Problemen met de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:35

Ilse46: heb je al eens normaal gevraagd of ze die katten bv 's nachts in een kamer kunnen zetten die niet boven jouw bed is?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 11:07

Sassy schreef:
Als mij iemand vaak apps ging sturen (over al dan niet vermeende of terechte overlast) zou ik daar nogal geirriteerd van raken. Waarom niet de mensen persoonlijk aanspreken?

Voor deze aanpak ben ik ook, persoonlijk aanspreken.
Nu hebben wij buren aan de overkant die gewoon niet open doen, daar sta je dan....
Zij hebben 2 honden die ze rustig aan laten blaffen, gerust ook 2 uur lang 's nachts. Het gevolg is dat dan meer honden gaan blaffen, zo'n leuke kettingreactie zeg maar.
Na 5 nachten op rij wakker te hebben gelegen ben ik er naar toe gegaan, ze zijn thuis en doen gewoon niet open, als ik ze dan buiten zie en ze er op aanspreek ben je direct asociaal, heb je een grote bek enzovoorts, ze hebben zelf geen last van de honden want ze horen ze niet, hebben ze voor de bewaking maar wat voor nut heeft het als de honden aanslaan en ze gaan niet eens kijken.
Soms kan je niet anders dan het via een andere weg te doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 11:36

Als ze je negeren als je aan belt en zo reageren als je ze aan spreekt dan is de kans ook reëeel dat die apjes weinig zullen uit maken. :=

Maar ik zou dan weer liever een app hebben dan iemand die langs komt. Ik doe nl. ook vaak de deur niet open. :) Ik lig regelmatig te rusten als ik thuis ben en dan voelt de trip naar beneden voor mij als een enorme opgave. :) Dan heb ik liever iemand die even apt, mijn mobiel is nl. altijd binnen handbereik.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 11:46

Dat is dan voor jouw een andere reden waarom je niet open doet, begrijpelijk ook als het zo'n opgave is. Het grappige is dat een berichtje dan wel weer helpt want daarna wordt het vaak stil..

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 11:58

ik ken je financieel situatie niet... maar als je een centje hebt gespaard kan je een robotstofzuiger aanschaffen, die kan overdag terwijl jij op de boerderij bent je huis stofzuigen. als je thuis komt is alles schoon en heb jij en de buren lekker rust.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:20

Als mensen hier de katten van de buren al horen lopen vraag ik me af hoe slecht je appartement geïsoleerd is man man man... := Woon ook een appartement maar wat ben ik blij dat ik hier praktisch niks van de buren hoor. Zou bij wijze van spreke om 12uur 's nachts kunnen stofzuigen en niemand die dat zou horen. :+

Maar goed TS heeft al heel wat tips gekregen van anderen, ik hoop dat het een beetje losloopt..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:27

TS, wat voor vloer heb je in je appartement?

Wij hebben een bovenbuurvrouw gehad met een harde vloer. Als zij stofzuigde, leek het alsof ze door de vloer kwam razen :\ Het stofzuigen an sich was geen probleem, maar die vloer!

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 13:36

Ik heb zeil gewoon op het beton liggen. Zal best wel niet super dempen inderdaad. Ga er nu niks meer aan doen omdat ik toch wil verhuizen, maar voor een volgend huis is dat best wel wat om daar rekening mee te houden, dank je voor de tip!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:45

Hier was een ondervloer verplicht :j

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:56

Ik heb veel gelezen maar niet alle reacties van andere.
Zou als het is je financiele plaatje past echt voor een robot stofzuiger gaan.
Voor de buren fijner want sommige wieltje onder een gewone stofzuiger slede hoor je nou eenmaal goed maar vooral voor jezelf een stuk fijner denk ik ivm dat je er zo overprikkeld van raakt.
Ik ruim voordat ik wegga mn huis op(heb kinderen) zet de stofzuiger aan en als ik thuis kom is t schoon!
Echt ideaal <<)
Ik vind overigens 18 uur wel een beetje vroeg wat ze van je vragen.
Maar als mijn buren bv om 21 uur gaan herrie maken zou ik ze ook vragen of het anders kan maar niet na 1x dan moet het echt vaker voorkomen.

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:05

ilse46 schreef:
de hele nacht!

het kind kan er ook niks aan doen ,maar zei wel!!...je zal maar nachtdienst hebben en overdag moet slapen!

Maar omdat je nachtdienst hebt moet iedereen zich om jou heen maar aanpassen?
Zo werkt dat natuurlijk niet. Ik draai ook nachtdiensten en ik hoor ook wel omgevingsgeluiden maar als je daar niet tegen kan en daardoor niet kan slapen is een flat niets voor jou en kun je beter verhuizen of stoppen met nachtdiensten draaien als je van normale geluiden al niet kan slapen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:39

Als je zeil op het beton hebt liggen vind ik het niet gek dat ze het horen! Vaak mag dat helemaal niet en ben je verplicht een dempende ondervloer te leggen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:44

Vjestagirl schreef:
Als je zeil op het beton hebt liggen vind ik het niet gek dat ze het horen! Vaak mag dat helemaal niet en ben je verplicht een dempende ondervloer te leggen...

Staat dat ergens? Bij mij in ieder geval niet hoor.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:48

purny schreef:
Vjestagirl schreef:

Staat dat ergens? Bij mij in ieder geval niet hoor.

Hier wel, staat in de regels van de vve. Ondervoer is verplicht. Blij toe want het scheelt echt geluid

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:54

Ik heb geen vve vandaar

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:56

purny schreef:
Ik heb geen vve vandaar

Of huurcooporatie hebben dat ook

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:57

Vaak staat het wel in je huurcontract

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:58

Vrijwel elke woningbouwvereniging heeft dit in de regels staan tegenwoordig. Bij vve kan dat nog wel eens verschillen denk ik.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:02

En een noise cancelling koptelefoon als je gaat stofzuigen? Kun je de prikkels een beetje buiten houden. En wellicht stofzuigen als je thuis komt? Hooguit 7 uur toch? Christelijke tijd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:12

Als je geen ondervloer hebt dan snap ik dat ze last van je hebben, allejezus.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:45

Ik lees al even mee maar sorry hoor hoe er gereageerd word. Je mag wettelijk gezien geluid maken tot 22u. Iedereen die overdag werkt moet toch savonds hun huishouden doen? Een dure robotstofzuiger kopen voor de buren? ammenooitniet... Moet niet gekker worden, dat je buren kunnen gaan vertellen hoe ze het willen. Straks gaat die kleine lopen, gillen en spelen dat hou je echt niet tegen. Moet je dan om elk geluidje naar de buren rennen? Dat zijn leefgeluiden, dat hoort er nu eenmaal bij. Als TS naar de buren gaat en zegt dat ze(als die kleine gaat spelen enzo) last heeft van die kleine gaan ze daar echt geen rekening mee houden. Kom op 5 a 10 minuten stofzuigen moet toch kunnen???

Leven en laten leven!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:59

Dan vinden jullie mij denk ik een dikke aso.. :')

Ik heb in mijn flatje een dubbele meter en ik draai mijn wasmachine (of droger) het liefst 's nachts..
Ik heb er nog nooit iemand over horen klagen. Hij draait al met al een keer per week 's nachts waarbij hij tegen 4 uur start met uitgestelde start..

Hier is ook de regel na 22u stil, maar het is hier niet enorm gehorig.
Ik hoor mijn bovenbuurman gamen wanneer hij zijn geluidsinstallatie erop aangesloten heeft. Ik hoor de aparte muziek van mijn buren ( ergens :') ) en ik hoor het ook wanneer iemand de boormachine in de muur zet aan de andere kant van de flat.
Maar verder hoor ik hooguit in mijn keuken dat de buurvrouw afwast omdat wij allebei de deuren op tochtstand hebben.

Ze kunnen het je best vragen, maar je moet je zeker niet gedwongen voelen om je aan te passen.

Heb je een stofzuiger die in zuigkracht aan te passen is?
Mijne gaat van nauwelijks hoorbaar naar paasei en ik heb niet persé de hoogste stand nodig om de kattenharen weg te krijgen. Misschien is dat nog iets waar je naar kan kijken? Stofzuiger standje minder/zachter?

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:04

De ene stofzuiger maakt ook veel meer herrie dan de andere. Ik had een Dyson. Die maakte een enorme herrie. Zodanig dat ik het zelf vervelend vond om te stofzuigen. Nu heb ik een Miele. Heerlijk stille stofzuiger die je nauwelijks hoort.

En voor de mensen die zeggen, dan gebruik je toch even een swiffer, die werkt niet bij tapijt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:24

Alenthe05 schreef:
Een dure robotstofzuiger kopen voor de buren? ammenooitniet... Moet niet gekker worden,

Die tip is voor TS anders een zeer goede aangezien stofzuigen zorgt voor flinke overprikkeling. Als je die prikkels kunt wegnemen door overdag de robotstofzuiger zijn gang te laten gaan geeft dat TS enorm veel meer rust.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:30

Vjestagirl schreef:
Vaak staat het wel in je huurcontract

Dit inderdaad.

Ik heb er overigens nooit echt over nagedacht dat je 's nachts de wasmachine niet mag aanzettend of 's avonds niet mag stofzuigen :o Inmiddels woon ik in een nieuwbouwwoning en daar hoor je gelukkig sowieso bijna niets.

Maar goed, tot een uur of half 10 moet mi wel kunnen.

Oh en een robotstofzuiger is fantastisch! Beste uitvinding ever.