Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:42

bigone schreef:
Dat kleine lammetje is ze blijkbaar al jaren geweest dus laat ze nu maar een slim lam worden want veiligheid gaat voor alles. En van iemand die al jaren zich voegt naar de wensen en mening van de partner kun je niet alla minuut een flinke doortastendheid verwachten. Ts heeft nu genoeg waarschuwingen en goede zaken meegekregen, zowel hier als per pb, het is nu aan haar om daar voor haar de beste weg in te kiezen.

Dit past beter bij mij. Hierbij voel ik me zelf beter. Ik ben nooit van een pats-boem-aanpak geweest.

Mama3 schreef:
Ik las dat haar ouders nu op reis zijn en ze haar dieren bij haar ouders wil onderbrengen.

Waarschijnlijk is dat de reden dat ze wacht. Niet alleen voor de opvang van haar dieren, maar met je ouders in de buurt voel je je toch veiliger en sterker.

Ik snap dat wel. Ook omdat ze al 3 jaar in dit schuitje zet, als je dan weg wil is dat echt een grote stap,misschien moet ze het eerst bij haar zelf laten landen voordat ze daadwerkelijk gaat..

Klopt dat is de reden. Mijn vader kan wel erg daadkrachtig optreden en trekt zich dan niks van iedereen aan, zo'n persoon heb ik wel nodig. Nja, weet niet of ik hem nodig heb, maar hij is dan dichtbij en dat is wel een fijn idee.
MariekeS_ schreef:
'Helaas' zit TS al 3 jaar in deze situatie maar voor zover ik begrijp is er geen acute aanleiding om met spoed halsoverkop weg te gaan, dus ik snap wel dat ze de tijd neemt om het doordacht en voorbereid aan te pakken.

Enige waar ik me zorgen over maakte was dat het leek alsof ze het vertrek over meerdere dagen wilden gaan spreiden met de hoop dat hij er niet achter zou komen (dozen inpakken met spullen die hij niet zou missen, maandag wat spul verhuizen etc) want dat zou nog wel eens narigheid op kunnen leveren.

Gelukkig heeft ze volgens mij goede steun van mensen om haar heen en wordt er goed over nagedacht :)

Ja ik denk er goed over na, ik pak maandag wat belangrijke spullen in waar ik waarde aan hecht en dan zijn mijn ouders einde van de week terug. Daar ga ik mee in gesprek en dan wil ik kort daarna een "goed" moment kiezen om met partner te praten. De rest volgt dan wel qua spullen enz.

Avalanche81 schreef:
Nah, werkt niet. Je moet heel die discussie niet aangaan.
Ik denk dat het goed is om alles in te pakken, maar zet ook een weekendtas neer met alle spullen die je acuut nodig hebt, en deel hem mee dat je weggaat. Niet ingaan op het hoe en waarom, ook die vragen niet beantwoorden. Gewoon: ik ga weg.
Maar met dit soort mensen zit je voor dat je het weet, alweer in een hele discussie, en dan ben je makkelijker te manipuleren. Nee is nee. Ik ga weg. Nee, ik ga niet met je in discussie. Zo simpel, hou het kort en hou voet bij stuk.

Ik ga het inderdaad kort houden, maar niet zó kort. Heb wat tips opgezocht om zwaar nieuws te brengen bij een narcist en dat wil ik proberen.

Rebel_Jits schreef:
Een idee voor het gesprek: samen in de keuken zitten en de extra persoon wacht in de woonkamer (als het geen open keuken is tenminste :D ). Dan heb je enige privacy, maar tumult en lawaai is direct te horen en dan kan er worden ingegrepen.

Rebel_Jits schreef:
Een idee voor het gesprek: samen in de keuken zitten en de extra persoon wacht in de woonkamer (als het geen open keuken is tenminste :D ). Dan heb je enige privacy, maar tumult en lawaai is direct te horen en dan kan er worden ingegrepen.

Helaas, open keuken. :)

CalipsoLover schreef:
Ik denk ook dat TS dit op haar eigen tempo moet doen. Ook niet met heel de reutemeteut hem zitten opwachten om te zeggen hoe het zit, ik zou het niet alleen doen maar wel even een vertrouwd en sterk persoon er bij halen, maar zet hem niet op de schandpaal. Dit is allemaal al zwaar genoeg, maar ik denk wel dat we het allemaal eens zijn over het feit dat je dit niet verdiend en hij jou ook echt niet verdiend. Knopen doorhakken...

God nee, hij vindt al heel snel dat ik hem voor paal zet, dus als ik meer mensen bij het gesprek laat zijn dan voelt hij zich sowieso in het nauw gedreven.

Toevoeging: partner is vandaag lief, heeft ontbijt gemaakt, thee gebracht op bed, wil veel knuffelen en zegt dat hij van me houdt. Het is fijn en natuurlijk erg dubbel. Sjonge jonge wat een gedoe. Momenten zoals dit zijn dus echt een rollercoaster. Ik probeer wel te genieten van de fijne momenten die we nog hebben, maar ik ben zo bang dat ik mijn plannen weer laat varen. Want vanbinnen weet ik dat ik geen toekomst zie en met hem kinderen wil. En dan is het gewoon simpelweg k*t als hij lief doet.

Elisa2

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:01

Hm, ik zou niet lief/ normaal meer terug kunnen doen als ik echt weet dat ik weg zou gaan/ de relatie zou verbreken.

Maar aan de andere kant, als praten niet helpt en je hebt al alles geprobeerd..en het allerbelangrijkste. Je ziet geen toekomst samen..ik zou er dan zsm een einde aan maken.

Heel veel sterkte in ieder geval!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:02

Partner voelt nattigheid en doet extra zijn best.

NEE, je trapt er NIET in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:03

Elisa2 schreef:
Hm, ik zou niet lief/ normaal meer terug kunnen doen als ik echt weet dat ik weg zou gaan/ de relatie zou verbreken.

Maar aan de andere kant, als praten niet helpt en je hebt al alles geprobeerd..en het allerbelangrijkste. Je ziet geen toekomst samen..ik zou er dan zsm een einde aan maken.

Hmm ja ik snap je wel, ik loop al een hele tijd met een maskertje rond.. En blijf het gevoel houden dat ik weer terugval in mijn beslissing. Onder met mom van: 'Als hij zo lief doet vind ik het wel weer leuk'.

Maflinger_S schreef:

Zou je denken? Soms kan hij zo ontzettend oblivious zijn.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:06

De reden waarom je partner nu "lief" doet, is helemaal niet relevant. Proefondervindelijk WEET jij, dat het een fase is, die, zo leert de historie, niet lang duurt.

Dus NEE, je trapt er NIET in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:21

Kom op ts! Door pakken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:34

Jullie hebben gelijk. Ik voel me er alleen zo ontzettend schuldig door. Door dit soort dingen krijg ik dus het idee dat hij denkt dat het helemaal goed gaat komen en dat we nog jarenlang samenzijn. En die bubbel moet ik doorprikken :(

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:37

Dat is manipulatie. Ervaringen uit je verleden geven een goede garantie voor de toekomst meis.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:43

Herkenbaar, dat dubbele, maar echt GO!
Je kunt dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:55

moonfish13 schreef:
Herkenbaar, dat dubbele, maar echt GO!
Je kunt dit!

Fcked up dit.. Wil hem zo geen zeer doen.. Maar zit net door m'n eigen FB-foto's te scrollen en merk dat de liefde al best lang over is.. GAH. Dit is echt..... ... Geen woorden voor :'(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:57

ts, gezien zijn werk, leest hij niet mee??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:58

bigone schreef:
ts, gezien zijn werk, leest hij niet mee??

Ik betwijfel dat hij het bestaan van Bokt weet.

Nee ben niet bang dat hij meeleest.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:02

Je hoeft toch ook niet met ruzie uit elkaar te gaan? Je kunt toch ook eerlijk zijn en zeggen dat je het gevoel al langer had dat dit niet de relatie is die jij graag wil, maar dat je het iedere keer toch weer hebt geprobeerd en na elke poging weer tot dezelfde conclusie kwam. En dat je zelf gelukkig wil zijn maar hem ook geluk gunt, maar dan zonder jou.

Je hoeft echt jezelf niet schuldig te voelen. Je leeft (als het goed is) maar één keer, je wil de jaren die je hebt toch niet verspillen aan een ongezonde relatie, met iemand je leven delen waar je geen toekomst mee ziet?

En ja, ik denk dat hij het aanvoelt. Maakt het voor jou lastiger, maar ondanks dat hij nu zo lief doet, heb jij nog ergens het besef dat het tijdelijk is en dat hij hierna weer in zijn oude gedrag valt.

Meid, voel je niet schuldig. Wees standvastig. Kies voor je eigen geluk, en wanneer jij gelukkig bent kom je vast iemand tegen die jou nóg gelukkiger maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:03

xGoldenHero schreef:
Je hoeft toch ook niet met ruzie uit elkaar te gaan? Je kunt toch ook eerlijk zijn en zeggen dat je het gevoel al langer had dat dit niet de relatie is die jij graag wil, maar dat je het iedere keer toch weer hebt geprobeerd en na elke poging weer tot dezelfde conclusie kwam. En dat je zelf gelukkig wil zijn maar hem ook geluk gunt, maar dan zonder jou.

Je hoeft echt jezelf niet schuldig te voelen. Je leeft (als het goed is) maar één keer, je wil de jaren die je hebt toch niet verspillen aan een ongezonde relatie, met iemand je leven delen waar je geen toekomst mee ziet?

En ja, ik denk dat hij het aanvoelt. Maakt het voor jou lastiger, maar ondanks dat hij nu zo lief doet, heb jij nog ergens het besef dat het tijdelijk is en dat hij hierna weer in zijn oude gedrag valt.

Meid, voel je niet schuldig. Wees standvastig. Kies voor je eigen geluk, en wanneer jij gelukkig bent kom je vast iemand tegen die jou nóg gelukkiger maakt.

Hier ben ik het mee eens en probeer dat niet uit te stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:15

Zal het proberen. Voelt heel gek om straks weer mijn eigen leven te hebben.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:24

Nee denk dat het inderdaad geen goed idee is om hem voor paal te zetten, zeker niet met een narcist. Ik heb zelf in hetzelfde schuitje gezeten met mijn ex. Was ook mijn eerste vriendje en een relatie van 2 jaar mee gehad, was ook wat narcistisch en dacht altijd in zijn eigen voordeel. Ik mocht heel veel dingen niet, zat gevangen in onze relatie en verloor mezelf compleet, na die relatie ook in een depressie gezakt omdat ik gewoon niet meer wist wie ik was.`

Eerste poging om daar een einde aan te maken is toen ook niet gelukt. Hij overtuigde mij dat hij ging veranderen, twee weken later ergste ruzie aller tijden gehad. Heb het nog enkele maanden volgehouden maar heb uiteindelijk al mijn moed bijeen geraapt en gezegd dat het mij écht te veel was geworden. Ik had daarna ook heel veel spijt maar heb wel de juiste keuze gemaakt. TS, laat je niets wijsmaken. Verbreek ook echt het contact zo snel mogelijk, dat is mijn grootste fout geweest waardoor hij nu nog steeds berichtjes stuurt. Zulke mensen proberen je te manipuleren, en het beste is om daar zo snel mogelijk afstand van te nemen. Voel je zeker niet schuldig, denk aan alle pijn en alles dat hij je heeft aangedaan. Echt blijven vasthouden aan die dingen!! Je mag mij ook altijd een pb doen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:14

Als hij inderdaad narcistische trekken heeft, zal hij zéker gekrenkt zijn. Hoezeer jij ook je best zal doen om hem zoveel mogelijk voor pijn te behoeden. Hij zal simpelweg niet kunnen verdragen dat hij afgewezen wordt.
Hij zal al zijn overtuigingskracht in de strijd gooien, smeken en dreigen. En als hij uiteindelijk beseft dat jij voet bij stuk houdt moet jij niet alleen zijn, want een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Ik heb er helaas zelf ervaring mee.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:15

Wat Nikass zegt, daarom waarschuw ik je alvast met mijn eigen ervaring!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:20

Ik heb ALLE contact moeten verbreken, Whatsapp blokkeren etc. Wat hij deed was 30 x bellen of sms'en op één avond, zowel smeekbedes als dreigementen inspreken op de voicemail, in de voortuin staan en door het raam proberen te kijken, mijn werk bellen, mijn vrienden opbellen of aanspreken, me proberen op te wachten als ik met de hond ging wandelen, meerdere keren per dag op de stal langsgaan waar mijn paard stond, me overal zowel ophemelen als zwart maken, "inbreken" in mijn mail enz.
Ik hoop dat je dat bespaart blijft, maar wees op je hoede.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:28

Anoniem schreef:
Elisa2 schreef:

Hmm ja ik snap je wel, ik loop al een hele tijd met een maskertje rond.. En blijf het gevoel houden dat ik weer terugval in mijn beslissing. Onder met mom van: 'Als hij zo lief doet vind ik het wel weer leuk'.

Maflinger_S schreef:

Zou je denken? Soms kan hij zo ontzettend oblivious zijn.

Ja maar hij behoort eigenlijk altijd, of in ieder gevaal 80% van de relatie lief te zijn en jouw een goed gevoel te geven. En ondanks dat hij nu lief doet, komt er heel duidelijk naar voren uit jouw berichten dat hij je zo gekwetst heeft dat al het gevoel verdwenen is bij jou, dus hij is te laat met zijn best doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:31

Hoe gaat het TS?

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:41

Al hadden jullie al deze problemen niet TS, had je nog het recht om het uit te maken. Omdat het jouw leven is. En soms is de liefde gewoon op.
Het siert je dat je zo emphatisch bent :)

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:54

Als hij inderdaad narcistische trekken heeft dan neemt hij met alles wat jij wil en zegt geen genoegen.
Dat soort mensen kunnen niet met dat soort emoties omgaan en ze kunnen zich op dat soort momenten al helemaal niet verplaatsen in een ander persoon.Ik begrijp heel goed dat je hem niet wilt kwetsen, maar iemand aan het lijntje houden lijkt mij vele malen erger. Op Sociale media, zul je alles moeten blokkeren of afschermen.Want zoals ik al eerder zei, zal hij er alles aan doen om contact met je te willen houden. O,ja manipuleren en mooi weer spelen kunnen ze als de beste dus wees op je hoede!. Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:16

Nikass schreef:
Ik heb ALLE contact moeten verbreken, Whatsapp blokkeren etc. Wat hij deed was 30 x bellen of sms'en op één avond, zowel smeekbedes als dreigementen inspreken op de voicemail, in de voortuin staan en door het raam proberen te kijken, mijn werk bellen, mijn vrienden opbellen of aanspreken, me proberen op te wachten als ik met de hond ging wandelen, meerdere keren per dag op de stal langsgaan waar mijn paard stond, me overal zowel ophemelen als zwart maken, "inbreken" in mijn mail enz.
Ik hoop dat je dat bespaart blijft, maar wees op je hoede.

Oh mijn god dat is echt eng. Ik hoop niet dat mijn partner dat gaat doen. Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren, maar ik zal zeker voorzorgsmaatregelen nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:34

WesternWay schreef:
Al hadden jullie al deze problemen niet TS, had je nog het recht om het uit te maken. Omdat het jouw leven is. En soms is de liefde gewoon op.
Het siert je dat je zo emphatisch bent :)

Ah lief van je. Al voelt het soms ook als een vloek, zoals bij hem.

En hoe het gaat: matig. Gisteravond is er weer iets typisch gebeurd. Ik zei toch dat hij zo lief deed en dat ik me daar schuldig om voelde? Nou in de avond kwam de aap uit de mouw. Meneer zegt tijdens een gesprek ineens: ik heb de hele dag mijn best voor je gedaan en nu krijg ik het gevoel dat je me niet mee wil hebben naar de verjaardag.

Oftewel hij verwachtte dus inderdaad iets terug voor z'n lieve gedrag. Toen dacht ik echt waaaauw. Zie je nou wel. En ik trapte er weer mooi in. Hij lijkt niet door te hebben dat het heel raar is wat hij zegt. Dat lief doen niet vanzelfsprekend is, maar dat hij dan wat terug kan verwachten.

En nee, eigenlijk wilde ik hem niet mee naar de eerder genoemde verjaardag, ik had eindelijk een feestje voor mezelf. Ik werk namelijk normaal gesproken alle weekenden, dus ik keek wel uit naar een leuke avond. Ik heb me helemaal opgedoft. Partner zei eerder al niet zeker te weten of hij mee wilde. Meestal betekent dat hij niet wil uiteindelijk, dus heb hem niet meer gevraagd en ben me gewoon gaan klaarmaken. Ik 'mag' ook niet teveel druk op zulke dingen leggen want van z'n therapeut moet hij alle vormen va stress vermijden.

Enfin, dus ik klaar om te gaan. Ik zeg: ik ga hoor! Verontwaardiging. "En ik dan?"
Ik dacht dat je niet mee wilde. Weer stilte. Ik vraag: wil je mee? Stilte. Ik probeer niet te zuchten want ik weet dat ik nu dus te laat ga komen. Uiteindelijk wil hij wel mee denkt hij, maar niet als hij niet kan drinken. Met tegenzin bied ik aan om te bobben. Hij zegt dat hij bang is dat hij het alsnog niet leuk vindt omdat hij het de vorige keer (5 jaar geleden) ook niet leuk vond. Ik zeg dat hij nu een vooroordeel heeft en dat ik graag wil gaan, we zien daar dan wel hoe lang we blijven. Oke zucht hij. Ik zeg, wat is er? Als je niet wil moet je het ook zeggen. Doen wat je wilt.
"Ja ikvind het eigenlijk wel erg dat ik alleen mee wil als ik kan drinken. En jammer voor jou dat je moet rijden."

Eerlijk gezegd geloof ik daar geen snars van. Maar goed. Een uur later (!) zijn we onderweg, de rest van de "vriendengroep" waarvan ik me al jaren vervreemd voel is er ook. Ik sta plichtmatig naast hem en haal een paar keer drankjes. Ik sta tussen hem in en de dame die ooit mn beste vriendin was (uit de openingspost). Ze geven me beiden het gevoel dat ik er als een agent tussen sta dus na een poosje ga ik ergens anders staan kletsen. Ik heb niemand van die groep ook iets te vertellen dus ik ben blij als ik een oude kennis tegen het lijf loop. We kletsen erop los en als ik omkijk zie ik dat partner geanimeerd praat met ex-bf, haar vriend en nog wat anderen. Prima! Die vermaakt zich dus wel. Ik blijf kletsen met de kennis en we komen erachter dat we van dezelfde muziek houden en spreken af om samen naar een concert te gaan. Op dat moment komt partner voor de 2e of 3e keer bij me staan ("ik zie je bijna niet, kom je ook nog ff bij ons staan?") dus ik vraag voor de vorm of hij ook niet mee wil naar dat concert. Vaag gemompel. Zie maar, denk ik.

As de vriendengroep naar huis gaat tikt partner direct op m'n schouder. Of we ook kunnen gaan. Prima. In de auto terug vraag ik of hij het leuk heeft gehad. Schouderophalen en "ging wel". Terwijl ik hem wel zag lachen en kletsen. Dan vraag ik me af of hij het zegt om mij een slecht gevoel te geven of dat hij zich echt al die tijd niet zo chill voelt.

Zo'n avond geeft mezelf wel de bevestiging dat het gewoon niks meer is tussen ons... En dat ik er niet meer in moet tuinen als hij lief doet, want hij verwacht altijd iets terug... Helaas.