Ailill schreef:Nou,ik las hier 1 op de 3 mannen en zaken over verkrachting. Iets met zaken uit z'n verband rukken, denk ik.
Uiteraard is het niet goed te praten, voor niemand!
Nou, wat ik deels bij de vrouwen weg zou willen leggen is om soms dus wat assertiever te worden. Tuurlijk kan dit niet binnen iedere setting, dat weet ik ook. Maar er zijn zeer zeker wel voorbeelden te benoemen. Daarnaast ben ik van mening dat iedereen, jong en oud, man en vrouw, zich beter moet kunnen verwoorden en meer beschermt moeten worden.
U hebt geheel gelijk dat zorgvuldig geargumenteerd moet worden. Het argument van i op de 3 mannen is niet houdbaar. Maar om dit nu als tegenargument te gebruiken bij juist die persoon die dat niet gezegd heeft, getuigt nu van de nodige zorgvuldigheid.
Dat vrouwen wellicht aan hun zelfvertrouwen moeten werken, is een aardig argument, maar u weet even goed als ik dat zoiets een proces van lange adem is. Dat lost nu niets op. En daarenboven zijn bepaalde zaken niet met meer zelfvertrouwen te overwinnen. Kunnen vrouwen nog zoveel zelfvertrouwen krijgen, fysiek zijn veel mannen gewoon krachtiger dan vrouwen. En ze zijn vaak ook eerder agressiever. Overigens houdt uw standpunt ook weinig of geen rekening me dat het tegen iemands natuur in gaat, om zich krachtdadiger op te stellen, a propos empathie.
In een rechtsstaat is het vrij simpel; men neemt geen recht in eigen handen, men wordt door de staat beschermd. Ik hoef mij niet te verantwoorden omdat ik zwakker ben.
In uw redenering wenst u het op een feitelijk conflict tussen man en vrouw laten aankomen in de hoop dat de laatste de man mores leert.
Ik echter wens dat er een beleid komt dat de normen en het normbesef aanscherpt, zodat mannen zich niet misdragen.[/quote]Zoals ik al zei, ik las verkeerd en haalde twee mensen door elkaar. Mijn welgemeende excuses.
Uiteraard kost z'n proces tijd, juist daardoor moet men er nu mee beginnen! Hoe eerder hoe beter en sneller resultaat. Er worden hier nu behoorlijk zaken uit elkaar getrokken en vol van aannames. Ik zeg nergens dat de vrouwen het tegen de mannen op moeten nemen, echter ben ik wel een voorstander van actie-reactie, dat absoluut.
Het kan inderdaad tegen iemands natuur in gaan, net zo goed als het tegen iemands natuur in kan gaan om juist gepaste afstand te bewaren. Wat moeten we dan doen? Het maar laten, het gaat immers tegen iemands natuur in?[/quote]
En als die zogenaamde actie-reactie er voor zorgt dat jij geslagen, geduwd, geschopt, gestoken, verkracht wordt? Als je dan verrot gescholden wordt? Is die actie-reactie het dan wel waard? Wat een onzin zeg!!! Die mannen moeten gewoon inzien dat nee = nee. Niks meer, niks minder. Fluiten, toeteren etc boeit me niks, maar als ze je gaan achtervolgen, dan zit er toch iets niet goed!! En dat ligt NIET aan de vrouw, niet eens een beetje. Iemand kan zomaar agressief worden!!