Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sizzle schreef:Hoeft niet eens illegaal te zijn.
Zelf een flutklapper kan je gehoor blijvend beschadigen als deze naar je toegemikt wordt.
Brievenbussen opblazen vind ik ook altijd zo sneu. Zal net een stapel
Rouwkaarten in liggen of een brief van iemand die contact zoekt na een ruzie of zo. Komt dat dus gewoon nooit aan.
Een stukje meer bewustzijn zou een hoop jongeren niet schaden.
Marjoow schreef:Ik denk niet dat een verbod gaat helpen. De overlast en de verwondingen komen niet van het toegestane vuurwerk maar van de illegale knallers die via het buitenland komen. Daar moet gewoon beter op gehandhaafd worden.
Wordt je in de weken voor kerst gepakt met illegaal vuurwerk, mag je je op 30 december melden en kun je tot 2 januari de bak in. Geen vuurwerkplezier voor jou dan![]()
Ik vind dat er veel te veel verboden wordt in Nederland. Zou zelf meer voorstander zijn van het toestaan van regulier vuurwerk, het hele jaar rond. In België kan dat ook goed gaan, waarom bij ons niet?
Magrathea schreef:Marjoow schreef:Ik denk niet dat een verbod gaat helpen. De overlast en de verwondingen komen niet van het toegestane vuurwerk maar van de illegale knallers die via het buitenland komen. Daar moet gewoon beter op gehandhaafd worden.
Wordt je in de weken voor kerst gepakt met illegaal vuurwerk, mag je je op 30 december melden en kun je tot 2 januari de bak in. Geen vuurwerkplezier voor jou dan![]()
Ik vind dat er veel te veel verboden wordt in Nederland. Zou zelf meer voorstander zijn van het toestaan van regulier vuurwerk, het hele jaar rond. In België kan dat ook goed gaan, waarom bij ons niet?
Het voordeel van een algeheel verbod is dat je iedereen kunt oppakken met vuurwerk, je hoeft niet eerst te kijken of het "illegaal" is of niet. Want alles is dan illegaal.
Magrathea schreef:Patrouilleren in burger in risicogebieden. Heus niet iedereen gaat spontaan naar het buitenland om vuurwerk te halen, wat de politie weer in gelegenheid stelt om hun aandacht en mankracht écht te focussen op de risicogebieden.
Overigens wijzen diverse cijfers al uit dat de overlast wel degelijk vermindert in gebieden waar een verbod geldt (evenals natuurlijk een betere luchtkwaliteit, minder gewonden en andere incidenten etc.)
Marjoow schreef:Magrathea schreef:Patrouilleren in burger in risicogebieden. Heus niet iedereen gaat spontaan naar het buitenland om vuurwerk te halen, wat de politie weer in gelegenheid stelt om hun aandacht en mankracht écht te focussen op de risicogebieden.
Overigens wijzen diverse cijfers al uit dat de overlast wel degelijk vermindert in gebieden waar een verbod geldt (evenals natuurlijk een betere luchtkwaliteit, minder gewonden en andere incidenten etc.)
Ja omdat ze dan een ander gebied op kunnen zoeken waar het wel mag. Ik vraag me af of die verboden gerespecteerd worden als ze nergens heen kunnen met hun vuurwerk.
Tazzey schreef:Een algeheel verbod zal niet veel uitmaken, het vuurwerk waar we nu last van hebben ís al verboden. Strakkere handhaving zal wellicht soelaas bieden maar dan moet je als agent wel net toevallig in de buurt zijn.
Cowboy55 schreef:En fysiek in staat zijn achter een jong gastje aan te sjouwen die de buurt op zijn duimpje kent en rapper is dan jij met je dienstwapen, handboeien, pepperspray en communicatie-apparatuur.