Nieuwe -luidruchtige- buren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fannetje

Berichten: 3559
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:31

Hopelijk valt het mee en is het een hoop herrie en niet meer, maar ik zou me denk ik ook zorgen maken in dit geval.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:34

Vind dat je het netjes oppakt TS. Jij weet wat je hoort en kan heus wel onderscheid maken of dat normaal is of niet.

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:34

har166 schreef:
Uuhhmm wat voor gebonk? Ik loop met krukken en laat om de have klap wat vallen... buurman schrikt zich misschien ook wel te pletter. Of misschien zijn ze wel een ikea kast in elkaar aan het zetten ( krijg je ook ruzie over) en verplaatsen.. maar kun je dan niet gewoon aanbellen??

Ik neem aan dat TS dat beter in kan schatten dan wij via ons beeldscherm.
Ik hoop echt dat dit goed gaat aflopen. :(

Jolien87

Berichten: 17526
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 10:39

har166 schreef:
Uuhhmm wat voor gebonk? Ik loop met krukken en laat om de have klap wat vallen... buurman schrikt zich misschien ook wel te pletter. Of misschien zijn ze wel een ikea kast in elkaar aan het zetten ( krijg je ook ruzie over) en verplaatsen.. maar kun je dan niet gewoon aanbellen??


Kan er nu misschien gestopt worden met de situatie te bagatelliseren?
De politie is net geweest en naderhand heb ik ze ook even binnen gevraagd. Ik hoorde buurman zeggen dat het alleen de baby was die huilde en toen zijn ze daar naar binnen gegaan. De agenten -overigens twee bomen van kerels- vertelden ons dat ze uiteindelijk ook hebben verteld dat ze wel degelijk slaande ruzie hadden omdat de baby de hele nacht had liggen huilen. Dus geen kruk die per ongeluk valt of een IKEA meubel dat in elkaar wordt gezet.
We hebben verteld dat dit echt niet alleen van deze nacht is maar dat dit al twee maanden speelt. Er wordt een dossier aangemaakt en de agenten vonden dat we goed hebben gehandeld. Ze raadden ons aan om een volgende keer gewoon weer te bellen. Ik ben blij dat ik toch mijn gevoel heb gevolgd. Ik denk dat het goed is om de komende week toch nog een poging te wagen om langs te gaan zodat we met ze kunnen praten en ook uit kunnen leggen waarom ik heb gebeld.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:43

Jemig heftig joh, had zelf niet verwacht dat er echt huiselijk geweld aan te pas kwam.
Goed dat je je gevoel bent gevolgd.

En.. ook goed om te zien dat ze de deur open maken als politie voor de deur staat. Zeiden die toevallig nog iets over hun engels o.i.d.? Konden ze met hen communiceren zonder veel gedoe?

Jolien87

Berichten: 17526
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 10:45

Ohja, bijna vergeten. De agent begon in het Nederlands maar werd na 2 zinnen onderbroken en begon toen het verhaal opnieuw in het Engels.

Dankjewel. Ik had liever dat ik het fout had gehad maar het is helaas zoals het is.

Birdie60

Berichten: 8405
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:47

Goed gehandeld TS, wij kunnen niet zien en horen wat jij hoort.

Urbanus

Berichten: 44972
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:09

Goed gedaan! You did good woman.

JoyCiej007

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:01

Jeumig, heftig dit zeg!
Vind idd dat je erg goed gehandeld hebt. Hopelijk houden de instanties en politie het nu goed in de gaten.

meggiemeg

Berichten: 12261
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:23

Eerste stap is gezet, hopelijk kan er nu gewerkt worden aan een oplossing.
Je buren kunnen wanhopig zijn door een huilbaby maar dat wil nog niet zeggen dat ze de buren aan beide kanten dan ook maar wanhopig moeten gaan maken door dit alles!

Silenna

Berichten: 2987
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:41

Jolien87 schreef:
Liesje1611 schreef:
Misschien is de baby wel ziek of speelt er iets heel anders? Vrij heftig om gelijk instanties in te schakelen als er nog nooit een gesprekje is geweest :=


Heb je al mijn berichten op een rijtje gezet?
Ik begrijp je reactie wel hoor, ik had dit waarschijnlijk ook tegen iemand gezegd die dit als eerste stap had gedaan. Maar inmiddels hebben we een paar keer op de stoep gestaan zonder dat er werd open gedaan en het harde praten is overgegaan op geschreeuw, geblér en gekrijs van zowel de ouders als het kind. Dit duurt inmiddels al vanaf dat ze naast ons wonen.
Veilig Thuis is niet alleen om een melding te maken maar ook om advies in te winnen over hoe we met deze mensen in gesprek kunnen gaan en -mocht het nodig zijn- met ze mee te denken wanneer ze zelf hulp zouden willen.
Pas wanneer wij toestemming geven aan Veilig Thuis kunnen zijn eventueel gegevens doorgeven aan andere instanties zoals -in extreme gevallen- aan de politie zodat zij kunnen ingrijpen.


Ah dat had ik even gemist inderdaad :D

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:42

Wat goed gehandeld TS. Het is ook ontzettend lastig als je niet weet wanneer je met ze kunt praten. En eerlijk, je hebt naar mijn idee zo veel pogingen gedaan, het is ook wel goed zo. Ik zou er verder ook geen moeite in steken.

Hier heb ik ook zon aparte situatie met mijn buurvrouw. Al 2 maanden lang is ze non stop aan de telefoon aan het schreeuwen naar mensen en ze flipt hem dan volledig. Het huis gaat overhoop, ze blijft schreeuwen en het houd niet op. Maarja, wanneer is een goed moment om daar naartoe te gaan? Hier dus ook nog nooit met haar gesproken dus ik snap je dilemma helemaal :+ Het is altijd makkelijker om te oordelen als je er buiten staat, laat je dus niet gek maken door sommige bokkers. Je hebt goed gehandeld, verder hoop ik voor je dat het snel een stukje beter zal worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:56

har166 schreef:
Uuhhmm wat voor gebonk? Ik loop met krukken en laat om de have klap wat vallen... buurman schrikt zich misschien ook wel te pletter. Of misschien zijn ze wel een ikea kast in elkaar aan het zetten ( krijg je ook ruzie over) en verplaatsen.. maar kun je dan niet gewoon aanbellen??

En voor het zelfde geld slaan ze elkaar wel de hersens in, je weet het niet en de optie is er altijd. Liever een keer te veel bellen dan een keer te weinig in dit soort situaties toch.


Goed gedaan TS. Hopelijk lost het wat op.

verootjoo
Berichten: 35694
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:55

har166 schreef:
Uuhhmm wat voor gebonk? Ik loop met krukken en laat om de have klap wat vallen... buurman schrikt zich misschien ook wel te pletter. Of misschien zijn ze wel een ikea kast in elkaar aan het zetten ( krijg je ook ruzie over) en verplaatsen.. maar kun je dan niet gewoon aanbellen??


Sjonge... al zou dat zo zijn, TS maakt zich zorgen dus dat zal niet voor niks zijn.
Beter 1x teveel alarm gemaakt dan 1x te weinig. Enig idee hoevaak het voorkomt dat er mensen/kinderen al jaren mishandeld worden, en als er dan eindelijk hulp komt iedereen zegt: ‘ja, eigenlijk wist ik het wel’ of ‘het verbaast me niks’.
Enig idee hoe erg het is als er mensen tussendoor glippen bij de hulpverleners? Een goed vangnet van hulpverlening valt of staat bij mensen die alert zijn en die melding maken als ze iets merken.
En als je een melding maakt staan ze heus niet gelijk op de stoep, ze gaan heel discreet en grondig te werk. Maar als er bv over 1 gezin meer meldingen komen van mensen die het niet helemaal vertrouwen, of die opmerkelijke dingen zien kan er actie ondernomen worden en bv bij de huisarts of school of CB nagevraagd worden of daar iets gemerkt is, en zo kunnen er dus sneller kinderen/ volwassenen geholpen worden. In plaats van pas als het al veel te laat is.

Trouwens TS; je kan met zulke dingen ook bij het welzijnsteam in je gemeente terecht.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 24-03-18 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110918
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:01

Goed gehandeld TS!
Weten de buren ook dat jullie het waren die gebeld hebben?

Jolien87

Berichten: 17526
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 21:13

Cayenne schreef:
Goed gehandeld TS!
Weten de buren ook dat jullie het waren die gebeld hebben?


Dat weet ik niet maar dat zou zomaar kunnen. De agenten zei aan de deur dat ze een telefoontje van de buren hadden gehad. En toen ze daar wegliepen heb ik ze aangesproken en kwamen ze bij ons binnen dus het kan maar zo dat de buren dat hebben meegekregen.
Maar we willen wel graag nog even bij ze langs want de situatie is nu zo nodig nog ongemakkelijker te worden en we willen ze niet nog meer in verlegenheid brengen.

Ik werk zelf in het onderwijs als leerkracht en heb ook weleens te maken met dit soort situaties en weet hoe belangrijk het is om een dossier te vormen. Er wordt echt niet ingegrepen als hier geen reden toe is.
Bedankt voor de tip, Verootjoo.

idylle
Berichten: 5842
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:19

Fijn dat er toch eindelijk gebeld is met de politie! Zo zie je maar, politie bellen is echt niet meteen fout, ook de politie kan raad geven aan jullie en de buren. Vind het eigenlijk jammer dat er niet eerder gebeld is. Met name voor je buren en het kind. Want wellicht durfden ze geen hulp te vragen uit schaamte. Hopelijk gaan ze dit nu wel krijgen en kunnen jullie nog met veel plezier naast elkaar wonen.

Jolien87

Berichten: 17526
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 23:38

Helaas kunnen we het niet voor iedereen goed doen. Beter laat dan nooit, zal ik maar zeggen.

idylle
Berichten: 5842
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:37

Dat absoluut Jolien! Beter laat als nooit.

meggiemeg

Berichten: 12261
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:21

Hoe gaat het nu nadat de politie ze een bezoekje heeft gebracht? Is het rustiger geworden voor wat ik wel hoop?

Jolien87

Berichten: 17526
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 09:18

meggiemeg schreef:
Hoe gaat het nu nadat de politie ze een bezoekje heeft gebracht? Is het rustiger geworden voor wat ik wel hoop?


We horen ze nog wel maar niet meer zo excessief als vorige week.

Jolien87

Berichten: 17526
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 09:08

Even weer een update. De eerst dagen na mijn telefoontje aan de politie was het rustiger maar inmiddels wordt er weer dagelijks geschreeuwd. Het huilen wat we telkens horen blijkt van hun dreumes te zijn, die huilt om de haverklap. Het ene moment zit ze lief te spelen en het andere moment is het tranen met tuiten, waarop ouders vervolgens weer lopen te schreeuwen.
Zo kwam vader gisteren thuis en binnen 3 tellen was het huilen.
Het IKEA-meubel-in-elkaar-zetten-gebeuren hebben wij en de andere straatbewoners overigens ook luid en duidelijk mogen meemaken. Buum was alleen maar aan het schreeuwen en buuf hoorden we constant huilen.
Inmiddels krijg ik al de kriebels als ik hun zonnescherm open hoor gaan omdat ik dan weet dat de herrie zich naar buiten verplaatst.
En begrijp me niet verkeerd, de reguliere buitengeluiden zoals spelende kinderen, een muziekje waar iemand van geniet of een buur die aan het klussen is kan ik prima hebben. Dat soort dingen vind ik altijd wel gezellig. Maar de geluiden die bij onze buren vandaan komen werken op mijn zenuwen, ik merk dat ik constant op mijn hoede ben of het niet weer misgaat.

Inmiddels zijn we ook bij ze aan de deur geweest om ze welkom te heten en om te vertellen dat eind juni de nieuwe schutting wordt geplaatst. Dat wij die schutting betalen dus dat het hun niks kost maar wel dat ze dus een dag even geen schutting hebben. De exacte datum is nog niet bekend maar dit zullen we nog laten weten. Dit vond hij prima, (wie wil er immers niet een nieuwe, gratis schutting?) maar toen we probeerden het gesprek verder aan te gaan werd dit duidelijk niet op prijs gesteld met enorm ongemakkelijke stiltes als gevolg. Tijdens het gesprek maakte hij ook geen oogcontact en was hij ogenschijnlijk niet op zijn gemak.

We maken ons nog steeds wel zorgen om de situatie maar ik merk dat ik het lastig vind om weer naar Veilig Thuis te bellen, ondanks dat we dit hebben afgesproken. Ik wil vooral niet een klikspaan zijn maar het moge duidelijk wezen dat deze situatie voor alledrie in dat huis niet fijn is.

Olympia

Berichten: 55606
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:11

Ik zou gewoon veilig thuis bellen. Misschien weten de ouders het ook niet zo best meer wat te doen en zijn ze alleen maar gebaat bij hulp.

Majabeestje
Berichten: 3838
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:12

Wel bellen hoor met Veilig Thuis. Al is het voor overleg.
Sterkte ermee, niet tof dit.

zonnebloem18

Berichten: 24878
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:22

In het belang van het kind zou ik zeker bellen, dit klinkt niet als een gezonde veilige thuissituatie.