Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:56

Ik heb gelukkig veel familie die kunnen helpen of al hebben geholpen. Soms zelfs iets te veel hulp omdat men ook dingen echt uit handen willen nemen. Dat geeft dan ook spanning omdat ik een bepaalde controle wil hebben. Het is nu allemaal gewoon even poedersuiker, ging met hele andere voorbereiding deze weg in. Maar het komt op langer termijn vast wel weer op zijn pootjes terecht.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:13

Sterkte miss-lizje :(:).

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:49

Wat heftig miss-lizje! Sterkte! Ga je nu alleen wel in het huis wonen?

Hier inmiddels alweer ruim een jaar op mezelf (samenwonend). Ben er echt zo blij mee nog steeds! Heerlijk om niet meer thuis te wonen! Ookal hou ik echt van mijn ouders en zusjes, na een weekje met mekaar op vakantie weet ik wel weer dat ik ook wel heeeel fijn op mezelf woon haha :D

Jessica_1998
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 01:22

Wat een superleuk topic!
Ik ben ook bezig met concrete plannen om op mijzelf te gaan :) zal me even voorstellen:
Jessica, 20 jaar, ik werk nu 20-36 uur per week in de kinderopvang, en ben sinds een tijdje samen met mijn vriend, het huis is in principe van mij alleen maar mijn vriend zal wel vaak bij mij zijn, heb morgen een bezichtiging!

Ik had voor jullie allemaal even een vraagje: wat zijn nou de dingen die echt niet mogen ontbreken in je uitzet?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 02:36

Jessica_1998 schreef:
Wat een superleuk topic!
Ik ben ook bezig met concrete plannen om op mijzelf te gaan :) zal me even voorstellen:
Jessica, 20 jaar, ik werk nu 20-36 uur per week in de kinderopvang, en ben sinds een tijdje samen met mijn vriend, het huis is in principe van mij alleen maar mijn vriend zal wel vaak bij mij zijn, heb morgen een bezichtiging!

Ik had voor jullie allemaal even een vraagje: wat zijn nou de dingen die echt niet mogen ontbreken in je uitzet?

Spannend!
Tja wat mag er niet ontbreken. Ik ben met vrijwel niks begonnen, ik moest halsoverkop op mezelf wonen en had behalve mijn kleding, een deken en kussen en wat losse spul nog helemaal niets.
Eerste wat ik direct kocht (behalve behang verf ed voor woning zelf) was een matras. Daarnaast via via voordelig aan een koelkast, vriezer, magnetron, gasfornuisje en wasmachine gekomen.
Ik kon een paar oude borden, een wasrekje, bestek en glazen meenemen van thuis en heb met mijn kleding de eerste weekjes uit verhuisdozen geleefd. De eerste 3 weken had ik ook geen gordijnen voor in huis, want dat was duur. Uiteindelijk heb ik die ook gekregen van een familielid, niet nieuw maar goed bruikbaar.
Al gauw voor weinig (€50) via marktplaats een hele mooie bank en love seat gekocht (die ik nu 4/5jaar later nog heb en nog steeds prachtig is).
En een ombouw voor mijn bed 2e hands, een oude kledingkast via via gekregen, via marktplaats een mooie simpele eettafel en stoelen, via via kreeg ik dan weer 2 mooie salontafels, een side table en dressoir.
Ik had dus alles voor weinig en was daarmee een rijk mens. Inmiddels verhuisd naar een andere (grotere) woning en best een aantal spullen zijn dus wel mee verhuisd. Ook zijn er veel spullen vernieuwd en vermeerderd. Het is dus basic wat ik heb, maar het is wel echt 'eigen'. Langzaam aan veranderd er iets en bouw ik mijn 'eigen verbetering in huis' op.

Jessica_1998
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 02:45

Dat is ook een manier inderdaad, ik heb de laatste tijd best wel wat gespaard.

Pas een 2 persoonsbed gekocht, die neem ik sowieso mee, televisie heb ik, m'n eenpersoonsbed mag ik ook meenemen (is een soort bedbank dus te gebruiken als bank, met zelfgemaakte kussens) dekbedden en dergelijke heb ik ook zelf gekocht, 2 kastjes die als nachtkastje gaan dienen heb ik. Bureau mag ik ook meenemen. Heb het geluk dat m'n vader net een nieuwe koelkast gekocht heeft, zijn oude doet het nog dus die kan ik overnemen.

Het huis waar ik ga kijken is een anti kraak woning, al een stuk ouder dus er is een kans dat er (kleding)kasten ingebouwd zitten, maar dat weet ik morgen pas :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:45

Ik kom even binnenvallen! ik lees al een tijdje mee omdat ik ook aan het rondkijken ben om samen te gaan wonen met mijn vriend. Wij zijn op dit moment allebei nog thuiswonend. Nu hebben wij een huurwoning op het oog. De halve inboedel heb ik gelukkig al van iemand kunnen overkomen een half jaar geleden dus die kosten hebben wij straks gelukkig niet, maar wij moeten nu dus gaan berekenen of we de maandlasten kunnen betalen. Met welke kosten moeten wij allemaal rekening houden? Ik zie door de bomen het bos inmiddels niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:21

Gas, water, licht, tv, internet, rioolheffing, waterschapsbelasting, afvalstoffenheffing, inboedelverzekering. Hmm ik mis vast nog wel wat :+

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:40

zorgverzekering en eventuele zorgtoeslag, huur en eventuele huurtoeslag. Boodschappen (huisdieren, allergieën, grote of kleine eter).

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:17

Wij betalen : huur, gas/licht, water, zorgverzekering, internet/tv, auto verzekering, Netflix, telefoons, boodschappen, huisdieren, benzine

De gemeentelijke kosten betalen we eens per jaar en sparen we ook voor

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:16

Amber_anne schreef:
Wij betalen : huur, gas/licht, water, zorgverzekering, internet/tv, auto verzekering, Netflix, telefoons, boodschappen, huisdieren, benzine

Hebben jullie geen inboedelverzekering?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:41

Pfoe, lang geleden :D
Ik ben ondertussen ook verhuisd en woon nu een kleine week op mezelf :) Wel nog heel veel bezoek van mijn ouders omdat er ook nog heel veel moet gebeuren haha

Helaas pas internet vanaf de 27e pfff

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:53

Laurievc schreef:
Ik ben ondertussen ook verhuisd en woon nu een kleine week op mezelf :) Wel nog heel veel bezoek van mijn ouders omdat er ook nog heel veel moet gebeuren haha

Ik heb de buren lief aangekeken voor internet en had gelukkig daardoor 3 weken eerder internet dan dat die werd aangesloten. Bevalt het een beetje al?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:33

Bevalt heel goed!
Hier is helaas echt nergens een wifi netwerk oid dus kan helaas weinig doen :P gaan nu tijdelijk een dongel aanschaffen zodat ik toch schoolwerk kan doen

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:11

Laurievc schreef:
Bevalt heel goed!
Hier is helaas echt nergens een wifi netwerk oid dus kan helaas weinig doen :P gaan nu tijdelijk een dongel aanschaffen zodat ik toch schoolwerk kan doen

ah okee, slim inderdaad.

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:43

Als je internet op je telefoon hebt dan kan je die telefoon open zetten (tether heet die functie geloof ik), als je je andere apparaten dan op je telefoon aansluit kan je daarmee internetten met je telefoonabbonement.
Niet super handig maar wellicht iets om een periode mee te kunnen overbruggen, wij gebruiken het vaker op vakantie
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:02

Jtragter schreef:
Laurievc schreef:

Ik heb de buren lief aangekeken voor internet en had gelukkig daardoor 3 weken eerder internet dan dat die werd aangesloten. Bevalt het een beetje al?

Hihi herkenbaar dit. In mijn vorige (toen ook eerste eigen) huisje had ik ook geen internet. Uiteindelijk na een maand de buurman eens gevraagd welke aansluiting hij had en hoe zijn ervaring was. Ik had tv op de kabel (die gewoon in de muur zit, nog nooit wat voor betaald / nooit een factuur ergens van gehad en had eigenlijk vrijwel alle zenders) en het ging mij dus alleen om internet. Buurman zei 'je bent gek als je het daarvoor doet, hier mijn wifi code'. Dus zo'n 3 jaar daar gewoond en altijd goed wifi bereik gehad :D bedankt buurman!
Helaas gaat dat in onze huidige woning niet op. :+

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:21

Ah echt super lief van die buurman! Scheelt je veel per maand

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:04

Ik weet niet helemaal zeker of de vraag hier past, maar voor ik er speciaal een topic voor open, hoe hebben mensen het hier gedaan met een huurwoning en daarna samen gaan wonen?
Hebben jullie jullie partner medehuurder gemaakt? Of als ''inwonend'' oid opgegeven?
Ik heb al wel een bericht gestuurd naar mijn woningbouw vereniging maar aangezien het vrijdagavond is verwacht ik eigenlijk pas maandag op zijn vroegst antwoord.
Ik krijg over zo'n 1,5e week de sleutel en sta alleen op de huurovereenkomst (en wil dit voorlopig ook eigenlijk nog even laten) maar dan krijg ik hopelijk een beetje een indicatie of ik hier nog achteraan moet voor ik de sleutel krijg -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:15

Goh, sorry, daar kan ik je echt niet mee helpen. Geen idee hoe ik dat zou doen of hoe het hier officieel zou moeten...

Hoe gaat het met de rest hier?
Hier zijn de eerste betalingen een feit :+ Maar duurt nog wel een tijdje voor ik verhuis... De elektriciteit bleek toch een stuk slechter in elkaar te zitten dan gedacht... dus daar gaat eerst even tijd inkruipen. Gelukkig wel iemand gevonden die het wil en kan doen maar is waarschijnlijk pas tegen het einde van de maand. Volgende week komt de verver kijken zodat dit ook wat meer concreet kan worden, dan kan die daarna aan de slag en dan de meubels. Hiervan heb ik wel al een gedeelte staan, iets teveel Black Friday korting om het te laten liggen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:57

Blacky, als je het zo wilt laten nog even. Dan zou ik je vriend als inwonend opgeven.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:08

Gowlan schreef:
Amber_anne schreef:

Hebben jullie geen inboedelverzekering?

Topic uit het oog verloren maar nee dat hebben we niet

Wat er nog meer niet opstaat zijn de aansprakelijkheids verzekeringen maar die zijn samen 6 euro per maand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:44

Hier best snel een woning gevonden. De 18de krijgen mijn vriend en ik de sleutel. Is allemaal super snel gegaan. Vorige week donderdag gaan kijken. Dat beviel ons en vrijdag kregen we al bericht dat we de borg konden overmaken en dat ze alles in orde gingen maken. We krijgen een heel fijn aplartement met 2 verdiepingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:52

Klinkt goed!

Vriend en ik willen ook graag een eigen huisje zoeken. Appartement gaat niet ivm onze 3 kipjes. Maar wat een gezeik met tig x de huurprijs aan inkomen moeten hebben. Hij alleen komt daar net niet aan, met mijn inkomen erbij wel. Maar ja, ik werk momenteel via een uitzendbureau (bijbaan 4 dagen/week, studeer in januari af) dus dat vinden ze niet goed genoeg.

Hebben alle vaste lasten (heel ruim) berekend die we zouden hebben (huur, gwl, verzekeringen, abonnementen, stalgeld etc). We houden meer dan €1000 per maand over voor boodschappen en leuke dingen doen. Maar nee huren gaat echt niet :roll:

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:45

Geef het topic even een schopje!

Hoe doen jullie dat? Alleenstaand op jezelf wonen & paard behouden?