Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:06

Jan, wil je erover praten of liever een glaasje roosvicee?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:43

[quote="janderegelaa"]Ik heb medelijden met de vriend van TS. Als man herken ik dit wel uit een voorgaande relatie en je wordt er doodongelukkig van. Want als het niet kan zoals het zou moeten dan moet het maar zoals het kan. Dit betekent inderdaad dat hij zich loopt te vervelen als je lesgeeft en inderdaad nog dagen last heeft van zijn puffer als hij bij jou in bed gelegen heeft. En dat hij lieve dingen zegt aan het einde van een telefoongesprek (en waarschijnlijk wel vaker) dat komt omdat hij bevestiging zoekt en het idee heeft dat hij geen grip heeft op de relatie. Ik herken het zo goed en ik hoop het nooit meer mee te maken. Want het afstandelijke dat de TS heeft voelen we heus wel als man.

Verander je gedrag of stop ermee zou mijn advies zijn....[/quotel]

Ik begrijp je gevoel heel goed.
Maar zoals niet alle vrouwen hetzelfde zijn, is ook niet elke man hetzelfde.
Misschien vindt de vriend van ts deze relatie wel helemaal oké?!
Als dat zo is is er geen probleem toch?
Heeft hij er wel een probleem mee, dan moet hij daar wat aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:59

janderegelaa schreef:
De eerste 2 dingen kloppen sowieso.

En dat baseer je op die paar dingen, wat ts verteld?

In de laatste berichten van ts komt het alweer heel anders over.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:02

janderegelaa schreef:
Liesje1611 schreef:
Ik heb medelijden met de vriend van TS. Als man herken ik dit wel uit een voorgaande relatie en je wordt er doodongelukkig van. Want als het niet kan zoals het zou moeten dan moet het maar zoals het kan. Dit betekent inderdaad dat hij zich loopt te vervelen als je lesgeeft en inderdaad nog dagen last heeft van zijn puffer als hij bij jou in bed gelegen heeft. En dat hij lieve dingen zegt aan het einde van een telefoongesprek (en waarschijnlijk wel vaker) dat komt omdat hij bevestiging zoekt en het idee heeft dat hij geen grip heeft op de relatie. Ik herken het zo goed en ik hoop het nooit meer mee te maken. Want het afstandelijke dat de TS heeft voelen we heus wel als man.

Verander je gedrag of stop ermee zou mijn advies zijn....

Dit is dus exact het gevoel dat ik ook kreeg. Ook ik heb ooit in een relatie gezeten waarin ik het gevoel had dat ik meer om hem gaf dan andersom, continu op zoek was naar bevestiging en diegene alles te geven zodat hij maar niet bij me weg zou gaan.
Echt zo’n naar gevoel, achteraf gezien ben ik mezelf compleet verloren in die periode.

Je beschrijft het precies goed!

Ik kan me er alleen maar bij aansluiten. Voel de wanhoop die ik soms heb gehad nu weer door me heen vliegen. Ben mezelf toen zo erg kwijt geraakt. Steeds pas je jezelf weer een beetje verder aan in de hoop dat de ander dan eindelijk wel tevreden is in de tijdverdeling. En maak nu ook mee aan een man kant hoe een dergelijke relatie jaren later nog zijn wonden geeft. Iemand kan hierdoor echt volledig blijvend beschadigen en het vertrouwen in mensen en relaties kwijt raken.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:01

Volgens mij overdrijven jullie wel een beetje.
Ik ben zelf heel gelijkaardig aan TS, al had ik ook wel eens mijn kleffe momenten, vond ik het helemaal niet erg om elkaar maar 1-2 keer per week te zien en als me dat even te veel werd kon ik ook ontzettend geïrriteerd raken. 2 van mijn 3 exen waren hier dan ook 100% oke mee en konden zich hierin vinden. Als de vriend van TS hier zo vanaf zou zien, dan zouden ze ook niet na een jaar een half nog samen zijn. Of wel soms? Doe nu niet alsof TS hier een harteloos persoon is aub. Sommige mensen zijn nu gewoon wat sterker en zelfstandiger als andere :o En beeld haar nu niet af als de boeman, in een relatie ben je met twee. Als TS haar vriend dit echt zo erg vond, dan had hij dat maar moeten zeggen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:36

Een dominant persoon zoals TS lijkt over te komen is moeilijk om nee tegen te zeggen.
Vooral in haar op lijkt het alsof hij zich aan haar moet aanpassen zoals MIJN bed...
houden van maakt blind maat vooral voor sommige ook bang waardoor ze doen alsof het allemaal niet zo erg is als het eigenlijk echt is...
Wees blij dat je zelf niet die persoon bent (geweest) zoals Jandergelaa of andere

Nogmaals, relatie anders als de norm is alleen maar positief hoor. Als beide er achtzr staan. Maar aangezien hij haar wel wat vaker wilt zien/horen, maar zij hem eigenlijk minder, geloof ik niet dat hij hier hetzelfde instaat.

En als ze hem te graag ziet om te laten gaan mag ze gerust minder egoistisch zijn, water bij de wijn doen en hem zeker niet, zoals in haar op, afkraken :n

Trouwens, de opmerking erg vinden en het maar moeten zeggen? Zo niet correct... Zoals in Jan zijn geval en karuna die ervoor uitkomt is er sprake van relationele mishandeling. (Je past je immer aan om de andere plezier te doen, en toch is het nooit goed genoeg, of krijg je dat gevoel)
Zeg je dat dan ook even tegen deze die fysiek mishandeld geweest zijn in een relatie?

En nee, ter verduidelijking, ik zeg NIET dat ts haar vriend mentaal mishandelt. Maat ik zeg wel dat uit berichten te merken is dat ze niet op 1 lijn zitten en ik vooral (onbedoelde/onbewuste) egoïsme van haar kant zie en ze hier toch mee moet opletten als ze een sterk karakter heeft
Laatst bijgewerkt door GUSTIxBILL op 13-06-18 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:42

Ik val toch echt wel over het stukje van die kattenallergie en dat jij de kat toch mee neemt in bed als hij bij jou slaapt...
Ik ben zelf ook allergisch (best wel erg ook) voor katten en weet hoe vervelend dat is, en mijn vriend toen had er 2. Als hij tegen mij zou zeggen dat hij die kat alsnog mee naar boven/bed zou nemen als ik er ben, was ik direct weggegaan. Ontzettend egoïstisch vind ik dat, vooral de manier waarop je het zegt. Alsof hij er wat aan kan doen dat hij allergisch is? Omdat jij je niet een beetje aan kan passen moet hij zich er maar bij neer leggen dat jij het belangrijker vind dat die kat bij je ligt dan dat hij fatsoenlijk kan slapen? :n Vind het echt vreselijk hoe je daar over hem praat :n

Nee, ik snap echt niet dat jou vriend nog bij je is. Sluit mij volledig aan bij @liesje1611

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:57

Maar,ts en haar vriend zijn nog niet getrouwd en wonen niet samen.Dan staat het die vriend toch ook vrij om gewoon te stoppen met de relatie als hij het niet leuk meer zou vinden.Daar is de verkeringstijd juist voor, om uit te zoeken of je goed bij elkaar past of niet.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:01

Als je houd van iemand ga je niet zo maar weg :n
Met mijn eerste ex werd ik fysiek mishandeld, terwijl ik ook een enorm sterk karakter heb.
Maar na 1,5j had hij mij wel waar hij mij hebben wou.
Nogmaals, ik zeg dus niet dat dit bij TS van toepassing is.
Maar als hij wat onzekerder is dan zegt hij daar echt niet zo snel iets van.
En dan is het voor andere makkelijk zeggen dat hij iets moet zeggen als hij t er niet mee eens is

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:51

Jeetje, wat een bizarre reacties hier :') Zitten zo te zien een aantal flinke issues bij sommige mensen, misschien kunnen jullie beter een keer langs de psycholoog ipv die op TS projecteren...

TS, de een heeft meer behoefte aan een kleffe relatie en de ander meer aan afstand. Helemaal niks mis mee! Blijf wel bij jezelf nagaan of het voortkomt uit eventuele drukte in je leven of dat dit echt is wat je wilt. En ga/blijf vooral met je vriend in gesprek over elkaars wensen, als hij op dezelfde lijn zit als jij dan zou het geen punt moeten zijn maar het wordt pas een probleem als hij de relatie heel anders voor zich ziet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:52

Anoniem schreef:
Ik val toch echt wel over het stukje van die kattenallergie en dat jij de kat toch mee neemt in bed als hij bij jou slaapt...
Ik ben zelf ook allergisch (best wel erg ook) voor katten en weet hoe vervelend dat is, en mijn vriend toen had er 2. Als hij tegen mij zou zeggen dat hij die kat alsnog mee naar boven/bed zou nemen als ik er ben, was ik direct weggegaan. Ontzettend egoïstisch vind ik dat, vooral de manier waarop je het zegt. Alsof hij er wat aan kan doen dat hij allergisch is? Omdat jij je niet een beetje aan kan passen moet hij zich er maar bij neer leggen dat jij het belangrijker vind dat die kat bij je ligt dan dat hij fatsoenlijk kan slapen? :n Vind het echt vreselijk hoe je daar over hem praat :n

Nee, ik snap echt niet dat jou vriend nog bij je is. Sluit mij volledig aan bij @liesje1611

Denk dat er maar weinig kerels zijn die het fijn vinden het bed met huisdieren te moeten delen. Ik vind dat zelf overigens ook niet fris maar dat terzijde.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:52

Whoo, ts haar vriend zegt zelf dat het ok is.
Ga asjeblieft niet je eigen verleden projecteren op een relatie van 2 jonge mensen

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:01

Een relatie is een kwestie van geven en nemen, van gelijkwaardigheid, respect en elkaar graag willen zien (ongeacht de frequentie daarvan). Misschien is TS meer iemand voor een friend with benefits.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:09

Oei, ik heb niet het gehele topic doorgelezen, maar ik moet eerlijk toegeven dat mijn relatie exact op dezelfde manier verloopt. Alles uit de openingspost herken ik en had ik even goed kunnen schrijven, alleen woon ik wel samen met mijn verloofde (we trouwen in augustus). We hebben een dochter van 4 en onze tweede onderweg. We zijn 12,5 jaar samen en hebben beiden erg nood aan ons eigen ding :) uiteraard zijn we een pak meer samen dan TS en doen we meer samen aangezien we een gezin vormen. Maar er is heel veel ruimte voor ons eigen ding. Zo ga ik vaak langs bij vriendinnen (alleen) of naar feestjes (alleen, niet dat hij niet mee mag, maar hij wil dat liever niet) en doet hij ook veel dingen op zijn eentje. Als je daar beiden blij van wordt dan zie ik geen probleem. Ik vind TS dan ook niet egoïstisch,... als er over gepraat kan worden. Soms moet je idd eens iets doen tegen je zin, een relatie is geven en nemen, maar ik vind er niets verkeerd mee om gewoon je eigen leven te hebben... :j

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:10

Askja schreef:
Een relatie is een kwestie van geven en nemen, van gelijkwaardigheid, respect en elkaar graag willen zien (ongeacht de frequentie daarvan). Misschien is TS meer iemand voor een friend with benefits.

Wowowowow sorry, maar dit vind ik echt een heel gewaagde en gemene reactie. Ten eerste, jij kent TS toch helemaal niet? Dan vind ik het heel straf dat je zo'n uitspraak durft doen. Ik ben net zoals TS, en zo'n verwijten naar je hoofd krijgen vind ik erg onterecht. TS soms hier ook enkel de dingen op wat ze niet leuk vind en wat ze ook beseft, niet de dingen die wel leuk zijn en waar ze wel van geniet. Don't judge a book by it's cover.

Dan nog iets, zijn jullie dan allemaal zo'n kleffe personen of begrijp ik dat nu verkeerd? :') :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:13

Popstra schreef:
Anoniem schreef:

Denk dat er maar weinig kerels zijn die het fijn vinden het bed met huisdieren te moeten delen. Ik vind dat zelf overigens ook niet fris maar dat terzijde.

Ik inderdaad ook niet, maar dat terzijde. Gaat mij meer om de allergie en dat ik de indruk van TS krijg dat hij zich daar naar overheen moet zetten omdat zij perse die kat daar wilt...

En er is nogal een verschil tussen klef zijn of dingen voor elkaar overhebben. Krijg van TS het idee dat d'r vriend alleen maar kan komen/bellen op de momenten dat het haar uitkomt. Zo werkt een relatie niet, soms moet je even iets meegeven en soms kan je nemen. Soms moet zij zich maar een keer extra aanpassen en een avondje samen zijn. Maar als dat eecht zo'n enorme moeite is, moet TS even na gaan denken of ze nu wel een relatie wilt...

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:16

Ik denk niet dat iemand hier voor ts kan oordelen.

Als zij hem graag ziet en hij vrede heeft met haar me time denk ik dat ze perfect samen oud kunnen worden. -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:27

Ts haar vriend geeft zelfs aan dat als hij puffer gebruikt, hij geen last heeft van de allergie.

En die zal hij sws gebruiken, aangezien de kat ook in woonkamer komt. Tenminste dat neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:28

Maar naar een aantal reacties in dit topic, snap ik heel goed waarom sommige mensen gek worden in een relatie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:35

Ik vind me-time ook heerlijk, onder andere op stal. Dat is echt mijn plekje. Tuurlijk leuk als m'n vriend in het weekend eens meegaat, maar verder is dat echt voor mij.
Ik snap TS zeker dat ze zich hecht aan haar me-time, maar als ik thuis lekker op de bank zit en mijn vriend belt wordt ik alleen maar even blij, want hij denkt aan mij (geeft dus om mij). Dat betekent niet dat we dan 3 uur aan de telefoon hangen, soms gewoon even 10 minuutjes. Op het moment dat er irritatie opkomt als je vriend belt (en dan niet een keertje, maar echt vaak zoals TS) of als hij wat af wilt spreken, denk ik echt heel eerlijk dat jullie beter beide een ander kunnen zoeken...
Jou vriend maakt namelijk duidelijk wel meer contact/affectie/momenten samen te willen, en ook ik krijg inderdaad niet het idee dat hij dat echt durft te zeggen.

Maar echt, het moment dat je je vriend gaat associëren met het gevoel van irritatie (om wat voor reden dan ook), denk ik dat je er beter mee kan kappen...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:40

love_western schreef:
Maar naar een aantal reacties in dit topic, snap ik heel goed waarom sommige mensen gek worden in een relatie....

Nou inderdaad. Stel je voor dat je je een seconde ergert als je partner net op een onhandig moment belt, dan kun je echt maar beter je relatie uitmaken hoor! :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:41

Ik zal mijn man straks even bellen :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:44

CalipsoLover schreef:
Askja schreef:

Wowowowow sorry, maar dit vind ik echt een heel gewaagde en gemene reactie. Ten eerste, jij kent TS toch helemaal niet? Dan vind ik het heel straf dat je zo'n uitspraak durft doen. Ik ben net zoals TS, en zo'n verwijten naar je hoofd krijgen vind ik erg onterecht. TS soms hier ook enkel de dingen op wat ze niet leuk vind en wat ze ook beseft, niet de dingen die wel leuk zijn en waar ze wel van geniet. Don't judge a book by it's cover.

Dan nog iets, zijn jullie dan allemaal zo'n kleffe personen of begrijp ik dat nu verkeerd? :') :roll:

Je bent niet net zo als TS. Iedereen is anders en je weet alleen maar wat je leest. De anderen ook en die reageren op wat TS schrijft, de manier waarop. Dat ze tijd voor zichzelf wil, is niet vreemd. Het gaat om de kleine dingen die geschreven lijken op irritaties.
Op basis van wat TS schrijft is het echt niet zo gek dat men denkt dat ze beter kan gaan voor friends with benefits. Wat overigens helemaal geen schande zou zijn..............De relatie lijkt alleen meer daarop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:45

minikatje schreef:
Ik zal mijn man straks even bellen :')

Wel op het goede moment he, straks voelt ie irritaties :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:51

CalipsoLover schreef:

Er zit echt nog een heeeeeeeeeel groot gebied tussen klef zijn en geen rekening met een ander willen houden en je ergeren aan je partner.