opa leeft nog.
De ouders van mijn vader hebben wij geen contact mee en zie ik dus ook niet als opa en oma, de vader van mijn vader is afgelopen jaar ook overleden, zijn moeder geen idee of die nog leeft.