Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:38

Hier wordt, net als in het kinderloos topic, sowieso best wel veroordeeld, beide kanten op..
Mijn vriendin heeft ook een relatie die ik vreselijk benauwend zou vinden, hele dag is er contact en doen alles samen en alles wordt overlegd. Maar zij zijn beide zo, echte huismussen en willen graag bij elkaar zijn. Prima dan toch?
Mijn ex was internationaal chauffeur, dus hele week van huis, ik vond dat heerlijk terwijl mensen uit mijn omgeving dat niet begrepen en vreselijk zouden vinden.. Ook dat is prima :j

Qimm :')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:39

Gini schreef:
ual_95 schreef:
Bovendien vind ik het dubieus dat het woord relatie in dit topic een soort van gelijk wordt getrokken aan het woord romantiek. Alsof single-mensen koude, eenzame figuren zijn die alleen maar kaarsjes uitblazen ipv aansteken.

Om dan in een koud, leeg bed te stappen zonder een arm om hen heen, terwijl de regen langs de ramen naar beneden druppelt. Dat beeld snap ik ook niet echt. Ik vraag me dan oprecht af of het leven van die mensen die nu in een relatie zitten, zo was ten tijde dat ze nog single waren.

En dan kruipen we ‘s ochtends naar beneden om huilend aan ons eenzame ontbijt te zitten, met de koude, gure wind die om ons heen slaat. Onze stem is schor omdat we al maanden niet onze hart hebben kunnen luchten tegen iemand...

Echt, waar komt dit beeld vandaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:42

Gini schreef:
ual_95 schreef:
Bovendien vind ik het dubieus dat het woord relatie in dit topic een soort van gelijk wordt getrokken aan het woord romantiek. Alsof single-mensen koude, eenzame figuren zijn die alleen maar kaarsjes uitblazen ipv aansteken.

Om dan in een koud, leeg bed te stappen zonder een arm om hen heen, terwijl de regen langs de ramen naar beneden druppelt. Dat beeld snap ik ook niet echt. Ik vraag me dan oprecht af of het leven van die mensen die nu in een relatie zitten, zo was ten tijde dat ze nog single waren.

Nope, ' s winters altijd half uurtje van te voren elektrische deken aan :')

En zelfs in relatie ben ik nog niet romantisch -O- :') en vind verschrikkelijk om tegen vriend aan te liggen, zodra ik ga slapen. Dan heeft hij zijn eigen kant van het bed en ik mijn eigen.

Maar heel af en toe mogen de honden mee naar bed. En dan vind ik het heerlijk dat ze tegen mij aanliggen <3

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:43

Eerlijk,ik was ook gelukkig toen ik alleen was,maar een fijna relatie maakt dat gelukkig zijn nog completer.
Net daarmee kan ik me niet voorstellen dat mensen echt geloven dat ze nu gelukkig alleen zijn en het niet beter kan.
En niet kunnen slapen met iemand naast je en geen rekening willen houden met en .....
Dat zijn toch zo'n onbenullige dingen die vervallen als je die enen persoon tegenkomt die een aanvulling op je leven kan zijn?

Daarnaast,alle gelukkige singels nu,hoe oud zijn jullie?
Wij wonen bv landelijk,in een streek waar het percentage ouderen behoorlijk hoog ligt.
We kennen veel ouderen die alleen zijn en ik ken er geen enkele die zegt dat het leuk is om alleen en ouder te zijn....

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:45

love_western schreef:
En zelfs in relatie ben ik nog niet romantisch -O- :') en vind verschrikkelijk om tegen vriend aan te liggen, zodra ik ga slapen. Dan heeft hij zijn eigen kant van het bed en ik mijn eigen.

Maar heel af en toe mogen de honden mee naar bed. En dan vind ik het heerlijk dat ze tegen mij aanliggen <3

Ik heb niet heel het topic gelezen, maar hier heb ik wel even om moeten lachen (om de goede redenen.) Vriend niet maar honden wel, daar kan ik helemaal inkomen :)) Heerlijk hahaha

Ontopic: ik ben zelf wel heel gelukkig met mijn partner, ik kan me ook niet voorstellen dat ik weer single zou zijn. Ik zeg altijd dat op ieder potje een dekseltje past.... Het lijkt me dat het in de biologische natuur van de mens zit dat we een partner op willen zoeken. Hoe de relatie met die partner wordt ingevuld is voor iedereen anders.
Ik denk dat veel mensen die geen partner willen hebben, of de gedachte zelfs niet kunnen verdragen, geen relatie volgens maatschappelijke standaarden wil hebben. Maar een relatie hoeft toch niet zo te zijn? Niemand die zegt dat jij met je partner in één bed moet slapen, of dat jullie samen moeten wonen, of dat jullie elkaar iedere week zien.

En dat bedoel ik dan in het algemeen, niet als reactie op een specifiek persoon in dit topic.

Edit: Ik ben trouwens een voorstander voor ieders eigen geluk. Ik zal ook nooit degene zijn die op iemand neerkijkt omdat die persoon wel of geen relatie heeft. Als iemand gelukkig is met zijn of haar situatie, dan ben ik ook happy :)
Laatst bijgewerkt door Werecat op 28-10-18 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:54

Is jouw laatste zin Lieveli een reactie op mijn laatste zin?

Ik oordeel niet, het is een observatie. En ik verbaas mij erover, ik zou dat zelf nooit willen/doen.
Maar het is maar goed dat we niet allemaal gelijk zijn. Als iedereen was als ik zou de mensheid uitsterven :+ .
Maar ik ben het met je eens dat mensen niet zo moeten oordelen over elkaar.

Nog wel een kanttekening. Ik heb in mijn omgeving al veel relaties stuk zien lopen. De vrouwen die in elk geval deels hun financiële onafhankelijkheid nog hadden zijn daar gemiddeld veel beter uitgekomen, zeker ook mentaal, dan de vrouwen die in de bijstand terecht kwamen. Gemiddeld hè, dat zegt niets over individuele gevallen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:55

tengeltje11 schreef:
Eerlijk,ik was ook gelukkig toen ik alleen was,maar een fijna relatie maakt dat gelukkig zijn nog completer.
Net daarmee kan ik me niet voorstellen dat mensen echt geloven dat ze nu gelukkig alleen zijn en het niet beter kan.
En niet kunnen slapen met iemand naast je en geen rekening willen houden met en .....
Dat zijn toch zo'n onbenullige dingen die vervallen als je die enen persoon tegenkomt die een aanvulling op je leven kan zijn?

Wij wonen bv landelijk,in een streek waar het percentage ouderen behoorlijk hoog ligt.
We kennen veel ouderen die alleen zijn en ik ken er geen enkele die zegt dat het leuk is om alleen en ouder te zijn....

Ik heb in de thuiszorg gewerkt en hier zijn genoeg ouderen die happy alone forever waren en zijn. Wat is je punt? Jij kunt je iets niet voorstellen dus het is per definitie niet zo?

Najoveh

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:56

Plus, moet je nu dan maar een relatie aangaan voor het geval dat je anders over 50 jaar eenzaam wordt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:58

Roodvos schreef:
Is jouw laatste zin Lieveli een reactie op mijn laatste zin?

Ik oordeel niet, het is een observatie. En ik verbaas mij erover, ik zou dat zelf nooit willen/doen.
Maar het is maar goed dat we niet allemaal gelijk zijn. Als iedereen was als ik zou de mensheid uitsterven :+ .
Maar ik ben het met je eens dat mensen niet zo moeten oordelen over elkaar.

Nog wel een kanttekening. Ik heb in mijn omgeving al veel relaties stuk zien lopen. De vrouwen die in elk geval deels hun financiële onafhankelijkheid nog hadden zijn daar gemiddeld veel beter uitgekomen, zeker ook mentaal, dan de vrouwen die in de bijstand terecht kwamen. Gemiddeld hè, dat zegt niets over individuele gevallen.

Nee niet enkel op jou. Maar er ontstaan hier nu 2 kampen:

- kamp single: alle relaties zijn poedersuiker
- kamp gebonden: alle singles zijn eenzaam

Dat is zo zonde.

En geen zorgen, als Joon bij me weggaat zal ik er geen boterham minder om hoeven eten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:59

tengeltje11 schreef:

Mijn oom is bijna 60 jaar getrouwd. 10 jaar geleden kreeg mijn tante dementie. Alleen zijn komt in vele vormen.
Laatst bijgewerkt door Gini op 28-10-18 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:01

tengeltje11 schreef:

Misschien vinden ze het niet leuk omdat hun omgevjng ze wijsmaakt dat ze zielige kneusjes zijn.
En als mensen wel zeggen dat ze gelukkig zijn geloof jij het ook niet. Dus dan wordt het lastig.

Waarom is het voor jou zo moeilijk voor te stellen dat niet iedereen zo in elkaar zit als jij?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:12

Qimm schreef:
Joh, lekker de electrische deken aan, niemand die je dekbed steelt, snurkt of stinkscheetjes laat.

Daar heb ik mijn hond en kat voor. :+
En de keren dat ik echt een nacht tegen iemand aan wil kruipen ga ik naar mijn fwb/scharrel/geefhetmaareennaam. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:16

Najoveh schreef:
Plus, moet je nu dan maar een relatie aangaan voor het geval dat je anders over 50 jaar eenzaam wordt?

Ik kreeg eens de vraag wie er voor mij ging zorgen als ik oud was, omdat ik geen kinderen wil.. :+

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 11:37

@Qimm; Well, you made my day
Nou, dames ik ben vandaag niet alleen wakker geworden in bed. Ik heb heerlijk geslapen samen met mijn kat.
Gisterenavond had ik hem niet goed opgesloten in de bijkeuken en daar maakt katlief graag misbruik van om mijn bed in te pikken voor hemzelf }>

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:42

En dan ben ik nog wel van het verkeerde kamp :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:56

Qimm schreef:
Joh, lekker de electrische deken aan, niemand die je dekbed steelt, snurkt of stinkscheetjes laat.

Jij hebt zeker geen kat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:05

Tiggs schreef:
Qimm schreef:

Jij hebt zeker geen kat?

Mijn honden stelen iig niet mijn dekbed.

Eentje is daarnet wel geneigd om met zijn kop op een kussen te gaan slapen. Op zijn rug en poten in de lucht :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:07

Tiggs schreef:
Qimm schreef:

Jij hebt zeker geen kat?

Ik heb geen in-huisdieren (behalve mijn man :P)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:08

Mijn hond gaat zo op het dekbed liggen dat ik me er ahw omheen moet vouwen. :+
Gelukkig is hij maar een kleine 6kg, dekbed optillen zodat hij omrolt en ik heb weer ruimte. :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:55

tengeltje11 schreef:

Heb je het topic wel gelezen? Zitten hier ook vrouwen die in de 50 zijn en prima gelukkig alleen zijn hoor, dus niet alleem meiden van in de 20. Ben zelf bijna 32 en heb nog nooit in mijn leven behoefte gehad aan een vaste relatie.

Jij hebt blijkbaar iemand nodig om compleet te zijn, moeten wij nu allemaal gaan zeggen dat dat sneu is? :')

Ik vind het echt zo irritant dat mensen steeds zeggen..jaaa maar als je die ene persoon ontmoet is het zo´n aanvulling... Gelukkig is niet iedereen hetzelfde.

Prima als je gelukkig bent in een relatie hoor, maar ga niet zeggen dat andere niet helemaal gelukkig of compleet zijn als ze daar geen behoefte aan hebben.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:33

Suzanne F. schreef:
Ailill schreef:
Mag ik me ook melden, zonder paarden dan :')

Tik 'm aan, ouwe!
Ouwe? Ik ben net een paar maanden dertiger -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:34

Maar jij bent toch niet bewust alleen?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:35

MarcoBorsato schreef:
tengeltje11 schreef:

Ik heb in de thuiszorg gewerkt en hier zijn genoeg ouderen die happy alone forever waren en zijn. Wat is je punt? Jij kunt je iets niet voorstellen dus het is per definitie niet zo?

Lieveli +:)+
Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. Echte tolerantie is iemand anders en zijn keuzes accepteren, ook al kan je je er helemaal niets bij voorstellen.
Niemand hoeft zijn en haar keuzes te verantwoorden aan anderen.
Meer specifiek : mijn broer snapt echt niet dat ik het prima vind om single te zijn. En blijft daar terug op komen, alsof ik hem uitleg verschuldigd ben. En dat ben ik dus niet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:37

lieveli schreef:
Maar jij bent toch niet bewust alleen?
Ikke?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:40

Ja. Jij was toch aan het daten/op zoek/ wil huisje-boompje-beestje?