PZB video over “bokthaat”

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:55

welmoed__ schreef:
Ben wel benieuwd of ik nog genoemd word in het filmpje aangezien ik degene ben die het topic toen der tijd geopend heb na vraag in het Zuidlaardermarkt topic.
Maar goed, wat ik zo lees van waaruit het filmpje bestond, bewijst alleen maar weer hoe onprofessioneel zij handelen.

Dan ben je wonderbaarlijk genoeg gespaard. Ik heb m gezien en jouw naam kwam niet voor ;-)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 04:50

Mijn hemel wat een moraalridders weer. Waar bemoeien jullie je allemaal mee? Overal je vraagtekens bij hebben, alsof ze jullie antwoorden verschuldigd zijn. Wel als je zou doneren maar aangezien jullie dat niet doen, waarom je er zo druk over maken. Ongelooflijk.

En WAAROM is dit topic nog steeds open?! :? Normaal word een topic direct gesloten als de openingspost weg is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: PZB video over “bokthaat”

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 05:31

Je doet precies hetzelfde :+
En de beginpost staat er nog gewoon, dus waarom sluiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 06:20

Een mens mag toch een mening hebben, Captain? Die heb jij waarschijnlijk ook gezien je zelf een paard van hun hebt geadopteerd. Waarschijnlijk is hierdoor je kijk op pzb anders en weet jij wellicht dingen die wij niet weten. Doordat wij wellicht niet over de juiste informatie beschikken, kunnen wij ook niet zomaar alles weten. We baseren onze oordeelsvorming op de dingen die wij weten, natuurlijk.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:33

Ik ben het met iedereen hier eens over de stichting en heb ook het pzb topic hier gelezen.

Is er zoals hier voor werd genoemd echt geen mogelijkheid om inzage te krijgen in de papieren? En welke betreffende organisatie checkt stichtingen zoals dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:29

Amber_anne schreef:
Ik ben het met iedereen hier eens over de stichting en heb ook het pzb topic hier gelezen.

Is er zoals hier voor werd genoemd echt geen mogelijkheid om inzage te krijgen in de papieren? En welke betreffende organisatie checkt stichtingen zoals dit?

Wat verwacht je daar aan te hebben dan?

Als die bijna 1000 euro van die shoplog al geld van de stichting was, mogen ze daar gewoon spullen voor de stichting van kopen. Als het onverantwoorde uitgaven zijn (want wat heeft een opvangpaard aan een witte rijbroek, een frontriem met glitters en een paar sokken?) kan het bestuur ze op de vingers tikken, maar daar zullen ze zelf wel in zitten. Als het hun eigen geld betrof, zijn ze helemaal vrij om het te besteden aan wat ze willen.

Maar wie die shoplog ziet weet toch al genoeg? Iedereen met een beetje gezond verstand snapt toch nu al dat je donaties daar niet heen moeten?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:32

Niet als de volgers 12-14 jarige zijn (overgrote deel). Die zullen er later anders op terug kijken maar leggen nu de link niet. Denk niet dat veel ouders de vlogs ook gaan kijken.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:34

safina schreef:
Amber_anne schreef:

Wat verwacht je daar aan te hebben dan?

Als die bijna 1000 euro van die shoplog al geld van de stichting was, mogen ze daar gewoon spullen voor de stichting van kopen. Als het onverantwoorde uitgaven zijn (want wat heeft een opvangpaard aan een witte rijbroek, een frontriem met glitters en een paar sokken?) kan het bestuur ze op de vingers tikken, maar daar zullen ze zelf wel in zitten. Als het hun eigen geld betrof, zijn ze helemaal vrij om het te besteden aan wat ze willen.

Maar wie die shoplog ziet weet toch al genoeg? Iedereen met een beetje gezond verstand snapt toch nu al dat je donaties daar niet heen moeten?

Het gaat niet om de ene Shoplog, ik weet ook wel dat een dekje als paard gerelateerde aankoop kan worden gezien of het nou wit is en 200 euro kostte of niet.
Het gaat er om dat een stichting inzage moet geven in de in en uitgaves van de stichting en dat pzb dat niet doet. Ik denk dat het in hun voordeel zou werken als ze openheid van zaken zouden geven (mits het natuurlijk allemaal klopt). Klopt het niet dan is dat voor de donateurs om te zien en daar een conclusie uit te trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:50

Ik denk dat een verstandige ouder wel even wil checken voordat zijn of haar kind een donatie doet. En die ziet aan die vlogs snel genoeg dat het een nogal vreemde stichting is. En met even googelen stuiten ze vanzelf op dit topic en andere topics hierover.

En onverstandige ouders...daar is echt geen kruid tegen gewassen.

Je hebt toch helemaal geen inzicht in de in- en uitgaven nodig zolang die dames zo naïef zijn om er dit soort vlogs over te maken? :D

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:54

AmyJamess schreef:
Citaat:
Paarden vind ik overigens daar ook redelijk schraal (richting mager) eruit zien, waaronder die van hunzelf (neem de schimmel als voorbeeld in de recente video’s), ik schrik van de hoeven van sommige dieren..

Dit viel mij ook heel erg op, en ook totaal geen bespiering. Als het nou paarden waren elke keer die ze net binnen hebben oké, dan kan ik er in komen. Maar het zijn vaak paarden die er al langere tijd staan.

viel mij ook al op, en veel paarden zitten onder de bijtwondjes. Neem die schimmel, echt niet normaal, en zo nog veel meer paarden.... :(

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:57

Icelandshet schreef:
[quot"AmyJamess"]
Citaat:
Paarden vind ik overigens daar ook redelijk schraal (richting mager) eruit zien, waaronder die van hunzelf (neem de schimmel als voorbeeld in de recente video’s), ik schrik van de hoeven van sommige dieren..

Dit viel mij ook heel erg op, en ook totaal geen bespiering. Als het nou paarden waren elke keer die ze net binnen hebben oké, dan kan ik er in komen. Maar het zijn vaak paarden die er al langere tijd staan.

Inderdaad, ik begrijp overigens wel dat ze niet de middelen hebben om de paarden juist te trainen met juiste bespiering, maar dit is toch wel echt mager in de zin van weinig ruwvoer/gras/brok[/quote]

Moet je de laatste video eens zien. Eerst doodleuk een uur op buitenrit, om vervolgens te constateren dat al het water op is in beide weides.....Je zorgt toch eerst voor de paarden en gaat daarna lol maken?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:59

Ik vind het wel jammer dat er zo negatief over gedaan wordt..

Het wordt gedaan vanuit een goed hart en goede bedoelingen. Dat geloof ik. Of wil ik geloven.

Misschien is de uitwerking van hun idee niet altijd zoals iemand anders het zelf zou doen of hoe jij het goedkeurt of worden de paarden niet perfect gereden maar dat vind ik wel erg makkelijk praten vanachter je computer/telefoon.

Als je zo jong bent maak je fouten en ik vind het jammer dat er op internet dan zo op ‘gehaat’ wordt.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:03

xApple schreef:

Het wordt gedaan vanuit een goed hart en goede bedoelingen. Dat geloof ik. Of wil ik geloven.

Misschien is de uitwerking van hun idee niet altijd zoals iemand anders het zelf zou doen of hoe jij het goedkeurt of worden de paarden niet perfect gereden maar dat vind ik wel erg makkelijk praten vanachter je computer/telefoon.

Als je zo jong bent maak je fouten en ik vind het jammer dat er op internet dan zo op ‘gehaat’ wordt.

Sorry, maar de vader is niet jong meer en het is zijn stichting. En als je iets zegt over waarom een shet met zomereczeem alleen een vliegendekentje op heeft en geen eczeemdeken dan krijg je daar flink commentaar op want hun weten wel beter hoe ze voor zo een paardje moeten zorgen.

ze zorgen zelf voor reacties zoals in dit topic.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:09

xApple schreef:

De bedoelingen zullen ongetwijfeld goed zijn. Maar dan zullen ze de conclusie moeten trekken dat ze wat hulp van volwassenen/een meer ervaren persoon nodig hebben bij bepaalde dingen. Dat is geen schande, maar als ik de toon in de blogs lees dan hebben ze het idee dat ze alle wijsheid al in pacht hebben. Dan is het natuurlijk niet gek dat daar reacties op komen. Hoge bomen vangen veel wind. Dan komen er reacties. Dat afdoen met gehaat is wel makkelijk. Er valt niks te haten als er goed wordt omgegaan met de paarden. Maar ik zag in dit topic foto's voorbij komen die eerder het tegendeel bewijzen. Als je de kennis en ervaring mist om een 'probleempaard' goed te trainen dan kun je het dier beter in de wei laten staan.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:14

Ik vind persoonlijk dat als je een stichting bent, je een zekere verantwoordelijkheid hebt. Zowel legaal en financieel, als vanwege je voorbeeldfunctie.

Het zou toch wat zijn als ik een stichting opricht voor oudere mensen die hulp nodig hebben, en vervolgens geen inzage geef in hoe ik die stichting bestuur. En al heb ik een goed hart en bedoel ik het beste, als ik een fout maak die (medische) gevolgen heeft voor iemand in mijn stichting dan vragen mensen bijvoorbeeld gerust waar mijn diploma voor ouderenzorg is. Als ik dan reageer “ja ik heb zelf al m’n hele leven een oma, ik weet best hoe het werkt!” dan krijg ik ook, terecht, de wind van voren. Het is geen kwestie van “ach, ze doet haar best, ze is pas 19, laat haar lekker”, het gaat om een stukje professionaliteit maar ook zeker om verantwoordelijkheid dragen voor de dieren én je voorbeeldfunctie.

Er zijn veel mensen die PZB als voorbeeld zien van hoe je met paarden om moet gaan. Natuurlijk maken mensen fouten, echt niet alles hoeft perfect. Maar... dan is het wél van groot belang om lering te trekken uit je fouten en af en toe eens na te denken over adviezen die mensen geven. Een beetje zelfinzicht dat niemand ooit alles kan weten, en dat je wellicht anderen nodig hebt, ook als je denkt dat je alles zelf kan.

En tja, 1000 voor spullen bij de Epplejeck? Een ponykamp van 150 euro? Ik zou er niet doneren, maar legaal gezien is het waarschijnlijk allemaal prima.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 09:15

Donkydonkje schreef:
_Dominique schreef:

.

op zich vind ik dat nog meevallen, onderhoud etc. moet wel bekostigd worden. Er zijn best wat paardjes die daar een maand tot paar maanden staan. Hoe wil je dit bekostigen in jou ogen? Alleen met donaties gaat dat niet lukken hoor. -O-[/quote]

Veel van die paarden hebben die meerdere maanden niet eens nodig; dat doen die dochter en haar vriendinnen voor hun eigen plezier.... Die paarden worden daar niet beter van hoor, geloof mij maar :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:22

En ze hebben een verantwoordelijkheid naar de kinderen die daar komen om te helpen en zelfs dus op ponykamp. Is de verzekering in orde? De veiligheid? Is er iemand met een EHBO-diploma bij de buitenritten? Wat gebeurt er als er een ongeluk gebeurt? Bij maneges met veiligheidskeurmerk / FNRS-vermelding weet je dat in elk geval een deel van die zaken wel min of meer op orde is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:35

xApple schreef:

Daar heb je helemaal gelijk in. Dat geneuzel over exzeemdekentjes, stijve paarden rijden, water op de wei etc vind ik ook nergens voor nodig. Die meiden doen op hun manier hun best met die dieren. Laat ze lekker. En als ze 1000 euro van hun geld willen besteden bij de EJ aan hebbedingen, is dat ze ook van harte gegund.

Maar hun vlogs doen wel wat met de beeldvorming. Bij een paardenopvang heeft men nou eenmaal liever het beeld dat iemand zelf bij wijze van spreken droog brood eet en elke cent besteedt aan nuttige dingen voor hele zielige paarden. En niet van twee pubers die door pappa met een cabriootje naar de EJ gereden worden om daar voor bijna 1000 euro aan glitterfrontriemen, dekjes en andere meuk te kopen.

Dat soort vlogs helpt natuurlijk niet echt....

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:50

Safina helemaal mee eens!

Wie zegt dat die paarden iets te kort komen? De meiden hebben een droomwens en dat is paarden redden.

Ken genoeg paarden die in pensions niet goed verzorgd worden, te weinig en slecht hooi, vieze stallen, te kort buiten, slecht goedkoop niet passend tuig, slechte ik weet alles beter ruiters, etc....daar zit bokt vol van!

Dat ze kinderachtig reageren en dit op social media doen is niet goed voor de business, maar he het zijn jonge meiden! En SocialMedia is van nu, die zitten heel de dag op al dat soort gebeuren.

Heb amper van die 2 topics gelezen, maar echt bokt hoor, de betwetertjes die alles neertrappen en zich weer heel goed voelen samen over zichzelf..

Ik zei onlangs nog, paardrijden is dierenmishandeling! Ik zie dan nog liever een penny met blingbling spul en een pown met vliegendeken ipv boettdeken op de wei, dan de wannabe die haar paard elke dag weer op nieuw afbeult in de bak met zuur gezicht en denkt dan veelvuldig en langdurig galloperen het paard soepel maakt.....geen idee hoeveel er van deze pennies op bokt zitten.

We zijn allemaal pennies, hoop ik stiekem.....de afkeer van penniezijn ken ik nl maar al te goed, de wreedheden naar paarden met eng lachje, “ Zo, dat doet hij nu nooit meer” situaties....dan liever de blingbling, strikjes, knuffels en net even wat minder kennis, die uiteindelijk heus wel komt...

Al die overdreven verzoeken naar de stichting als verantwoordelijkheid, bleh! Leer maar eens wat voor verantwoordelijkheid de meeste pensionbazen nemen voor de paarden die ze verzorgen, nada! Zo heb ik meerdere malen moeten ervaren, zowel bij eigen paard als bij stalgenoten.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:56

Ben het deels met je eens Indestal!

Maar t gedeelte dat je zegt het zijn meiden met een droomwens paarden redden, baart me wel wat zorgen .
Vooral jonge meiden.
Weet nog wel dat toen ik jong was ,ik ook heel anders met paarden omging dan nu ik meer weet!
En schaam me er soms voor, puur omdat ik niet beter wist.

En pension eigenaren? Beetje off topic !

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:02

toen ik mijn eerste paard had, deed ik mijn best, was geen tiener, maar dik op leeftijd, daar heb ik zelfs met dingen dikke spijt van, deed anderen na..wijsheid komt met de jaren

Niks off topic! Deze bokkers laten het toe en zeker weten dat er in dit topic bokkers zitten, die op zo een pensionstal staan? Wellicht geen idee hebben en het zelfs niet eens weten of de moeite nemen het te controleren, of vanwege die prachtige buitenbak en binnenbak zeer zeker het thuis van de paardenvriend NIET gaan veranderen, faciliteiten staan op 1..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:08

Maar er wordt om 'gezeikt' omdat het een stichting is. Willen ze geen verantwoording afleggen over geld zaken en andere belangrijke zaken, prima maar wees dan geen stichting. Red dan met geld van jezelf paarden maar vraag dan ook niet om donaties van mensen.
De mensen die hier geld in steken hebben het recht om te weten waar het stichting geld aan gebruikt gaat worden.

Het feit dat mensen commentaar hebben is te verwachten als je de publiciteit opzoekt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:09

Moeten ze dat dan aan de bokkers doen? De belasting vraagt hier om en dat moet voldoende zijn!

Ga gewoon eens kijken als je donateur bent. Kijk en zie hoe de oaarden verzorgd wordt...als de meiden van paps geld krijgen om naar EJ te gaan, leuk toch?

Net zoals iemand een uitkering heeft en men in zijn boodschappenkar mee kijkt en vind dat die persoon naar de Lidle moet ipv AH, dit gevoel krijg ik bij dit topic.
Laatst bijgewerkt door Indestal op 01-10-18 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:09

Klopt maar de pension eigenaar is geen eigenaar van je paard. Daar ben je zelf verantwoordelijk voor.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:19

Klopt, en als je op je werk zit en je paard gaat de eerste keer dat hij op die stal staat vet onderuit over een natte gladde betonnen vloer van de mesthoop, zijn bil openschaaft en onder de mest met open wond die middag op de wei gezet wordt, omdat ze daar alle stal deuren open zeteen en de paarden naar de weide laten stormen....mijn paard dus een bochtje miet maken wat hij niet wist, dan is de stalhouder verantwoordelijk....tenminste even de plek schoonspuiten...niet dan? Als je paard een bijtplek onder zijn kaak heeft en bloedt en je als eigenaar in de winter op stal komt en de spaarlampjes amper licht geven en je een zwart paard hebt, zie je dat niet...kennelijk was het al een dag oud en was gaan etteren, de stank trok mijn aandacht en ging op onderzoek....de reactie was, ach....dat had hij gisteren al...je kunt het melden he als staleigenaar? Ligt een paard te kreunen met koliek, je gaat naar huis stalhouder, krijgt als reaktie, is al 2 uur zo, eigenaar zal nog wel komen, die is verantwoordelijk...

Maar goed kan nog eindeloos doorgaan en wordt off topic..

Mijn boodschap is dat pennybokt alles beter weet en beter doet, was dat maar zo..l