Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kinke schreef:Sizzle schreef:Ooit een keer meegemaakt dat mijn pakketje afgegeven was bij iemand die de deur niet open deed voor vreemden en zeker niet na 5 uur![]()
Heb geloof ik een week lang geprobeerd tot ze eindelijk open deed.
Dat was vast een Bokker![]()
superpony schreef:Oke, nee halen we 2 dingen door elkaar. Die buurman reageert naar, maar heeft misschien een reden. Misschien is het vervelend voor hem op op te staan bijv en vindt hij al die pakjes maar onzin.
Dreamybol schreef:Superpony, je haalt er wel een heleboel aannames bij. Voor mij, door mijn handicap, en voor anderen die veel werken is online winkelen een uitkomst. Dat de detailhandel zelf een boel verziekt heeft door raar beleid en gebrek aan service helpt in een aantal gevallen ook niet mee.
Verder is het wat mij betreft nog altijd 'Nee heb je, ja kun je krijgen'. Als er wordt aangebeld door een huis-aan-huis-verkoper, collectant of postbode, dan kun je kiezen of je opendoet en daarna kiezen of je er wat mee wilt of gewoon vriendelijk bedankt. Lijkt me niets mis mee. Zo werkt het in een communicatieve wereld.

superpony schreef:Dat is nu ja. Het is voor de klant leuk dat alles goedkoper kan, dat je bergen kan bestellen en rustig kan passen thuis etc.
Het is een heel triest straatgezicht dat er zoveel leeg staat en ook niet goed voor de winkels die er nog zitten. Wij hebben altijd moeten winkelen voor kleding en dat is ook een stuk gezelligheid. Je had wel otto, wehkamp en neckerman, maar heb ik nooit iets gevonden.
reviews zijn erg persoonlijk. Ik wil echt de kleding voelen om de kwaliteit te bepalen, ik wil zien hoe het me staat etc. In een winkel bekijk je dingen anders dan online. De ene shop toont het slecht, de ander heel goed. In een winkel kan het leuk staan op een paspop, of je moet echt goed in de rekken kijken.
Zalando bijv heb ik laatst even snel gekeken, maar vind ik echt veel teveel op staan en kwam er niet doorheen. Daarbij is het echt vreselijk hoeveel stinkbusjes elke dag rondjes rijden om al die pakketjes te bezorgen.
Ik heb het toevallig tegen een bezorger hier gezegd, maar ga er echt niet de moeite voor doen. Het is omgekeerde wereld dat ik iets moet melden. Als mensen bestellen, is dat hun probleem en echt nooit die van mij of een ander.
superpony schreef:Het heeft ook echt niks met communicatie te maken. Als je gewoon in je eigen huis woont, heb je feitelijk niks te maken met anderen die besluiten te bestellen. Ik ben ook de bezorger niks verplicht. Dat is geheel de omgekeerde wereld.
Citaat:Communicatie zou zijn als buren netjes naar je toe komen en zeggen; we hebben iets besteld, zou je het aan willen nemen?

Dan is dat laatste toch echt schoner 

Niet enkel van online shoppen. En in sommige gevallen, zoals het beruchte falconplein in Antwerpen, ook de schuld van laks beleid. Het schijnt, na dat ze eindelijk besloten de boel daar eens uit te ruimen, dat het nu bezig is aan een heropleving, maar de naam die het toen gekregen heeft blijft bij veel mensen hangen. Dat terwijl het falconplein een ideale plek is (met ongetwijfeld veel leegstand) om een prachtig shopplein aan te leggen.
superpony schreef:Pardon? Mijn broer was zwaar gehandicapt en hebben we altijd mee gewinkeld. Dus niet zomaar iets zeggen aub. Voor hem was winkelen een uitje en wilde hij wel elke dag doen. Hij had een hele grote aangepaste electrische rolstoel en we kwamen de nodige obstakels tegen. Mijn man werkt 6 dagen en kan ook amper ooit mee, dus plannen we. En ik zelf heb net maanden in de kreukels gelegen vanwege reuma. Ben zelf ook jaren ziek geweest.
Een aanname is heel wat anders. Het is gewoon een feit dat winkels leeg staan en de middenstanders het enorm zwaar hebben. dat is een serieus probleem. Dat een enkeling het online shoppen niet kan missen en zich dan direct persoonlijk aangevallen voelt, kan ik niks aan doen.
Het heeft ook echt niks met communicatie te maken. Als je gewoon in je eigen huis woont, heb je feitelijk niks te maken met anderen die besluiten te bestellen. Ik ben ook de bezorger niks verplicht. Dat is geheel de omgekeerde wereld.
Communicatie zou zijn als buren netjes naar je toe komen en zeggen; we hebben iets besteld, zou je het aan willen nemen? Maar dat is inmiddels onmogelijk als het dagelijks is.
. Iets groots als winterbanden is zeker niet ideaal om bij de buren te laten bezorgen. De hoeveelheid waar jij het over hebt, dat het je zelf in de weg gaat staan, vind ik sowieso niet nodig.
Om dan boos te worden op je buur is wellicht ook weer een beetje overdreven al hangt het er wel van af hoe vaak dat voor komt.
Maar we reageren allemaal wel eens minder politiek correct in een staat van enige wanhoop/vermoeidheid.
terwijl niemand het erg vindt, maar ik ben dus heel erg blij als ik op mijn beurt eens iets terug kan doen. Ayasha schreef:eerlijk gezegd, als ik een slechte nacht gehad heb/me niet goed voel kan ik ook wel eens vervloeken als ik wakker gebeld word, ja ook op dat uur. Je weet niet wanneer de beste man eindelijk in slaap gevallen is.Om dan boos te worden op je buur is wellicht ook weer een beetje overdreven al hangt het er wel van af hoe vaak dat voor komt.
Maar we reageren allemaal wel eens minder politiek correct in een staat van enige wanhoop/vermoeidheid.
. Ik vond het stiekem wel grappig.. We hebben wel vaker woorden door een totaal verschillende levensstijl/ritme. Oordopjes doen wonderen
. (Zeer regelmatig snachts overlast van hem)
. pmarena schreef:Ik vond dat nooit zo'n succes eigenlijk, beide kanten op niet... baalde er altijd best van als 1 van de buren een pakje aangenomen had, dan kan je iedere keer daar aan de deur gaan staan bellen en hopen dat die diegene een keer thuis is.... Hartstikke goed bedoeld natuurlijk maar het wordt er alleen maar lastiger door om je spullen te krijgen, duurt alleen maar langerEn ik heb zelfs wel gehad dat ik dan zelf zat te wachten op de bezorger en die dan voor het gemak zonder eerst bij mij aan te bellen, alles maar bij 1 van de buren dumpte want die pakte het toch wel aan. En dat weet je dan dus pas een dag of wat later als je buur toevallig tegenkwam....
En zelf inderdaad dat je er dan tijden mee blijft zitten, terwijl je er zelf mee gaat leuren telkens in de hoop dat de buur opendoet.
Of je ploft ein-de-lijk even lekker neer na een lange, drukke dag. Of stapt net onder de douche ofzo en dan gaat die deurbel....altijd op een ongelukkig moment dat je er net even geen trek in hebt maarja je moet van dat rotpakket af
Overigens elke webshop kan natuurlijk naar een postpunt verzenden? Gewoon dat adres opgeven als afleveradres
Ik heb regelmatig klanten die dat doen en het komt ook af en toe voor dat er mensen bestellen die een extra bericht bij hun adres zetten in de categorie ab-so-luut niet afgeven op nr. X .... omdat daar een ontzettende eikel woont dan ofzo
superpony schreef:Als een buur het vervelend vindt, is het misschien omdat hij slecht ter been is ofzo en toch elke keer naar de deur gaat als er iemand staat. Het is ook wel iets wat steeds vaker gebeurt en voor anderen niet te begrijpen is. Mijn moeder is 74 en kan inmiddels zelf bestellen, maar neemt bijna dagelijks aan vor buren en snapt niet waarom mensen zoveel bestellen. En het is echt steeds meer. Begon met af en toe ene pakketje en nu neemt ze echt dagelijks wat aan van buren.