Wat is jouw meest vervelende huishoudelijke klus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:23

SusanH schreef:
Bovenstaande had ik liever niet geweten :')

Misschien had ik het moeten vertellen alsof ik de douchekop ervoor pak, haha.

(Maar daar zit niet genoeg druk achter)

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:26

Idd de frituurpan is verschrikkelijk. Laatst bij het schoonmaken viel de gladde binnenpan uit de buitenpan (hij zat nl vast), helft op de grond |o Gelukkig staat ie buiten.
Verder vind ik koelkast en diepvriezer schoonmaken een rotklus.
De was vind ik dan wel een leuk klusje

Caitlin_K

Re: Wat is jouw meest vervelende huishoudelijke klus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:33

Ik heb een hekel aan bed verschonen, afwas, en de was zelf.

Dweilen, badkamer en stofzuigen en even ''snel'' stoffen vind ik nog best leuk haha.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:48

Murosch schreef:
Toen ik net, na het een tijdje te hebben uitgesteld, toch maar eens de frituurpan ging schoonmaken, bedacht ik me dat ik dit toch wel het meest vervelende klusje vind om te doen. Het ruikt niet fris, je moet uitkijken dat je niet lekt ermee en de halve keuken is een waterballet als de klus eindelijk is geklaard. Blergh -O- .

Nou vroeg ik me eens af, wat zijn jullie meest vervelende huishoudelijke klussen? Stel je die ook uit of ..??

Koop een airfryer dan ben je van die vieze olie af. :j ....Bij ons is het frituurvet bij het verversen ook wel eens op de keukenvloer gevallen. %)

Voor mij is de was de meest vervelende huishoudelijke klus. En ik stel het strijken en sokken sorteren maar al te graag uit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:59

Wij hadden de frituurpan in de trapkast staan, is dat ding een keer van de plank af gegleden :+ stofzuiger die er onder stond, tapijt wat in de kast op de vloer lag alles onder een dikke laag frituurvet. Zo ranzig :r . Ik vind het schoonmaken niet erg, dat doet mijn man. Wij hebben ook wel eens een airfryer overwogen maar volgens mij past daar a) veel minder in per keer en b) duurt het bakken ook veel langer dan met frituurvet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:05

Eigenlijk niets wat voor mij meest vervelende huishoudelijke klus is.

Gek he :D

Gewoon omdat de beloning groot is dat het daarna schoon, opgeruimd en onderhouden is.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:48

De afwas, ik word er misselijk van om het te doen. Vind het zo goor :r in zo'n vieze afwasbak met mn handen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:50

Iinge_ schreef:
De afwas, ik word er misselijk van om het te doen. Vind het zo goor :r in zo'n vieze afwasbak met mn handen.

Ik vind het sowieso smerig dat mensen afwassen jn vies water. 1 bord afwassen, water niet schoon meer en dan weer wat anders schoon willen maken in datzelfde water.
Afwassen onder een lopende kraan dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:04

Ik vind afwassen in een sopje ook echt het ergste wat er bestaat. Zo ongelofelijk smerig, je handen worden helemaal vettig en vies en het water is na 1 bord al zo ranzig dat ik niet geloof dat je andere dingen er nog schoon in kan krijgen. Als ik met de hand afwas is het dus altijd onder de lopende kraan, dan doe ik het afwasmiddel gewoon direct op de borstel.

Verder vind ik dingen die super tijdrovend zijn en ik voor mijn gevoel niet op een logische manier kan doen het ergst. Dingen als de koelkast schoonmaken bijvoorbeeld, omdat ik alles er dan uit moet halen en er vervolgens weer in moet zetten. Dat voelt niet logisch dus werkt het op mijn zenuwen. De badkamer vind ik wel leuk om te doen, stofzuigen vind ik ook prima mits ik een goed werkende stofzuiger heb. Dweilen minder, maar dat hoeft gelukkig niet super regelmatig.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:04

Ik heb zo'n hekel aan het douche putje... Echt ik vind het zo goor.
En ik woon alleen, dus het is mijn eigen troep. Die vieze dotten met blond haar. Blegh!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:28

Rrr ja vind ik ook smerig!

Ik lees iets over kontspray? Wat is dat? Serieus nog nooit van gehoord !!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:34

Wij spoelen borden, glazen en kopjes eerst af met water en wassen die het eerst af in een sopje. Het enige dat het water nog wel eens vies wil maken is dan een pan. Die gaat als laatste. Afwassen in smerig water heeft geen zin vind ik. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:35

Roos_M schreef:
Ik lees iets over kontspray? Wat is dat? Serieus nog nooit van gehoord !!

Dan heb je wat gemist in je leven.

In plaats van alles uitsmeren met wc papier is het makkelijker, sneller en schoner om een kleine waterstraal te gebruiken.

https://goo.gl/images/n29CNx

Vooral populair in warme landen want je wilt in de winter geen ijswater rond sproeien op je billetjes.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:39

De opgevouwen was in de kast leggen. Denk je dat je klaar bent...
En de diepvries ontdooien, altijd zo'n gedoe.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:16

Zo wast mijn huisgenoot ook af. Resultaat: afwasmiddel dat 3x sneller op is... :n
Als je snapt hoe afwasmiddel werkt valt het heus mee. Mijn vaat komt iig schoon uit het sop hoor :) ook de glazen. Wel de echt vieze dingen als laatst natuurlijk, en liefst alles even voorspoelen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:22

Hier een hekel aan afstoffen. Voelt vaak ook onzinnig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:28

enzino schreef:
Dan heb je wat gemist in je leven.

In plaats van alles uitsmeren met wc papier is het makkelijker, sneller en schoner om een kleine waterstraal te gebruiken.

https://goo.gl/images/n29CNx

Vooral populair in warme landen want je wilt in de winter geen ijswater rond sproeien op je billetjes.

Getver := Dan komt het toch overal terecht behalve in de wc lijkt me? Mannen kunnen met hun eigen slurf al niet goed richten, laat staan met zo’n sproeier onder druk := En dan is je hele kont/benen/broek nat en heb je nog meer wc papier nodig :+ Het lijkt me echt 3x niks!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:41

Goof schreef:
Iinge_ schreef:

Ik vind het sowieso smerig dat mensen afwassen jn vies water. 1 bord afwassen, water niet schoon meer en dan weer wat anders schoon willen maken in datzelfde water.
Afwassen onder een lopende kraan dus.

Precies, daarom spoel ik eerst voor, daarna wat schoonmaken en tot slot nog een sopje. Maar alsnog kan ik er niet tegen, als er ergens 1 vies dingetje zit ben ik weer opnieuw aan het vullen.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:53

Nu niets meer! Eerst het bezoek van de schoonmaakster :') (Lag niet aan haar ;))

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:19

Met stip op nummer 1 de badkamer schoonmaken, hij is zo groot ;( en wij hebben ook een wc en een urinoir in de badkamer. Echt hel...
Daarna stofzuigen die herrie en het gedoe bah
Ohhja en de was doen vind ik ook niet zo leuk... heb je het net klaar, ligt er ALWEER een hoop :roll:

Dweilen vind ik dan wel weer geinig om te doen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:24

De douche schoonmaken, hel. Gelukkig hebben we een schoonmaakster en hoef ik het nog maar zelden te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:22

8nnemiek schreef:
Getver := Dan komt het toch overal terecht behalve in de wc lijkt me? Mannen kunnen met hun eigen slurf al niet goed richten, laat staan met zo’n sproeier onder druk := En dan is je hele kont/benen/broek nat en heb je nog meer wc papier nodig :+ Het lijkt me echt 3x niks!

Nee joh, je doet het zittend dus er is weinig dat nat kan worden behalve de billetjes. Het water komt vervolgens vanzelf in de pot terecht vanwege de zwaartekracht (oppassen dus in austalie als ze zo'n ding hebben).

Mikken voor mannen is ook geen probleem mits ze gaan zitten.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:41

Stoffen. Je krijgt het alleen goed schoon als je met schone doeken werkt en dat je werkelijk alles van zn plek moet halen om het allemaal schoon te krijgen. En twee dagen later ligt er alweer stof. Ondankbaar werk.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:42

Voor degene die moeite hebben met het dekbed.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:07

Het hele huishouden :+