Hoe vaak bestel jij online?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:24

MarcoBorsato schreef:
Maar dat is toch prima verder?

Sorry, ik begrijp je denk ik niet.
Ik haalde alleen het probleem aan dat er steeds meer (kinder)kleding winkels verdwijnen. De oorzaak hiervan is duidelijk.

x_Kaat_x

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:29

Echt heeel vaak _O- nu ben ik maar een studentje dud boodschappen of dergelijke daar heb ik het zeggenschap niet over.. maar er hangt hier op de deur wel standaard een briefje wat te doen met de pakjes als we niet thuis zijn.
Denk dat er gemiddeld toch wel 2-3x / maand pakketjes worden bezorgd. Sommige periodes wel minder.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:29

HorseTopShop schreef:
MarcoBorsato schreef:
Maar dat is toch prima verder?

Sorry, ik begrijp je denk ik niet.
Ik haalde alleen het probleem aan dat er steeds meer (kinder)kleding winkels verdwijnen. De oorzaak hiervan is duidelijk.

Dat is waar!

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 13:48

Uiteindelijk verdwijnen er sowieso steeds meer winkels. Niet alleen kleding.

Webshops hebben het zwaar, zeker door de retouren, winkels hebben het zwaar door de webshops. Maar ja de tijd veranderd ook. Mensen zijn gewoon meer online.

Ik ben net verhuisd naar een dorp met 3 winkels, ik kom van het centrum van een grote stad, daar liep ik zo 3 4 keer per week de stad in. Nu moet ik daar een dag of middag voor uittrekken en dat gebeurt dus veel minder vaak maar bestel ik wel meer online.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:00

Zalando is nu ook begonnen met grote etiketten die je niet van je kleding af kunt halen of je kan het niet meer retouren. Dit snap ik ook, helenoel mensen dragen die kleding een dag en sturen ze erna terug, met boodschap dat ze beschadigd zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:27

Magrathea schreef:
verootjoo schreef:
En wat is dan het probleem?

Het probleem is dat veel van die gepaste kleding vaak niet meer opnieuw verkocht kan worden. Dat wordt dan weggegooid. Enig idee wat de milieu impact is van kleding? https://www.bedrock.nl/nieuwe-outfit-impact-milieu/

Hmmm... ja ik weet idd van de impact op het milieu is van het produceren van kleding.

Is het echt zo dat teruggestuurde kleding vaak niet meer verkocht kan worden? Dat vind ik wel schokkend ja... Daar zouden wat mij betreft wel strengere regels op mogen komen. Zoals niet terugbetalen als het overduidelijk kapot of viesgemaakt is. Net als in een gewone winkel.
En ik denk ook dat het veel scheelt als alle kledingwebshops goede maattabellen op de site zetten. Dat mis ik soms echt, en maten lopen regelmatig toch wel heel erg uit een. Als je van tevoren goed kan meten, hoef je ook geen dubbele maten te bestellen.

Verder vind ik internetshoppen heerlijk. Hier in de buurt hebben ze geen winkels van de merken die ik wil, dus daarom bestel ik op internet.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:30

mijn man komt wel eens bij een bedrijf wat kleding vernietigd, het is te bizar voor woorden hoeveel er hier verwerkt wordt.

Maar ja aan de ene kant triest aan de andere kant we hebben er allemaal aan mee geholpen?

We willen goedkoop, veel keuze, niet elk seizoen hetzelfde etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:35

Ik bestel echt bijna nooit wat online, soms een agenda ofzo bij bol....

Mijn vriend bijna elke dag wel wat, met name bij ali :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:46

Ik neem toch aan dat ze het dan naar instanties als het leger des heils brengen?

Die verdelen in bruikbaar en recyclebaar en krijgen daarvoor per kilo betaald.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:58

Afbeelding

Schijnt dat Amazon bijna alles vernietigd wat terug gestuurd wordt.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:00

Dat is niet waar, mijn man koopt voor zijn bedrijf regelmatig partijen met amazon returns en daar is fikse handel in.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:10

mvdbijl schreef:
mijn man komt wel eens bij een bedrijf wat kleding vernietigd, het is te bizar voor woorden hoeveel er hier verwerkt wordt.

Maar ja aan de ene kant triest aan de andere kant we hebben er allemaal aan mee geholpen?

Ai, dat vind ik echt shocking. Waarom gaat die kleding niet naar leger des Heils, voedsel/kledingbank, 2e/3e wereldlanden of oorlogsgebieden?

Dat laatste ben ik met je eens. Goedkoop, vaak en veel kleding kopen gaat ten koste van het milieu en andere mensen en zou je daarom niet moeten doen :n

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:26

Froukje schreef:
[ [url=m/6hGkJ8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Schijnt dat Amazon bijna alles vernietigd wat terug gestuurd wordt.

Wehkamp schijnt een outlet te hebben waar geretourneerde dingen heen gaan die open zijn geweest. Zit vlakbij Slagharen.
Amazon vernietigd lang niet alles, er staan genoeg videos op YouTube met verrassingspakketten van geretourneerde dingen van Amazon.

Zelf bestel ik vrij weinig online; als ik al iets bestel zijn het boeken die ik niet in de boekwinkel kan krijgen zoals studieboeken. Kleding wil ik toch altijd even passen en voelen, evenals schoenen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:00

Ik bestel vrij veel online. Eigenlijk teveel. := Misschien moet ik dit topic grondiger doorlezen om iets minder snel op die bestellen knop te drukken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:19

Coolblue heeft ook producten met een 'mankementje' (vaak een kras of deuk oid) op de site staan, weet niet of dat retour gestuurde producten zijn of beschadigd bij transport oid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:11

lor1_1984 schreef:
Coolblue heeft ook producten met een 'mankementje' (vaak een kras of deuk oid) op de site staan, weet niet of dat retour gestuurde producten zijn of beschadigd bij transport oid.

Tweedekansjes inderdaad. Die zijn teruggestuurd en hebben een geopende verpakking. Verder is het vaak nog helemaal nieuw. Soms zit er een kras ofzo op maar dat staat er altijd bij. Meestal gaat het om open verpakkingen met nieuwe geretourneerde artikelen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:33

Ik had me er zelf niet verder in verdiept maar ze wel langs zien komen bij de opties toen ik vorig jaar mijn koelkast bestelde. :)
Moet zeggen dat ik het best een goede zaak vind dat ze zoiets aanbieden, minder verspilling en voor iemand met een net wat kleiner budget mooi nieuw spul. :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:43

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:16

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:03

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:51

lor1_1984 schreef:
Ik had me er zelf niet verder in verdiept maar ze wel langs zien komen bij de opties toen ik vorig jaar mijn koelkast bestelde. :)
Moet zeggen dat ik het best een goede zaak vind dat ze zoiets aanbieden, minder verspilling en voor iemand met een net wat kleiner budget mooi nieuw spul. :j

Het scheelt bij Coolblue meestal hoogstens een tientje of twintigje. Voor dat twintigje verschil heb ik het liever écht nieuw, zeker dure elektronica zoals zij verkopen.

Wel een keer bij BCC in de online outlet een showmodel vaatwasser met een kras erop gekocht met 180 (!!!) euro korting. Voor een apparaat dat in je bijkeuken staat... Dat zijn de betere deals.

Naar aanleiding van dit topic heb ik besloten te kijken of ik het volhoud om drie maanden lang geen dingen op internet te bestellen die niet essentieel zijn. Misschien ook eens goed voor mijn portemonnee als ik niet iedere week een Zalando pakketje krijg... :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:09

verootjoo schreef:
mvdbijl schreef:

Ai, dat vind ik echt shocking. Waarom gaat die kleding niet naar leger des Heils, voedsel/kledingbank, 2e/3e wereldlanden of oorlogsgebieden?

Dat laatste ben ik met je eens. Goedkoop, vaak en veel kleding kopen gaat ten koste van het milieu en andere mensen en zou je daarom niet moeten doen :n

Maar eerlijk, hebben ze in die gebieden / bij die instanties iets aan mooie avondjurkjes, lingerie, hip gescheurde spijkerbroeken etc?
Sterker nog, ik heb mij laten vertellen dat veel van zulke inzamelaars helemaal niet (meer) zitten te wachten op alle hippe merkkleding die in het westen niet meer te verkopen is. Veel meer behoefte is er vaak aan bijvoorbeeld sokken en ondergoed, maar ja dat wordt niet gedoneerd :=

Het gaat heel snel hoor. Als er een vlekje op zit dat er niet zo snel af gaat, als het niet meer 'nieuw' ruikt (bijv naar parfum of jouw doucheschuim, of misschien naar je huis). Je hoeft het niet eens een avond gedragen te hebben.

Overigens zou ik best 10-20 euro korting willen op een artikel dat net zo goed is als het nieuwe. Waarom moet er meer korting op gegeven worden dan? Het werkt toch nog perfect? Wie geeft iets om een krasje dat je misschien niet eens zelf op was gevallen als je het niet wist? Ik neem ook aan dat dezelfde garanties van toepassing zijn. Dus wat korting op een product dat exact even goed is als het 'origineel' zegmaar minus de geopende verpakking/een krasje of vlekje dat er bij mij ook wel binnen een halfuur op zit en de werking niet beinvloedt vind ik best in verhouding :j