Moet je dan altijd uit jezelf de dingen vertellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:42

Resistance schreef:
Ik merk vaak dat mensen pas interesse tonen wanneer je "interessant" bent... Op aangelegenheden waar wij met het gezin waren kregen mijn broer en zus altijd alle aandacht. Zij hadden allebei op jonge leeftijd al heel veel bereikt. Ik ben altijd een beetje een laatbloeier geweest, dus dan werd door veel mensen mijn broer en zus uitgebreid gevraagd hoe het ging, en aan mij werd geen of weinig aandacht besteed... Niet interessant genoeg. :) (Overigens niets tegen mijn broer en zus, ik ben absoluut niet jaloers op hen)

Ik denk dat dat meer zat in jouw beleving van en het mogelijk daardoor afsluiten, dan dat je daadwerkelijk zo bekeken werd hoor...
Zelf heel vaak gemerkt dat jezelf wegcijferen of jezelf opstellen als een onaangename gesprekspartner (omdat je zelf denkt dat je dat bent, je bent wat je voelt) meer desinteresse wekt dan er zijn en actief meedoen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:45

Naar de verjaardag van de kat van mijn buurman hoeft ook echt niet naar gevraagd te worden hoor :') Sterker nog, niemand HOEFT ergens naar te vragen. Maar ja, het geeft mij toch een fijn gevoel als een van mijn ‘vrienden’ vraagt hoe het ging als ik school heb gemist voor een zware traumaverwerkingstherapie. Of als ik iets heb gedaan waarvan ze weten dat ik er echt reteveel zin in had. Of juist als er wat gebeurd is waardoor ik in een dikke vette dip zit. Een ‘gaat het wel goed?’ of ‘kan ik iets voor je doen?’ kan er nooit af, en dat is niet erg want het is niet verplicht, maar het geeft mij nou eenmaal wel het gevoel soms dat niemand ook maar een ruk om me geeft. En dat is geen leuk gevoel :n

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:46

Gelukkig zijn we allemaal anders.
Zou anders maar saai worden.

Mijn vriendin ken ik 30 jaar.
Ze belt zelden zomaar en verjaardagskaarten is ook haar ding niet.
Ik stuur haar kinderen wel verjaardagskaarten, zij en haar man krijgen een appje.
En af en toe plan ik mijzelf in om bij te kletsen. Dat vindt ze geweldig.

Andere vriendin stuurt wel kaartje met verjaardag.

Ik heb vaak gesprekken met mensen die ik (nog) niet ken.
In de lift, supermarkt, muziekschool, in de straat en met honden uitlaten.
Mensen die ik vaker zie en spreek vraag ik oprecht naar hun vakantie, omdat ik het fijn voor ze vindt en benieuwd ben naar leuke verhalen.

Stuur ook vaak kaarten naar mensen, voor verjaardagen, beterschapskaarten, gefelciteerd met trouwdagen, knuffel omdat het de eerste verjaardag is van je vrouw die net is overleden.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:24

Relaxed schreef:
lovelyfiefy schreef:
Ik heb soms meer dat ik dan wel met iemand wil praten.
maar niet echt weet wat ik moet vragen of waar je begint..
En om dan maar gewoon dingen te vertellen die ik zelf meegemaakt heb ofzo vind ik dan vaak ook een beetje raar :?

Terwijl ik met andere mensen juist heel makkelijk praat
en ook vaak gewoon doorvraag omdat ik oprecht een leuk en interessant gesprek heb.
(maar ja als je nergens begint kan je daar ook niet komen :+ )

Ik heb jaren op een taxi gereden als bijbaantje, met sommigen had ik idd de hele weg gespreksstof en met anderen was het na het vragen van route/adres stil :+ Dat is toch een klik die je wel of niet hebt en soms heb je ook geen zin om een gesprek op gang te houden. Dit zijn echter toch ook mensen die je niet kent, die interesseren mij ook weinig.

Maar juist die mensen die je niet kent,
Daar kan je wel hele leuke gesprekken mee hebben.
(zeg maar het nieuwe dingen leren of gewoon grappige verhalen etc.)

Dus ik vind altijd van mezelf als je dan ergens bent dat je dat wel moet/kan proberen.
Uiteraard moet de tegenpartij daar ook een beetje open voor staan
als dat niet zo is ben je natuurlijk ook snel klaar.