Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:55

Waterbed een beetje kouder, winterdekbed omgeruild voor zomerdekbed. Overdag gewoon werken, airco lekker fris. Passagiers blij met een koele bus. Laat in de avond of vroeg in de ochtend rijden. Tussendoor soms in de ijssel springen. Genieten van het weer... *\o/* <3

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:59

daantjuhhh schreef:
Het grootste nadeel vind ik het zweten
Ik ben iemand die al zweet bij -10 terwijl ik het steenkoud heb.
Ben er ook mee naar de dermatoloog geweest. Niets helpt, alleen Botox injecties. Maar die worden niet meer vergoed.

Ik kan shirtjes na een maand of 2 weggooien.
Je krijgt de geur er niet meer uit.
En je wordt erg onzeker omdat je constand bang bent dat mensen je ruiken.
Ik douche mij normaal 2 x per dag. Maar nu soms vaker.
Ik doe dagelijks 2 x schone kleding aan.
Heb altijd een washandje, zeep, deo en een schoon shirtje in mijn tas.

Nou nu met dit weer mag ik wel 4 shirtjes meenemen.
Het maakt mij erg onzeker.
dat heb ik dus ook. Herken het helemaal.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:04

Vandaag gewoon mensen zien paardrijden.... stelletje idioten! Ik vind het ronduit dierenmishandeling. Ook mensen die nu nog met dieren aan de fiets rijden of met de bal aan het gooien zijn voor honden. Te belachelijk voor woorden! -:(-

Maar goed, verder zelf wel lekker actief geweest vandaag: naar de Ikea (brrrrr, koud daarbinnen! :brr: ), boodschappen doen, verhuisdozen inpakken, voor de dieren zorgen (water in de gaten houden en zorgen voor schaduwplekken)...

Sheran

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:09

Ik ben gek op hitte, maar ben wel blij dat ik op dit moment even niet in Nederland op mijn kamer ben. Dat is een zolderkamer en die werd vorige week al 40 graden (ik heb een thermometertje hangen). 's nachts koelde het af naar 28 en overdag werd het weer 40.

Ik zit nu in Nice. Heerlijke plek, heerlijk warm weer. De thermometer gaf gisteren 35 aan, maar ik merk wel dat de felle zon ook een hoop doet voor de hitte. Ik vind het dan niet eens specifiek warm, maar ik voel wel heel duidelijk dat ik uit de zon moet blijven :P

Ik vind paardrijden met dit weer niet per se dierenmishandeling, het hangt er helemaal vanaf wat je doet en hoe goed je paard tegen de hitte kan.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:13

ik ben ook een koukleum en mag graag over dit weer voor de natuur en de boeren mocht er wel even wat regen komen

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:23

Jammer genoeg ons oud shetje door dit weer sneller dan gehoopt moeten laten inslapen.

Ik hoopte hem nog een zomer te kunnen geven maar door de hitte heb ik sneller de knoop moeten doorhakken. Paardje at, dronk niet meer, was aan het uitdrogen...

Ik had zo veel medelijden met mijn oudje. DA stond 100% achter mijn beslissing. Paardje was op, de hitte heeft het proces enkel versneld. :(

Dus neen ik vind dit weer niet leuk.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:46

Kreeg net een melding van buienradar over regen en dit maakt me erg blij:
Afbeelding
*\o/*
Nu nog ff hard duimen dat het doorzet, dan kan ik hopelijk erna ff lekker met de honden op pad.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:49

Christiene schreef:
daantjuhhh schreef:
Het grootste nadeel vind ik het zweten
Ik ben iemand die al zweet bij -10 terwijl ik het steenkoud heb.
Ben er ook mee naar de dermatoloog geweest. Niets helpt, alleen Botox injecties. Maar die worden niet meer vergoed.

Ik kan shirtjes na een maand of 2 weggooien.
Je krijgt de geur er niet meer uit.
En je wordt erg onzeker omdat je constand bang bent dat mensen je ruiken.
Ik douche mij normaal 2 x per dag. Maar nu soms vaker.
Ik doe dagelijks 2 x schone kleding aan.
Heb altijd een washandje, zeep, deo en een schoon shirtje in mijn tas.

Nou nu met dit weer mag ik wel 4 shirtjes meenemen.
Het maakt mij erg onzeker.

Heel herkenbaar :)
Bij mijn inmiddels man is het best wel aanwezig, gelukkig word zijn botox voor de oksels nog wel vergoed. Helaas kom ik er zelf nog niet voor in aanmerking omdat er eerst andere huid problemen opgelost moeten worden.
Maar basic tops kan ik regelmatig weggooien.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:02

Het begint nu wel aardig af te koelen :brr:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:07

Afkoelen waar? Pff is hier nog steeds rond de 30 graden buiten :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:08

manlief heeft een zwembadje gemaakt met kuilplastic en de ombouw van een oude houten brik :D Die loopt dus schuin naar achteren dus heerlijk zitten tegen de achterkant. Het water was nog veel te koud maar toch doorgezet. Eindelijk weer een normale lichaamstemperatuur :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:09

karuna schreef:
Afkoelen waar? Pff is hier nog steeds rond de 30 graden buiten :+
Hier inmiddels 28,5 binnen en ik zit op de tocht :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:13

Allemaal bij Kuggur op de koffie _O- _O- _O-

Afbeelding

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:15

Ik vind dit hete en droge weer wel heel erg voor de dieren en vogels in de natuur.
Die blijken nu massaal dood te gaan door dorst en gebrek aan voedsel.
Ook in het najaar en winter zal er gebrek zijn, omdat er nu niets groeit wat de dieren normaal in het najaar zouden eten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:17

x_Jeanine_x schreef:
Christiene schreef:

Heel herkenbaar :)
Bij mijn inmiddels man is het best wel aanwezig, gelukkig word zijn botox voor de oksels nog wel vergoed. Helaas kom ik er zelf nog niet voor in aanmerking omdat er eerst andere huid problemen opgelost moeten worden.
Maar basic tops kan ik regelmatig weggooien.

Waar en hoe is je man verzekerd dat hij het nog wel vergoed krijgt?
Ik had namelijk begrepen dat het wettelijk bepaald is dat het nu niet meer vergoed wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:21

Laibadji schreef:
Jammer genoeg ons oud shetje door dit weer sneller dan gehoopt moeten laten inslapen.

Ik hoopte hem nog een zomer te kunnen geven maar door de hitte heb ik sneller de knoop moeten doorhakken. Paardje at, dronk niet meer, was aan het uitdrogen...

Ik had zo veel medelijden met mijn oudje. DA stond 100% achter mijn beslissing. Paardje was op, de hitte heeft het proces enkel versneld. :(

Dus neen ik vind dit weer niet leuk.

Sterkte!
Mijn oudje dronk vanochtend ook slecht en huidplooi bleef staan. Maak me dus ook wel wat zorgen. Nu wat appelsap door het water en extra veel water bij de slobber gedaan en elektrolyten gegeven.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:22

karuna schreef:
Poe dure airco zeg. Heb ik niet liggen.

Iemand ervaring met dit kleintje.of vergelijkbare ietsje grotere exemplaren. Geen echte airco maar iets koeler is al goed https://bluegood.nl/products/arctic-air ... 20Shopping

Zou iets afkoelen. Heb niet veel ruimte maar voor kleine hond moet ik vrees ik wel iets

Het nadeel van zulke apparaten is dat ze de lucht vochtiger maken waardoor het nog benauwder aanvoelt. Een airco doet dat niet en heeft daarom mijn voorkeur, maar is wel een stuk duurder...

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:28

Ook ik vind het niets dit weer...
Met name voor de dieren, boeren en gevaar voor brand.

Afgelopen zaterdag hebben we gelukkig wel 3 uur regen gehad maar daar is nu niets meer van te zien

Geen groen gras meer, koeien bij ons worden al bijgevoerd dus ik hoop op snel weer een bui

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:44

Anne_GTI schreef:
Waterbed een beetje kouder, winterdekbed omgeruild voor zomerdekbed. Overdag gewoon werken, airco lekker fris. Passagiers blij met een koele bus. Laat in de avond of vroeg in de ochtend rijden. Tussendoor soms in de ijssel springen. Genieten van het weer... *\o/* <3

Jij hebt nu pas je winterdekbed omgeruild? :?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-07-18 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:45

Nikass schreef:
Anne_GTI schreef:

Jij hebt nu pas je winterdekbed ingeruild? :?
Ik slaap d'r nog steeds onder :):)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:49

Bikkels, ik vind mijn klamboe bedekkend genoeg met deze warmte :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:52

Nou afgelopen nacht kroop ik toch onder mijn dekbed omdat ik het een beetje koud had :=
Om later toch weer er half onder vandaan te komen omdat het toch iets te warm was.

Hier in Breda/Etten-Leur heeft het vanochtend gigantisch gehoosd en nog even doorgeregend.
Was toch wel heel erg lekker! :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:53

Ik kan echt niet zonder mijn dekbed. Tot een paar weken terug waren het er zelfs twee, een onder mijn matrashoes + molton en een d'r op :o

Tip wat hier helpt: Hoofd en voeten vrij = warmte kwijt = heerlijk slapen. Enige is dat ik wat vroeger wakker word, komt ook door het licht.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:15

Ik slaap voor het grootste gedeelte ook nog onder een dekbed, vind dat toch wel prettiger slapen. Maar ik heb dan ook de ventilator op mij bed gericht, waardoor het goed te doen is :D

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:23

Pfff ik haat dit weer -:(- zelf opgegroeid in Australië en was blij de warmte daar te ontvluchten ... ik heb een paar jaar geleden mijn hondje moeten laten inslapen toen het zilk weer was omdat ze zo erg in ademnood was vandaag ook weer een hond moeten helpen afkoelen omdat die z’n warmte niet kwijt kon... :\