Noise cancelling headphones: ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:22

Shiloh schreef:
Vraagje aan de Sony xm3 gebruikers hier.

Klopt het dat je met de Sony maar 1 apparaat tegelijk verbonden kan hebben?

Ik overwoog over te stappen, maar als dat zou is gaat dat denk ik niet gebeuren.

Tegelijkertijd wel ja. Ik heb 'm standaard op mijn telefoon en computer aangemeld.
Als de twee dicht bij elkaar liggen pakt 'ie degene waarmee hij het laatst verbonden was. En anders kwestie van Bluetooth uitzetten op een van de twee apparaten :D. Dacht dat ik het irritant zou vinden, maar totaal niet want gebruik 'm toch alleen maar op deze twee apparaten..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:42

Hmmm. Ik ben met mijn bose zo gewend gewoon met twee verbonden te zijn en gewoon kan switchen zonder verbindingen te moeten maken of verbreken.... ik denk dat ik dat wel irritant zou vinden, juist omdat ik het al gewend ben.

Ik moet ze gewoon een keer uitgebreid naast elkaar uitproberen... maar dit is voor mij wel een groot minpunt.

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:36

Shiloh schreef:
Hmmm. Ik ben met mijn bose zo gewend gewoon met twee verbonden te zijn en gewoon kan switchen zonder verbindingen te moeten maken of verbreken.... ik denk dat ik dat wel irritant zou vinden, juist omdat ik het al gewend ben.

Ik moet ze gewoon een keer uitgebreid naast elkaar uitproberen... maar dit is voor mij wel een groot minpunt.

Ja, kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Maar uiteindleijk gaat het om de kwali van het geluid, de NC, en hoe die op je kop zit, toch? :D
Ik heb uitgebreid alle opties gepast en vergeleken en deze was voor mij _/-\o_ .

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:02

Oliefanter schreef:
Ik sluit thans zowel mijn iPhone als pc tegelijk aan op mijn PXC 550 dus dat klopt volgens mij niet :-). Je kan alleen geen geluid door elkaar luisteren (wat logisch is); bv als je een berichtje op je telefoon binnen krijgt stopt mijn webplayer van spotify tot het geluid over is...

Oh ik bedoelde meer dat je niet tegelijkertijd meerdere mobieltjes kan aansluiten. Ik heb eigenkijk nu het probleem dat zodra mijn mobiel is losgekoppelt, ik het toestel van mijn zusje of vriend niet gekoppeld krijg aan de koptelefoon met de melding dat de code niet klopt waar niet eens om gevraagd werd. Iemand enig idee hoe dit op te lossen zonder audio kabel te moeten gebruiken?

Vanillia

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:10

Ik heb een Sony XM2 en die bevalt goed! Het enige negatieve puntje wat ik kan noemen is dat je wat constante 'white noise' hoort als de muziek zacht of uit staat. Echt een soort van heel zacht sissend geluid. Nu gebruik ik 'm met muziek in een rumoerige kantoortuin dus heb ik daar vaak weinig last van, maar thuis werkt het toch aardig op m'n zenuwen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:47

Sluiten jullie de koptelefoon wel eens aan op de TV?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:21

Om even het topic een beetje aan te vullen, ik heb 2 weken geleden de ´jbl everest elite 750nc´ gekocht voor in het vliegtuig (10 uur enkele reis). Ik kan alleen maar zeggen: ze hebben perfect hun werk gedaan en heb erg weinig van het vliegtuig en mijn hoestende, kuchende en huilende mede-passagiers gehoord. Daarnaast heb ik ze zonder last van de oren te krijgen 10 uur achter elkaar op kunnen houden en dat terwijl ik hiervoor nog nooit een koptelefoon (langer dan 15 minuten) op gehad. En het is ook nog is een goed betaalbare :) bij de ING met rentepunten maar 109 euro!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:58

Ik heb sinds kort een Bowers & Wilkins PX in Soft Gold, bevalt me heel goed! Vind m zooo mooi, heel blij mee! Zit ook een fijne app bij :j

Afbeelding

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:58

Ik had gisteren eindelijk de gelegenheid eens te gaan vergelijken.

Met mijn eigen bose QC 35 I, met de XM3. Na 30 keer op en neer proberen moest ik erkennen dat de noose cancelling van de Sony iets beter is, maar daarentegen vind ik de muziek kwaliteit van de bose weer beter.

Kortom, als ik opnieuw zou kiezen ging ik voor Sony, maar niet de moeite om te switchen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:23

Ik heb de Sony XM3 gekocht. Wat een fantastisch ding. En hij doet het ook met de TV.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:13

Ik heb sinds kort ook de Sony xm3. Ik ben er ZO blij mee!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:22

Haha ik kan me aansluiten in het rijtje, want ik ben sinds kerst ook een blije bezitter van de Sony! :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:30

Fijn he. Gisteravond hadden mn buren een feestje, heb ik heerlijk rustig naar mn TV kunnen luisteren. Ik sta echt verbaasd hoeveel meer details je hoort met de koptelefoon op.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:46

Hoi allemaal,

Zijn er nog aanraders voor koptelefoons in het middensegment? Ik ben op zoek, en de Bose/Sony lijken me superfijn maar ik heb nu even geen 400 euro op de plank liggen. Ook ben ik niet zo'n miep op het gebied van geluidskwaliteit (heb nu oordopjes van een paar euro en die vind ik prima :') ), maar wil wel graag dat de NCA echt goed functioneert.

Las van de week iets over een goedkoper koptelefoon die gewoon het geluid harder zette als je de NCA inschakelde, zoiets zoek ik dus absoluut niet :')

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:58

Foaly schreef:
Hoi allemaal,

Zijn er nog aanraders voor koptelefoons in het middensegment? Ik ben op zoek, en de Bose/Sony lijken me superfijn maar ik heb nu even geen 400 euro op de plank liggen. Ook ben ik niet zo'n miep op het gebied van geluidskwaliteit (heb nu oordopjes van een paar euro en die vind ik prima :') ), maar wil wel graag dat de NCA echt goed functioneert.

Las van de week iets over een goedkoper koptelefoon die gewoon het geluid harder zette als je de NCA inschakelde, zoiets zoek ik dus absoluut niet :')

ik heb de Sony WH-CH700N. Dik tevreden over! Ik gebruik 'm op voornamelijk op stal, ik hoor alleen als er een paard door de gang loopt en verder vrij weinig

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 16:49

Die Vikawiek noemt was idd ook mijn tweede keus. Ik had dezelfde eisen als jij maar ik ben wel voor de 400 euro Sony gegaan omdat de NC toch echt beter was en man, wat ben ik er blij mee (ik woon praktisch onder Schiphol).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 16:50

Ben dol op mijn sony. Gebruik hem voornamelijk op mijn werk, dus de gehele dag. Werk met muziek en geluid en hij is echt fijn

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:14

Is dat ook de XM3, Keet?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 19:52

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 20:01

Ik ben er ook nogsteeds ontzettend blij mee. Moest in het begin wel heel erg wennen aan de noice canceling, want die is zo ontzettend goed dat ik gewoon paranoide werd dat ik doof was geworden voor de buitenwereld hahahaha. Maar echt fantastisch geluid, ik gebruik hem nu dagelijks in het OV en vind het heerlijk om lekker in mn eigen wereldje te zitten zo.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:18

Foaly schreef:
Is dat ook de XM3, Keet?

Ja inderdaad. Bij de bcc hadden ze hem op voorraad.
Bluetooth dongle in mijn pc dus ook draadloos. Geen snoer meer om mijn bureaustoel gewikkeld

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:32

Foaly schreef:
Hoi allemaal,

En de XM2 misschien? Dit is de voorganger van de XM3. Ik weet niet of hij inmiddels in prijs is gezakt hoor, dus misschien geef ik je nu een compleet nutteloze tip :Y)

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:00

Ik krijg als het goed is binnenkort ook een XM3, in de beschrijving staat dat je hem sneller kan opladen met een net-adapter. Iemand hier ervaring mee? Welke kan ik hiervoor gebruiken?

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:36

Ik laad m zowel via de laptop op als via mn telefoonoplader. Allebei prima, ik heb eigenlijk geen idee of het sneller is of niet. Volgens mij kan je via het snelladen binnen 10 minuten weer 5uur lang luisteren. Maar ik weet niet of dat snelladen zowel via de adapter als via usb gaat..

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 07:59

Wat ik alleen heb bij mij Sony xm3 is dat als ik hem op heb, ik best wel snel pijn krijg boven op mijn hoofd van de druk van de band terwijl daar wel een zacht kussentje zit. Ik heb al geprobeerd om hem losser te zetten maar dan zakt hij naar beneden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?