Wat moet ik hiermee.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:02

Misschien is Nederland veranderd.
Misschien zijn de geëmigreerde Nederlanders veranderd.
Misschien is het wel een combinatie van beide.

Maar hier gaan zitten bikkeren en hakketakken heeft iig totaal geen zin voor de situatie van de TS.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:09

idylle schreef:
Na nog even nadenken hoe het te zeggen, denk ik dat het wordt: Meneer (achternaam ) u bent een aardig persoon, maar ik hou het voortaan liever bij een hand.

Zou dat duidelijk genoeg zijn, of moet ik echt benoemen dat ik de knuffel/kus niet prettig vond?

Ik zou niet zeggen: "u bent een aardig persoon". Dat maakt het meteen weer persoonlijk. Je weet helemaal niet of hij wel aardig is :P

"Meneer X, u bent een klant (desnoods een vriendelijke klant), en u bent hier in een winkel. Wij hebben daarom een zakelijk contact, en het blijft daarom bij een hand."

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:31

Graag verwijs ik naar de modopmerking die mijn collega vanmorgen heeft geplaatst:

Dani schreef:
Moderatoropmerking:
Willen jullie de discussie 'n beetje respectvol houden? Het is niet nodig persoonlijk te worden en anderen aan te vallen, alleen omdat diegene een andere mening heeft.

En wil hier aan toevoegen dat de discussie rond de houding van mannen en vrouwen in Nederland rond dit onderwerp allicht beter op zijn plaats is in een eigen topic omdat het nauwelijks meer raakvlak heeft aan het probleem van TS.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:52

Ik ben reuze benieuwd of die man echt een dure bril gaat kopen.
Zou je niks verbazen als dat een soort van lokaas is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:01

sneeuwpop schreef:

8)7
Nog steeds iemand hier die durft te beweren dat dit een normale redenatie is?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:26

Palmera schreef:
sneeuwpop schreef:

8)7

Sssssshhht.
Mag je niet op in gaan van de moderators; is inmiddels blijkbaar inderdaad normaal in NL; merken ze niet meer op.
Als je er wat over opmerkt, hoe neutraal ook, krijg je grove persoonlijke aanvallen die gewoon blijven staan; ook verschoven norm blijkbaar.
Laat maar gewoon gaan en geniet ervan dat je in een andere maatschappij leeft :j

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 01:23

Citaat:

Buiten het feit dat ik dit ook een extreem rare opmerking vind, vind ik jullie opvattingen nog steeds generaliserend en kant noch wal slaan HC en Palmera. En als je dan toch zo tegen de vrouw bent, wat doe je dan nog op bokt?

Dat de beste man 'van' TS niet helemaal correct gehandeld heeft is inmiddels wel duidelijk. Maar als meneer vraagt of ze altijd alleen staat en dat hij na 1 afspraak altijd bij haar wil + haar een zoen op het voorhoofd heeft gegeven (knuffel nog tot daar aan toe) dan vind ik dat absoluut ongepast en dat heeft niet zoveel met de vrouwelijke emancipatie te maken. Ik weet wel, vrouwen zijn niet altijd even makkelijk. Maar ze generaliseren als chagrijnige metoo'ers slaat nergens op.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 02:15

Leffroi, ik ben niet tegen vrouwen. Dat zou mooi zijn zeg, als vrouw zijnde.

Ik ben wél tegen achter iedere boom een beer zien.
Ik vind niet dat deze man ongepast gehandeld heeft. Alle ongepaste iedeeën hebben zich in dit topic gevormd zonder dat de intenties van deze man duidelijk zijn en zonder dat hij zich hier kan verdedigen. Iets met zwart zaad zaaien. Dáár ben ik op tegen. ;)

Dat maakt ook direct dat ik inderdaad tegen ben op dat hele metoo gebeuren.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 07:14

Palmera schreef:
sneeuwpop schreef:

8)7

Volgens mij wordt er nergens ontkend dat er wel degelijk een aantal zijn die doordraven. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:02

Kahawa schreef:
Palmera schreef:
8)7

Volgens mij wordt er nergens ontkend dat er wel degelijk een aantal zijn die doordraven. 8)7

Inderdaad.

Palmera, het merendeel van de reacties in dit topic is gewoon genuanceerd. Ik heb het net nog eens doorgelopen, er zijn een paar mensen die wat overdrijven in mijn ogen, zoals die hierboven.

Maar jij doet net alsof jij de enige bent met gezond verstand. Beetje als mensen die hun bericht beginnen met: ben ik dan de enige die vind dat... en vervolgens iets herhalen wat al 10x gezegd is.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:13

idylle schreef:
Na nog even nadenken hoe het te zeggen, denk ik dat het wordt: Meneer (achternaam ) u bent een aardig persoon, maar ik hou het voortaan liever bij een hand.

Zou dat duidelijk genoeg zijn, of moet ik echt benoemen dat ik de knuffel/kus niet prettig vond?

Zou niet eens de aardig persoo opmerking maken maar gewoon met een grote vriendelijke glimlach " ik hou het liever bij een hand" ;)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:43

Ik denk dat je eerst moet gaan terughalen hoe de communicatie is verlopen en welke sfeer er hierdoor is ontstaan.

Ik weet niet hoe oid je bent, maar wellicht is deze man al opa en ben jij nog jong en is hij een vaderlijk type die gewoon een blije dag had en even iets te veel enthousiast was en jouw iets te veel jn het licht van zijn eigen dochter of kleindochter ziet...jij zegt 50-60 jaar oud, is al een flink verschil die tien jaar, maar misschien is hij wel 65 en dan denken deze mensen soms dat er meer kan omdat ze volgens die leeftijd meer in het onschuldige bezig zijn.

Een man van 40+ vind ik meer ongewenst gedrag dan iemand van 60+.... en hoe de aanraking was, net te stevig net iets te lang of snel en vluchtig met een ondeugende liefelijke manier....

Dit zijn dingen om de juiste toon te herkennen...

Anders vind ik ook dat het #metoo# gevoel wel erg uitgemeten wordt...

Ik denk dat je je persoonlijke ruimte iets moet vergroten als je te snel wordt aangeraakt en dit niet prettig vind, dan kan je op tijd weg stappen...

Zonnetje81

Re: Wat moet ik hiermee.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:16

Dus elke vreemde mag je zomaar kussen en knuffelen omdat ie oud is. Er zijn ook vieze oude mannetjes. Verbazingwekkend wat ik hier allemaal lees. Dan wordt ik liever omhelst en gekust door een jonge knappe god als sommige het zo normaal vinden.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:37

Palmera schreef:
Boras schreef:
Je hoeft ook heen drama te maken.

Heb jij je vorige post wel goed bekeken? Puccini is er niets bij.
:')

Ik heb inmiddels een oprecht medelijden met deze man.

Ik ook :')
Ik vind het tegenwoordig dramatisch hoe je geholpen wordt in sommige winkels, en kan ook heel enthousiast worden van fijn vriendelijk personeel! Nou geef ik een dikke fooi, maar misschien zou ik idd ook iemand kunnen zijn die er spontaan een knuffel uitgooid...
Ook zou ik het niet erg vinden als iemand daarop zegt dat ie daarvan geschrokken is en dan zou ik bv mijn excuses maken.
Maar als iemand meteen gaat gooien met #me too ofzo, dan was dat mijn laatste keer in die winkel...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:47

Ik snap best dat een hetze niet nodig is, maar ik ben oprecht geshockeerd door de reacties die menen dat een kus op t voorhoofd 'niet zo erg' is??
Ok, het is geen doodszonde maar is er dan geen benul meer van persoonlijke ruimte???

Of misschien heb ik teveel meegemaakt dat mannen 'het allemaal best goed bedoelden', dat zou kunnen. Maar vind t niet meer dan normaal dat de gemiddelde mens snapt dat je niet zomaar een vreemde een kus geeft. Het moet niet veel gekker worden... %)

Maar dat vind ik overigens ook met omhelzen.. waarom zou dat normaal zijn in een zakelijke omgeving? Waarom echt?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:01

Iedereen die een beetje om zich heen kijkt ziet dat er nergens wordt omhelsd of gezoend in winkels. Wie zegt dat iemand 'niet per se buiten z'n boekje gaat omdat je niet weet wat z'n bedoelingen zijn' snapt kennelijk niet wat sociaal acceptabel gedrag is. In winkels is omhelzen of zoenen géén sociaal geaccepteerd gedrag. Of je het nou goed of minder goed bedoelt.

Net zoals het in kerken in Spanje of Italië geen sociaal geaccepteerd gedrag is om in een topje en short te lopen. Dat dóe je gewoon niet, ook al ben je je van geen kwaad bewust als je vanuit de volle zon een koele kerk in wilt lopen.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 26-02-18 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:06

ja dat wat Ibbel zeg :j

Ik kan er echt niet bij dat iemand dat niet zou begrijpen... Een oudere man, hij is niet seniel ofzo, kom nou.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:53

Ik heb ts nergens me too zien schrijven. Ik heb op een gegeven moment alleen ts berichten gelezen. Dus zeggen in die winkel koop ik niks omdat er met me too wordt gegooid is ook niet fair.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 12:01

Ik denk ook nog steeds dat de man geen verkeerde intenties heeft gehad. Neemt niet weg dat ik me er wel hoogst ongemakkelijk bij voelde en dat dus de volgende x niet weer wil.
Het valt voor mij absoluut niet onder metoo, aangezien de man niet eens wat dat ik me er niet prettig bij voelde. Mocht hij het weer doen nadat ik hem gezegd heb dit niet te willen, wordt het een ander verhaal, maar tot die tijd is het voor mij een gevalletje onbenullig enthousiast

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:06

dat maakt niet uit Idylle, het hoort niet..
Zodra jij je ongemakkelijk voelt, is het niet okee.

Prima overigens dat jij er geen ding van maakt :j Het is maar net wat iemand er persoonlijk van vind

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:07

Zonnetje81 schreef:
Dus elke vreemde mag je zomaar kussen en knuffelen omdat ie oud is. Er zijn ook vieze oude mannetjes. Verbazingwekkend wat ik hier allemaal lees. Dan wordt ik liever omhelst en gekust door een jonge knappe god als sommige het zo normaal vinden.

Ohw? Dus je gaat eisen stellen? Die lelijkerd krijgt alsnog een mep voor zijn kop?

Het word steeds mooier hier. :+

@Ibbel: nee, er word nergens gezoend of omhelsd. In Nederland. Diegene die dat wel doet moet meteen dood? Daar hoeft niet mee gepraat te worden, dat snapt hij tenslotte toch niet want mannen zijn dom, dus gaan we gelijk door voor het knietje, de oude viespeuk!

Blij dat TS verstandiger is. :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:09

Palmera schreef:

Tikje generaliserend bezig? :)

Er zijn er een aantal van de drastische aanpak, maar lang niet allemaal dus dat 'hier' valt ook wel mee..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:13

Het enige probleem wat ik zie is dat er hier van alles bíjgehaald en áchter gezocht wordt.

Het is imo een non-probleem wat in een normale samenleving daar en dan naadloos opgelost zou zijn.

De ts heeft op dat moment in haar eigen ogen incorrect gereageerd en hem ook omhelsd. Ze voelt zich daar achteraf niet helemaal gelukkig mee. Nog steeds niets aan de hand.

Een volgend bezoek houdt ze afstand, neemt zelf initiatief tot een uitgestrekte hand.
Klaar.

Het is imo triest dat zo´n non-incident op een forum gedeeld moet worden. De ts nota bene leidinggevende.
Als een leidinggevende zo´n non-incident niet normaal conflictmijdend kan bijsturen is het wel héél erg ontspoord met sociaal gedrag.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:15

Palmera schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ohw? Dus je gaat eisen stellen? Die lelijkerd krijgt alsnog een mep voor zijn kop?

Mogen we dan géén eisen stellen aan wie we aan ons laten zitten en wie niet? :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:15

Maar leg mij dan eens uit waarom iemand zoiets zou doen? Waarom kus je iemand die je niet kent, winkelpersoneel, op het voorhoofd?

Ik vind het niet perse een non-incident hoor... mijn lijf is van mij en daar hoeft niemand zomaar aan te zitten... echt niet.