Roosch schreef:Anoniem schreef:Ik vind dat wanneer je kostgeld aan je kind gaat vragen je waarschijnlijk beter niet aan dat kind had kunnen beginnen. Het is je taak als ouders je kind te ondersteunen een goede toekomst op te bouwen. Daarvoor moet je eigen basis ook goed zijn. Hangt jouw leven af van kostgeld van je kind dan was jouw basis niet toereikend en jij er niet aan toe om een kind te nemen.
Een kind hoort niet op een dergelijke financiële manier belast te worden door ouders.
Nu ben ik niet voornemens om ooit kinderen op de wereld te zetten maar indien ik ooit een vlaag van verstandsverbijstering heb dan zullen ze zodra ze een fulltime baan hebben en er geen andere zaken spelen toch echt kostgeld moeten betalen. Ben van mening dat dat hoort bij het volwassen worden.
We hebben het hier niet over een kind van 12 jaar maar over een volwassene met een baan..
Dus eigenlijk zeg jij nu, dat iedereen die geen kostgeld heeft betaald nooit volwassen is geworden. Ik vind dat toch ook wel een bijzondere uitspraak.
Ik ben heel zuinig op mijn geld, geef het niet uit als dit niet nodig is en spaar dus maandelijks. En dat terwijl ik geen kostgeld heb betaald. Ik doe dit, omdat ik dit fijn en belangrijk vind. Iemand anders kan er heel andere ideeën op nahouden, dat is prima, maar dat heeft toch niets met wel/geen kostgeld betalen te maken??