naaktheid binnen gezin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 14:03

wij hadden goed jaar terug een leuke canvas cadeau gedaan aan mijn schoonouders(ouders van mijn man).

daarop stond mijn man in bad,voor zich(dus zittend tussen zijn benen),onze oudste zoon en tussen die zijn benen nog onze dochter ook zittend.
genoeg schuim,dus echt niets te zien,heel leuke foto gewoon!

ze wilden hem niet uithangen....veel te bloot.....

we hebben nooit geen foto meer gegeven,stel je voor....
als het nu nog een foto van een blote piemel was ofzo,kon ik het nog begrijpen,maar je zag enkele 3 mensen in bad zitten met blote bovenlijven....stel je voor.... :+

M_D_H

Re: naaktheid binnen gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:22

Hier ligt het een beetje een de situatie en de omstandigheden.
Van huis uit zijn wij heel open, we hebben altijd de badkamer open, hebben elkaar vaak zat naakt gezien, ik knuffel ook enorm veel met mijn ouders en zij krijgen nog steeds een kus op de mond. Mijn broertje ook trouwens...

Mijn oom is zelfs een keer bij mij in bad gestapt, ik was 12 geloof ik en erg ziek dus ik zat in bad bij mijn oom en tante nadat ik weer eens de boel onder gekotst had en mijn oom stapt met regenlaarzen. regenjas en paraplu aan in bad :)) :') _O- Hij wilde mij opvrolijken en dat is enorm goed gelukt, daarna is hij er gewoon vrolijk bij komen zitten, bad was groot zat :+

Bij mijn schoonouders laten ze ook alles open, al moet ik zeggen dat ik dat dus minder prettig vind nadat ik eens de badkamer op stapte en mijn schoonvader daar gezellig in vol ornaat aan het douchen was... Zonder het douchegordijn dicht te hebben gedaan :')

Mijn vriend en ik lopen gerust naakt rond in huis, de deuren gaan ook niet op slot als we naar de wc gaan of gaan douchen en negen van de tien keer laten we de deur wagen wijd open staan zodat we ons gesprek kunnen vervolgen :') _O-

Bij zijn oudste nichtjes, 12 en 14 jaar loop ik niet naakt rond. Ik voel mij daar zelf niet prettig bij en de meiden voelen zich daar ook niet fijn bij. Mijn vriend doet dat dan weer wel, maar dat is ook een andere situatie, hij is opgegroeid met de meiden en ik ben er pas een jaar of 7 geleden bij gekomen.

Bij de jongste van de familie, zijn neefje van 3 en nichtje van 6 doe ik het nog wel. Ik kleed hun aan en stop hun in bad of onder de douche en stap er zelf ook gerust bij :)

Ik heb gemerkt dat als je bijzonder gaat doen over je naaktheid de kinderen dat zelf ook doen, daarom doe ik gewoon als of alles normaal is :)

Wat ik wel echt super irritant vind is mijn moeder als we gaan shoppen, die trekt dus gerust de deur of het gordijn los van een kleedhokje terwijl ik mij aan het omkleden ben, alleen omdat zij dan weer iets leuks heeft gezien, ze zich er mee wil bemoeien of haar eigen setje wil laten zien...
Super irritant, Maham, er zijn meer mensen in deze wereld behalve jij en ik en die hoeven mij niet allemaal zo te zien. Ach kom, je hebt niks wat ze nog niet gezien hebben hoor...
En bedankt moeders :') _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:42

tengeltje11 schreef:
wij hadden goed jaar terug een leuke canvas cadeau gedaan aan mijn schoonouders(ouders van mijn man).

daarop stond mijn man in bad,voor zich(dus zittend tussen zijn benen),onze oudste zoon en tussen die zijn benen nog onze dochter ook zittend.
genoeg schuim,dus echt niets te zien,heel leuke foto gewoon!

ze wilden hem niet uithangen....veel te bloot.....

we hebben nooit geen foto meer gegeven,stel je voor....
als het nu nog een foto van een blote piemel was ofzo,kon ik het nog begrijpen,maar je zag enkele 3 mensen in bad zitten met blote bovenlijven....stel je voor.... :+

Dat kan ik dan wel weer begrijpen, zou ik ook niet ophangen. Niet perse teveel bloot qua preuts, maar wel teveel bloot om in huis te hangen. Dat is een kwestie van smaak.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:05

Met zo’n foto, hoe lief bedoeld dan ook, zou ik ook niet heel blij zijn, of nouja, ik zou het gebaar waarderen maar hem niet ophangen op een plek die bezoek ook ziet :o
Inderdaad een kwestie van smaak. Ik ben sowieso geen type om foto’s op te hangen, ze passen nooit in het interieur.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 16:11

Zoiets vind ik dan bv vreemd.
Zat mensen lopen te koop met bikini of strandfoto's,maar een badfoto waarop nog minder te zien is kan niet? Waarom dan?

Ik ben bv toch enkele mensen die een bijna-naakt foto van zichzelf of samen met partner in huis ophangen van toen ze zwanger waren.
Prachtig toch?
Waarom zou zoiets niet aan de muur kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:13

Omdat sommige mensen dat dus niet prachtig vinden? Ik vind dat ook 10 keer niks.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:16

Alles kan aan de muur. De huid van je overleden konijn, helemaal naakte foto’s... Moet je lekker zelf weten. Ik persoonlijk vind dat soort halfnaakte foto’s afgrijselijk. Doe mij maar een Vermeer-replica of zo.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:34

Maar het wordt steeds gekker. Tijdens de vakantie plaatsen mensen foto's van zichzelf en de kids in bikini of alleen een broekje. Dan zit er altijd wel eentje tussen die zegt dat je zulke foto's niet moet plaatsen op fb. Maar het is toch te gek voor woorden dat dat niet meer kan, omdat er mafketels op de wereld rondlopen die er niet tegen kunnen? Dan moet je sws niet naar het strand gaan, want daar kan iedereen je begluren of met een flinke lens inzoomen en foto's van jan en alleman maken.

Als je een kado krijgt en je vindt het niet mooi, oke. Maar als ik in mijn huis foto's ophang, hou ik echt met niemand rekening. Ons huis is voor ons, zoals wij mooi vinden zoals wij willen leven. Ik hou geen rekening met visite of bezoekers die dat niet mooi zouden vinden.
Nu hangen wij amper foto's op en hebben prive dingen weggehaald, omdat het huis verkocht wordt, maar goed....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:37

Ik vind replica's dan weer verschrikkelijk _O- Investeer dan een paar honderd euro in een mooi kunstwerk dat echt is.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:38

Ik vind het met foto's een beetje dubbel. vind foto's vaak zo persoonlijk qua smaak dat er grote kans is dat ik het ook niet zou ophangen omdat het niet bij mij past. Dan zou bloot best een reden kunnen zijn. Niet uit preutsheid, maar omdat ik zo'n foto niet in m'n woonkamer wil.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:43

Wij hebben echte kunst, gemaakt door onze zoon op de basisschool. Waren vaderdag en moederdag kado's :) En hij heeft ooit iets geschilderd, dus zeker weten 100% echt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:46

Bonna schreef:
Ik vind het met foto's een beetje dubbel. vind foto's vaak zo persoonlijk qua smaak dat er grote kans is dat ik het ook niet zou ophangen omdat het niet bij mij past. Dan zou bloot best een reden kunnen zijn. Niet uit preutsheid, maar omdat ik zo'n foto niet in m'n woonkamer wil.

Ik geef niemand anders foto's van mijn kind behalve mijn ouders en schoonouders. En die zijn er natuurlijk blij mee, anders gaf ik het niet. En mijn ouders hebben dus het kontje van mijn kind aan de muur, heerlijke foto.

superpony schreef:
Wij hebben echte kunst, gemaakt door onze zoon op de basisschool. Waren vaderdag en moederdag kado's :) En hij heeft ooit iets geschilderd, dus zeker weten 100% echt.

Mooiste kunst die er is!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:52

Absoluut! En het is ook echt mooi.

Mijn broer was gehandicapt en heeft kunstwerken gemaakt met vingerverf dat bij mijn moeder hangt. Lijkt van een ''echte'' kunstenaar, maar voor ons 10x waardevoller.

Geheel off topic ook; maar na de basisschool ook moederdag en vaderdag afgeschaft, want hij hoeft geen dure kado's te kopen. Nu hij eigen geld verdient neemt hij ipv dat ons mee uit eten of naar een film bijv.

Ontopic; toen je vroeger foto's moest laten ontwikkelen, wist je ook niet wie je foto's bekeek en ik denk dat er toch ook weleens bikini of naakt foto's tussen zaten.
Als je je kind later foto's mee geeft, is het toch raar als je zegt; sorry, geen vakantie foto's of zwem foto's, want dat is te bloot, dus die zijn niet gemaakt?

Ik vind het juist stoer als volwassen kinderen hun ouders nog een knuffel en een dikke kus geven en maling hebben aan iedereen er omheen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:09

Wij hebben ook echte kunst van onze kids :D

Dan weer on-topic: Wij zijn erg vrij en lopen in ons blootje gewoon rond in huis, de kids zijn nog klein met 1 1/2 jaar en 5 jaar. We gaan ook met ze in bad en onder de douche, ook mijn man. Wat betreft naaktheid waren we bij mij thuis ook wel heel vrij alleen op een gegeven moment kom je op een leeftijd dat je niet meer met pa en ma onder de douche gaat, Ik heb pa ook al zeker 25 jaar niet meer naakt gezien :D met mijn moeder ga ik jaarlijks ook nog een paar keer naar de sauna dus die die zie ik (en andersom) nog steeds in de blote kont ;)

Mijn dochter is soms wel iets te vrij die rent rustig buiten over straat in haar blote kont als het te warm is. Natuurlijk probeer ik dat te voorkomen, maar een maandje of 2 terug had ze weer zo'n actie dat ze het te warm had en had ze gewoon alles uitgetrokken. tsja.... :+

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:21

Wij zijn hier heel makkelijk en vrij in. Kinderen zijn nu 20 en 24 en iedereen loopt gerust in z'n blootje de badkamer uit als dat toevallig zo uit komt. Niks bijzonders zo'n bloot lijf, toch? Worden allemaal naakt geboren tenslotte.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:21

Toen ik 16/17 jaar was had ik m’n beide sleutelbenen gebroken en moest m’n moeder me ineens weer helpen met douchen etc. Nou dan ben je als puber snel over je preutsheid heen :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:24

watchthesky schreef:
Alles kan aan de muur. De huid van je overleden konijn.

_O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:27

Ergens is het eigenlijk raar dat sommige mensen (inclusief mij) zich zo hard schamen om bloot te zijn. Het zijn onze natuurlijke dingen. En grof gezien is het allemaal hetzelfde. Dieren hebben toevallig een vacht, maar verder hebben ze ook geen onderbroek aan ofzo. En volgens mij hebben vrouwen bij veel apensoorten ook gewoon borsten zoals wij. Alleen hangen ze veel meer omdat ze dus geen bh’s dragen :')

Waarom is dat ooit zo ontstaan dat we ons zo hard schamen? Van nature hoort dat eigenlijk niet zo te zijn :?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:49

Komt door Eva die de appel niet kon weerstaan. Of alle geloofsgekkies die door de eeuwen heen het volk onderdrukten en schaamte aanleerden. Kies maar.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:07

Of door bodyshaming...

diedepol14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 00:19

ik ben 17 jaar oud en geef allebei mijn ouders nog gewoon een kus op hun mond, het zijn mijn ouders en ik ben trots op ze en wat anderen daar van denken zal mij echt een worst wezen. verder loop ik prima naakt van badkamer naar kamer of andersom maar zal niet snel naakt door het hele huis lopen. geen probleem om mijn moeder naakt te zien en andersom ook niet, vader heb ik meer moeite mee omdat hij van het andere geslacht is en vind ik toch een rare gedachte, ik hoef niet het ''ding'' te zien waardoor ik ben verwekt zegmaar. ik heb 1 vriendin die ik nu precies 2 jaar ken en ze hoort eigenlijk gewoon bij het gezin, voor haar schaam ik me dan ook totaaal niet, douchen samen, kleden ons gewoon om en slapen samen in alleen ondergoed. als ik naar de wc ga komt ze zelfs bij me op schoot zitten, 'vind ze leuk'. :Y) 1 andere vriendin ken ik al sinds haar geboorte en schaam ik me ook totaaal niet voor maar zij is iets preutser alleen is dat dan in mijn bijzijn niet meer het geval. maar hou wel rekening met haar. broertje komt nu net in de puberteit en begint zichzelf te ontdekken dus die word wel geslotener maar loopt ook nog wel naakt rond. dus eigenlijk vind ik naakt niet raar maar zou niet snel naakt gaan buitenshuis. schoonouders hoeven me ook niet naakt te zien, vind het toch een raar idee. zal aan mij liggen *D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 00:26

LoveGlove schreef:
Ergens is het eigenlijk raar dat sommige mensen (inclusief mij) zich zo hard schamen om bloot te zijn. Het zijn onze natuurlijke dingen. En grof gezien is het allemaal hetzelfde. Dieren hebben toevallig een vacht, maar verder hebben ze ook geen onderbroek aan ofzo. En volgens mij hebben vrouwen bij veel apensoorten ook gewoon borsten zoals wij. Alleen hangen ze veel meer omdat ze dus geen bh’s dragen :')

Waarom is dat ooit zo ontstaan dat we ons zo hard schamen? Van nature hoort dat eigenlijk niet zo te zijn :?

Precies. Alsof je met kleding niet al een beetje kan zien hoe iemand eruit ziet. Het is niet bloot, maar iemands maten, cupmaat etc is wel te zien. In sommige kleding zie je ook veel meer dan je dan eventueel zou willen zien. Denk dat ik dan mensen lever naakt zou zien, dan zoals sommigen zich soms kleden.

Ik denk zelfs dat ik iemand sexueel aantrekkelijker vind in goede kleding, dan naakt. 10 mannen op een rijtje in een goede jeans, weet ik wel wie ik zou uitkiezen, 10 naakte mannen vind ik eerder gelijk aan elkaar. Zelfs gespierd zijn vind ik dan niet meteen hot. Maar dat zal dan wel persoonlijk zijn of smaak?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 01:03

superpony schreef:
Absoluut! En het is ook echt mooi.

Mijn broer was gehandicapt en heeft kunstwerken gemaakt met vingerverf dat bij mijn moeder hangt. Lijkt van een ''echte'' kunstenaar, maar voor ons 10x waardevoller.

Geheel off topic ook; maar na de basisschool ook moederdag en vaderdag afgeschaft, want hij hoeft geen dure kado's te kopen. Nu hij eigen geld verdient neemt hij ipv dat ons mee uit eten of naar een film bijv.

Ontopic; toen je vroeger foto's moest laten ontwikkelen, wist je ook niet wie je foto's bekeek en ik denk dat er toch ook weleens bikini of naakt foto's tussen zaten.
Als je je kind later foto's mee geeft, is het toch raar als je zegt; sorry, geen vakantie foto's of zwem foto's, want dat is te bloot, dus die zijn niet gemaakt?

Ik vind het juist stoer als volwassen kinderen hun ouders nog een knuffel en een dikke kus geven en maling hebben aan iedereen er omheen.

Sterker nog... ooit eens in mijn kindertijd een vakantiefoto afgedrukt terug gekregen, tussen de anderen in het mapje, waarop een sticker was geplakt over de blote billen heen _O-

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 05:15

Was ik maar vrijer opgevoed. Nu op mijn 45ste moeite met aanraking en bloot.
Laatste jaren van mijn moeder haar veel bloot gezien omdat ik haar verzorgde.
Maar heb veel moeite met bv bloot op tv oid.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 06:33

Onpasselijk van je eigen moeder. Wauw. Ik ga er even vanuit dat je je dan in de puberteit bevindt, dan kan komen Het misschien ergens begrijpen....

Hier ook gewoon naakt was normaal. In de puberteit was het even wat anders. Mijn ouders naakt zien geen probleem maar andersom vond ik niet fijn toen. Dus deur op slot van de badkamer. Dat was een fase. Zou het nu niet erg meer vinden. Naar andere mensen ben ik wel preutser maar ligt ook aan de situatie. Maar ik ga bv niet naar een sauna.