Zelfs voor een seniorenwoning moet je twee of drie jaar wachten. Dat is zelfs in Utrecht nog sneller geregeld
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
magda_90 schreef:verootjoo schreef:Maar als je vanaf je 18e ingeschreven staat en pas op je 30e een huis kan krijgen, en je dus nog thuis woont (want waar woon je anders) dan heb je in die tijd toch ook al wel genoeg gespaard om een huis te kopen![]()
Ik begrijp niet zo goed waarom starters in een sociale huurwoning moeten, juist als je thuis woont en werkt vanaf je 16e heb je 10 jaar later wel genoeg gespaard mag ik hopen om een starterswoning te kunnen kopen zonder volledige hypotheek nodig te hebben. Of sparen de mensen tegenwoordig niet meer? Wij hadden p.p. wel zo’n 30.000-50.000€ gespaard toen we uit huis gingen.
Wat dacht je van geen zekerheid met je werk hebben waardoor je geen zekerheid qua regio/woonplek hebt?
Van een huurhuis kom je makkelijker af dan van koop.
purny schreef:Overigens kan ik wel huren tot 630 euro maar niet kopen. En dat is eigenlijk ook een stomme regeling
verootjoo schreef:Maar als je vanaf je 18e ingeschreven staat en pas op je 30e een huis kan krijgen, en je dus nog thuis woont (want waar woon je anders) dan heb je in die tijd toch ook al wel genoeg gespaard om een huis te kopen![]()
Ik begrijp niet zo goed waarom starters in een sociale huurwoning moeten, juist als je thuis woont en werkt vanaf je 16e heb je 10 jaar later wel genoeg gespaard mag ik hopen om een starterswoning te kunnen kopen zonder volledige hypotheek nodig te hebben. Of sparen de mensen tegenwoordig niet meer? Wij hadden p.p. wel zo’n 30.000-50.000€ gespaard toen we uit huis gingen.
Dan heb je dus geen keus...al weet ik dat je dan elke maand je geld weggooit..maar goed, ik heb wel een dak boven mijn hoofd nodig...

verootjoo schreef:Maar als je vanaf je 18e ingeschreven staat en pas op je 30e een huis kan krijgen, en je dus nog thuis woont (want waar woon je anders) dan heb je in die tijd toch ook al wel genoeg gespaard om een huis te kopen![]()
.