Het grote röntgen topic! (dieren & mensen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:22

ik heb ook nog een leuke, helaas heb ik hem alleen met pijltjes er al bij.
Afbeelding

het zijn de luchtbellen van een diep liggende hoefzweer

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:26

Ik heb ook een MRI van mijn hoofd :D er is wel iets mis met de plaatjes maar (als het goed is :') ) niks diagnostisch. Het zijn beelden op school gemaakt voor een opdracht in het eerste jaar, 3 jaar terug alweer :oo
Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
Ik heb een staafje achter mijn tanden van metaal. Een MRI maakt beelden met behulp van een magneet, en mijn staafje veroorzaakt een verbuiging van het magnetische veld. Dat zorgt ervoor dat het beeld zo vervormd is rond mijn mond (een metaal artefact).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:39

laraxXxemma schreef:
Ik heb ook een MRI van mijn hoofd :D er is wel iets mis met de plaatjes maar (als het goed is :') ) niks diagnostisch. Het zijn beelden op school gemaakt voor een opdracht in het eerste jaar, 3 jaar terug alweer :oo
[ [url=m/CcPyhQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PAqIz7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
Ik heb een staafje achter mijn tanden van metaal. Een MRI maakt beelden met behulp van een magneet, en mijn staafje veroorzaakt een verbuiging van het magnetische veld. Dat zorgt ervoor dat het beeld zo vervormd is rond mijn mond (een metaal artefact).

Spoiler:
ik wilde al zeggen, je kaak uit de kom? :')

PreHungaro

Re: Het grote röntgen topic! (dieren & mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:53

Afbeelding
En hier de after-foto na de operatie.
Volgende week een gesprek met de arts om te bekijken of het ijzerwerk er ook weer uit mag.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:24

Sokje_6 schreef:
Geweldig topic! Antwoorden eronder in spoilers is fijn inderdaad :j

Hilary schreef:
keezie en Lay_D, jullie beseffen je dat jullie persoonsgegevens (naam, geboortedatum, patiëntnummer en behandelend ziekenhuis) nu vol in beeld zijn?

Op de foto van Neej staat ook een telefoonnummer.

Linksboven? Zo te zien is dat van de DAP :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:09

keeyzie schreef:
[ [url=m/y1bB7S.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hier de after-foto na de operatie.
Volgende week een gesprek met de arts om te bekijken of het ijzerwerk er ook weer uit mag.

Bij mij is het kuitbeen ijzerwerk er na een half jaar uitgebikt. Zat te veel in de weg.

Afbeelding

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:32

Sokje_6 schreef:
Op de foto van Neej staat ook een telefoonnummer.

Thanks, is t nummer van de kliniek en dat staat sowieso openbaar, maar toch blij met zulke oplettendheid :)

Overigens zijn mijn foto’s 2 paar A-heupen, de norbergwaarde van de bovenste is 40 en de onderste 25. Ik vond de onderste op het moment dat ik de foto’s zag absoluut geen A waard dus het panel had een goeie dag denk ik :’) nbw is wel veel lager dus dat hebben ze iig wel gezien. Iemand zei iets over witte dingetjes en kromme botten, daar heb ik dan weer geen idee van :+ het waren zoals gezegd heupfoto’s en verder is er niet naar gekeken :’)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:38

Ik was dat, maar als ze er niks van hebben gezegd dan is het normaal hoor! Alles wat op een foto staat wordt wel bekeken, ook als het niet het gebied van interesse is. Voor het geval van toevalsbevindingen, er is nou toch een foto van dus dan kijken ze direct naar alles. Die van jolien (OP) is daar een mooi voorbeeld van.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:42

Leuk topic dit, hier ook nog een verzameling aan röntgenfoto's en zelfs mijn MRI scan op een dvd/cd.
Helaas hebben ze geen foto's gemaakt toen mijn neus was gebroken, ik had daar graag een van gehad :')

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:51

Betere foto, net na val met paard
Afbeelding

Spoiler:
Sleutelbeen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:13

Zorry schreef:
[ [url=m/fDL0iT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh! Die heeft allemaal skeletjes opgegeten! :+

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:08

Voor mensen doe een foto maken van je computer scherm. Doe dit niet. Je krijgt echt zo'n lelijke foto en slecht te zien.

Maak Een print screen en knip hem bij in photoshpp of paint oid

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:24

Leuk topic! Vond de dierenfoto's echt moeilijk te zien, dus de uitleg erbij is zeker welkom!
Ik heb er ook eentje:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding Breukje in de MT5 (botje van je kleine teen)

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:48

4 weken geleden met onze 11 jarige kater bij de dierenarts geweest. Hij was al een paar dagen niet zichzelf. Klom nauwelijks meer.. Lag alleen maar.. Zelfs weinig naar buiten willen. Maar hij begon met zijn rug te trekken en met oppakken mauwde hij pijnlijk. Zijn achterwerk mochten we niet meer aaien, bij de staartaanzet. Dus naar de dieren arts.

Op de foto heeft hij 2 wervels zeg maar ingedeukt. Waarschijnlijk een keer ongelukkig gevallen. De zenuwen waren nu overbelast. Dus hij kreeg een goede pijnstiller met ontsteking remmer en nog Metacam voor 3 weken mee naar huis. Inmiddels is hij weer helemaal de oude, zonder pijnstilling.
Hij kan in de toekomst hier weer sneller last van krijgen, maar in principe kan hij hier pijnvrij oud mee worden.

Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:54

Leuk topic Jolien! Vind die hoefzweer wel interessant om te zien. Wist niet dat je dat zo goed op rontgen kon zien?

Ik heb helaas toen de rontgenfoto’s van mijn paard nooit gevraagd. Heb wel een setje aan MRI’s van voorvoeten maar daar moet je hoog gestudeerd voor hebben om iets te kunnen zien en voor mij best persoonlijk.

Als dit topic over een half jaar nou nog actief is heb ik wel een leuk setje rontgenfoto’s van een paardengebit. Die ga ik dan wel opeissen :+

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:56

Orsje die wervels zie je heel duidelijk indd! Kan me voorstellen dat dat even pijnlijk was. Gelukkig heeft die er nu geen last meer van dan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:53

Wat een boeiend topic!! Wel echt lastig om sommige dingen te zien of te herkennen.... Die puppy's is heel gaaf! De vervormde wervelkolommen, verbrijzelde botten en verzakte hoefbenen wel heftig!

Ik heb er ook een. Mijn shetje. Vorig jaar april.

Afbeelding

Spoiler:
Het gaat om bovenkies derde van rechts, die donker is. Die is er aan de hand van de foto uitgesloopt. De da heeft de kies Door de midden gezaagd, eruit halen was geen overbodige luxe om problemen in de toekomst te voorkomen.

Afbeelding

nayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:03

Leuk om zo eens fotos te zien, heb met verschillende moeite om het te zien maar wel leuk om zo bij te leren :j
Ik heb er ook eentje,een paar weken oud, wel een hele duidelijke

Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:58

Kon die niet in het gips?
Breuk lijkt ook niet helemaal door?

nayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:05

Mijn ellepijp was te lang, ze hebben er een stukje tussenuit genomen, en nu moet het weer aaneen groeien, vandaar het tijdelijke ijzerwerk :j

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:35

Wat een interessant topic! Leuk om al die foto's te zien!

Ik heb zelf een pols die uit de kom kan, is ook in en uit de kom op de foto geweest, helaas heb ik die beelden zelf niet. Jammer!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:56

Afbeelding
De breuk
Afbeelding
Ze hebben hem recht getrokken terwijl ik lekker sliep
Afbeelding
2 dagen na de operatie 4 september
Afbeelding
15 oktober 6 weken na de operatie/val
Ik denk dat sommige deze fotos nog wel kennen.
Het is vandaag 8 weken geleden dat ik viel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:31

Geen goede foto maar er zit rechts iets wat er niet moet zitten bij mijn kat , dierenarts had het nog niet zo vaak gezien en operatie ga ik bij de oude dame niet meer doen(combi van factoren , operatie is niet zeker of ze dan geholpen is . Ze zit vast in haar rug etc , en ze is schuw dus daar zie ik geen heil in) . Het is afwachten hoe ze de winter doorkomt

Afbeelding

Zoekplaatje :')

Super tof topic trouwens

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 00:03

Rebecca schreef:
Geen goede foto maar er zit rechts iets wat er niet moet zitten bij mijn kat , dierenarts had het nog niet zo vaak gezien en operatie ga ik bij de oude dame niet meer doen(combi van factoren , operatie is niet zeker of ze dan geholpen is . Ze zit vast in haar rug etc , en ze is schuw dus daar zie ik geen heil in) . Het is afwachten hoe ze de winter doorkomt

[ [url=m/vkhL4q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoekplaatje :')

Super tof topic trouwens

Spoiler:
Het stukje onder (boven op de foto) de knieschijf toch? En een gokje, maar ik denk dat dit een stukje van de tibia/scheenbeen was, dat mogelijk is losgetrokken (na scheur mogelijk) door spieren of pezen.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 00:21

Leuk topic! Ik heb er ook één:

Afbeelding

Spoiler:
Dikke hernia bij mijn man. Volgens de fysio kon het 6 maanden lang absoluut geen hernia zijn. Uiteindelijk second opinion en voila.Inmiddels operatief verwijderd