Wat zou jij doen met 30 miljoen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:54

Ik had een half lot. Dus als ik hem had gewonnen dan was het 15 miljoen.
Wat wij er mee zouden hebben gedaan:

-Naar de gemeente een vergunning aanvragen voor het bouwen van een nieuw (kleiner) energiezuinig huis op ons perceel en daarna ons huidige huis afbreken.
-Naar de buren, vragen of we een hectare grond van hun er bij kunnen kopen.
-Alle schuren plat gooien en 1 mooie grote er voor terug bouwen met mooie stallen.
-Houten omheining om ons perceel.
- een vakantiehuisje kopen in zuid Spanje oid.
-2 leuke zuinige nieuwe auto's voor mij en mijn man.
-vast bedrag per maand aan m'n schoonmoeder geven en een nieuwe auto, zelfde voor mijn ouders alleen die hebben net een nieuwe auto zelf gekocht.
-groot deel van m'n broers hypotheek aflossen+ nieuwe auto.
- een top braaf pony/paard erbij kopen voor mijzelf en kids
- goed gedraineerde buitenbak en paddocks aan laten leggen.

Of te wel, genoeg wensen. :')
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 01-01-19 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:55

quintusgl schreef:
je zal er maar wonen en geen lot hebben....

Maar las ergens hierboven dat Glimmen het net niet nodig hebben...……….. Glimmen is aan de Hoofdweg een drop met giga huizen, maar achter die hoofdweg zit een buurt met mensen die het juist heel goed kunnen gebruiken...

Nee, zuuuur! Alleen daarom al blijf ik maar lid := Want je zult het maar net opzeggen en dan bam, dikke prijs. Geniale constructie wel..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:20

Lusitana schreef:
webster543 schreef:
Zo weinig mensen die een goed doel een schenking zouden doen..

Wellicht omdat men weet dat het meeste naar de diercteuren gaat en niet naar het goede doel zelf?
Ik zou mijn geld vooral besteden aan opvang van zielige paarden. Maar dan heb ik het wel allemaal zelf in de hand.

Maar maak je geen zorgen, als je miljonair bent is het handig om schenkingen te doen vanwege de belasting, dus dat gaan ze vanzelf wel doen.

Inderdaad Lusitana! Geen cent geef ik aan de “goede doelen”!
Er was toen in de tijd van de tsunami een vrouw die een weeshuis had daar op het eiland, die was helemaal verwoest, haar zus deed in Nederland inzameling daarvoor. Zoiets zou ik direct steunen, je ziet wat er gebeurt met je geld maar niet bij die organisaties!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:25

webster543 schreef:

Viel mij ook op. :+ Nuja, toont toch ook weer deels het egoïsme van de mens, wat moet je met zoveel geld...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:31

DezeNaam schreef:
webster543 schreef:

Viel mij ook op. :+ Nuja, toont toch ook weer deels het egoïsme van de mens, wat moet je met zoveel geld...

Ach ja, je kan het ook anders bekijken... Hoeveel mensen willen graag laten zien: Ik zou eerst aan anderen denken. Hoe belangrijk moet het nu daadwerkelijk zijn wat anderen van je vinden? Mensen vinden toch wel iets, of je nu arm of rijk bent, dik of dun, vriendelijk of arrogant... Er is altijd wel een negatieve kant aan te draaien. Terwijl je mensen ook gewoon kan laten leven en lekker laten fantaseren over die miljoenen. :roll:

Ik lees best heel wat mensen die maatschappelijke dingen willen gaan doen, onder meer vrijwilligerswerk etc. Volgens mij zijn goede doelen tegenwoordig alleen als zodoende gekwalificeerd als het een grote naam heeft, maar wordt er voorbij gegaan aan een hele hoop goede initiatieven die mensen hier meteen tonen. Minder werken om vrijwilligerswerk te kunnen gaan doen, het steunen van andere maatschappelijke initiatieven of wat voor manier dan ook. Die doen een hoop meer moeite dan een overboeking te doen via de bank :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:57

DezeNaam schreef:
webster543 schreef:

Klopt, heeel egoïstisch dat ik mijn ouders hun hypotheek zou afbetalen, mijn zus dr studieschuld etc. :roll:

Moonlight17

Re: Wat zou jij doen met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 00:10

Doe nooit mee.
30 miljoen zou ik de eerste 52% alvast apart zetten voor onze vriend de belastingdienst.
Overige ongeveer 15 miljoen zou ik me een huis mee kopen en de rest zo gaan investeren dat ik voor de rest financieel onafhankelijk kan leven.

Met alles wat ik over hou van wat ik dan als inkomsten genereer ga ik heel voor diverse doelen gebruiken.

O.A.
Familie helpen
Goede doelen naar keuze
Nog meer kleinere dromen verwezenlijken.
Weer meer op vrijwillige basis evenementen organiseren.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 02:23

DezeNaam schreef:
webster543 schreef:

Nouja zeg.... :') als ik fantaseer over de lotto winnen, dan denk ik aan een huis met grond, vakanties etc. Nee dan denk ik niet meteen aan welke goed doel ik t zou doneren. Betekend niet dat ik het niet zou doen.

Beetje flauwe opmerkingen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 02:31

Ik zou mijn moeder uit de bijstand halen en een huis met een prachtige keuken voor haar kopen zodat ze haar hobby kan uitoefenen..

En voor mijn vriend en mij hetzelfde.. ik hou namelijk ook ontzettend van koken. Voor hem een flinke hobbygarage/-schuur erbij en een achtertuin (al dan niet met zwembad).

Ik zou tevens de schuld die ik bij mijn vriend heb (hij betaalt mijn rijlessen) meteen afbetalen.

En nadat ik mijn rijbewijs heb zou ik een leuk auto'tje kopen voor mezelf.

En misschien wat minder voor de hand liggend maar wel iets wat ik zou doen. Een 1e lijns psycholoog zoeken zodat ik aan mijn onzekerheid over mezelf kan werken.. zonder me zorgen hoeven te maken over hoeveel het kost.

En ik zou mijn kat verwennen met een giga krabpaal omdat ze zo gek is op klimmen. En haar op graanvrij voer zetten waar ik nu nog geen budget voor heb.

Allemaal egoïstisch? Misschien. Maar ik heb sinds mijn 7e jaar in een bijstandsgezin geleefd en sinds ik op mijzelf woon ook knoerthard moeten werken voor mijn geld. Dus ik zou eerst aan mezelf denken, ja.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 07:06

En, is er iemand die iets gewonnen heeft.... Ik had 10 euro, mijn man 100. Dus we dromen nog even verder...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:15

Met 30 miljoen zou ik een huis met heel veel grond kopen. Ik zou een paddock paradise laten bouwen en zelf een paard kopen zodat ik weer kan rijden. Daarnaast zou ik kinderen van bijstandsgezinnen de kans willen geven om gratis paardrijles te komen nemen. En dan lessen waarbij welzijn altijd op 1 staat zodat ze een goede basis krijgen. Ik zou mensen met een achterstand op de banenmarkt inhuren om te helpen met de verzorging.

Het huis zou ik zo duurzaam mogelijk willen maken en daarnaast zou ik graag zelf mijn groenten gaan verbouwen. Ik zou dan ook investeren in eigen machines zodat ik ook zelf kan hooien etc.

Mijn vriend zou dan een hondenopvang kunnen beginnen voor staffordachtige honden. We zouden dan veel cursussen en trainingen gaan volgen om nog meer te leren.

En verder zou ik ook wat schenken aan goede doelen en lokale verenigingen. De rest zou ik beleggen in ontroerend goed. Maar ik zou dan wel sociale huurwoningen gaan verhuren omdat ik uit eigen ervaring weet hoe lastig het is om iets betaalbaars te vinden

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:30

- Een villa in het Caribisch gebied/Florida kopen én een villa in Kefalonia en afwisselend daar wonen waar het het mooiste weer is.
- Een katten/hondenopvang op Kefalonia sponsoren en de juiste mensen daarvoor in dienst nemen.
- Donaties aan het WWF en KWF. Hoewel ik voor de laatste liever zelf een onderzoek zou uitzoeken en dan rechtstreeks doneren voor onderzoek.

Helaas, keep on dreaming, we hadden in beide loterijen niets.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:37

Hier een straat verderop hebben ze 100000 gewonnen! Komt dichterbij :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:58

Ik vraag me dan af hoeveel ze uiteindelijk ontvangen per lot. Volgens mij valt dat best tegen. Geen idee hoe groot de straat is maar stel dat er 25 loten meespelen, dan heb je € 4000,- minus kansspelbelasting is 3000,- netto. Is niet eens heel veel.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:59

chanicha schreef:
Hier een straat verderop hebben ze 100000 gewonnen! Komt dichterbij :')

Fijn voor die mensen, wel balen zo dichtbij en dan er net naast zitten....

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:00

Fitzroy schreef:
Ik vraag me dan af hoeveel ze uiteindelijk ontvangen per lot. Volgens mij valt dat best tegen. Geen idee hoe groot de straat is maar stel dat er 25 loten meespelen, dan heb je € 4000,- minus kansspelbelasting is 3000,- netto. Is niet eens heel veel.

Maar als er maar 10 mensen mee spelen.... Of zelfs minder. Vorig jaar maar 2 of 3. En 3000 euro zou ik ook heel blij mee zijn.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:16

Dromen verwezenlijken,(al leven we nu al in een mooie droom) familie wat kado doen. Kinderen hun rekening goed spekken.

Goede doelen bekijk ik dan tzt wel. Zeker niet mijn prioriteit aangezien het meeste naar de goed verdienende directeur gaat...
Mocht dat niet zo zijn, bekijk ik het tzt wel.

Maar... Ik Moet dan nodig is een lot gaan kopen.. |(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:36

Ik ga vrijwilligers werk doen, dus geef mezelf aan een goed doel :j . Maar goed, voor nu nog maar even door werken en niet verhuizen want we hebben precies 0 euro gewonnen :')

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:38

Ik zou zelf een stichting oprichten en nooit zo aan een goed doel geven. Tevens zou ik nooit een huisJE kopen van 30 miljoen, ik ben geen kabouter tenslotte. Ik zou een mooi groot, ecovriendelijk huis zetten met een prachtig uitzicht.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:56

Ik zou eerst een maand of 2 op reis gaan samen met vriendlief :+ Al zitten we dan wel met de katten, maar daar is vast een oplossing voor.
Als ik thuis kom zou ik gaan kijken voor een huis samen en wat doneren aan mijn ouders zodat hun huis afbetaald is en wat aan mijn broer geven, niet teveel want hij kan niet met geld om gaan :) Denk dat ik schoonouders ook wat toe zou stoppen al vraag ik me af of ze dat wel willen.
Verder zou ik denk ik niet stoppen met werken maar wel minder gaan werken. Of misschien wel stoppen en meer gaan werken bij mijn vrijwilligerswerk. Mooie auto kopen, mijn vriend zijn rijbewijs laten halen, mijn vriend motiveren om zijn eigen zaak te openen wat hij zo graag wil. Wellicht daar dan samen in gaan werken. Maarjaaaaa dromennnnnn
Helaas hier maar 10 euro gewonnen dus 20 euro verlies _O-

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:36

Als wij een zo’n groot geldbedrag zouden winnen dan zou als eerst mijn man een andere auto mogen uitzoeken. Ben ik van dat gezeur af dat onze huidige auto gewoon drie keer niks is volgens hem :+

Tweede is een afspraak bij de bank voor een herziening van de hypotheek. Hoe dat eruit gaat zien weet ik nog niet, maar ik ga wel eerst bij een paar collega’s te rade waarvan ik weet dat die daar wat meer kaas van hebben gegeten.

Vervolgens komt de keuken aan de beurt (aan vervanging toe) en de tuin een make-over (staat al zolang op mijn verlanglijstje).

Daarna ga ik weer terug naar die collega’s om eens te kijken hoe ik het resterende geld het beste kan beleggen om daar zo lang mogelijk van te kunnen genieten. En misschien neem ik ook nog wel een sabbatical op om gewoon eens even wat goeie me-time te hebben en eens dingen te doen en proberen waar ik anders nooit de kans voor krijg.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:29

__Sannne schreef:
DezeNaam schreef:

Klopt, heeel egoïstisch dat ik mijn ouders hun hypotheek zou afbetalen, mijn zus dr studieschuld etc. :roll:

Voel je anders persoonlijk aangesproken ofzo. :’)

Dat is nog steeds enkel iets voor je naasten. Uiteindelijk kan je wel wat meer mensen/dieren helpen met zoveel geld. Die studieschuld maakt je echt niet veel armer moest je zoveel geld winnen. Maar iedereen doet uiteindelijk met zijn denkbeeldige geld wat hij wilt hé.

En Maartje, waarom zou ik die mening niet gewoon mogen hebben? Als jij eerst aan jezelf denkt (wat mag, maar aangezien je hier kan typen heb je tijd genoeg om de rest er ook bij te schrijven) dan is dat zo. Maar als er dan ook niet aan gedacht wordt hoe je de wereld verder kan helpen met zoveel geld, dan vind ik dat veel over iemand zeggen. Lijkt mij dat ik die mening gewoon mag hebben.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:32

Verhuizen naar Portugal en daar gaan wonen en workshop vacanties aan gaan bieden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:52

@dezenaam: waarom zou je te koop lopen met dingen aan goede doelen schenken? Moet je dan tot in detail vermelden wat je met die 30 miljoen zou doen?
Ik vind het ontzettend nobel van mensen als ze in hun eigen omgeving al anderen er van laten meegenieten. Er zijn zo ontzettend veel goede doelen dus als je wat extra’s doneert per doel is dat al heel mooi. Zelfs met 30 miljoen kun je de wereld niet redden.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:58

Fitzroy schreef:
@dezenaam: waarom zou je te koop lopen met dingen aan goede doelen schenken? Moet je dan tot in detail vermelden wat je met die 30 miljoen zou doen?
Ik vind het ontzettend nobel van mensen als ze in hun eigen omgeving al anderen er van laten meegenieten. Er zijn zo ontzettend veel goede doelen dus als je wat extra’s doneert per doel is dat al heel mooi. Zelfs met 30 miljoen kun je de wereld niet redden.

Waarom zou je te koop lopen met alle dingen die je voor jezelf zou kopen? :+ Mensen lopen hier toch ook tot in detail te vermelden wat ze voor zichzelf zouden kopen/bouwen met dat geld? _O- Ik schrijf in mijn post toch dat mensen zelf moeten weten wat ze met hun geld doen, maar lijkt mij ook dat ik daar gewoon een mening over mag hebben.
Nee natuurlijk, je kan er de wereld niet mee redden, als iedereen zo gaat denken werkt het inderdaad nooit. Als al die mensen die stikken in het geld wat meer zouden bijdragen, zou de wereld er al stukken beter uitzien...