Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Indestal schreef:Oeeee je zult het zelf mee mogen maken...
Ik val over de moed, wat moed??in SA??
Het hele verhaal wordt als heldendaad gezien...bluhhh
Ben mij bewust dat iedereen die het niet zo ziet als ik, de potentiële vreemdganger is en zijn of haar partner met lieve ogen besodemiert of gemakkelijk de ogen sluit om een ander in de problemen te laten komen...en helaas zijn er velen zo..
Dus omdat ik jouw eerste post zie als een walgelijke verzameling aannames ben ik een potentiële vreemdganger?
Indestal schreef:Een van mijn lieve vriendinnen, echt zo een lief warm hart, ook een vreemdganger als vriend, ze heeft 2 heke kleine kids, meneer ging vreemd met de oppas, minderjarige was ze toen nog, grietje deed ook zo onschuldig, onder de ogen van mijn vriendin een half jaar lang tot het uitkwam, hem had ik hoog zitten, totdat ik een naar gevoel van dat kind kreeg bij laatste verjaardag bezoek...bleh...mijn vriendin was zoooo goed voor dat kind, ze heeft zoooo een klap gekregen...beuden never nooit een moment van spijt of fatsoen getoond...ach je ken meerdere verhalen
Magrathea schreef:Het is niet helemaal correct om te stellen dat mensen niet monogaam zijn, maar ook niet als je zegt dat dat wél zo is.
Evolutionair gezien is dat ook niet echt nuttig: als man wil je graag je zaad verspreiden zodat de kans zo groot mogelijk is op nageslacht. Als vrouw wil je vooral dat je man de sterkste/beste genen heeft, en dat moet hij dus ook laten zien. Wanneer een relatie wat afzwakt is het erg makkelijk om je oog te laten vallen op een andere man.
@Indestal, waarom moet er een reden zijn? "je verhaal delen" is toch prima?
Dat jij nou overal heel boos op moet reageren is niet de schuld van TS
anjali schreef:Ik denk dat mensen monogaam zouden moeten zijn,omdat menselijke kinderen nestblijvers zijn en dat er voor de jarenlange verzorging daarvan 2 ouders nodig zijn.Net zoals bij vogels ook beide ouders nodig zijn om de hulpeloze jongen in het nestje te verzorgen.
anjali schreef:Magrathea schreef:Het is niet helemaal correct om te stellen dat mensen niet monogaam zijn, maar ook niet als je zegt dat dat wél zo is.
Evolutionair gezien is dat ook niet echt nuttig: als man wil je graag je zaad verspreiden zodat de kans zo groot mogelijk is op nageslacht. Als vrouw wil je vooral dat je man de sterkste/beste genen heeft, en dat moet hij dus ook laten zien. Wanneer een relatie wat afzwakt is het erg makkelijk om je oog te laten vallen op een andere man.
@Indestal, waarom moet er een reden zijn? "je verhaal delen" is toch prima?
Dat jij nou overal heel boos op moet reageren is niet de schuld van TS
Ik denk dat mensen monogaam zouden moeten zijn,omdat menselijke kinderen nestblijvers zijn en dat er voor de jarenlange verzorging daarvan 2 ouders nodig zijn.Net zoals bij vogels ook beide ouders nodig zijn om de hulpeloze jongen in het nestje te verzorgen.
Palmera schreef:En dat iemand probeert eruit te komen, zich oprecht rot voelt em zelfs in therapie is telt niet?
Begrijp me niet verkeerd: je hoeft echt geen vriendin met TS te zijn.
Maar zulke teksten slaan nergens op.
Ik ben ook wel eens afgesnauwd door een blonde vrouw. En daar lijd ik nog steeds onder. Zijn blonde vrouwen nu allemaal bitches? En mag ik dat dan zeggen ook?
Edit: en heb jij zelf nooit een fout gemaakt?
Suzanne F. schreef:Ik ben ook bedrogen vroeger maar op een gegeven moment kwam bij mij het besef dat het niet de vrouw is die daar schuldig was. De ene wist niet eens dat hij een vriendin had, dat vertelde hij pas na wat gevoos. Het is altijd jouw eigen man of vriend die de eikel is en niet de vrouw. Al danst ze bloot voor zijn neus dan nog heeft hij een vriendin en is het geen excuus.
Dus de opmerking hierboven is niet terecht. TS is geen jager die uit is op getrouwde mannen. Zij is wel meegegaan in de flirts van de getrouwde mannen maar is er niet bewust achteraan gegaan.
Mannen zijn gewoon heel makkelijk te beïnvloeden en de meesten zijn wel in voor een avontuurtje. Ze houden van hun vrouw en willen niet scheiden maar ze willen wel graag een avontuurtje met een ander.
En als je dan de vrouw de schuld gaat geven dan gaat er iets in je hoofd mis denk ik.
Jnien schreef:Ok ok.. ik nuanceer mijn antwoord: ik vind vreselijk wat TS heeft gedaan, meerdere keren. Mensen die nu lijden door wat zij (én ook de man, begrijp me niet verkeerd) heeft gedaan.
Mensen die hierdoor het vertrouwen in de mensheid hebben verloren.
Eenmalig kan ik me nog iets bij voorstellen (maar ook geen begrip voor), maar bewust meerdere keren, nee sorry.
En zeker heb ik ook eens een fout gemaakt, maar die komen nog geeneens in de buurt van bedrog!
Dus ik neem terug dat TS een vreselijk mens is, maar bestempel het wel als: een mens wat iets vreselijks heeft gedaan.
En sorry, met jullie antwoorden over wel of niet monogaam of dat je vind dat alleen je kerel het schuld is, dat is jullie gevoel en mening, die deel ik niet.
Ik geef alleen aan dat ik beschadigd ben door meerdere personen zoals TS.
En ja, ik ben nu gelukkig getrouwd en heb het achter me gelaten zo goed en zo kwaad als dat kan, maar begrip zal ik er NOOIT voor hebben.. nooit.