Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Re: Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 18:56

Deze morgen het gesprek aangeknoopt. Hij gaat vanaf morgen in de kamer bij zijn dochter slapen, die vrijdag terug komt. Ik heb nogmaals aangeboden om hem te helpen met een paar uurtjes z’n eigen kamer op te ruimen.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:58

Oh super fijn ! Denk dat jullie boffen met elkaar als ik t zo lees, ondanks de moeilijkheden <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:04

Fijn dat je het gesprek hebt aangeknoopt en dat het een mooie uitkomst heeft. Heb jij je eigen plekje ook weer terug.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:17

Mooi dat er een oplossing is ik hoop dat je je rust weer kan vinden.
Het viel mij op dat sommige mensen in het topic je een beetje zeurderig vonden over komen
maar ik begrijp het wel iedereen is anders en voelt zich anders in bepaalde omstandigheden de een vind het vreselijk om in een stil verlaten huis te zitten en wil het liefst 24/7 mensen om zich heen en de ander wil het liefst rust. Ik ben zelf een beetj 50/50 vind het heerlijk als mn vriend thuis komt na zn werk maar lekker het huis voor mezelf alleen vind ik ook leuk gewoon lekker stomme meiden series kijken zonder zijn commentaar :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:41

Goed zeg, fijn hoor dat je dalijk weer je eigen plekje hebt.
Succes met je studie!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:38

CalipsoLover schreef:
Deze morgen het gesprek aangeknoopt. Hij gaat vanaf morgen in de kamer bij zijn dochter slapen, die vrijdag terug komt. Ik heb nogmaals aangeboden om hem te helpen met een paar uurtjes z’n eigen kamer op te ruimen.

Dat is fijn,begreep hij je ook wel?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 03:41

beatje schreef:
CalipsoLover schreef:

Mooi, blijft hij daar ook slapen , ook als het dochtertje weer weg is of verkast die dan misschien alsnog terug naar jouw kamer?(in dat geval heb je nog steeds je eigen kamer niet terug)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 13:43

shilady schreef:
Mooi dat er een oplossing is ik hoop dat je je rust weer kan vinden.
Het viel mij op dat sommige mensen in het topic je een beetje zeurderig vonden over komen
maar ik begrijp het wel iedereen is anders en voelt zich anders in bepaalde omstandigheden de een vind het vreselijk om in een stil verlaten huis te zitten en wil het liefst 24/7 mensen om zich heen en de ander wil het liefst rust. Ik ben zelf een beetj 50/50 vind het heerlijk als mn vriend thuis komt na zn werk maar lekker het huis voor mezelf alleen vind ik ook leuk gewoon lekker stomme meiden series kijken zonder zijn commentaar :o

Ik vind beide ook wel fijn, maar ik ben een gewoonte persoon die niet goed met grote veranderingen om kan gaan. Dit is natuurlijk heel wat, en een kind van 3,5 jaar is zeker niet niks waar je in 1,2,3 aan kan wennen, nu is het even afwachten hoe het zal zijn als zij terug is. Nu gaat het goed.

beatje schreef:
CalipsoLover schreef:

Ja gelukkig wel, hij zei meteen dat het goed was zonder vieze blikken ofso...

Sabri schreef:
beatje schreef:

Mooi, blijft hij daar ook slapen , ook als het dochtertje weer weg is of verkast die dan misschien alsnog terug naar jouw kamer?(in dat geval heb je nog steeds je eigen kamer niet terug)

Nee, hij zal daar wel blijven slapen, kan ik met bijna 100% zekerheid zeggen. Als hij het vervelend vind is dat een extra reden om sneller zijn eigen oude slaapkamer in orde te brengen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:53

Goed gedaan! Prima oplossing!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 11:46

Wel... Ik slaap nu twee dagen terug in mijn eigen kamer. Heel blij dat ik die terug heb. Maar mijn broer heeft de kamer nu eigenlijk al « subtiel » teruggevraagd... Zucht, hij heeft de kamer bijna twee weken gehad. Maar daarnet zei hij dus tegen mij dat hij het niet ziet zitten in de kleine kamer omdat het daar zo klein en koud is, en hij daar eigenlijk niet meer wil slapen. Ik heb gezegd dat hij dan zo snel mogelijk zijn eigen kamer moet in orde brengen, waarop hij zei « ja maar dat duurt nog zeker 2 weken... » ben er verder niet op ingegaan en ben ook niet van plan mijn kamer weer op te geven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:48

Goed gereageerd!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:48

Houd voet bij stuk TS, hij had zn oude kamer al klaar kunnen hebben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:50

Wauw... erg dat die dat durft te vragen...

2 weken om een kamer op te ruimen? Een werkgever verwacht dat je een hele verhuizing in 1 dag kan doen, dan moet 1 kamer opruimen ook wel lukken lol

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:53

Super gereageerd TS
Dan zal hij vaart moeten zetten met zijn eigen kamer :)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:56

Idd, kamer opruimen duurt geen 2 weken.
Als hij die kamer nu te klein en koud vind heeft hij een stok achter de deur om z'n eigen kamer zo snel mogelijk klaar te maken.
Zo koud zal die kamer nu ook niet zijn, z'n dochtertje kan er prima slapen.

Anyhow, jouw examens zijn er nog steeds dus je hebt nog steeds een studeerplek nodig, aka je kamer.
Die examens is heel de maand januari hé? Heeft hij ruim de tijd om z'n kamer op te ruimen ~~}> .

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:56

Volhouden hoor! Dit is dan nu juist de stok achter de deur om eens actie te ondernemen en die kamer op te ruimen. Waarom zou dat 2 weken moeten duren? Als hij eens even een dag flink de handen uit de mouwen steekt moet het toch al klaar zijn? Of in ieder geval leeg en dat er een bed in kan?
Het klinkt een beetje als ''liever lui dan moe'' en ik vind hem daar behoorlijk egoïstisch in. Je moeder zou je hierin ook bij mogen vallen vind ik en hem gewoon uitleggen dat hij of bij zijn dochtertje slaapt of zelf die kamer op gaat ruimen.
Hij moet in de eerste plaats eens blij zijn dat hij weer tijdelijk thuis kan komen wonen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:59

Je kunt hem nog voorstellen dat jullie er samen even de schouders onder zetten om zijn oude kamer op te ruimen, zodanig dat zijn bed er kan staan maar daar wil en kan je dan ook niet meer dan 2 uur aan besteden. Verder gewoon je poot stijf houden. Jij woont daar, hij is gast. En als het hem niet bevalt staat het hem vrij een ander plekje te zoeken.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:03

Ik zou wel de deur op slot doen als je niet in je kamer bent.Kan hij de kamer niet stiekem in pikken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:04

CalipsoLover schreef:
Wel... Ik slaap nu twee dagen terug in mijn eigen kamer. Heel blij dat ik die terug heb. Maar mijn broer heeft de kamer nu eigenlijk al « subtiel » teruggevraagd... Zucht, hij heeft de kamer bijna twee weken gehad. Maar daarnet zei hij dus tegen mij dat hij het niet ziet zitten in de kleine kamer omdat het daar zo klein en koud is, en hij daar eigenlijk niet meer wil slapen. Ik heb gezegd dat hij dan zo snel mogelijk zijn eigen kamer moet in orde brengen, waarop hij zei « ja maar dat duurt nog zeker 2 weken... » ben er verder niet op ingegaan en ben ook niet van plan mijn kamer weer op te geven.

Goed gedaan Ts! En.... tegen de kou kun je toch een verwarming aanzetten?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:04

Britta31 schreef:
Ik zou wel de deur op slot doen als je niet in je kamer bent.Kan hij de kamer niet stiekem in pikken.

Nouja zeg, dat vind ik wel erg ver gaan, ook dat je er vanuit gaat dat hij dat zal doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:08

Vind het apart overigens dat hij “ koud” als argument op geeft. Zijn dochtertje slaap er ook. Ik heb in mijn ouderlijk huis nooit verwarming gehad, de ijsbloemen stonden op de ramen. Ik leef nog steeds!
Extra deken dan maar als je het koud hebt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 12:12

Hij is wel al aan zijn eigen kamer begonnen, maar is bezig met het eerst terug een likje verf te geven. Door de omstandigheden en de achterstand die ik daardoor op schema heb heb ik inderdaad niet meer dan 2 uur de tijd om hem eens te helpen. Gisteren heb ik ook weer gebabysit (hij kwam het vriendelijk vragen, moeder stond 50km verder in pannen en wou het kindje liever niet meenemen om mijn moeder te gaan helpen) dus heb natuurlijk ja gezegd om even te babysitten, maar 2 uur werd al snel 4 uur waardoor ik gisteren ook niet heb kunnen doen wat ik wou.
Ik ga mijn moeder straks ook even in lichten dat hij dit gevraagd heeft, maar zeggen dat ik nu eindelijk goed vertrokken ben en dus mijn kamer echt niet meer wil afstaan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:14

Dat zijn wel onvoorziene omstandigheden natuurlijk en snap ik dat hij dat vraagt..... maar gaat wel weer vab je studietijd af natuurlijk.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:20

Goed, dat je moeder pech had is niet te voorzien natuurlijk. Maar is het nou echt zo belangrijk welke kleur verf er op de muur in zijn oude slaapkamer zit? :? Hij kan daar toch gewoon slapen, is hij helemaal gek geworden. 8)7

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:23

topsylover schreef:
Goed, dat je moeder pech had is niet te voorzien natuurlijk. Maar is het nou echt zo belangrijk welke kleur verf er op de muur in zijn oude slaapkamer zit? :? Hij kan daar toch gewoon slapen, is hij helemaal gek geworden. 8)7

Nouja zolang Ts er geen last van heeft en moeders (eigenaar van t huis) t prima vindt is dat geen probleem lijkt me. Moet ie alleen niet bij TS gaan zeuren (of verwachten dat ze oppast als hij aan t texen is)