Het kan toch niet dat iemand zo dom/laks is?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nies_ schreef:Moeders op de fiets zijn ook levensgevaarlijk.
Ayasha schreef:Nee hoor, als de fietser een fout maakt (en daar valt niet verlicht zijn ook onder) is de automobilist niet aansprakelijk.
Mij valt het ook op dat veel kinderen verdorie veiliger fietsen dan hun ouders.
xLes schreef:Ayasha schreef:Nee hoor, als de fietser een fout maakt (en daar valt niet verlicht zijn ook onder) is de automobilist niet aansprakelijk.
Mij valt het ook op dat veel kinderen verdorie veiliger fietsen dan hun ouders.
Hmm, mijn grootmoeder heeft onlangs al stilstaand een fietser gehad die op haar koffer klapte. Uiteraard weer een smartphonejunkie. Duidelijk zijn fout, maar tóch is mijn grootmoeder aansprakelijk gesteld...
nafkedemi schreef:mijn ergernis.... netjes niet opgevoerde scooter rijdende en dan een e-bike voor je die te langzaam rijd om lekker achter te blijven te rijden en net te snel om vlot in te kunnen halen...
Jans schreef:Vanmorgen verbaasde ik mij er wederom over dat men het gebruik van weefvlakken echt niet snapt. Ik rij altijd over de parallelweg A12, ik werk in Papendorp en kom vanuit de kant van Arnhem. Dus ik kom langs het weefvlak richting Utrecht centrum en voeg uit bij degene erna. Andersom ook: ik voeg in bij die van Papendorp welke direct ook uitvoegt op het centrum. Verder passeer ik degene die invoegt vanuit Centrum en uitvoegt richting Lunetten/Houten.
Nu heb ik altijd geleerd dat een weefvlak zo werkt dat uitvoegend verkeer voorgaat op invoegend verkeer. ANWB bevestigt dit. Daarnaast heb ik geleerd het hele vlak te gebruiken zodat er als het ware ene soort vloeiende vlecht ontstaat van in en uitvoegende auto's.
Nu gaat IEDEREEN in de ankers, om maar direct uit te kunnen voegen. Daarbij ontstaat er een flinke opstopping op de A12. De matrixborden springen op 50 etc. Ook vanuit de bebouwde kom ontstaat er file, omdat men daar kennelijk niet doorheeft dat uitvoegen voorgaat op invoegen. En omdat er file ontstaat schieten er mensen om de file heen, die niet het hele weefvlak durven te gebruiken en er last minute dus weer tussen willen schieten om uit te voegen en daarmee onnodig gevaarlijk weggedrag veroorzaken t.o.v. de linker rijbaan die wel rustig met 50 door kan rijden conform de matrixborden. Waaronder ook ik, gewoon lekker muziekje aan en rustig doorrijden. Weefvlak bij Nieuwegein is altijd rustig.
En met invoegen ook, weefvlakken zijn echt lang, genoeg ruimte om snelheid te maken zodat in en uitvoegend verkeer elkaar compleet niet hinderen. Gevolg: men durft dat niet en ik sta op het parkeerterrein van mijn werk al in de file voor de oprit van de snelweg.en als je wel het hele weefvlak durft te gebruiken, zoals ik, dan doen ze echt vaak een poging om je gewoon bewust te blokkeren met invoegen omdat ze vinden dat je om de file heen probeert te rijden. En dat! is het moment waarop ik dan begin te mopperen dat men eens zijn autotheorie moet herhalen om te leren hoe weefvlakken werken.
Bij die van de A27 de A12 op heeft iemand mij er een keer niet tussen gelaten. Iemand die zelf niet uit wilde voegen, maar die paste gewoon continu zijn snelheid aan mij aan terwijl ik écht in wilde voegen. Kon ik weer terug de A27 op om bij Houten te keren. Kwam daardoor te laat op werk dus ben maar thuis gaan werken.. hufters.
Jans schreef:In Nederland is het zo dat volgens de wet de fietser nooit 100% aansprakelijk gesteld kan worden ivm zwakkere verkeersdeelnamer zijn.
Er zijn uitzonderingen, bij bewezen nalatigheid op verkeersregels en veiligheid kan een fietser 100% aansprakelijk gesteld worden. Wij hebben dit voor elkaar gekregen, moest wel via het OM en de rechter.
NenaC schreef:Juist de bestuurders die de hele invoeg-/rits strook gebruiken krijgen van mij ten alle tijde ruimte om in te voegen. Dit is namelijk het juiste gebruik van dit soort stroken. Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan de duitsers. Die geven altijd ruimte aan het einde van zo'n strook.