Zijn jullie altijd bereikbaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:06

Ik vind het bijzonder als mensen verwachten dat je direct binnen vijf tellen reageert op een appje. Soms ben ik bezig en heb ik het niet door of gewoon even geen zin om direct te reageren op een jammerende mobiel. En soms hoor ik 'm gewoon niet. Ik ben ouderwetsch en heb nooit geleerd dat je die krengen dag en nacht om je nek moet hangen zodat je elk mogelijk berichtje direct kunt beantwoorden. Uiteraard verwacht ik van anderen ook niet dat ze direct reageren als ik iets op een app slinger.
Bovendien vind ik dat continu checken of er nog een berichtje is binnengekomen toch lichtelijk dwangmatig gedrag. Iets wat je misschien doet als je je een ongeluk verveelt maar niet als je in gezelschap bent.

Als het echt belangrijk is moet men maar gewoon bellen. Dan weet ik waar mijn telefoon uithangt (die ligt meestal ergens te verstoffen) en dan reageer ik wel zo snel mogelijk. Of ik neem op of ik bel terug.

Dus, ja, theoretisch gezien ben ik altijd bereikbaar, al lijkt dat in de praktijk nogal eens tegen te vallen.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:19

Telefonisch ben ik bijna altijd bereikbaar. De meldingen van iMessage, Whatsapp, e-mail en al die andere apps staan uit zodat ik die alleen lees wanneer het mijzelf uitkomt. Nachtmodus gaat aan van 22:00-7:30 geloof ik en nu ik hoogzwanger een middagdutje doe.

Edit: de telefoon gaat ‘s nachts beneden aan de oplader.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:22

Ik ben dus in principe 24/7 bereikbaar.
Maar ik ondervind er geen last van.
Familie en vrienden bellen niet na 21:00 en ook niet voor 9.
Groeps apps staan op stil. Dat is toch maar wat geklets.
En ja wie me op overige tijden nodig denkt te hebben doet dat meestal wel voor wat belangrijk.
Behalve mijn vriendin. Wij bellen ook om bij te kletsen. Maar wij vinden het prima om elkaar weg te drukken en vragen ook altijd komt het uit.

Carnivoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:24

Ik heb m'n telefoon altijd op stil staan. Vind het gewoon heel irritant als er bij elk ding geluid uit m'n telefoon komt. :')

Meestal reageer ik vrij snel op appjes of iets dergelijks, maar soms kijk ik ook uren niet.

Mocht men mij ècht dringend nodig hebben, dan kunnen ze beter naar m'n werk bellen. Daar zit ik nu eenmaal verplicht naast de telefoon. :Y)

xGaab

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:29

Mijn telefoon gaat een uur voor het slapen uit. Dan kunnen ze bellen op de huistelefoon of op de telefoon van mijn vriend. Die is altijd bereikbaar.

Ik zet dat ding regelmatig uit, gewoon omdat ik er dan geen zin in heb. Als ze mij nodig hebben, bellen ze wel nog een keer en anders bel ik wel een keer terug.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:34

Mijn telefoon staat 90% van de tijd helemaal uit. Als ze me willen bereiken dan sturen ze maar rooksignalen, een berichtje via facebook, een mailtje of bellen ze maar naar m'n man. Doe het inmiddels al ruim 1,5 jaar zo en het bevalt me prima.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:37

Ik niet altijd bereikbaar. Wel als ik in de auto zit. Maar verder alleen als ik net op mijn telefoon kijk. Geluid staat altijd uit. Bel wel terug of ik app.
In de nacht ligt mijn telefoon altijd beneden. Vaste telefoon hoor je boven ook.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:39

Door mijn wisselende werktijden, ben ik bijna altijd wel beschikbaar. Heb wel mijn telefooninstelling zo staan, dat ik tussen 23.30 en 4.00 helemaal niets binnen krijg. Dus als je dan belt of appt ofzo, word ik er niet wakker van. Mijn werk wil nog weleens vroeg beginnen en dan moet ik dus rond 4.00 wakker kunnen worden als ik gebeld word. Sowieso staat mijn telefoon altijd op trillen, maar als ik 's middags even een tukkie lig te doen, word ik meestal wel wakker van het getril.

In het weekend ben ik niet bereikbaar voor werk. Neem ook niet op. Weekend is mijn ding, sta doordeweeks al genoeg uurtjes paraat voor ze :).

Voor vrienden/familie, ben ik eigenlijk altijd beschikbaar, míts ik het hoor :).
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 29-01-18 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:40

Magrathea schreef:
Een vraag voor zij die graag 24/7 bereikbaar zijn (en dan bedoel ik niet degenen met een ernstig ziek familielid/vriend oid, dat vind ik een ander verhaal). Hoe vaak is het nuttig gebleken dat je constant bereikbaar bent versus hoe vaak is het je tot last geweest? Ik kan me namelijk echt indenken dat als je het idee hebt op elk telefoontje/appje te moeten reageren omdat het belangrijk kan zijn je een enorm gejaagd leven leidt, alsof al je dierbaren elk moment dood neer kunnen vallen bij wijze van :o

Ik reageer niet overal direct op, maar ik ben 24/7 bereikbaar voor spoed. En dan vooral ‘spoed’ vanuit stal/ paardenvrienden.
Er zijn genoeg situaties waarin een eigenaar kan twijfelen of je om 23.00 uur een dierenarts gaat bellen. Dus dan begeleid ik ze via app of telefoon door het klinisch onderzoek (inmiddels kunnen de stalgenoten dit wel, haha), en dan hebben we meteen een goed verhaal voor de dierenarts.

Voor mijn buitenlandse vrienden is het anders, omdat hun arts ver weg zit en weinig tijd heeft. Soms kunnen ze hem dagen niet telefonisch bereiken (middle of nowhere in Canada). Dus dan probeer ik zoveel mogelijk info via de telefoon te vergaren en hen vast op weg te helpen tot ze hun eigen DA kunnen bereiken.

Voor familie spoed ben ik nog niet gebeld ‘s nachts. Ik woon ook thuis, dus meestal ben ik sowieso degene die mensen naar de huisartsenpost rijdt en de dag erna de familie inlicht, haha!

Maar voor de dieren ben ik 24/7 beschikbaar, ook op vakantie. Als er iets met mijn paard is wil ik dat weten zodat ik zelf beslissingen kan nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:32

Ik heb telefoon altijd op stil staan , geluid erger ik mij aan . Bepaal zelf wat ik doe dat doet mijn telefoon niet

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:37

Ik heb mijn geluid altijd aan staan (alleen voor groepsapps staat ie altijd uit).
Ik heb alleen een mobiele telefoon en ben op deze manier bereikbaar. Ook ‘s nachts staat mijn geluid aan maar ik wordt dus niet wakker van een appje. Wel van mijn wekker, ik snap nog steeds niet hoe dat kan :+
Waarschijnlijk zou ik wel wakker worden van een telefoontje maar dat is nog nooit gebeurd en als het gebeurd ga ik er vanuit dat het om een goede reden is (echt een spoedtelefoontje).
Ik heb soms nachtdienst en als ik overdag slaap heb ik wel vaak Mn geluid uit want dan is het logischer dat er mensen zullen bellen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:59

Mijn telefoon staat altijd op stil.. Degene die mij wil bereiken stuurt maar een berichtje of e-mail, of spreekt iets in op de voicemail.. :+ De huistelefoon doet het natuurlijk wel altijd, maar de mobiel heb ik voor mezelf, niet voor iemand anders..

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:00

Mijn telefoon staat standaard op niet storen (wel gaat de telefoon over als iemand uit mijn favorieten lijst belt) tenzij ik een telefoontje verwacht. Verder ben ik dus alleen bereikbaar als ik bereikbaar wil zijn. Dit geeft mij onwijs veel rust!

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:03

Ben niet goed bereikbaar. Mag geen telefoon op het werk, behalve in de pauze dan. Thuis staat die ook op stil, maar kijk ik wel regelmatig. Als het dringend is moeten ze mijn vriend bellen, die mag wel een telefoon op het werk. :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:05

"Dit geeft mij onwijs veel rust!"

Zoiets lees ik regelmatig.
Maar hoe vaak worden jullie dan wel niet gebeld op een dag?

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:11

Mijn telefoon staat ook altijd aan. Ik heb 'm alleen niet altijd bij me. Op stage heb ik 'm in mijn tas zitten. Ik wil wel 24/7 bereikbaar zijn voor als er iets met mijn paard of familie is. Maar appjes krijg ik niet door omdat hij altijd op slaapstand staat dus die zie ik alleen maar als ik mijn telefoon ontgrendel :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:11

Volgens mij ben ik best slecht bereikbaar. Heb mijn telefoon bijna altijd op niet-storen staan. Heb er zelf geen last van eerlijk gezegd :o Heb mijn omgeving er ook niet over gehoord.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:23

Ik heb mijn telefoon altijd aan (op trillen), maar vaak tijdens werk bijvoorbeeld niet bij me, dan ligt die bijvoorbeeld boven in mijn kluisje. Familie en vaak vriendinnen weten wel dat ik aan het werk ben en als het echt dringend is dan kunnen ze naar mijn werk bellen. 's nachts wordt ik niet wakker als ik appjes krijg van een trillende mobiel maar als iemand belt word ik hier wel wakker van en dat vind ik ook prima, als iemand mij midden in de nacht belt dan is het niet voor onzin namelijk.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:39

In theorie ben ik 24/7 bereikbaar. Maar in de praktijk eigenlijk niet :+ Vergeet dikwijls bluetooth aan te zetten in de auto, dus dan hebben ze gewoon pech. Op m'n werk ligt m'n gsm in m'n handtas en kunnen ze me op het werknummer bellen (wat bijna niemand kent). Thuis staat dikwijls de muziek harder dan de trilstand van de gsm, dus heel vaak dat ik het niet hoor. In geval van nood bellen ze maar nog eens of ze spreken maar iets in :o

Vroeger zette ik m'n gsm uit als ik ging slapen (had van die vervelende vrienden die midden in de nacht gingen appen en bellen). Daardoor telefoontjes gemist van m'n broer dat m'n moeder in het ziekenhuis lag -O- Thank god hadden ze ook het nummer van de moeder van m'n ex (waar ik die nacht sliep), dus op die manier alsnog op de hoogte gebracht. Maar sindsdien gaat m'n gsm niet meer uit.

xhoppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:59

Pluizebolpum schreef:
Ik vind het bijzonder als mensen verwachten dat je direct binnen vijf tellen reageert op een appje. Soms ben ik bezig en heb ik het niet door of gewoon even geen zin om direct te reageren op een jammerende mobiel. En soms hoor ik 'm gewoon niet. Ik ben ouderwetsch en heb nooit geleerd dat je die krengen dag en nacht om je nek moet hangen zodat je elk mogelijk berichtje direct kunt beantwoorden. Uiteraard verwacht ik van anderen ook niet dat ze direct reageren als ik iets op een app slinger.
Bovendien vind ik dat continu checken of er nog een berichtje is binnengekomen toch lichtelijk dwangmatig gedrag. Iets wat je misschien doet als je je een ongeluk verveelt maar niet als je in gezelschap bent.

Als het echt belangrijk is moet men maar gewoon bellen. Dan weet ik waar mijn telefoon uithangt (die ligt meestal ergens te verstoffen) en dan reageer ik wel zo snel mogelijk. Of ik neem op of ik bel terug.

Dus, ja, theoretisch gezien ben ik altijd bereikbaar, al lijkt dat in de praktijk nogal eens tegen te vallen.

Ik heb dit ook. Zet ook vaak mijn internet uit. Als er iets is kun je me altijd bellen. Dus ben inderdaad ook altijd bereikbaar, maar dan wel via een telefoontje.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 01:03

ik ben wel 24/7 beschikbaar :j helaas helpt dat niet altijd, ik kreeg een week later te horen dat mijn oma in het ziekenhuis lag, 2 dagen later is ze overleden. Mocht ik eerder wat had geweten hadden had ik misschien nog wat kunnen regelen (ik woon in het buitenland).

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 01:14

Mijn telefoon staat altijd op stil. Al-tijd. Trillen of geluid vind ik op een of andere manier heel veel (: te veel) impulsen.

Maar toch vind ik dat ik af en toe te makkelijk bereikbaar ben, me te snel laat afleiden door mensen die iets van me willen/moeten, te veel bezig ben met sociaal zijn als ik alleen ben :+ . Ondanks de stilte kijk ik gewoon met grote regelmaat of er toch niet iemand iets heeft gestuurd. Ik ben er wel mee gaan minderen (laat mijn telefoon gerust thuis als ik een dag op pad ga en: als-ie leeg is is-ie leeg, hoef ik 'm ook niet mee te nemen), maar loop dan vaak tegen het probleem aan dat ik bang ben om 'm daarna weer aan te zetten, omdat mensen iets van me nodig hebben en ik de hele dag niet heb gereageerd (ik ben nog op onderzoek of dit nou echt een reële angst is, of ik mezelf dat gewoon aanpraat).

Ik heb een beetje een haat-liefdeverhouding met mijn telefoon.

Edit: als ik slaap, zet ik 'm of op vliegtuigstand, of gewoon uit. Volgende dag zet ik hem dan weer aan wanneer mij dat uitkomt: dat kan 07:00 zijn of 12:30.
Laatst bijgewerkt door Avis op 30-01-18 01:41, in het totaal 2 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 01:20

Ja. Vanwege gezondheid moeder en gehandicapt broertje waar ik mentor van ben heb ik mijn tel altijd aan

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 01:38

Ik heb mijn telefoon tijdens het werk en slapen altijd op niet storen staan, met favorieten oproepen die worden doorgelaten. Dit zijn de belangrijke mensen zoals mn ouders, vriend, verzorgster van mijn paard en de stal eigenaar. Óf als mensen binnen 3? minuten nog een keer bellen gaat hij ook over.

Als ik niet aan het werk of slapen ben staat hij eigenlijk altijd op geluid aan

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 03:05

Ik ben altijd bereikbaar wat bellen betreft (ook snachts) omdat bellen over het algemeen belangrijke/dringende zaken zijn. Tenzij ik op het paard of in de les op school zit, dan heb ik 'm niet bij de hand/in de buurt omdat ik niet gestoord wil worden.

Appjes e.d beantwoord ik wanneer het mij uitkomt, de ene keer is dat meteen als ik het bericht krijg en de andere keer laat dat rustig een dag op zich wachten. Aan het eind van de dag probeer ik wel alle appjes te beantwoorden die ik nog niet beantwoord had. Andere sociale media bekijk ik alleen als het mij uitkomt. :)