Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thestral

Re: Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:09

ik ben eindelijk klaar met alles van mijn tijdlijn en activiteitenlogboek te verwijderen. Dat lucht al een heel eind op. Ook ben ik bij heel veel groepen en onzin dingen geen lid meer. Heb ik "vrienden" verwijderd die nooit reageren op een berichtje en heb ik nu dus alleen mensen die dicht bij me staan. Waarom ik FB niet helemaal verwijder? Omdat ik via daar ook meermaals per dag contact heb via Messenger met een stichting waar ik mee samenwerk en het gewoon nodig is om via daar contact met de hele groep te onderhouden. Verder doe ik er weinig meer op. Dus ik heb het alleen nog voor praktische redenen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:26

joyce_eddy schreef:
denice schreef:
Ik ben al 9 dagen clean!! *\o/*

Goed bezig? Zijn er dingen die je mist?

Nee, eigenlijk niet. En niemand die mij mist ook :')

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:28

Witchcraft schreef:
ik ben eindelijk klaar met alles van mijn tijdlijn en activiteitenlogboek te verwijderen. Dat lucht al een heel eind op. Ook ben ik bij heel veel groepen en onzin dingen geen lid meer. Heb ik "vrienden" verwijderd die nooit reageren op een berichtje en heb ik nu dus alleen mensen die dicht bij me staan. Waarom ik FB niet helemaal verwijder? Omdat ik via daar ook meermaals per dag contact heb via Messenger met een stichting waar ik mee samenwerk en het gewoon nodig is om via daar contact met de hele groep te onderhouden. Verder doe ik er weinig meer op. Dus ik heb het alleen nog voor praktische redenen.

En dan download je je gegevens van facebook naar je computer en dan zie je dat alles gewoon nog bestaat, alleen dan niet zichtbaar op je tijdlijn. Ik schrok daar wel van. Hele oude foto's doken weer op. Denk je dat je er goed aan doet en ze verwijdert, is het allemaal schijn.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:31

denice schreef:
Witchcraft schreef:

En dan download je je gegevens van facebook naar je computer en dan zie je dat alles gewoon nog bestaat, alleen dan niet zichtbaar op je tijdlijn. Ik schrok daar wel van. Hele oude foto's doken weer op. Denk je dat je er goed aan doet en ze verwijdert, is het allemaal schijn.

ik zou niet weten hoe het moet haha. Kan iedereen dit? Mijn gegevens downloaden? En als je je FB acount verwijderd, kan het dan niet meer of nog steeds?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:02

Nee alleen jijzelf hoor, maar ik heb wel zo'n vermoeden dat het na verwijderen van je account wel voor altijd beschikbaar blijft van FB..

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:49

Het blijft dacht ik nog een aantal maanden zichtbaar, geloof drie mnd. En tsja, wat er precies gebeurd met je data, daar heb je geen zicht op. Maar dat was ook een reden voor mij om ermee te kappen.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:14

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 16-02-22 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:44

Ik heb begin september mijn facebook verwijderd, vlak voor mijn verjaardag, was wel benieuwd hoeveel mensen écht nog weten wanneer ik jarig ben. Mooiste was mijn oom die mij 6 dagen later via instagram een berichtje stuurde met een 'he he, eindelijk een manier gevonden om je te feliciteren'. Een beller is sneller hoor, maar toch bedankt :7.

Overigens mis ik het totaal niet. De laatste tijd kwam er alleen maar onzin en reclame voorbij en dat was niet waarom ik oooooooooooit lang geleden facebook had aangemaakt :n.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:35

Witchcraft schreef:

Als je je fb account deactiveert blijft je Messenger account gewoon actief.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:01

Maand of 2 geleden alles verwijderd en mis het geen moment.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:01

Ik heb Facebook een aantal maanden geleden verwijderd, wel bewust terug een account aangemaakt, puur voor de marketplace & evenementen. Maar ik voeg niemand meer toe en post dus ook niks meer. Instagram vind ik wel heel leuk om zelf te posten en mensen te volgen!

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:04

denice schreef:
Nee alleen jijzelf hoor, maar ik heb wel zo'n vermoeden dat het na verwijderen van je account wel voor altijd beschikbaar blijft van FB..

ooh nou , het gaat me er om dat niemand meer kan lezen wat ik 10 jaar geleden gedeeld heb of geschreven ofzo. Niet dat er iets stoms of spannends in stond hahaha maarja, ik vind het gewoon een fijn idee dat niemand alles meer zo kan zien.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:27

Ook ik heb mijn FB account verwijderd. Af en toe mis ik het, maar alle onzinnige politieke discussies die niks geen zoden aan de dijk zetten mis ik helemaal niet. En de negativiteit ook niet. Vind het wel rustig. Ik werd daarna wel weer fanatieker op Bokt :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:30

Haha ja herkenbaar Avalanche!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:06

Yep, hier ook verwijderd, maar vanaf 10-01 is het definitief.

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:18

RaafSmits schreef:
Yep, hier ook verwijderd, maar vanaf 10-01 is het definitief.

Ja, ik miste je al Raaf in mijn vriendenlijst. Wel jammer hoor, maar gelukkig is er Bokt nog :D