Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Furrow schreef:Ik heb nog nooit fooi gekregen in de zorg, enigste waar ik die verhalen van ken is de thuiszorg bij de oudere mensen.
Misschien doe ik iets verkeerd![]()
Maar misschien ligt het in België anders dan in Nederland.
en ook veel taart en chocola 
StalNollie schreef:Caatje87 schreef:Altijd! Is voor mij een kwestie van fatsoen.. Hoogte is afhankelijk van hoe de service was.
Pinnen is geen excuus, ik pin ook altijd en je kan gewoon extra pinnen, dan regelen ze dat in het restaurant zelf met de fooienpot.
Wat heeft dit me fatsoen te maken ?.
Ik rond af op enkele cent maar geef verder nooit fooi ook omdat we vaak pinnen. Maar men doet gewoon hun werk dit hoor je gewoon naar behoren uit te voeren of je fooi krijgt of niet.
Andere beroepen krijgen ook geen fooi en die werken ook hard en vele uren met weinig pauzes envoor weinig loon
die gezellige avond maak je zelf met je gezelschap.
als het van het personeel af moet hangen kan je beter thuis blijven, is nog goedkoper ook 
Anoniem schreef:Mensen in de horeca zorgen ervoor dat ze het eten van de keuken naar de mensen brengen en op tijd komen vragen of je misschien nog wat wil drinken, even heel bot gezegd.die gezellige avond maak je zelf met je gezelschap.
als het van het personeel af moet hangen kan je beter thuis blijven, is nog goedkoper ook
Ik vind dat zo'n dooddoener... 'ze zorgen voor een gezellige avond'... nee... ze ontzorgen die avond qua eten en drinken (en afwas).. en worden daarvoor betaald door hun werkgever
?
Caatje87 schreef:Mensen in de horeca zorgen ervoor dat jij een gezellig avond hebt met goede service en daar kan toch wel een paar euro fooi vanaf?
LadyMadonna schreef:Caatje87 schreef:Mensen in de horeca zorgen ervoor dat jij een gezellig avond hebt met goede service en daar kan toch wel een paar euro fooi vanaf?
Stratenmakers zorgen ervoor dat je je nek niet breekt op de stoep
Kappers zorgen ervoor dat je haar weer netjes geknipt/gekleurd is
Politie zorgt ervoor dat de ambulance op een stapavond snel ter plaatse kan komen
Een begrafenisondernemer zorgt voor een mooie uitvaart
De plantsoebendienst zorgt dat het onkruid niet overal woekerd
De vuilnisman zorgt dat het vuil zich niet ophoopt....
Wat is hier anders aan?
maar vind het wel aardig. Al vind ik het extra leuk als er gezegd word dat het door mijn beleefdheid is of dat ik erg optijd ben. Dan betekend dat ik en mijn collegas goed bezig zijn dat wij die reputatie in de stad hebben
LadyMadonna schreef:Caatje87 schreef:Jullie moeten het zelf weten, ik blijf het lekker doen en ik blijf het goed fatsoen vinden
Maar daarmee zeg je eigenlijk dus dat iemand die geen fooi geeft niet fatsoenlijk is...
zoooo lief 

Lisitano schreef:Persoonlijk valt of staat een avond uit eten wel met de bediening. Iemand die ongeïnteresseerd onze tafel bedient kan mij vreselijk storen en ik kan me daar ook echt kwaad om maken. Mijn ding, weet ik. Maar goede bediening met een glimlach is me veel waard en vandaar een fooi als blijk van waardering.
Het ligt er wel aan waar ik eet hoor. Als ik in een goed restaurant zit wil ik ook goed bediend worden.
We hebben volgens mij veel begrip en geduld als er drukte is of wat mis gaat. Kan gebeuren. Dan is de bediening degene die het helemaal goed kan maken met hun attitude.
LadyMadonna schreef:Stratenmakers zorgen ervoor dat je je nek niet breekt op de stoep
Kappers zorgen ervoor dat je haar weer netjes geknipt/gekleurd is
Politie zorgt ervoor dat de ambulance op een stapavond snel ter plaatse kan komen
Een begrafenisondernemer zorgt voor een mooie uitvaart
De plantsoebendienst zorgt dat het onkruid niet overal woekerd
De vuilnisman zorgt dat het vuil zich niet ophoopt....
Wat is hier anders aan?