Tieneke schreef:Van mijn eigen vrijgezellenfeest weet ik niks qua kosten. Het was alleszins niets exuberant. Wèl weet ik dat sommigen de prijs verrekend hebben met hun cadeau aan mij op de trouwdag. Ik ben daar niet boos of zo over, maar dat vind ik dan wel een beetje raar.
Tieneke schreef:Polly schreef:NIet iedereen heeft een heleboel te besteden en als je als gedachte hebt wat je uit wil geven aan een bruiloft en een deel daarvan gaat naar het vrijgezellenfeest dan is het toch logisch dat je dat verrekend met het cadeau.
Het kan niet de bedoeling zijn dat iemand op een houtje gaat bijten voor jouw feessie wel?
Dat zeg ik toch niet? Maar als ik zou moeten kiezen tussen een compleet vrijgezellenfeestje meedoen dat ik eigenlijk te duur vind of wat meer geven aan het cadeau voor het koppel, kies ik toch wel voor dat tweede.
Je kan ook nee zeggen. Nee om mee te gaan, of nee tegen een deel van de dag. Ik zou nooit een feestje dat door anderen duur gemaakt wordt laten bepalen dat ik dan minder als cadeau geef. Het bruidspaar kan er ook niks aan doen dat anderen overdrijven.
Wauw. Ze komen voor JOU naar het vrijgezellenfeest hè
.
En natuurlijk kan het bruidspaar er wat aan doen, je kunt namelijk ook zélf van tevoren kenbaar maken dat je een bepaald maximum in gedachten hebt zodat JOUW vrijgezellenfeest (waarvoor jij vrijgehouden wordt) niet belachelijk duur wordt.