inhoud kledingkast van jouw kind!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 06:25

Ik was ook veel en zelden volle trommels. Moesten laatst een nieuwe wasmachine en hebben bewust gekozen voor een kleine 6kg trommel.

Ik vind heet echt heel lastig om mijn zoontje betaalbaar te kleden zonder dat de halve klas hetzelfde aan heeft overigens

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 06:48

Dat heb ik hier gelukkig niet.

Jongste zit op andere school maar beide hebben altijd iets aan wat ik niet op school zie

Zie veel kids in terstal. 4 meiden met dezelfde jurk en 3 jongens met zelfde t shirt. Vreselijk.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 06:53

Hier op school valt dat mee.
Nu vind ik dat elk kind uniek is uit zichzelf, niet om wat ze aanhebben.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:12

Alleen echte merkkleding zie ik weinig op school, verder zoute ik van c&a tot flo terug. Daarbij is de collectie voor jongens sowieso karig, wat het nog ingewikkelder maakt

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:23

Jongens is inderdaad vaak een stuk kleinere afdeling in een kinderwinkel.

Ik shop veel op i net en dan Z8 en tommy etc. Dat zie je op beide scholen eigenlijk heel weinig.

Kocht voorheen op het dorp veel name it maar die shirts vind ik tegenwoordig niet leuk meer. Vooral de prints en pasvorm.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:09

Goh ik zou eigenlijk niet weten wat andere kinderen op zoons school dragen eigenlijk. Ik kom er vaak genoeg maar let er dus totaal niet op. Maar goed, het valt me ook zo doorgaans nauwelijks op wat vrienden en collega’s dragen. Hoogstens als iets niet past of vies is.

Hoofd in de wolken zei mijn moeder vroeger whahaha

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:12

troi schreef:
Goh ik zou eigenlijk niet weten wat andere kinderen op zoons school dragen eigenlijk. Ik kom er vaak genoeg maar let er dus totaal niet op. Maar goed, het valt me ook zo doorgaans nauwelijks op wat vrienden en collega’s dragen. Hoogstens als iets niet past of vies is.

Hoofd in de wolken zei mijn moeder vroeger whahaha

Hier dragen de jongetjes op de peuterspeelzaal vooral van die voetbal pakjes :\ echt afschuwelijk

Mijn kinderen hebben beide een mix van merken. Van Wibra\Primark tot Oilily/McGregor
Net wat ik mooi vind en tegenkom :) Hou wel van sample sales en outlets :D

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:21

Ik wil hier juist geen z8 want daar lopen ze allemaal in.
Ik heb een combinatie van tweedrhands en nieuw.
Tweedehands ziet er wel echt nog netjes uit. Ik wil geen verwassen kleding enzo.
Nieuw komt vaak bij winkels als HEMA, h&M etc vandaan. Soms duurdere merken in de sale.
We kunnen wel zeker 2a3 weken zonder te wassen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 08:23

Sannens schreef:
Even offtopic, ik heb namelijk nog geen kinderen.

Maar dragen jullie kinderen elke dag een schone broek en een schoon shirt? Ik weet dat ik als kind meestal kleding 2 dagen droeg en een broek soms nog een derde dag als die niet vies was. Als een shirt echt een vlek had dan ging die natuurlijk wel de was in, maar als dat niet was deed ik hem gewoon nog een tweede dag aan.

Dus dan kan je met 3 broeken en 5 shirts toch gewoon een week doen?

Het heeft idd met de leeftijd te maken de jongste net geen 2 die kan veel knoeien en speelt het liefste in de modder!, mijn dochter is een jongens meisje en draagt wel meidenkleding bij voorkeur roze maar heeft echt altijd vlekken op haar kleding modder, smout,olie, roest van de tractor van papa of gras vlekken etc.
dus die heeft wel de plicht om 2e hanse speel kleding aan te doen. op school draagt ze nette kleding maar ook daar gaat er verf en kei aan. dus einenlijk heeft die dagelijks ook wel vieze kleding en zou dat 3 om 5 net te kort zijn hier is het meer 5 om 7.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 08:28

benangelique schreef:
Ik was ook veel en zelden volle trommels. Moesten laatst een nieuwe wasmachine en hebben bewust gekozen voor een kleine 6kg trommel.

Ik vind heet echt heel lastig om mijn zoontje betaalbaar te kleden zonder dat de halve klas hetzelfde aan heeft overigens

daarom maak ik zelf wel eens iets, dat is bijna altijd uniek en is makkelijk aan mijn kinderen lang en dun figuur aan te passen!

Afbeelding
Deze is simpel en iets langer dan gewoon en dat is echt veel gevraagd welk merk dat is,( en dan is dit eigenlijk een paneel waar er best veel van gemaakt zullen zijn denk ik).

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 08:30

lieveli schreef:
Hij kan sparen hoor, deed ik ook als student. Liever dat hij spaart voor iets moois dan wegwerpmode koopt. Gek idee ook, alsof je je kind behoedt voor geldproblemen door ze goedkope spullen aan te trekken.

food for tought :D , dat wilt papavast niet horen hier ;)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 08:35

SusanH schreef:
Slons zou ik mezelf niet noemen. Maar breng gerust mijn kind naar school in mijn paardrijkloffie. Zat andere ouders die met sportkleding aan hun kind wegbrengen dus kan prima vind ik. In pyjama naar school gaat me wat te ver. Maar verder mag ze veel zelf bepalen. Ze heeft een duidelijke eigen mening en daar tegenin gaan heeft niet veel zin. Al stuur ik soms wel bij als ze bijv met 30 graden een dikke trui aan wil. Of geen jas mee wil op een koude ochtend.

Hier is het zelfs hip om in hardloop kleding met telefoon aan je arm te komen!
Maar he wat maakt het uit :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:38

kwita schreef:
lieveli schreef:
Hij kan sparen hoor, deed ik ook als student. Liever dat hij spaart voor iets moois dan wegwerpmode koopt. Gek idee ook, alsof je je kind behoedt voor geldproblemen door ze goedkope spullen aan te trekken.

food for tought :D , dat wilt papavast niet horen hier ;)

Jouw man juicht sparen niet toe?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:49

Topic naar mijn hart!

Op het moment dat ik zeg ‘ze hebben echt genoeg’, blijken we achteraf nog niet op de helft te zijn geweest.
Ik ben dol op sale en dat is ook het moment dat ik m’n slag sla, heel af en toe iets voor de volle mep. Ook tweedehands wil ik nog weleens iets leuks scoren!

De oudste (8) draagt hoofdzakelijk Vingino en Retour, heeft ook wat andere merken liggen (BNosy, Polo, Hilfiger, Cars, Gaastra, etc.), gecombineerd met basics van WE en HEMA. Hij heeft geen kont en benen als sateprikkers, dus leuke broeken is altijd een uitdaging.
De jongste (16mnd) draagt vooral Z8, BNosy, Quapi, Vingino en Tumble. Ook nog wat andere merken zoals Babyface, Feetje, Dirkje etc.
Ondergoed en sokken haal ik bij Zeeman, Action of Wibra, rompers voor de jongste koop ik graag bij HEMA.

Kleding gaat iedere dag in de was, iedere dag schone pyjama, eens per week een schoon bed en zeer regelmatig naar de kapper. Ik vind het belangrijk dat zij er verzorgd bij lopen en fris zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:55

Super leuk jurkje Kwita!

Hier zie ik zelden nog een kindje in een tuinbroek lopen, vooral erg veel jongetjes met schreeuwerige teksten / merken / nikszeggende getallen en plaatsnamen enzo. Ik zal het niet snel kopen maar prima toch als andere ouders en kinderen dat wel leuk vinden :) Die vinden een tuinbroek vast weer niks :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:59

Ik hou van schreeuwerig en kleurrijk :D
Was zó klaar met donker voor jongens, dat ik erg gelukkig ben met de huidige trend.
De jongste had van de zomer toevallig 2 korte jeans tuinbroeken en hij heeft een jeans pak van Tumble, maar verder gewoon losse items (ik koop meestal dingen die met elkaar matchen als set).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:07

Donker hou ik ook niet van :)
Schreeuwerig zit voor mij vooral in allerlei teksten en veel te drukke plaatjes enzo.

Het misstaat die kinderen verder niet, maar voor die van mij vind ik het te druk.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:09

Zelf maken vind ik geweldig, maar ik heb een gebrek aan talent en tijd

Drukke prints en teksten probeer ik te vermijden, kleuren dan weer niet. Mijn zoon is hoogblond en draagt een donkere bril. Eigenlik komt hij met iedere kleur goed weg

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:16

Ik heb geen geduld om te leren naaien :+ voor onze dochter gister een jurkje met vestje binnen gekregen wat handgemaakt is door iemand die we van de vakantie hebben ontmoet. Staat haar zo leuk en is uniek want niemand anders heeft hetzelfde.

Wat ik zo jammer vind ze heeft nu maat 140 maar alles daarboven is eigenlijk al tienerkleding en zij is gek op jurkjes en rokken. Terwijl dat in grotere maten amper te vinden is. Zo heeft Ter stal super leuke jurkjes maar die gaan maar tot 140. Dat durf ik voor van de winter niet meer aan.
Laatst bijgewerkt door SusanH op 11-09-18 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:16

kwita schreef:
SusanH schreef:
Slons zou ik mezelf niet noemen. Maar breng gerust mijn kind naar school in mijn paardrijkloffie. Zat andere ouders die met sportkleding aan hun kind wegbrengen dus kan prima vind ik. In pyjama naar school gaat me wat te ver. Maar verder mag ze veel zelf bepalen. Ze heeft een duidelijke eigen mening en daar tegenin gaan heeft niet veel zin. Al stuur ik soms wel bij als ze bijv met 30 graden een dikke trui aan wil. Of geen jas mee wil op een koude ochtend.

Hier is het zelfs hip om in hardloop kleding met telefoon aan je arm te komen!
Maar he wat maakt het uit :+

Die zie ik hier ook idd.

Nee tuinbroeken zie ik hier ook niet en zal ik zelf ook nooit kopen.

Quellian volgens mij hebben wij redelijk dezelfde smaak.

Zijn de skinny jeans van de we of skinny van name niks?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:02

Geen idee of tuinbroeken hier veel voorkomen. Ik let nooit op andere kinderen.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:03

Hier een mama van zoontje van 3,5 en een zoontje onderweg (bijna uitgerekend). Ik ben dol op leuke kleertjes voor mijn kinderen, ik kan er ook echt van genieten en sta smorgens zorgvuldig iets moois bij elkaar te zoeken. Merken zoals retour, Quapi, Z8, nik & nik en voor broeken vooral name it hangen hier veel in de kast, maar ook Hema, zeeman etc. Ik hou ook enorm van felle kleuren kleding, vooral ook polo’s (effen of met tekst, maar zeker geen dino’s, monsters, skylines of Hawaï achtige shirts). Kast van zoon hangt vol met kleur, kast van de baby is juist rustig met veel donkerblauw, zwart, mint en wit.
Nu kan het nog omdat zoon alles prima vindt, vind het leuk om iets uit te zoeken uit de kast maar trekt ook gerust iets anders aan omdat het niet bij elkaar past wat hij kiest.

Ik geniet ervan zolang ik er nog zeggenschap in heb :D Geen idee hoe dat later gaat, zien we dan wel weer!
Ik vind het ook totaal niet interessant wat een ander er van vind of hoeveel een ander aan kleding uit geeft. Ik zie het nu ik geen paard meer heb als nieuwe hobby :D
Daarnaast is mijn eigen kast ook prima gevuld, vind het wel belangrijk dat het gezien er goed bij loopt.
Het enige wat me opvalt bij andere kinderen is als het echt te klein of volledig verwassen is, tuurlijk zie ik wel dat ze bepaalde kleding dragen, vind ik leuk om te zien maar vind veel mooi.

Idee van kleur bij ons in de kast :D
Afbeelding
Alles ligt hier in, van pyjama’s (zomer/winter) tot onderbroeken, winterjassen, sokken, shirts en broeken (zomer/winter) winter vorig jaar moet ik nog uitzoeken, ben bang dat er wel aardig wat weer te klein wordt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:07

lieveli schreef:
Inderdaad, niet iedereen heeft smaak. :=

Lieve mensen, het woordje mijn had hier nog tussen gemoeten. Excusio!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:10

MarcoBorsato schreef:
MarcoBorsato schreef:
Inderdaad, niet iedereen heeft smaak. :=

Lieve mensen, het woordje mijn had hier nog tussen gemoeten. Excusio!

Had hem niet persoonlijk opgevat hoor.

Leuk Bayja al die kleurtjes! Valt mij idd ook vaak op dat jongens van die donkere kleuren dragen. Mijn neefjes niet die hebben ook altijd vrolijke kleurtjes aan of van dat hele mooie lichtgroen of lichtblauw.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:19

Voor mensen die van vrolijk houden...daar weten ze in Zweden met raad mee.

Villervalla is een zweeds merk met webshop die ook in NL bezorgt (voor 8/9 euro verzekerd dacht ik). Hele vrolijke kleuren. Pasvorm is ook goed en kleding blijft ook goed in de was.

(waren 2 jaar geleden in goteborg en zagen die winkel....erg leuk).

Kwa kleding draagt dochter (4)meestal jurken van Z8, Flo, Bakerbridge, Ninni Vi, Bnosy, KieStone.

Heb nu 2 jurken van Bakerbridge die te klein zijn (maat 4=104) maar ze zien er nog echt als nieuw uit en zijn al draagbaar vanaf maat 86. Alleen jammer dat je zulke flut biedingen op marktplaats krijgt. (waren nieuw 70 euro per stuk)

maar heb ook basic longsleeves van de zeeman..vind dat zonde om voor een simpele effe daar veel geld voor neer te tellen.

Dus tis hier een combi van merk en basics van zeeman/hema.