Tiener jongens en meisjes samen slapen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:44

lieveli schreef:
Ja vooral niet kritisch naar jezelf kijken ook al ben je door meerdere mensen aangesproken.

Ik kijk zeker kritisch naar mezelf, maar dat betekent nog niet dat ik mijn mening moet veranderen. Maar van alles wat ik zeg maak jij een negatieve uitkomst. En dat kan ik helaas niet accepteren. Volgens mij heb ik verder niemand persoonlijk aangesproken, alleen reactie op jou gegeven, zoals jij reactie op mij geeft.

Ik was ook niet erg blij met jouw reacties hoor. Vooral dat je direct met biblevelt aan kwam. Het was een behoorlijk vooroordeel. Ik tem niet, geef je zelfs nog een uitleg.
Daarna ga jij weer in de aanval en bij alles wat ik zeg pik je mij er weer uit.
Actie-reactie. En ja uiteindelijk bereik je dat ik jouw manier ga spiegelen, voor wat betreft je moeder.
Want misschien voel je het dan wel.

Urbanus

Re: Tiener jongens en meisjes samen slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:45

Ik heb geen woord gesproken over de bible belt. Ik heb alleen gezegd dat je ruzie zoekt. En mij bedreigen per pb, oh oh oh. Knap hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:51

Anoniem schreef:
lieveli schreef:
Ik heb het hier net met mijn moeder over gehad, die werkt in de jeugdpsychiatrie met een kwetsbare doelgroep en die ziet er ook geen kwaad in. Ik neem aan dat we het hier over normale tieners hebben.

Ik vind Corrie ook erg generaliserend en ik herken het maar deels vanuit mijn functie als docent. Ja ik heb klassen gehad waar seks erg 'in' was, maar ook veel klassen waar het niet speelde. Achtergrond en opleidingsniveau spelen hier vaak ook in mee.

Jij stelt je van begin af aan al zeer negatief naar mijn bezorgdheid op. En nu jouw moeder jou gelijk gegeven heeft is dat dus vanaf heden de waarheid. Zeker bij een kwetsbare doelgroep is er meer misbruik dan bij een niet kwetsbare doelgroep. ( niet onderling voordat je het weer verkeerd begrijpt ) Algemeen bekend gegeven. Maar je moeder werkt als ( want niveau in deze is belangrijk. Ze kan wel de schoonmaakster van de instelling waar ze werkt zijn :+ :+ )

jij komt toch snel op de mening uit dat ik generaliserend ben. Of andere negatieve zaken richting mij.
Zou het kunnen zijn dat ik een tegenpool probeer te geven van wat er ook speelt in de wereld. De tegenpool van iedereen die zegt ik heb ook altijd in groepen geslapen en er is nooooooit wat gebeurd.

Je realiseert je blijkbaar niet dat dit ook door ( lees onder de 15 ) jongeren gelezen wordt. En al die hoera verhalen geven geen enkele waarschuwing mee.
Ik probeer daar wel de waarschuwing te geven. Een beetje evenwicht in het verhaal.

Er kan altijd wat gebeuren, daar heb je gelijk in. Maar om kinderen dan helemaal nooit meer in groepen te laten slapen, of hoe wil je een probleem voorkomen? Je kan ook te beschermend zijn. Heb het er gewoon met je kinderen over en wees open. Meer kan je niet doen; als ze iets willen doen ze het toch wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:59

lieveli schreef:
Ik heb geen woord gesproken over de bible belt. Ik heb alleen gezegd dat je ruzie zoekt. En mij bedreigen per pb, oh oh oh. Knap hoor.

Bedreigen is tikkeltje overdreven.
Quote pb: . Alles is onzin jouw mening is DE mening.
Het is zo simpel. Laat mij met rust en ik reageer niet op jou. Reageer op mij zoals je nu doet en je krijgt terug wat je zaait. Slechts een klein tikkeltje heftiger. [unquote ]

En je hebt gelijk jij was niet degene over bible belt. Vergissing mijnerzijds mijn excuses voor deze vergissing
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-05-18 18:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:01

Ik denk dat de desbetreffende tieners volwassener met de situatie om zullen gaan dan sommige bokkers :=

Condooms neerleggen vind ik geen gek idee, verder zou ik me er niet te druk om maken.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:05

He ja, wat fijn. Zet een groep vrouwen bij elkaar in een groep waarin het gesprek over (opvoeding van) kinderen gaat, en het is een kwestie van wachten tot men elkaar in de haren vliegt.
*Pakt popcorn kaas en een witbiertje*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:07

oomens schreef:
He ja, wat fijn. Zet een groep vrouwen bij elkaar in een groep waarin het gesprek over (opvoeding van) kinderen gaat, en het is een kwestie van wachten tot men elkaar in de haren vliegt.

Fikkiestoker _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:07

Resistance schreef:
RoyceMack schreef:
Volgens mij zijn de ideeen die hier geprojecteerd worden (groepssex tijdens slaapfeestje na een leuk feest, etc) simpelweg fantasieen van ouders, die nooit zijn uitgekomen.
Ik had dit soort gedachten echt niet op d ie leeftijd. Ik vond handje vasthouden al heel wat.

Ik had de gedachten al wel (echter geen groepssex :+ )... het verschilt per tiener.

Echter wist ik op mijn veertiende al lang en breed wat de gevolgen van sex konden zijn, zoals soa's en zwangerschap, en was ik absoluut niet zo dom om daar ooit onveilig aan te beginnen.

Veertienjarigen zijn soms al een stuk verstandiger dan volwassenen vaak denken. Maar ik snap Ts ook zeker, het is best een eng idee dat er toch iets gebeurt en jij het op je dak krijgt.

@ resistance

Off-topic maar ik zag jouw onderschrift en bedacht mezelf dat het de mijne zou kunnen zijn :j :j

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:09

Typisch bokt weer := TS vraagt gewoon om advies en er is een topic van 8 pagina’s aan discussie gaande.

Corrie; zo te lezen is niet gevraagd je mening aan te passen, maar je toon. Je zou als (zoals je zelf aangeeft) 50+’er toch juist het goede voorbeeld moeten geven.

TS; ik ben het eens met voorgaande berichten, lekker een doosje condooms neerleggen in de badkamer oid, dit aan je dochter melden en verder zou ik me niet te druk maken.
Ben zelf net anderhalf jaar ouder dan de leeftijd waar het hier om gaat, en zou er niet aan moeten denken om iets te flikken met mn vriendengroep erbij. Ik denk dat 14-16 jarigen misschien wel gaan experimenteren, maar dan al giechelend een knuffel, kusje of handje vasthouden gaan doen :o

Oomens; laat je wat over voor mij? *gaat erbij zitten*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:10

Waarom ben ik niet verbaasd :')
Edit: en nog de aloude 'typisch bokt' reactie komt voorbij. Splendid!

Maar goed, ik ben benieuwd wat de TS gaat doen?

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:11

Cayenne schreef:

Zeg niet dat het niet waar is :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:13

Cayenne schreef:

Nu nog wachten op de hulk met "slotje voor overleg". Die komen hier op Bokt meestal bijzonder snel. Meestal halen we het Godwinstadium niet eens.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 18:21

Dames,dames rustig.Ik hoor net dat er morgen weer 4 komen dit keer meisjes(kan ook wat gebeuren natuurlijk).Ik heb een gesprek met mijn dochter gehad en gezegt waar de condooms liggen.Niet in de logeer ruimte.Als de jeugd de condooms zou vinden schaamt mijn dochter zich rot natuurlijk.Ik hou het goed in de gaten.Bedankt voor jullie advies.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:33

Britta31 schreef:
Dames,dames rustig.Ik hoor net dat er morgen weer 4 komen dit keer meisjes(kan ook wat gebeuren natuurlijk).Ik heb een gesprek met mijn dochter gehad en gezegt waar de condooms liggen.Niet in de logeer ruimte.Als de jeugd de condooms zou vinden schaamt mijn dochter zich rot natuurlijk.Ik hou het goed in de gaten.Bedankt voor jullie advies.

Maar als niemand weet waar ze liggen behalve je dochter gaat toch ook niemand ze gebruiken? :+
Als je dochter er toch 2 ziet gaan (wat echt niet gaat gebeuren zomaar), gaat ze echt niet roepen dat ze even moeten wachten want ze pakt wel even een condoom voor ze. Dan schaamt ze zich waarschijnlijk nog meer :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:38

Ik heb op die leeftijden ook zat slaapfeestjes gehad met vrienden, mannelijk en vrouwelijk tegelijk. Als we ergens niet mee bezig waren, was het seks. Ja, allemaal seksueel actief, sommigen ook met elkaar, maar nooit op die avondjes :n . Seks kan áltijd en óveral he, hoeft niet perse avond te zijn om te kunnen seksen :=.

Ik vind een pak condooms neerleggen op zich juist wel heel netjes van de ouders hoor :j. Het gaat toch wel gebeuren, of het nou morgen of over een jaar is. Zo is er in elk geval bescherming :).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:22

Anoniem schreef:
@lieveli. Misschien moet je even kijken naar jouw houding en reacties jegens mij. Wie kaatst ..........

Of passender... wie ketst. :7

Wat een wild topic opeens. Maar zoals ik al eerder zei kan er inderdaad wat gebeuren maar dat hou je toch niet tegen. :)
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 04-05-18 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:32

oomens schreef:
Ik doe mee, soort van dan. Bier en worst hier :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:44

Britta31 schreef:
Gaat dit topic nu niet een klein beetje de verkeerde kant op?Het was maar een vraag.En apart slapen gaat toch niet,ze zoeken elkaar wel op s'nachts.

Hoezo "dat gaat niet"? Ik hoop toch dat je kinderen naar je luisteren en zo niet er consequenties aan hangen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:50

Maartje1990 schreef:
Britta31 schreef:
Gaat dit topic nu niet een klein beetje de verkeerde kant op?Het was maar een vraag.En apart slapen gaat toch niet,ze zoeken elkaar wel op s'nachts.

Hoezo "dat gaat niet"? Ik hoop toch dat je kinderen naar je luisteren en zo niet er consequenties aan hangen?

Nee kinderen zijn geen robots! Ik hoop hartelijk dat Caligula mij gezond ongehoorzaam is en daarbij niet het leven laat/iemand anders kwetst/mij oma maakt voor m'n 60e.

:=

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 23:01

Maartje1990 schreef:
Britta31 schreef:

Zeker als mijn ouders me dingen verboden deed ik het juist :z

Ik zou in dit geval, mijn 14-16 jarige ik kennende, stiekem met mijn zus/vriendin terug naar onze vrienden geslopen zijn 's nachts.

En hier heb je dus dat ding, geef ze het vertrouwen en de verantwoordelijkheid en dan is de kans veel groter dat ze er verstandig mee omgaan, dan wanneer je ze laat merken dat je ze niet vertrouwd. Dan krijg je stiekem gedrag.

EDIT: ervan uit gaande dat je ze met ditzelfde respect en gevoel voor verantwoordelijkheid hebt opgevoed. Als dit de eerste keer zou zijn dat je laat zien ze te vertrouwen denk ik dat je het kan schudden.
Laatst bijgewerkt door Molfre op 04-05-18 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 23:02

Maartje1990 schreef:
Britta31 schreef:

Denk juist dat TS er zich goed aan doet door dit niet van ze te verwachten. Gezellig een avondje met z’n allen en dan doet mama weer moeilijk... Liever een gezellig avondje met z’n allen met een mama die het snapt en voor voorbereiding zorgt. Meewerken i.p.v. tegenwerken, zoiets. :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 23:20

Wij waren vast heel braaf dan ofzo :') want wij bleven braaf apart.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 23:54

Ik denk dat corrie wel een belangrijk punt aanstipt en dat is het (zeer menselijke) gedrag dat 'alles bij de buren plaatsvindt'.

Ook mijn ervaring is wat ik hier in dit topic ook steeds zie terugkomen:
-oh, dat is zeker van de biblebelt.
-dat heeft met niveau te maken
-die herken je wel.
-die zijn te beschermend opgevoed.

Als ik van mijn ervaring uit mag spreken is dat de invloed van bovenstaande niet zo groot is als mensen denken.
Er zijn ook genoeg mensen die hun kind een prima opvoeding hebben gegeven, heel vrij met genoeg uitleg en waarbij dingen alsnog heel erg misgaan. En de kinderen dan juist niets zeggen vanwege 'het vertrouwen' dat anderen in hen hadden. Hoe oprecht verbaasd en verdrietig ouders zijn en het 'nooit verwacht hadden want...

Mensen willen graag denken dat het hun nooit overkomen was, want... (vul maar in) Maar als dat zo zou zijn, zou het leven een stuk makkelijker zijn.
Je kunt altijd zo veilig rijden, nooit te hard, je gordel om enz.
Maar als je tegenligger op je weghelft terecht komt zal dat je soms niet redden. Het leven is van zoveel factoren afhankelijk.

Natuurlijk hoeft bovenstaande geen reden te zijn om alle jeugdigen angstvallig uit elkaar te halen.
Als ik ts zo hoor is het alleen maar fijn dat de kinderen de mogelijkheid hebben om thuis toch een soort eigen chillplek te hebben en is bovenstaande tekst natuurlijk niet aan plaats gebonden.

En voor de zekerheid ik ben niet van de biblebelt, niet beperkt opgegroeid, niet laag van niveau enz. :D
Ik ben ook 100% voor openheid en vertrouwen, maar soms mag er ook best een tegenhanger geplaatst worden zonder je meteen te moeten verantwoorden als biblebelter denk ik.

(Ik moet toch eens naar de biblebelt gaan, ik zie dat hier zovaak voorbij komen dat het een attractie op zich moet zijn ;) )

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 23:54

Toothless, ik ben het echt niet met je eens. Leeftijd zegt niks. Er zijn echt groepen jongeren waar anders over sex gesproken wordt en er ook echt naar gehandeld wordt. Er zijn echt kinderen die niet sterk in hun schoenen staan en graag ergens bij willen horen, ook als dit om sex of sexuele handelingen gaat. Dat komt meer voor dan je denkt.

Ik ben het ook niet met Corrie eens wie verantwoordelijk is. Niet iedereen kan thuis goed praten, dus het kan ook fijn zijn als ouders van vrienden of vriendin bijv daar een rol in hebben. Stel, Pietje krijgt geen voorlichting, dan is het fijn dat zijn vriendin er thuis wel over kan praten en wel voorbereid is, condooms heeft etc.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 23:57

Als ze eerst wel samen mochten en nu opeens niet meer krijg je opstandige tieners. Dat is wel logisch toch? :D hetzelfde dat ik 17 was en een jaar alcohol mocht drinken en toen opeens een jaar niet meer. Heb ik ook weinig gehoor aan gegeven. Het is toch raar om iets wel te mogen en dan opeens niet meer? Zonder aanleiding? Als er eentje zwanger raakt snap ik dat er idd consequenties zijn.