Het kan altijd gebeuren dat de bezorger die 10 cent was vergeten, ik was er natuurlijk niet bij maar dat die meneer die 10 cent terug vroeg vond ik vrij gierig
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laurora schreef:Oh ik heb er nog eentje![]()
Of het gierig te noemen is weet ik niet, maar het was op zn zachts gezegd bizar.
Ex schoonzusje had geen geld en geen eten meer in huis voor haar, mn zwager en mn neefje van 1 en belde me of wij nog wat hadden. Dus ik de voorraad kast ingedoken en een hele tas met voedsel ingepakt en naar hen toegebracht. Waren ze heel blij mee.... dacht ik.
Tot ik de volgende ochtend een berichtje op facebook zag staan dat ze die dag een tattoo zou laten zetten van een whopping €600,-![]()
Tsja, nogal wiedes dat je dan geen geld hebt voor eten voor je 1 jarige zoon
verootjoo schreef:Geen idee eigenlijk, ik reken nooit en bekijk de bon ook amper. Het interesseert me echt niet of ik dan mogelijk een paar euro duurder uit ben naar verhouding wat ik heb afgenomen. Het is toch gezellig geweest en je hebt een leuke avond gehad?
Traiectum schreef:Krijgt ze een appje van meneer, of ze even 2 euro kon overmaken voor de condooms die hij gekocht had
XxChelsey1xX schreef:Toen ik bezorger was, gaf ik braaf de 10 cent terug. De helft zei altijd "laat maar", maar bijvoorbeeld in de supermarkt verwacht je toch ook je 10 cent terug? Waarom met bezorgen niet?ken dr genoeg! t-shirtjes van 2,50 bij primark...
Maar ik heb toch wel een dingetje dat een prachtig voorbeeld is
Ik heb altijd bij Domino's Pizza gewerkt als pizzabakker, op een gegeven moment kwam een bezorger terug met het volgende verhaal: (Hou even in je achterhoofd dat het echt met bakken uit de hemel kwam en hij op de scooter reed) Hij kwam dus aan bij het huis waar hij moest bezorgen, belde aan en meneer deed open. "Alstublieft uw pizza's" en de bezorger geeft heel netjes zijn pizza's af. "Dat is dan 12,90" (ondertussen staat hij dus nog steeds in de stromende regen) meneer betaald met 15,- en de bezorger geeft 2,- terug. "Fijne dag verder meneer" en op het moment dat de bezorger zich omdraait roept de man: "MAG IK NOG WEL MIJN 10 CENT TERUG?!"![]()
Dat gaat me echt té ver... 10 cent joh
marindexo schreef:Er kwam ooit een klant bij mij aan de balie, ze wilde een sixpack waterflesjes kopen maar die waren op dus heeft ze zes losse flesjes gekocht. Ze had het even nagerekend en nu was ze duurder uit, dus wilde ze graag het verschil terug. Oke prima, dat kan ik begrijpen. Ik het verschil uitrekenen, 5 cent.
Ik kan natuurlijk niet in andermans portemonnee kijken, maar 5 cent
Sunnda schreef:Je schoonzus was getrouwd met je zwager?
Telpeva schreef:260 voor cavia's voor een week
FatCat schreef:Is een tikkie een betaalverzoek?
xxCYNNxx schreef:chimello schreef:Nou, hier komt er eentje!
Een voormalig goede vriendin vroeg of ik haar getuige wilde zijn voor haar bruiloft. Ik zei uiteraard ja! Ik heb vrij gevraagd en aan mij werd verzocht of ik eerder kon komen om nog te helpen. Ik ga er vanuit dat helpen inhoudt een beetje te vegen, opruimen enzo.
Nou. Niet dus. Letterlijk ALLES moest worden gedaan. De hele ruimte moest gepoetst worden, opgebouwd worden, alle versiering moest opgehangen worden, gevouwd en opgebouwd worden. Lampen in de bomen hangen met alle insecten er in... Stelt niet veel voor zou je denken, maar we zijn er de hele dag mee bezig geweest. 2 van ons 3 waren vegetarier. Ik zou blijven logeren maar moest zelf maar avond eten voorzien, en ik had zelfs voor het ontbijt moeten betalen wat achteraf niet vegetarisch was. Ik moest op de dag zelf nog ballonen opblazen, de bloemen halen, zelf nog het huis versieren als ze terug kwamen, zorgen dat ik zelf kleren aan had...
Vervolgens hebben we mensen de drankjes moeten geven en de taart moeten aangeven als een stel bedienden, de borden moeten afwassen!!! Wat ik met mijn smetvrees geweigerd heb. En het buffet in de avond erna was niet voor vegetariers. Kortom, ik heb met 2 andere meisjes de hele bruiloft opgezet, klaargemaakt, onderhouden, ober gespeeld, dienstmeisje gespeeld, cadeaus aangekomen en weggelegd en amper zelf gezeten.
En dan moet je je eigen avond eten EN ontbijt nota bene nog zelf betalen ook... Het gaat mij om principes want de schoonouders waren er ook en die zeiden 'jullie gaan het nog druk krijgen!' en deden zelf niets. De bruid was thuis en deed ook niets. De bruidegom heeft even geholpen en moest nog werken maar de ouders en broers/zussen hadden toch wel iets kunnen doen? We werden letterlijk constant verteld wat we moesten doen.
Ik heb eigenlijk geen contact meer met haar nu.
Ik heb ook echt maar heel kort en bondig verhaal gedaan nu, het was echt uitgebreider en meer werk dan het nu klinkt
wpw waiw, echt?
Ik had me zo weer omgedraaid en was met de andere 2 meiden weg gegaan; daar zijn de getuige en bruidsmeisjes toch ook helemaal niet voor?
En dan op de avond zelf jullie als bedienden in de zaal zetten; volgens mij is dit toch wel de all tiime winner in dit topic.
Ik ken er ook 1 die echt heel erg was: vader van een vriend van mij liep hobbybeurzen af (als standhouder dus) en ik was met meerdere beurzen mee geweest. Laatste avond gingen we dan uit eten in een restaurant (tenminste; als er niet te veel mensen mee waren, anders werd het de snackbar).
Bij 1 beurs was alleen ik mee, dus we gingen uit eten laatste avond...zitten we daar en hij vertellen dat hij het jaar ervoor met zn vrouw op vakantie was geweest in Egypte. Hadden ze een hotel waar je (jawel) het monsterlijke bedrag van wel 2 gulden 50 (!) per nacht moest betalen voor hun kamer. Vond hij te duur, want kon daar echt wel goedkoper. Vertelde die vol trots dat hij een hotel gevonden had waar ze maar 50 cent per nacht hoefden te betalen.
Heb er met open gevallen mond er naar geluistert, want omg 2,50 per nacht (hier betaal je voor de daklozenopvang al meer per nacht...en ook destijds...is zo'n 20 jaar geleden) en dan nog op zoek gaan naar een nog goedkoper hotel.
Goed; die man was ook echt een krent eerste klas; kon zo familie zijn van Dagobert Duck....ik vermoed dat dat stripfiguur ook zn grote voorbeeld was.
xMalibu schreef:Wat ik wel het toppunt vond is dat een vriendin altijd met mij mocht meerijden overal naar toe, dagje winkelen, bioscoopj,noem maar op. Heb haar nooit benzinegeld gevraagd. Toen had zij eindelijk een auto, vroeg ze of ik meeging naar een feestje en reed ik dus een keer met haar mee en kreeg ik een tikkie voor de benzinekosten. Terwijl zij er toch heen moest en ik haar al die jaren nooit iets gevraagd heb, terwijl dat wel voornamelijk dingen waren die we samen ging doen en waar ik dus anders geen kosten voor zou hebben.
marindexo schreef:Er kwam ooit een klant bij mij aan de balie, ze wilde een sixpack waterflesjes kopen maar die waren op dus heeft ze zes losse flesjes gekocht. Ze had het even nagerekend en nu was ze duurder uit, dus wilde ze graag het verschil terug. Oke prima, dat kan ik begrijpen. Ik het verschil uitrekenen, 5 cent.
Ik kan natuurlijk niet in andermans portemonnee kijken, maar 5 cent
chimello schreef:xMalibu schreef:Wat ik wel het toppunt vond is dat een vriendin altijd met mij mocht meerijden overal naar toe, dagje winkelen, bioscoopj,noem maar op. Heb haar nooit benzinegeld gevraagd. Toen had zij eindelijk een auto, vroeg ze of ik meeging naar een feestje en reed ik dus een keer met haar mee en kreeg ik een tikkie voor de benzinekosten. Terwijl zij er toch heen moest en ik haar al die jaren nooit iets gevraagd heb, terwijl dat wel voornamelijk dingen waren die we samen ging doen en waar ik dus anders geen kosten voor zou hebben.
Dat begrijp ik toch echt niet. Dit is zo'n simpel, raar voorbeeld van hoe je je vrienden pas echt goed leert kennen. Ik zou het niet durven vragen
Ibbel schreef:Sunnda schreef:Je schoonzus was getrouwd met je zwager?
Als de zus van je man (je schoonzus dus) getrouwd is, is haar man jouw zwager. Dus dat is niet zo raar.
Mooie verhalen hier, maar ik heb kennelijk geen gierige vrienden, want ik weet niets te vertellen eigenlijk. Mijn moeder was wel zuinig, maar niet extreem en dus niet echt gierig te noemen.
Ibbel schreef:FatCat schreef:Is een tikkie een betaalverzoek?
Ja, is een app. Ontwikkeld door ABN-AMRO, maar voor alle banken bruikbaar. Stuurt een whatappje uit naar degenen van wie je geld krijgt. Werkt erg handig. Heb laatst voor 30 man voorgeschoten en had binnen een dag vrijwel alles binnen.
Je krijgt als ontvanger een link waarmee je als het ware in een webshop omgeving komt en kunt dus ook betalen zonder dat je zelf tikkie hebt. Heb je tikkie, dan kun je met 1 druk op de knop betalen, dat gaat nog sneller.