Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:51

colinneke schreef:
Dit jaar heb ik een zo'n grote huishoudtrap gehad voor mijn verjaardag.
Gedachtegang van vriend: die hebben we nog niet en is toch heel praktisch :

whahhaha, ik ga stuk :')
Typisch gedachtegang van de man

Mijn meest teleurstellende cadeau moet wel zijn de glazen visjes op een stokje die ik van mijn moeder kreeg toen ik 12 of 13 werd. Ik wilde heel graag echte goudvissen, maar mijn moeder vond vissen vies, dus kreeg ik glazen visjes. :x Uiteindelijk nog wel een echt leuk cadeau gekregen :j

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:51

Een snijplank van mijn toenmalige vriendje :\

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:59

Een wekker die afgrijselijk hinnikt... * ik was al ver in de 20...
-O-

Dat ding heeft mij in elk geval nooit wakker gemaakt...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:00

Van mijn schoonmoeder:
Na het gedoe met de sjaal, dienbladen, sieraden en andere prullen bedacht ik mij net mijn verjaardags kado voor dit jaar.
Bij elke winkel waar we waren zegt ze als je wat ziet voor je verjaardag moet je het zeggen. Nou liepen we in de Xenos, maar ik wilde sws niks voor in huis. We hadden net een nieuw huis maar ik was jarig en wilde wat voor mezelf. Mijn vriend ziet een kast, leuke kast dat wel maar ik hoefde hem niet perse te hebben. Mijn vriend roept dus keihard Ooh lau die kast is gaaf. Dus ik zeg ja die is wel leuk ja. Nog geen paar min later staat ze die kast af te rekenen. Ja lau voor je verjaardag......
gelukkig bleek de kast niet goed en konden we hem terug brengen. Kregen het geld terug en ik heb er kleding van gekocht. Want mijn vriend wilde die kast ik niet. Maar zo gaat het altijd, met kerst krijgen WE een klok die HIJ wil hebben.
Laten we het er op houden dat ze mij verschrikkelijk vinden.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:05

Een verwelkte roos had ik eens bij thuiskomst gekregen..zijn moeder kreeg een heel mooie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:05

Ik heb een lijstje....

De sneuste cadeaus waren van mijn ex. Met Sinterklaas hebben we als familie de richtlijn dat je voor 25 euro iets koopt voor je surprise en voor datzelfde bedrag of iets meer iets voor je geliefde. We zijn met een grote groep dus het wordt ook wel gewaardeerd dat als je meerdere kleine cadeau's hebt, je deze samen inpakt zodat ze in een keer uitgepakt kunnen worden. Ik was al het hele jaar aan het uitvissen wat hij leuk vond zodat ik de perfecte cadeaus zou hebben en had ook een lijstje met wat ik zou willen.

Wat kreeg ik van mijn ex: acht afzonderlijk ingepakte cadeautjes met daarin... steeds 1 zakje winegums, chocolade en pepernoten uit de supermarkt. Allemaal per stuk ingepakt. Allemaal stonden ze altijd al tijdens sinterklaas in schalen op tafel. En dat elk jaar opnieuw 'maar ik zie het probleem niet, dat vind je toch lekker?'...
Toen eindelijk tot hem doordrong dat ik dat verschrikkelijk vond en mijn familie ook, kregen zijn cadeaus een upgrade: toen kreeg ik boeken en cd's van schrijvers/zangers cadeau waar ik nog nooit van gehoord had, maar die waren 'goed voor je culturele opvoeding want jij leest/luistert alleen maar naar prut'. Wat zo ongeveer nog erger was dan de ingepakte winegums.
Het laatste cadeau was een nieuwe theepot want in mijn oude theepot zaten barsten en dat vond hij niet kunnen. Niet dat ik er een probleem mee had, maar oke. Alleen kreeg ik geen nieuwe theepot maar een briefje 'je krijgt dezelfde theepot maar dan nieuw' want... Hij wist niet welk merk het was en even de theepot omdraaien en merk en type intoetsen op Google was teveel werk.

Sinterklaas bevalt stukken beter sinds ik me niet meer schrap hoef te zetten voor zijn 'cadeaus'...

Saleisha

Re: Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:24

Twee gerecyclede cadeaus van m'n ex. Een doosje thee uit de kast van z'n moeder en een kookboek die z'n zus niet meer gebruikte. Ik dronk toen nooit thee, en het was een heel stom kookboek.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:35

Mijn vriend had zijn propedeuse binnen dus ik had een set speciaabier gekocht als cadeautje. Vervolgens vergat hij mij een week later iets te geven voor mijn propedeuse...

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:36

Vroeger had ik een bloemenzaak. Toen onze oudste dochter serieus een vriendje had, heeft ze de dag voor mijn verjaardag een plant opgezocht, uit de kliko, hartstikke dood, netjes ingepakt en vriendlief die aan mij laten geven. Dat gebeurde precies om 12 uur, bij aanvang van mijn verjaardag, en ik heb nog nooit iemand zo beteuterd zien kijken. En ik heb nog nooit zo hard moeten lachen. En zo lang. Ik heb het eerste kwartier van mijn 37e levensjaar hikkend doorgebracht. De tranen rolden over mijn wangen. Verder ben ik eigenlijk altijd wel blij met wat ik krijg, zelfs als het een overduidelijk 2e handsje is, of iets uit de uitverkoop. Ik kijk meer naar de persoon erachter. Ooit kreeg ik van onze oudste zoon een frituurpan. Best een investering voor een toen 16 jarige. "Ach ma, zei hij, die wilde ik al zoooooo lang zo graag hebben!"

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:40

Bij mij was het niet het cadeau wat teleur stelde, maar het gedrag van mn pa tijdens mijn verjaardag(en)

Hij ging altijd heel aso autoracen kijken terwijl de rest van familie op visite was. En hij ging ook altijd ruzie maken met mn moeder -O- heb best vaak jankend op mn verjaardag gezeten daardoor. Konden de cadeautjes ook niet beter maken

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:45

Mijn zus kreeg ooit als surprise een doos met een stok erin. Moest een bezem voorstellen :') Ik heb zelf eens meegedaan aan een gedichtenwedstrijd van een webshop (ruitershop). Aan iedere deelnemer werd sowieso een prijsje beloofd maar de winnaar kreeg het gróte prijzenpakket. Ik won en kreeg... een verfrommelde pet :') Nog nooit zo teleurgesteld geweest -O-

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:45

2 jaar terug kreeg ik van m’n oma een vogelnestje uit d’r tuin en 60 jaar oude verf die helemaal opgedroogd was samen met een paar canvassen. Ik schilder niet.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 01:11

Ik had voor mijn 13e verjaardag boeken gevraagd aan mijn ouders. Mijn vader is deze gaan halen bij de boekenwinkel en de dag van mijn verjaardag ze gaan omruilen.

Ik had al geen zin om nog ergens wat te gaan eten, maar eer we thuis waren waren de supermarkten al dicht en we hadden niets in huis. Dus toen moest ik wel ergens in een restaurant gaan zitten. Had mijn gehele verjaardag in het ziekenhuis doorgebracht, een spoed operatie moeten plannen en een zeer slecht nieuws gesprek gehad. Ben 9 uur lang in dat ziekenhuis moeten zijn.

Naja ik maak de ingepakte boeken dus open in dat restaurant.... allemaal hoe overleef ik boeken. Niet de mooie Engelse harry Potter. De luxe variant van Narnia of de nieuwe boeken met iets meer diepgang erin die ik had gevraagd... mijn vader was namelijk naar de boekenwinkel gerend want hij had vrij veel boeken gekocht over doodgaan etc en dat vond hij toch iets minder leuk om te geven aan zijn dochter die 13 jaar werd en meerdere grote operaties aan het plannen was. Ik ben geloof ik het restaurant uit gerend en ben naar huis gelopen.

Dit jaar kreeg ik op mijn verjaardag 3 met zorg ingepakte cadeaus van de artsen in het ziekenhuis... met daarin mijn spuiten.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 01:35

Ik probeer altijd iets heel persoonlijks te geven voor herst dus voor mijn vriendin een trui met haar naam en paard eropgeborduurd gegeven omdat ze graag wedstrijden wilde rijden, en ik kreeg terug een fles douchegel van kneip waar ik echt niet van hou.
Mijn vriend en ik zijn samen jarig en van zijn ouders krijgt hij altijd Dure kleding van pme sokken van €30 en een doodgewone T-shirt van €90 en ik kreeg nieuwe handdoeken voor hem omdat hij ze samen met zn spijkerbroeken had gewassen. 2de jaar kreeg ik niks meer en zeiden ze zelfs dat ze het geld ban mijn kado bij die van heb geleg had zodat hij er weer wat luxe uit zou gaan zien.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 01:43

Ik heb vanaf mijn 14/15e bij werkelijk elke gelegenheid spullen gekregen voor mijn uitzet. Bedankt hoor, de boodschap is duidelijk :')

Resistance schreef:
Ik heb één keer als surprise een betonnen versierde taart gekregen, waar het cadeautje middenin zat. Was opzich een leuk idee, echter had ik het cadeautje na 2 uur bijtelen er nog steeds niet uit. :+

Dit doet me denken aan een huwelijkskado die wij eens als gruwelijke vriendengroep hebben gegeven. Een oude computerkast (hij ICTer) met daarin het kado, opgevuld met purschuim. Wij hebben ons prima vermaakt met de constructie, 3 bussen pur leeg gespoten, maar er niet bij stilgestaan dat dat spul niet stolt als je zoveel van die zooi in een kleine ruimte spuit :Y)

Toen het bruidspaar na de huwelijksreis ons cadeau wilde gaan openmaken kwamen er dampen van de nog vloeibare pur en moest de bruid naar het ziekenhuis omdat ze die had ingeademd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 01:47

black_kelpie schreef:
Ik heb vanaf mijn 14/15e bij werkelijk elke gelegenheid spullen gekregen voor mijn uitzet. Bedankt hoor, de boodschap is duidelijk :')

Resistance schreef:
Ik heb één keer als surprise een betonnen versierde taart gekregen, waar het cadeautje middenin zat. Was opzich een leuk idee, echter had ik het cadeautje na 2 uur bijtelen er nog steeds niet uit. :+

Dit doet me denken aan een huwelijkskado die wij eens als gruwelijke vriendengroep hebben gegeven. Een oude computerkast (hij ICTer) met daarin het kado, opgevuld met purschuim. Wij hebben ons prima vermaakt met de constructie, 3 bussen pur leeg gespoten, maar er niet bij stilgestaan dat dat spul niet stolt als je zoveel van die zooi in een kleine ruimte spuit :Y)

Toen het bruidspaar na de huwelijksreis ons cadeau wilde gaan openmaken kwamen er dampen van de nog vloeibare pur en moest de bruid naar het ziekenhuis omdat ze die had ingeademd :=

Ohneeee hahahahahaa :') Konden ze er achteraf wel om lachen?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 01:52

Niet zo heel hard, maar het kado was leuk :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 03:41

Van die mensen die je op je 18de nog altijd allerlei zooi met paardjes op geven := Toen ik 6 of 7 jaar was, vond ik alles met paarden op geweldig. Boekjes, tshirts, lakens, knuffels. Maar 12 jaar later hadden ze er wel mee mogen ophouden :+

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 04:06

Van mijn eerste serieuze vriend een knalroze badjas (ik hou niet van roze), een sekspeeltjesset en een kamasutraboekje :Y)

Als kind vaak teleurgesteld, maar dat kwam ook door mijn eigen (te) hoge verwachtingen.

Toen ik nog klein was, jaar of 4 denk ik, was ik helemaal gek van een giraffestoel van papier mache in een etalage. Elke keer als we langsliepen keek ik ernaar. En toen was ie ineens weg.. Ik helemaal overstuur. Maar raad eens wie er een giraffestoel kreeg voor haar verjaardag :D

Oh en net als de eerste rijlesverhalen, kreeg ik een slipcursus. Ik heb faalangst en met moeite de 4e keer mijn rijbewijs gehaald. Rijden met een instructeur naast mij was niet iets waar ik op zat te wachten. Iemand anders heeft de slipcursus gedaan.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 04:58

Voor ons nieuwe koophuis: het enigste cadeau van mijn schoonouders: een lelijke plant in pot. Ding was na 4 dagen dood.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 07:16

Romeo2007 schreef:
Voor ons nieuwe koophuis: het enigste cadeau van mijn schoonouders: een lelijke plant in pot. Ding was na 4 dagen dood.

Jij blij, anders moest je er nog jaren tegenaan kijken :+

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 07:51

Ooh, ik weet er nog een! Kerst is hier in Denemarken echt super populair. Elk bedrijf organiseert wel een goed kerstfeest met eten en drinken. Het is meestal de happening van het jaar. Daarnaast worden er dan ook nog kerstpakketen uitgedeeld.

Nou, wij hadden dus al geen kerstfeest. Prima, want ik ben niet zo'n feesttype en daarnaast werk ik in een bakkerij en zijn we bijna 365 dagen per jaar open. Lastig dus om voor iedereen een feest te organiseren, want een groot deel zou de volgende dag moeten werken.
Dus de hoop was gevestigd op het kerstcadeau (in de voorgaande jaren heb ik altijd op stallen gewerkt, en daar kreeg ik dure flessen wijn, mooie wollen truien of cadeaubonnen van zo'n 100 euro én feest). In de bakkerij kreeg ik, jawel, het goedkoopst mogelijk sieradensetje, bestaande uit fake gouden oorbellen met neppe diamantjes en een daarbijhorende armband. Echt spuuglelijk, en als puntje bij paaltje pastte die armband nog niet eens om mijn pols... Het voelt heel ondankbaar, maar vanwege de populariteit van kerst had ik wel wat anders verwacht. Doe dan geen moeite, dacht ik (en nog steeds)...

Ik werk er nog steeds... dus ik ben benieuwd wat ik dit jaar krijg...

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:10

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:19

Yunomi schreef:
Ik denk dat ik een jaar of 13/14 was toen ik van mijn tante een plastic tas vol met best wel kinky <<) tweedehands strings cadeau kreeg :oo :r Nu ik het zo weer opschrijf ben ik weer in shock haha, ze hebben toen een enkeltje kliko gekregen. :')

Wauw _O-
Hoe reageerden je ouders?

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:23

Mijn vader was ooit mijn verjaardag vergeten...ik geloof dat ik 11 werd.
Toen hij de dag zelf bedacht dat ik jarig was (omdat ik stond te springen van enthousiast), maar de winkels dicht waren, heeft hij dingen ingepakt die hij al had |o ik kreeg een pak printpapier ('want dan kan je leuk kleuren met je potloden '....500 witte blaadjes), een boek dat ik helemaal niet kon lezen omdat het veel te moeilijk was ('maar échte Engelse literatuur', jaren later heb ik de boek nog moeten lezen voor school, toen had ik het alvast hihi), een pak koekjes uit de voorraadkast en, jawel, een plant die verdacht veel leek op de plant uit de werkkamer ;(?

Ik was booooooos -:(- Wij waren gewend aan hele grote, dure cadeaus (lees: we kregen altijd precies wat we op lijstje schreven, maakte niet uit hoe groot :') ) dus deze cadeaus waren enorm tegenvallen :( waarop ik naar mijn kamer gestuurd werd voor ondankbaar zijn voor alles mijn vader deed voor ons het hele jaar -O- echt mijn stomste verjaardag ooit :=

De dag erna kreeg ik wel de normale cadeaus, en extra om goed te maken dat hij het was vergeten, maar toch was daar de lol wel vanaf na die verjaardag...

mijn broer en zus hebben mij er nog jaren mee geplaagd op mijn verjaardag :roll: