De andere kant van het bedrog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:26

Het is niet helemaal correct om te stellen dat mensen niet monogaam zijn, maar ook niet als je zegt dat dat wél zo is.

Evolutionair gezien is dat ook niet echt nuttig: als man wil je graag je zaad verspreiden zodat de kans zo groot mogelijk is op nageslacht. Als vrouw wil je vooral dat je man de sterkste/beste genen heeft, en dat moet hij dus ook laten zien. Wanneer een relatie wat afzwakt is het erg makkelijk om je oog te laten vallen op een andere man.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 26-10-18 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderde post eruit gehaald

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:27

Palmera schreef:
Indestal schreef:
Oeeee je zult het zelf mee mogen maken...

Ik val over de moed, wat moed??in SA??

Het hele verhaal wordt als heldendaad gezien...bluhhh

Ben mij bewust dat iedereen die het niet zo ziet als ik, de potentiële vreemdganger is en zijn of haar partner met lieve ogen besodemiert of gemakkelijk de ogen sluit om een ander in de problemen te laten komen...en helaas zijn er velen zo..

Dus omdat ik jouw eerste post zie als een walgelijke verzameling aannames ben ik een potentiële vreemdganger? :')

Oh man...... ik blijkbaar ook :')

Wat moet het heerlijk zijn om zo zelfzeker te zijn trouwens. Iedereen die mij niet gelooft is fout *\o/* *\o/* *\o/*

Hoe voelt dat, Indestal, om altijd gelijk te hebben en zo niet, dan toch?

Indestal

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:40

Een van mijn lieve vriendinnen, echt zo een lief warm hart, ook een vreemdganger als vriend, ze heeft 2 heke kleine kids, meneer ging vreemd met de oppas, minderjarige was ze toen nog, grietje deed ook zo onschuldig, onder de ogen van mijn vriendin een half jaar lang tot het uitkwam, hem had ik hoog zitten, totdat ik een naar gevoel van dat kind kreeg bij laatste verjaardag bezoek...bleh...mijn vriendin was zoooo goed voor dat kind, ze heeft zoooo een klap gekregen...beuden never nooit een moment van spijt of fatsoen getoond...ach je ken meerdere verhalen

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:47

Indestal schreef:
Een van mijn lieve vriendinnen, echt zo een lief warm hart, ook een vreemdganger als vriend, ze heeft 2 heke kleine kids, meneer ging vreemd met de oppas, minderjarige was ze toen nog, grietje deed ook zo onschuldig, onder de ogen van mijn vriendin een half jaar lang tot het uitkwam, hem had ik hoog zitten, totdat ik een naar gevoel van dat kind kreeg bij laatste verjaardag bezoek...bleh...mijn vriendin was zoooo goed voor dat kind, ze heeft zoooo een klap gekregen...beuden never nooit een moment van spijt of fatsoen getoond...ach je ken meerdere verhalen

Heel vervelend. Maar ik begrijp oprecht niet waarom je de meeste vrouwen aandachtstrekkers noemt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:52

Bepaalde Bokkers zijn er blijkbaar van overtuigd dat de TS een schouderklopje wil/slachtoffer speelt/vul hier een negatieve reden naar behoefte in, en blijven net zolang zuigen tot de TS dit toegeeft? Eigenlijk komt het er dus op neer dat je, ook al biecht je zoiets op, geef je toe dat je heel erg fout zat, dat je aan het uitpuzzelen bent waarom je dit alles hebt gedaan, je toch afgeschoten moet worden voor het Bokt vuurpeloton.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:53

Magrathea schreef:
Het is niet helemaal correct om te stellen dat mensen niet monogaam zijn, maar ook niet als je zegt dat dat wél zo is.

Evolutionair gezien is dat ook niet echt nuttig: als man wil je graag je zaad verspreiden zodat de kans zo groot mogelijk is op nageslacht. Als vrouw wil je vooral dat je man de sterkste/beste genen heeft, en dat moet hij dus ook laten zien. Wanneer een relatie wat afzwakt is het erg makkelijk om je oog te laten vallen op een andere man.

@Indestal, waarom moet er een reden zijn? "je verhaal delen" is toch prima?
Dat jij nou overal heel boos op moet reageren is niet de schuld van TS

Ik denk dat mensen monogaam zouden moeten zijn,omdat menselijke kinderen nestblijvers zijn en dat er voor de jarenlange verzorging daarvan 2 ouders nodig zijn.Net zoals bij vogels ook beide ouders nodig zijn om de hulpeloze jongen in het nestje te verzorgen.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:00

anjali schreef:
Ik denk dat mensen monogaam zouden moeten zijn,omdat menselijke kinderen nestblijvers zijn en dat er voor de jarenlange verzorging daarvan 2 ouders nodig zijn.Net zoals bij vogels ook beide ouders nodig zijn om de hulpeloze jongen in het nestje te verzorgen.

Maar dit kan toch ook als de ouders beide naar bed gaan met anderen, of beide losstaande relaties of 'flings' hebben. Op het moment dat dit binnen een gezin normaal is en volgens afspraken gaat, lijkt het me dat een kind niks tekort komt. Sowieso hoeft een kind niet alle details van een volwassen relatie te kennen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:01

Initieel woonde "de mens" ook niet zo gezins en individueel gebonden als vandaag de dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:06

anjali schreef:
Magrathea schreef:

@Indestal, waarom moet er een reden zijn? "je verhaal delen" is toch prima?
Dat jij nou overal heel boos op moet reageren is niet de schuld van TS

Kan mij herinneren van geschiedenis lessen, dat de vrouwen voor kinderen zorgde en de mannen voor het voedsel en dergelijke.

Mannen werden toendertijd ook stuk minder oud dan vrouwen.

Dus ik geloof ook niet in monogamie. Anders zou ik nog bij mijn eerste partner moeten zijn.

Wat uit gegaan is omdat hij niet eerlijk was over dat ie met tig meiden het bed in is gedoken.

En toch heb ik nu bij mijn huidige vriend totaal geen vertrouwensproblemen. Ik vertrouw hem voor 100%. Nu is onze communicatie is ook zeer goed. En denken wij het zelfde over dat de mens niet monogaam is. Tot nu toe hebben we beide geen behoefte aan een andere.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:19

Ik vind het knap van TS dat ze dit hier post, ook al is het onder een SA. Er zijn weinig vrouwen (maar ook mannen) die dit toegeven vooral ook met inside inzicht. TS ik vind het heel knap dat je aan jezelf werkt. Iedereen gaat een keer onderuit: de een met het een, de ander met het ander. Enkel zal het ene meer geaccepteerd worden in de maatschapij als het ander.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:08

Sjonge, waar gaat dit topic heen zeg :?

Doe anders even normaal met z’n allen en loop niet zo te vitten.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:13

TS, Heb je een goede psygoloog of psychiater in de arm genomen voor hulp?
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn, die dat onder hun eigennaam willen posten met alle gevolgen van dien. Wat in dit geval zeer begrijpelijk is om het onder een anoniem account te plaatsen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:29

Ik ben ook bedrogen vroeger maar op een gegeven moment kwam bij mij het besef dat het niet de vrouw is die daar schuldig was. De ene wist niet eens dat hij een vriendin had, dat vertelde hij pas na wat gevoos. Het is altijd jouw eigen man of vriend die de eikel is en niet de vrouw. Al danst ze bloot voor zijn neus dan nog heeft hij een vriendin en is het geen excuus.

Dus de opmerking hierboven is niet terecht. TS is geen jager die uit is op getrouwde mannen. Zij is wel meegegaan in de flirts van de getrouwde mannen maar is er niet bewust achteraan gegaan.

Mannen zijn gewoon heel makkelijk te beïnvloeden en de meesten zijn wel in voor een avontuurtje. Ze houden van hun vrouw en willen niet scheiden maar ze willen wel graag een avontuurtje met een ander.
En als je dan de vrouw de schuld gaat geven dan gaat er iets in je hoofd mis denk ik.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:30

Maar: wie op bokt lijdt persoonlijk onder het vreemdgaan van TS? ;)
En nogmaals: ze erkent dat ze heel fout is geweest! De tijd van straffen op het dorpsplein met stenigen is echt voorbij.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:46

Niemand lijdt er idd onder, maar TS opent een topic dus kan zulke reacties wel verwachten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:51

Ik vind sommige reacties veel te fel voor niet persoonlijk leed. ;)

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:53

Palmera schreef:
En dat iemand probeert eruit te komen, zich oprecht rot voelt em zelfs in therapie is telt niet?

Begrijp me niet verkeerd: je hoeft echt geen vriendin met TS te zijn.
Maar zulke teksten slaan nergens op.
Ik ben ook wel eens afgesnauwd door een blonde vrouw. En daar lijd ik nog steeds onder. Zijn blonde vrouwen nu allemaal bitches? En mag ik dat dan zeggen ook?

Edit: en heb jij zelf nooit een fout gemaakt?

Mijns inziens had ze dat eerder moeten doen.
Nee, ik heb zelf nooit zo’n fout gemaakt, waardoor meerdere mensen een trauma hebben opgelopen, of beschadigd voor de rest van hun leven.

Maar die andere blonde vrouwen hebben jou niet afgesnauwd.
TS heeft meerdere keren bedrogen en nee, daar heb IK geen begrip voor nee.
Jullie mogen van mij vinden wat jullie willen, maar ik kwets geen mensen bewust! En al helemaal niet meerdere keren.
En yep.. IK vind haar een vreselijk mens, omdat ze dat bewust heeft gedaan.. niet een keer, maar meerdere keren.
Nogmaals: dit is MIJN mening!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:54

Suzanne F. schreef:
Ik ben ook bedrogen vroeger maar op een gegeven moment kwam bij mij het besef dat het niet de vrouw is die daar schuldig was. De ene wist niet eens dat hij een vriendin had, dat vertelde hij pas na wat gevoos. Het is altijd jouw eigen man of vriend die de eikel is en niet de vrouw. Al danst ze bloot voor zijn neus dan nog heeft hij een vriendin en is het geen excuus.

Dus de opmerking hierboven is niet terecht. TS is geen jager die uit is op getrouwde mannen. Zij is wel meegegaan in de flirts van de getrouwde mannen maar is er niet bewust achteraan gegaan.

Mannen zijn gewoon heel makkelijk te beïnvloeden en de meesten zijn wel in voor een avontuurtje. Ze houden van hun vrouw en willen niet scheiden maar ze willen wel graag een avontuurtje met een ander.
En als je dan de vrouw de schuld gaat geven dan gaat er iets in je hoofd mis denk ik.

De mannen die mij hebben bedrigen vind ik net zo vreselijk hoor ;)
Maar nog steeds vind ik zo’n vrouw die WEET dat een man een vrouw, kinderen of vriendin heeft, er gewoon vanaf moet blijven.
Goedkoop vind ik bedrog.. punt
Laatst bijgewerkt door Jnien op 26-10-18 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:55

Ik vind het heel knap van je dat je zo je verhaal doet.
Ik ken beide kanten van het vreemdgaan.

Mensen, het is niet goed te praten. Maar je kunt op zn minst respect hebben dat ze het lef heeft om überhaupt haar verhaal te doen. En als het jou niet aanstaat, praat er dan op een normale manier over, i.p.v. elkaar proberen de grond in te stampen. Dan reageer je beter gewoon niet op dit topic en laat je elkaar in ieders waarde.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:59

Ik durf er voor uit te komen dat ik in het verleden vreemd ben gegaan, de andere vrouw ben geweest (vaak onwetend), zelf bedrogen ben geweest maar ook naast familielid van bedrieger en bedrogene was/ben.
Speelt het feit dat ik de diagnose borderline heb een rol?
Misschien, maar wellicht speelt ook het feit dat ik het verkeerde voorbeeld heb gehad een rol.
Tegenwoordig kies ik voor openheid, ik ben niet monogaam en mijn evt partners zullen dat te horen krijgen vanaf dag 1, aan hen de keuze of ze blijven of niet.
Maar dat betekent ook dat de betreffende partner(s) zelf ook die vrijheid krijgen zolang ze er maar open over zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:00

Op de eerste pagina werd al aangegeven dat het een scheef topic zou worden. Pagina 8 nog niets veranderd dus ik ga alles daartussen niet eens lezen.

De ex van mijn verloofde bestempelt me ook vast als home wrecker. Ondanks de gevolgen trek ik het me niet meer persoonlijk aan.

Met een getrouwde man of vrouw het bed in duiken is niet goed te praten. Maar de cijfers liegen er niet om en ik ben van mening dat een deel van de bedrogen partners wel eens wat aan zelfreflectie mogen doen. In plaats van per definitie het slachtoffer gaan uithangen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:01

Tsja rot voor de mensen die bedrogen zijn maar hoezo ga je jouw eigen verdriet/boosheid botvieren op een ander?

Ik vind het echt laag om te zeggen dat TS een vreselijk mens is. Ieder mens heeft goede kanten en niemand kent het hele verhaal. Misschien worden mensen op haar werk wel enorm happy van haar, zorgt ze ontzettend goed voor haar vrienden/familie/dieren whatever.

Nee hoor ik ben zelf ook van mening dat de mens niet monogaam is. Als mijn vriend ooit vreemdgaat wil ik het niet weten (maar hij is hondstrouw dus zie ik niet snel gebeuren). Als ik zelf eens over de schreef ga ga ik het ook niet vertellen. Doe ik hem alleen maar pijn mee en betekent dan toch niks.

Iedereen maakt fouten, je laat zien wie je bent door hoe je daar mee om gaat.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:08

Ok ok.. ik nuanceer mijn antwoord: ik vind vreselijk wat TS heeft gedaan, meerdere keren. Mensen die nu lijden door wat zij (én ook de man, begrijp me niet verkeerd) heeft gedaan.
Mensen die hierdoor het vertrouwen in de mensheid hebben verloren.
Eenmalig kan ik me nog iets bij voorstellen (maar ook geen begrip voor), maar bewust meerdere keren, nee sorry.
En zeker heb ik ook eens een fout gemaakt, maar die komen nog geeneens in de buurt van bedrog!
Dus ik neem terug dat TS een vreselijk mens is, maar bestempel het wel als: een mens wat iets vreselijks heeft gedaan.
En sorry, met jullie antwoorden over wel of niet monogaam of dat je vind dat alleen je kerel het schuld is, dat is jullie gevoel en mening, die deel ik niet.
Ik geef alleen aan dat ik beschadigd ben door meerdere personen zoals TS.
En ja, ik ben nu gelukkig getrouwd en heb het achter me gelaten zo goed en zo kwaad als dat kan, maar begrip zal ik er NOOIT voor hebben.. nooit.
Laatst bijgewerkt door Jnien op 26-10-18 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:11

Ken zelf beide kanten van het spectrum, bedriegen, bedrogen worden.

Wat ik ervan heb geleerd is dat er zoveel lading op ligt dat het uiterst pijnlijk wordt.
Voor alle partijen.

Ik denk dat er maar 1 remedie is:
Er van uitgaan dat iedereen iemand anders tegen kan komen, ten allen tijde, onder alle omstandigheden, voor 1x, voor langer, waar de aantrekkingskracht zo groot is, dat er geen kruid tegen gewassen is.

Openheid daarover, lijkt me daarom essentieel.

En dan ligt het open, hoeft niemand zich gekwetst te voelen.
Het is geen persoonlijke afwijzing.

Maar je hebt wel de vrijheid om je af te vragen of je je partner met zijn verliefdheden nog kunt handelen of dat je wilt stoppen.
Of dat je zelf misschien ....etc.....

Of misschien vind je het eigenlijk wel prettig allemaal.

In ieder geval, het overkomt ons bijna allemaal, de exclusiviteit is een wankel evenwicht.

( ik heb het nu over normale gezonde mensen, niet over mensen met psychiatrische ziektebeelden, of psychologische problematiek )
En TS, opruiming houden is altijd goed, voor iedereen.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 26-10-18 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:13

Jnien schreef:
Ok ok.. ik nuanceer mijn antwoord: ik vind vreselijk wat TS heeft gedaan, meerdere keren. Mensen die nu lijden door wat zij (én ook de man, begrijp me niet verkeerd) heeft gedaan.
Mensen die hierdoor het vertrouwen in de mensheid hebben verloren.
Eenmalig kan ik me nog iets bij voorstellen (maar ook geen begrip voor), maar bewust meerdere keren, nee sorry.
En zeker heb ik ook eens een fout gemaakt, maar die komen nog geeneens in de buurt van bedrog!
Dus ik neem terug dat TS een vreselijk mens is, maar bestempel het wel als: een mens wat iets vreselijks heeft gedaan.
En sorry, met jullie antwoorden over wel of niet monogaam of dat je vind dat alleen je kerel het schuld is, dat is jullie gevoel en mening, die deel ik niet.
Ik geef alleen aan dat ik beschadigd ben door meerdere personen zoals TS.
En ja, ik ben nu gelukkig getrouwd en heb het achter me gelaten zo goed en zo kwaad als dat kan, maar begrip zal ik er NOOIT voor hebben.. nooit.

En wat is de reden dat het vreemdgaan is begonnen?
Je gaat niet vreemd als je relatie perfect is .