Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Een vraag voor zij die graag 24/7 bereikbaar zijn (en dan bedoel ik niet degenen met een ernstig ziek familielid/vriend oid, dat vind ik een ander verhaal). Hoe vaak is het nuttig gebleken dat je constant bereikbaar bent versus hoe vaak is het je tot last geweest? Ik kan me namelijk echt indenken dat als je het idee hebt op elk telefoontje/appje te moeten reageren omdat het belangrijk kan zijn je een enorm gejaagd leven leidt, alsof al je dierbaren elk moment dood neer kunnen vallen bij wijze van
Pluizebolpum schreef:Ik vind het bijzonder als mensen verwachten dat je direct binnen vijf tellen reageert op een appje. Soms ben ik bezig en heb ik het niet door of gewoon even geen zin om direct te reageren op een jammerende mobiel. En soms hoor ik 'm gewoon niet. Ik ben ouderwetsch en heb nooit geleerd dat je die krengen dag en nacht om je nek moet hangen zodat je elk mogelijk berichtje direct kunt beantwoorden. Uiteraard verwacht ik van anderen ook niet dat ze direct reageren als ik iets op een app slinger.
Bovendien vind ik dat continu checken of er nog een berichtje is binnengekomen toch lichtelijk dwangmatig gedrag. Iets wat je misschien doet als je je een ongeluk verveelt maar niet als je in gezelschap bent.
Als het echt belangrijk is moet men maar gewoon bellen. Dan weet ik waar mijn telefoon uithangt (die ligt meestal ergens te verstoffen) en dan reageer ik wel zo snel mogelijk. Of ik neem op of ik bel terug.
Dus, ja, theoretisch gezien ben ik altijd bereikbaar, al lijkt dat in de praktijk nogal eens tegen te vallen.