Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:31

Als ik die kosten lees ben ik blij met een kleine familie en weinig vrienden :+

Ik wilde eigenlijk geen vrijgezellengebeuren. Wel gekregen, hele leuke dag gehad. Heeft de deelnemers echt geen 50 euro nog gekost. Speurtocht door opgroeiplek van mn man, kibbelingen bij de visboer waar hij werkte tijdens zn studie (en daar kwamen we de mannen tegen die ook n speurtocht hadden gedaan) toen een workshop nail-art en handmassage en daarna BBQ’en. Was hartstikke leuk.

Voor mn schoonzusje waren we ook geen 50 euro kwijt, opdrachten in de stad met lekker thee-drinken, een iedereen neemt wat mee high tea, een singletje opnemen en daarna lekker BBQen in de kas.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 17:35

Wat een reacties! :wow:
Ik heb even rondgevraagd maar de boot en het etentje schijnen het meeste te kosten. Het schijnt geen klein bootje te zijn maar echt een type luxe rondvaartboot.
En er is blijkbaar ook wat entertainment op de boot, maar wat dat is mogen we niet weten.
Zal idd wel een stripper zijn ofzo :')
Maar volgens hen klopt het bedrag absoluut wel en is het zo minimaal mogelijk gehouden. Er blijft dus ook niets over voor een cadeau voor de bruid (daar had ik best mee kunnen leven).
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-05-18 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Re: Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:37

Nou ik zou mij dan heel ongemakkelijk voelen als bruid als ik er achter zou komen dat iedereen zulke hoge kosten voor mij maakt.
Ik zou dat niet eens willen hoor.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:47

Cayenne schreef:

Het zit ons ook ontzettend hoog :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:50

Boras schreef:
Cayenne schreef:

Haha inderdaad! Ik vind het maar wat. Degene die nu laat weten dit jaar ook nog te gaan trouwen ontvriend ik :')

@ ts zijn die drie bruiliften ook in dezelfde vriendenkring of divers? Anders heb je nog kans dat ze qua gedrag proberen op ongeveer hetzelfde uit te komen ivm 'iedereen evenveel'....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 17:53

Boras schreef:
Cayenne schreef:

Het zit ons hier thuis ook hoog :+ Want ja, alles leuk en aardig maar het huis moet nog geschilderd worden etc etc.
Het is niet zomaar een bedragje wat je uit geeft en dan komen er nog 3 feestjes aan.
Aan de ene kant wil je niet banketstaaf doen, maar er zijn grenzen.

Tancreda, twee ervan zijn in dezelfde vriendengroep en de ander is een nichtje. Met één van die vrienden gaan we dus een weekeindje naar de Ardennen (1 nachtje overnachten).

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:55

Bijdrage voor een vrijgezellenfeest? Dacht altijd dat dit op kosten van het bruidspaar was. Nu zou ik het niet erg vinden een bijdrage te betalen, maar 220 euro.. Daarvoor ga ik een week naar Spanje op vakantie :+ Dat zou ik echt een te hoge eigen bijdrage vinden.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:09

Het is heel veel voor een dag, maar anderzijds denk ik dat er ook veel mensen geen zin hebben om iets heel budget te doen zoals thuis cupcakes maken of een speurtocht.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:15

Tieneke schreef:
Van mijn eigen vrijgezellenfeest weet ik niks qua kosten. Het was alleszins niets exuberant. Wèl weet ik dat sommigen de prijs verrekend hebben met hun cadeau aan mij op de trouwdag. Ik ben daar niet boos of zo over, maar dat vind ik dan wel een beetje raar.

Tieneke schreef:
Polly schreef:
NIet iedereen heeft een heleboel te besteden en als je als gedachte hebt wat je uit wil geven aan een bruiloft en een deel daarvan gaat naar het vrijgezellenfeest dan is het toch logisch dat je dat verrekend met het cadeau.
Het kan niet de bedoeling zijn dat iemand op een houtje gaat bijten voor jouw feessie wel?

Dat zeg ik toch niet? Maar als ik zou moeten kiezen tussen een compleet vrijgezellenfeestje meedoen dat ik eigenlijk te duur vind of wat meer geven aan het cadeau voor het koppel, kies ik toch wel voor dat tweede.

Je kan ook nee zeggen. Nee om mee te gaan, of nee tegen een deel van de dag. Ik zou nooit een feestje dat door anderen duur gemaakt wordt laten bepalen dat ik dan minder als cadeau geef. Het bruidspaar kan er ook niks aan doen dat anderen overdrijven.

Wauw. Ze komen voor JOU naar het vrijgezellenfeest hè :)* .

En natuurlijk kan het bruidspaar er wat aan doen, je kunt namelijk ook zélf van tevoren kenbaar maken dat je een bepaald maximum in gedachten hebt zodat JOUW vrijgezellenfeest (waarvoor jij vrijgehouden wordt) niet belachelijk duur wordt.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:24

Cayenne schreef:
Ik heb even rondgevraagd maar de boot en het etentje schijnen het meeste te kosten. Het schijnt geen klein bootje te zijn maar echt een type luxe rondvaartboot.
En er is blijkbaar ook wat entertainment op de boot, maar wat dat is mogen we niet weten.
Zal idd wel een stripper zijn ofzo :')
Maar volgens hen klopt het bedrag absoluut wel en is het zo minimaal mogelijk gehouden. Er blijft dus ook niets over voor een cadeau voor de bruid (daar had ik best mee kunnen leven).

Ik zou kijken naar of je het zélf over hebt voor deze dag, dus trekken de activiteiten en het op chic uit eten gaan jou erg? Dan gaan. Maar als het je niet bijzonder trekt dan zou ik aangeven dat je helaas moet afhaken ivm het hoge bedrag en dan ga je lekker voor max. 100 euro zelf iets leuks met je vriendin doen. Is echt niet raar hoor.

En voor de feesten die er naar aan gaan komen: laat gelijk weten dat je een bepaald budget hebt en dat als het daar boven komt je niet meegaat. Is echt niet raar en kan je een hoop gedoe schelen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:48

Nessie schreef:
Bijdrage voor een vrijgezellenfeest? Dacht altijd dat dit op kosten van het bruidspaar was.

Nee, dat is de bruiloft :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:52

GDG schreef:

En natuurlijk kan het bruidspaar er wat aan doen, je kunt namelijk ook zélf van tevoren kenbaar maken dat je een bepaald maximum in gedachten hebt zodat JOUW vrijgezellenfeest (waarvoor jij vrijgehouden wordt) niet belachelijk duur wordt.

Nee, het vrijgezellenfeest wordt georganiseerd door vrienden, daar heb je geen invloed op, dat is het hele idee. Dus nee, ze komen niet alleen voor jou, ze komen ook gewoon voor zichzelf. Ik ken zelf meerdere voorbeelden waarbij de bruid zich schaamde omdat haar vriendinnen de kosten behoorlijk opdreven en vooral uitgingen van wat zij zelf graag wilden doen. En niet de bruid....

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:13

Ik zou toen ook eens €150 kwijt zijn voor een vrijgezellenfeest. Kwam erop neer dat we alleen maar gingen drinken en eten, verder niets. Bijgaand het feit dat ik alleen in de avond mocht komen en mijn vriend de hele dag heeft ervoor gezorgd dat ik heb afgezegd. Na mij hebben er nog 3 afgezegd vanwege de prijs.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:19

Bowlen op een vrijgezellenfeest... Hoe suf kun je het maken en dat dan voor zo veel geld :+

Ik heb onlangs een vrijgezellenfeestje georganiseerd en we hebben vooraf naar iedereen gecommuniceerd wat het bedrag ongeveer zou worden en of dat ok was. Vervolgens zijn we gaan kijken naar wat er binnen het budget zou passen én leuk zou zijn.

We hebben bijvoorbeeld thuis geluncht: je eet dan net zo lekker maar veel goedkoper, maar vervolgens wel 's avonds uitgebreid uiteten geweest inclusief wijn en cocktails en daarnaast twee activiteiten kunnen doen.

Hoeveel ik wil uitgeven is wel afhankelijk van mijn band met de bruid. Voor een goede vriendin is 150 euro toch wel de grens, voor een kennis, teamgenootje oid ongeveer 75 euro.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:27

Ik ben wat dat betreft misschien een rare, maar als ik het programma niet leuk vond of te duur, dan ging ik niet mee. Jammer dan. Heb er nooit spijt van gehad.
Voor dit geld zou ik dus echt afhaken. Ik heb ook nooit smoezen verzonnen maar gewoon gezegd waar het op staat.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:34

Ja ik zou het zo betalen :o maar ik ga ook rustig voor 220 euro per persoon eten. Maar dat vind ik gewoon heel erg leuk.

Maar ik snap ook dat mensen dat te veel vinden. Snap ook niet dat die gene die deze vrijgezelle avond/dag dat ook niet overleggen. Niet iedereen heeft effe 220 euro te besteden.

Ik heb voor mijn vrijgezelle avond in ieder geval niet dergelijke eisen gesteld.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:45

Pff wat een bedrag.. ik zou niet willen dat mijn vriendinnen t zo duur voor zich zelf maken...

Ik zou nooit doen jn ieder geval..

Mocht ik ooit trouwen, vind ik avondje bios en ergens wat drinken meer dan genoeg. Ik ben niet van dat alles groot moet... mij te druk

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:48

Sees schreef:
Cowgirl schreef:
Ik zit in de feestcommissie van de dierenambulance en wij hebben 1x per jaar een feestje.

Budget van vorig was 30 euro per persoon.
Daar hebben wij een escaperoom, spellen middag,2x een drankje, en een redelijk luxe broodjes buffet van gedaan.
We zijn heel lichtelijk wat gesponsord door waar we alles deden en we hadden zelf een blokje kaas/worst meegenomen (in overleg).

Dus je mensen erbij komen dat een feestje al snel 200 euro kost snap ik niet. Zonder sponsoring waren wij misschien 40 euro pp kwijt geweest.
Wij hebben met 35 man een hele gezellige middag gehad die ook makkelijk een vrijgezellen party had kunnen zijn.
Het was ook nog binnen onze regio en dus bleven de benzine kosten ook beperkt.

Mij hoeven ze ook niet te vragen voor zo'n feestje waar ik ff 200 euro neer mag tellen.

De meeste vrijgezellenfeestjes hebben echter geen 35 gasten ;). Hoe minder mensen, hoe duurder p.p.

Ik heb een foutje gemaakt we hadden vorig jaar iets meer omdat we het jaar daarvoor niks gedaan hadden, dus 50 pp.

Maar ik wilde daar alleen mee zeggen dat je voor minder ook best een hele leuke dag kunt hebben.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:51

Die verplichting van al die feestjes gaat mij trouwens ook wel tegenstaan hoor... Vrijgezellenfeestje, bruiloft, gender reveal, babyshower, kraamcadeau etc.

Voor goede vriendinnen is niets me te gek (bij wijze van spreken ;)), maar bij anderen merk ik dat ik toch wat kritischer word wat ik wel en niet doe.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:00

Wendy schreef:
GDG schreef:

Nee, het vrijgezellenfeest wordt georganiseerd door vrienden, daar heb je geen invloed op, dat is het hele idee. Dus nee, ze komen niet alleen voor jou, ze komen ook gewoon voor zichzelf. Ik ken zelf meerdere voorbeelden waarbij de bruid zich schaamde omdat haar vriendinnen de kosten behoorlijk opdreven en vooral uitgingen van wat zij zelf graag wilden doen. En niet de bruid....

Nou, inderdaad...

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:24

Ik heb meerdere vrijgezellenfeesten afgezegd vanwege de torenhoge kosten voor suffe activiteiten. Kleding en cadeau komen daar nog bovenop. Bruiloft leuk, maar het moet geen last voor mijn portemonnee zijn.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:26

Ik ben zo te lezen erg blij dat er bijna niemand meer trouwt in onze omgeving :7 .

Wat een idiote bedragen. De vrijgezelle feesten die ik heb gehad waren gewoon goed te betalen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:29

Ik heb nog nooit een vrijgezellenfeest gehad maar zou er per definitie niet meer dan €100,- voor over hebben, inc bijdrage voor de bruid.
Voor pak 'm beet €100,- pp aan bijdrage kun je imo genoeg leuke dingen ondernemen zonder aan de standaard terrasje pakken, verkleden en rare opdrachten doen vast te zitten.
plutolover schreef:
Mocht ik ooit trouwen, vind ik avondje bios en ergens wat drinken meer dan genoeg. Ik ben niet van dat alles groot moet... mij te druk

Dit.
Wat ik evt ook nog leuk zou vinden is bijv een gezellig dagje/avondje met hapjes, drankjes en bijv een nagelstyliste aan huis, een leuke workshop of lekker kneuterig midgetgolfen ofzo.
Lol trappen is imo belangrijker dan compleet uitpakken met luxe restaurant, uitgebreid stappen etcetc.
Ik zou het zelfs al ontzettend leuk vinden om meegenomen te worden naar de wok, gewoon omdat de mensen waar ik om geef aanwezig zijn. :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:05

Ik moet dit topic steeds weer aanklikken.
Ik vind het zo grappig om het worod vrijgezellenfeest en bowlen in 1 zin te lezen. :')

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:13

Ik heb vorig jaar een vrijgezellenfeest georganiseerd met een vriendin. We hebben van te voren gevraag wat iedereen ong eraan uit wilden geven en toen zijn we gaan kijken wat we binnen dst budget konden gaan doen.