Relatie nog te redden? Ik weet het niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miesnaom

Re: Relatie nog te redden? Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:21

Het is een grapje, lach. Je moet echt meer gaan ontspannen! Waars omdat je erg op het randje zit/ moe ben lukt t niet. Maar het is voor jezelf ook zo veel leuker!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:47

Hey TS, zie je zelf dat je al wat meer uit de 'ja maar' houding komt? Dat is tenminste al een stap vooruit. Verder: Blijf lachen. Je een grapje hier en daar moet kunnen en het leven hoeft niet altijd zo serieus genomen te worden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:02

Het is ook niet uitlachen Ts, ik had hem ook even niet door/overheen gelezen, maar het is grappig. :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:05

MarjanB schreef:
Ts als je op alles zo kribbig reageert wat eigenlijk een grapje is of grappig is dan snap ik dat er iets mis gaat. Ontspan, je maakt het veel te serieus en daardoor zie je niet dat mensen het niet persoonlijk bedoelen.

Precies.
Er is niets persoonlijks aan maar hij was gewoon leuk. :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:11

MissDream schreef:
En wauw dat zoveel mensen over een autocorrect foutje kunnen vallen en voor de rest blijkbaar geen toevoeging hebben aan waar dit topic over gaat, chapeau -O-

TS, ik pak juist even deze opmerking van jou eruit.

De manier waarop jij reageert op deze autocorrect van jouw mobiel / computer, geeft volgens mij heel goed weer waar jij momenteel staat. Ik moest ook grinniken om het foutje. Er loopt een topic op Bokt waar mensen zelf hun autocorrect fouten zetten en waar we met zijn allen hartelijk om kunnen lachen. De poster zelf meestal nog het hardst van allemaal.

Is er nog wel iets waar je van kunt genieten? Gewoon even ongeneerd genieten. Om kunt lachen? Samen met wie dan ook, lekker de slappe lach?

Ik zou je toch willen aanraden om een keer met je huisarts te gaan praten. Op zoek naar een coach. Op zoek naar een psycholoog. Mensen om je heen die jou kunnen laten zien dat 100% meer dan goed genoeg is, want ik heb het gevoel dat je alles 150% wilt hebben. En daaraan kunnen noch jouw man, noch jouw kinderen, noch jouw paard(-en), noch jijzelf aan voldoen. Maar consequent die lat zo hoog laten liggen, zorgt voor onbehagen, een ongelukkig gevoel (want waarom lijkt het anderen wel te kunnen en (1) snapt jouw man jouw niet, (2) heeft jouw kind meer last van die peuterpuberteit, (3) wil jouw paard ineens niet meer ontspannen, (4) raak jij van de leg van een (in mijn ogen) zeer grappige (en crue) woordgrap.

Kijk eens in de spiegel, lach eens naar jezelf. lach eens om jezelf. Chill! Geniet! Leer loslaten.

Vraag jouw man eens waarom hij ooit op je gevallen is. En vraag eens of je nog zo bent. moet je terug veranderen? Alleen als jij dat deel van jezelf ook mist. Je bent uiteraard geen "meisje / jonge vrouw" meer. Je bent nu een moeder. En een vrouw. En een echtgenoot. En een paardenverzorgster. En een huishoudster. En een sloofje van je kinderen.

Het feit dat je man zich zorgen maakt omdat je in een dip(je) zit, geeft mij het idee dat hij echt nog wel om je geeft. Maar je moet hem ook toe kunnen laten in jouw hart.

Ga aan / met jezelf werken. Kom beter in je vel te zitten. Leer weer lachen om een grapje. En leer weer genieten. Dan denk ik dat je relatie best te redden is.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:13

MarjanB schreef:
Ts als je op alles zo kribbig reageert wat eigenlijk een grapje is of grappig is dan snap ik dat er iets mis gaat. Ontspan, je maakt het veel te serieus en daardoor zie je niet dat mensen het niet persoonlijk bedoelen.

Helemaal mee eens. Relaxed eens een beetje. En probeer te genieten van de leuke dingen en leer dingen los te lat3n ipv het op te kroppen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:34

justdiesel schreef:
Ik heb zo'n vermoeden dat jouw man wat trekjes heeft van een narcist TS.
Waarom ik dat denk wil ik best in een pb vertellen maar niet openbaar.
Misschien is het voor de kinderen die snachts te weinig slapen een idee om iemand te laten komen die wateraders kan verleggen.
Dat hielp hier erg goed tegen spokende kinderen, daarna sliepen ze nachten door.
Als jullie in elk geval al jullie nachtrust hebben zou dat al een enorme verbetering zijn

Nou nou, ben jij Dr.Phil? WAt een foute vage en op weinig tot niks gebaseerde diagnose, die volgens mij TS ook niet helpt . Ze heeft zelf de grootste moeite om haar draai in het leven terug te vinden en dat kost al genoeg energie kom jij aan met je ''diagnose''.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:35

verootjoo schreef:
justdiesel schreef:
Ik heb zo'n vermoeden dat jouw man wat trekjes heeft van een narcist TS.
Waarom ik dat denk wil ik best in een pb vertellen maar niet openbaar.
Misschien is het voor de kinderen die snachts te weinig slapen een idee om iemand te laten komen die wateraders kan verleggen.
Dat hielp hier erg goed tegen spokende kinderen, daarna sliepen ze nachten door.
Als jullie in elk geval al jullie nachtrust hebben zou dat al een enorme verbetering zijn

Serieus?? Je gaat op basis van een paar woorden op internet strooien met de meest heftige ziektebeelden? >;)

Anyway; iedereen heeft wel wat trekjes van het een of ander. Niemand is perfect ook bye the way :7

Je was me al voor zie ik nu pas.:)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:37

justdiesel schreef:
Nou nou Tieneke en de rest een beetje minder aanvallend mag ook wel.
Ik heb geen intenties om hier te gaan rellen en dit is dan ook de laatste post die ik in dit topic doe.
Jammer dat het zo moet.

Ts veel succes en ik hoop dat jullie er uit komen.

Mensen die het niet met je eens zijn en dat laten merken in hun reactie zijn niet aanvallend. Ze zijn het er gewoon niet mee eens, thats all.

MissDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 14:20

Jullie hebben ook gelijk hoor, ik moet meer lachen en ontspannen maar zie gewoon door de bomen het bos niet meer.
Voel mij vaak zo ongelukkig, ontzettend kwetsbaar en weet niet waar ik moet beginnen om dat te doorbreken -O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:21

Door naar de huisarts te stappen en precies dat wat je nu typt te zeggen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:22

MissDream schreef:
Jullie hebben ook gelijk hoor, ik moet meer lachen en ontspannen maar zie gewoon door de bomen het bos niet meer.
Voel mij vaak zo ongelukkig, ontzettend kwetsbaar en weet niet waar ik moet beginnen om dat te doorbreken -O-

Ga dingen doen waar jij blij van wordt. Zoek mensen om je heen waar je leuke dingen mee kan doen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:33

MissDream schreef:

Je hoeft dit niet in je eentje 're doorbreken he :(:) ga naar de huisarts, je hebt Niets Te verliezen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:35

Weet niet in welke regio je woont? Ik weet in de regio Nijmegen en in de regio Tilburg een fijne coach, kan je altijd een keer heen voor een gratis oriëntatie gesprek. Is t niks dan is t niks. Enige nadeel is dat het niet wordt vergoed.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:02

Een psycholoog wel. :) En ook qua psychologen zijn er mensen die werken via verschillende methodieken, dus ik zou me zeker eens (kort) inlezen en kijken wat zou kunnen passen. :)

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 08:51

MissDream schreef:

Het feit dat je het zelf in de gaten hebt is al een grote stap! Dat wil ik je toch even meegeven :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:51

MissDream schreef:

Door naar de huisarts te gaan en je te laten doorverwijzen naar hulp.
Het lijkt vaak een grote drempel, maar eenmaal in het traject voel je je vaak zoveel beter.

Dus hup, skup onder je kont en goan ;)

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:16

Ga eens naar een paarden coach!..ik herken er wel wat in van mijn partner ondanks dat wel geen kinderen hebben.
ik weet niet waar je woont,maar ik ben terecht gekomen bij Chevalja in winterswijk.
Ze is echt heel goed!

Mijn partner is nu 3 x geweest en komt er steeds een beetje beter uit..rustiger ook.
Het korte lontje komt bij hem door zijn opvoeding van vroeger (internaat)

Ga je de eerste x alleen,en neem je een volgende x je man mee bv...succes!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:00

ilse46 schreef:
Ga eens naar een paarden coach!..ik herken er wel wat in van mijn partner ondanks dat wel geen kinderen hebben.
ik weet niet waar je woont,maar ik ben terecht gekomen bij Chevalja in winterswijk.
Ze is echt heel goed!

Mijn partner is nu 3 x geweest en komt er steeds een beetje beter uit..rustiger ook.

Wat leuk een paarden coach, lijkt een gek maar ook weer geen gek idee.

Maar wat ik wel afvraag, waar lees jij terug dat de man van de Ts een kort lontje heeft? Kan hoor maar daar heb ik dan overheen gelezen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:42

MissDream, wat ontzettend verdrietig dat je je zo voelt. Ik heb weinig tips die niet al gezegd zijn want veel is al gezegd. Ik herken echter je hele verhaal... Voel je je lichamelijk (behalve de vermoeidheid) wel goed? Of kwakkel je daar ook mee?

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:09

Jis_ schreef:
ilse46 schreef:
Ze is echt heel goed!

Wat leuk een paarden coach, lijkt een gek maar ook weer geen gek idee.

Maar wat ik wel afvraag, waar lees jij terug dat de man van de Ts een kort lontje heeft? Kan hoor maar daar heb ik dan overheen gelezen.

omdat ze hem omschrijft als een fel typje,gauw in de aanval gaat tegenover haar.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:17

Iedereen die bijna chronisch moe is doordat ie kleine kinderen heeft, heeft een korter lontje en het gevoel voor humor en relativiteitsvermogen is op zo'n moment nagenoeg verdwenen. De realisatie dat dit zo is en het gevoel dat je dat wilt doorbreken, zijn al mooie eerste stappen. Het lijkt mij toch uit de posts van TS dat zij en haar man hun relatie nog steeds zeer de moeite waard vinden. Ze moeten wel even zoeken naar een nieuwe succesvolle vorm maar dat gaat vast en zeker lukken, al dan niet met hulp.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:36

Denk ook dat dat in dit geval voor beide kanten geldt, hoeft geen karaktereigenschap te zijn.

MissDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 10:47

Even een late update, iedereen nogmaals bedankt voor alle reacties!

Vorige week hebben wij met z’n tweeen er even voor gezeten om eens goed te praten, heb ik voor het eerst sinds tijden mijn echte gevoel kunnen uitleggen, waar hij wel een beetje van schrok want hij dacht dat het juist beter ging.
Heb hem ook uitgelegd dat ik mijzelf in de weg zit en niet weet hoe ik dit moet doorbreken, wij zijn uiteindelijk tot de oplossing gekomen dat ik vooral aan mijzelf moet werken.
Inmiddels zijn we een week verder, ik ben het wandelen weer aan het oppakken, gewoon savonds, alleen met muziek op, goed voor mijn lijf en om mijn koppie leeg te maken zonder mij druk te hoeven maken om kinderen of wat dan ook.
En ik merk dat mijn koppie steeds leger word en dat dit mij goed doet, heb al 5 dagen gehad dat ik mij gewoon heel goed voel en dingen beter en plekje kan geven wat mij dwars zit.
Gisteren zelfs weer op een ouderwetse manier intiem geweest met mijn man, dat voelde zo vertrouwd weer, dus ik kan denk ik wel voorzichtig aan zeggen dat er voor mij weer wat licht aan het einde van de tunnel is.
Ik weet dat ik er nog lang niet ben maar heb wel het gevoel dat dit keer echt een goed begin is, en dat ik weer hoop heb, en dat doet mij heel goed.
Ook met mijn vriendin weer wat leuks gepland, zij weet nog niks van mijn gevoelens af maar wil ik haar wel vertellen als ik haar weer zie, ik heb al te lang mijn mond gehouden en alles lopen opkroppen zonder dat ik zelf wist wat mij dwars zat.

Ik heb heel veel aan de tips gehad die hier in het topic voorbij kwamen, iedereen ontzettend bedankt voor het openen van mijn ogen *\o/*

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:08

Goed bezig! Nu vooral geen overhaaste beslissingen nemen maar tijd voor jezelf om over dingen na te denken.

Soms heeft het gewoon even tijd nodig om weer in te kunnen zien waarom je die andere destijds zo leuk vond.

In mijn ogen gaan mensen tegenwoordig té snel en makkelijk uit elkaar. Uitzonderingen in een onhoudbare situatie daar gelaten.

Misschien zit je over een jaartje weer top in je vel en snap je echt niet dat je ooit aan je relatie hebt durven twijfelen.
Dat heb ik nu namelijk nadat wij onze breakdown enkele jaren geleden hadden.