Sneaky vriend? Of overdrijf ik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:27

Suzanne F. schreef:
Fenrir schreef:
Ik zie hier vooral ook een sneaky vriendin. Als mijn partner me geen goede reden zou kunnen geven voor herhaaldelijk stiekem in mijn telefoon neuzen en niet hard aan zijn/haar jaloezie ging werken dan is daar het gat van de deur :evaw: Er zit hier imo in de basis al iets flink mis in deze relatie. Vraag is of je daarmee verder wilt (en kunt) gaan.

Je bent nooit zomaar jaloers. Vaak is er een reden waarom je jaloers bent. Dan geeft die vriend daar een reden voor. Hij geeft jou in ieder geval niet het gevoel dat je de enige voor hem bent, anders hoefde je niet jaloers te zijn. Of hij gedraagt zich vreemd. Je intuïtie klopt vaak wonderenswaardig goed.

Ik heb er al genoeg geweten die zonder reden jaloers waren. Maar ze kunnen het wel allemaal mooi praten ja. Dat wel. En dát is de reden dat het gesprek aan gaan niet werkt... Omdat zelfs als TS gelijk heeft, ze allebei hun slecht gedrag op de ander zullen af schuiven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:06

Ayasha schreef:
Ik heb er al genoeg geweten die zonder reden jaloers waren. Maar ze kunnen het wel allemaal mooi praten ja. Dat wel. En dát is de reden dat het gesprek aan gaan niet werkt... Omdat zelfs als TS gelijk heeft, ze allebei hun slecht gedrag op de ander zullen af schuiven.

Precies.
En op het moment dat je het idee hebt dat de ander niet deugt, kun je beter opstappen.
Vraag is wel of je in een volgende relatie niet exact hetzelfde gaat doormaken. Want het ligt voor 50% aan jezelf als het gaat om de achterdocht en stiekem gedrag cirkel. Daar moet je zelf ook iets aan doen om het te doorbreken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:10

quera schreef:
Mijn man is gelukkig niet zo paranoia dus daar hoef ik me niet druk om te maken.
Zou daar absoluut niet tegen kunnen namelijk.

ik ook niet, wordt dan juist averechts en doe dan het omgekeerde :=

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:20

Ailill schreef:
Poeh, pittig onderwerp. Hier zelf wel wat ervaring, toch een beetje vanaf de andere kant: 6 jaar een relatie gehad, waarbij ik dacht dat we elkaar konden vertrouwen en dit ook deden. Dit bleek niet zo te zijn, althans er bleek achteraf totaal geen vertrouwen te zijn, oprecht zonder enige aanleiding.

Puur door een hele stomme fout van hem ben ik er, een jaar nadat het uit was en hij op vakantie was met zijn nieuwe lief, achter gekomen. Blijkbaar hield hij mij nog steeds in de gaten, meneer was zo slim om te proberen in te loggen op mijn Facebook (ik had net al mijn wachtwoorden aangepast, had ik veel eerder moeten doen). Ik kreeg een melding via de mail dat vanaf een locatie in Japan iemand had geprobeerd in te loggen, drie keer raden waar hij op dat moment verbleef ;)

Wat ik hiermee wil zeggen: Praat met elkaar. Spreek gevoelens/vermoedens uit en ga niet achter iemands rug op zoek naar iets (wat er wel, of wellicht niet is). Achteraf heeft ie toegeven me eigenlijk vanaf het begin in de gaten te hebben gehouden, denk aan Facebook/e-mail (zakelijk en privé)/Skype/LinkedIn/tel (zakelijk en privé)/Icloud enz.

Geloof me, hier krijgt iemand een heel naar gevoel bij, zeker indien het onterecht is. Ik merk dat ik, juist hierdoor, mensen een stuk minder vertrouw.

Leuk detail, uiteindelijk is de relatie gestopt omdat hij vreemd ging, ironisch hé ;)

Nu ben ik even in de war, dacht dat je een man was =:)

Ontopic: Een jaloerse partner is echt vreselijk maar ik heb niet de indruk dat jij het jaloerse type bent ts?
Persoonlijk zou ik not amused zijn als iemand in mijn gsm gaat spitten.

Ik snap dat je nu ongerust bent maar in feite stonden er toch geen rare dingen in die berichten? Als je er mee blijft zitten zal je het toch bespreekbaar moeten maken.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:23

Percy schreef:
Ailill schreef:
Poeh, pittig onderwerp. Hier zelf wel wat ervaring, toch een beetje vanaf de andere kant: 6 jaar een relatie gehad, waarbij ik dacht dat we elkaar konden vertrouwen en dit ook deden. Dit bleek niet zo te zijn, althans er bleek achteraf totaal geen vertrouwen te zijn, oprecht zonder enige aanleiding.

Puur door een hele stomme fout van hem ben ik er, een jaar nadat het uit was en hij op vakantie was met zijn nieuwe lief, achter gekomen. Blijkbaar hield hij mij nog steeds in de gaten, meneer was zo slim om te proberen in te loggen op mijn Facebook (ik had net al mijn wachtwoorden aangepast, had ik veel eerder moeten doen). Ik kreeg een melding via de mail dat vanaf een locatie in Japan iemand had geprobeerd in te loggen, drie keer raden waar hij op dat moment verbleef ;)

Wat ik hiermee wil zeggen: Praat met elkaar. Spreek gevoelens/vermoedens uit en ga niet achter iemands rug op zoek naar iets (wat er wel, of wellicht niet is). Achteraf heeft ie toegeven me eigenlijk vanaf het begin in de gaten te hebben gehouden, denk aan Facebook/e-mail (zakelijk en privé)/Skype/LinkedIn/tel (zakelijk en privé)/Icloud enz.

Geloof me, hier krijgt iemand een heel naar gevoel bij, zeker indien het onterecht is. Ik merk dat ik, juist hierdoor, mensen een stuk minder vertrouw.

Leuk detail, uiteindelijk is de relatie gestopt omdat hij vreemd ging, ironisch hé ;)

Nu ben ik even in de war, dacht dat je een man was =:)

Ontopic: Een jaloerse partner is echt vreselijk maar ik heb niet de indruk dat jij het jaloerse type bent ts?
Persoonlijk zou ik not amused zijn als iemand in mijn gsm gaat spitten.

Ik snap dat je nu ongerust bent maar in feite stonden er toch geen rare dingen in die berichten? Als je er mee blijft zitten zal je het toch bespreekbaar moeten maken.

Aillil is toch ook een man? :) Of ben ik nu BlonT :o?

lor1_1984

Re: Sneaky vriend? Of overdrijf ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:32

Volgens mij is Ailill idd een man. :j

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:32

Ik zou het hele gesprek over deze situatie niet voeren, volgens mij gaat het om iets groters. Namelijk wat jullie verstaan over het hebben van een relatie, en welke vrijheden je daarin wil hebben. Denk dat als je het gesprek breder maakt je meer open kan zijn over wat je belangrijk vindt en wat zijn motivatie is om eens met andere meiden te praten.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:08

De tekst gaat toch over een vrouw, daarom snapte ik het niet meer. Lees maar na.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:11

Percy schreef:
De tekst gaat toch over een vrouw, daarom snapte ik het niet meer. Lees maar na.

Want man en man gaat niet? :+

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:20

Dat gaat uitstekend maar man heeft een nieuwe vriendin. Dan hebben we ook nog bi maar zoals ik het lees us het toch echt vanuit een vrouw geschreven.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:20

Ailil is echt een man :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:21

Percy schreef:
Dat gaat uitstekend maar man heeft een nieuwe vriendin. Dan hebben we ook nog bi maar zoals ik het lees us het toch echt vanuit een vrouw geschreven.

Man heeft een nieuwe lief. Kan zowel mannelijk als vrouwelijk zijn :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:54

quera schreef:
Percy schreef:

Man heeft een nieuwe lief. Kan zowel mannelijk als vrouwelijk zijn :D

Tja, daar heb je ook weer gelijk in :D Dan klopt het wel. Had alleen in mijn hoofd dat hij hetero was. Foute aanname dus :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:03

Suzanne F. schreef:
Fenrir schreef:
Ik zie hier vooral ook een sneaky vriendin. Als mijn partner me geen goede reden zou kunnen geven voor herhaaldelijk stiekem in mijn telefoon neuzen en niet hard aan zijn/haar jaloezie ging werken dan is daar het gat van de deur :evaw: Er zit hier imo in de basis al iets flink mis in deze relatie. Vraag is of je daarmee verder wilt (en kunt) gaan.

Je bent nooit zomaar jaloers. Vaak is er een reden waarom je jaloers bent. Dan geeft die vriend daar een reden voor. Hij geeft jou in ieder geval niet het gevoel dat je de enige voor hem bent, anders hoefde je niet jaloers te zijn. Of hij gedraagt zich vreemd. Je intuïtie klopt vaak wonderenswaardig goed.

Hier ben ik het mee eens. :j

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:26

Jij hebt vast nooit een extreem jaloers persoon meegemaakt Resistance. Jaloezie kan een persoonlijkheidsprobleem zijn en dan heeft het niets te maken met een reden want die verzint de persoon in kwestie zelf.
Jaloezie is sowieso altijd een negatieve emotie.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 06:18

Percy schreef:
Jij hebt vast nooit een extreem jaloers persoon meegemaakt Resistance. Jaloezie kan een persoonlijkheidsprobleem zijn en dan heeft het niets te maken met een reden want die verzint de persoon in kwestie zelf.

En daar gaat het nu dus niet over. TS lijkt me geen persoonlijkheidsstoornis te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:07

Percy schreef:

Jawel hoor, mezelf. :) Ben er ook voor bij een psycholoog geweest omdat ik mezelf ermee in de weg zat.

Echter was ik alleen jaloers bij de mensen die inderdaad niet te vertrouwen bleken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:37

Same here! Voor mij een reden dus om dan voortaan op te stappen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 11:14

Storm schreef:
Percy schreef:

En daar gaat het nu dus niet over. TS lijkt me geen persoonlijkheidsstoornis te hebben.

Dat zeg ik ook helemaal niet. Weet niet waar je dat vandaan haalt. Heb het sowieso niet over een stoornis.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:33

Hoe gaat het nu TS? Heb je al een goed gesprek gehad met je vriend?