Ergernis in de woonwijk.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 23:01

Hier wordt door de buren ( lees al het 19/20 jarige volk wat komt zuipen hiernaast want mama is het huis uit gegaan) constant zo geparkeerd (de grijze is van mij) nu kan ik er wel uit maar dat is 9/10 x anders

Aan de overkant tig lege plaatsen...

Soms is t zo erg dat ze er nog een auto achter zetten en ik dus niet weg kan.. heel leuk als je om 4 uur snachts naar je werk moet en weeeeer moet aanbellen bij dronken buren die het heeel grappig vinden dat je niet weg kan

Zo heb ik eens tegen een nieuwe Audi A3 aan gereden omdat ze de auto niet wilde weg halen. Mijn auto is niet nieuw meer dus een deuk meer of minder maakte mij niet uit ik moest naar mijn werk en door dit grapje dreigde ik te laat te komen. Toen ze merkte dat ik er tegen aan zat kon ie opeens wel weg

En dit is vrijwel elk weekend terwijl er meer dan genoeg parkeerplaatsen zijn aan de overkant van de straat en ernaast. Politie doet er helaas niks aan die heb ik al een paar keer gebeld. Afbeelding

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 23:15

Ja hier het zelfde, vroeger parkeerde wij achter, maar sinds onze hond als wij gaan de kattenluik sloopt perkeren wij voor, onze buurman parkeerde ook altijd achter en nu opeens ook voor ( hij heeft 3 auto's) maar na afgesproken te hebben parkeerde hij niet voor ons, en zijn gasten ook niet alleen als ze even wat komen afgeven of ophalen..
mijn buurvrouw woont alleen en is 83 jaar, zij heeft aan mijn man gevraagd of hij zijn werkbus voor haar deur wil zetten ( de meeste mensen haten dat maar zij wilt dat) omdat ze zich dan veilig voelt..soms staat er een auto voor onze deur, soms is het even, pas geleden stond er dus 1 op onze plek die een straat verder woont, waar gewoon plek was, die stond heel het weekend, ik wist dat mijn buurman weekend weg was dus ik was het zo zat, ik heb mijn auto heel dicht erop gezet en mijn man heeft zijn bus aan de andere kant heel dicht erop gezet. We hebben onze gordijnen dicht gegaan en gedacht krijg nu maar ff de scheit. De volgende dag moest ze vroeg weg.De overbuur man zag het en die heeft dus sochtends om 5 uur ( hij moest haast werken) gefilmd hoe die vrouw eerst stond te vloeken en daarna 25x geprobeerd heeft eruit te steken, wij hadden geen schade en het is haar gelukt.. ik heb haar daarna nooit meer gezien en ook andere mensen niet meer op onze plek zien staan :D

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 23:56

assy schreef:
Ja hier het zelfde, vroeger parkeerde wij achter, maar sinds onze hond als wij gaan de kattenluik sloopt perkeren wij voor, onze buurman parkeerde ook altijd achter en nu opeens ook voor ( hij heeft 3 auto's) maar na afgesproken te hebben parkeerde hij niet voor ons, en zijn gasten ook niet alleen als ze even wat komen afgeven of ophalen..
mijn buurvrouw woont alleen en is 83 jaar, zij heeft aan mijn man gevraagd of hij zijn werkbus voor haar deur wil zetten ( de meeste mensen haten dat maar zij wilt dat) omdat ze zich dan veilig voelt..soms staat er een auto voor onze deur, soms is het even, pas geleden stond er dus 1 op onze plek die een straat verder woont, waar gewoon plek was, die stond heel het weekend, ik wist dat mijn buurman weekend weg was dus ik was het zo zat, ik heb mijn auto heel dicht erop gezet en mijn man heeft zijn bus aan de andere kant heel dicht erop gezet. We hebben onze gordijnen dicht gegaan en gedacht krijg nu maar ff de scheit. De volgende dag moest ze vroeg weg.De overbuur man zag het en die heeft dus sochtends om 5 uur ( hij moest haast werken) gefilmd hoe die vrouw eerst stond te vloeken en daarna 25x geprobeerd heeft eruit te steken, wij hadden geen schade en het is haar gelukt.. ik heb haar daarna nooit meer gezien en ook andere mensen niet meer op onze plek zien staan :D

Maar hebben jullie dan een eigen oprit oid? Want anders is dit natuurlijk wel giga asociaal. :o

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 08:43

assy schreef:

Dit is gewoon een openbare parkeerplaats begrijp ik? die dan toevallig voor je deur is? Als dat zo is vind ik jullie echt ronduit asociaal. Je gaat toch niet expres iemand klem zetten.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 08:44

Idd ik lees iets van 'mijn plek', maar is dit dan niet aan de openbare weg?

Valerie93

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:05

"Leuk" om te lezen dat er overal zulke parkeerproblemen zijn. Ik woon ook in zo'n buurt waar veelste weinig plek is.
De huizen hier zijn berekend op 0,5 auto. Gemiddelde gezin heeft er 2.
Leve huizen uit 1920 vandaan...

Ben benieuwd hoe mensen op mij gaan reageren, ga zometeen mijn eerste eigen auto kopen. Dan zetten wij dus 3 auto's neer als gezin zijnde.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:12

Ik weet niet of jullie goed gelezen hebben maar ook de plek "van de TS" gaat om een openbare plek, zelfs om een plek waar je officieel niet mag staan omdat het geen parkeerplaats is.

Wij hebben ook van dat soort plekken in de woonwijk. Ook hier is men gewend voor zn huis te staan.
Voor het idee: We hebben een rijtjes eengezins woning met garage dan vervolgens twee voortuintjes van twee huizen en dan weer een garage. Vrijwel niemand zet zijn/haar auto voor de garage. Onze auto zetten we dan half voor de deur, half voor de garage. Maar feitelijk is dat geen parkeerplek. Normaal geen problemen want iedereen die daar woont weet dat wel. Maar op zaterdag als er veel visite is dan parkeert men zo dat ze dan net niet voor de garage staan maar wel de volledige ingang naar mijn tuin blokkeren. Dat geeft dan inderdaad irritatie.
Politie hoef je niet te bellen want die doet er toch niets aan. En tja, wat moet je, eigenlijk mag je er zelf ook niet staan.
Onze wijk is gebouwd in 1975 met de destijds geldende parkeernorm van 0,7 auto's per woning. Nu hebben de gezinnen die hier wonen minimaal 1 auto of meer en sommigen met grote thuiswonende kinderen wel 3 auto's. Er wonen ook steeds meer grote (20+) thuis omdat een woning hier vrijwel niet te krijgen is.
Dus het past niet. Nu heeft de gemeente bedacht de wijk te moeten gaan aanpakken en gaan overal stoepen integreren. Dit heeft tot resultaat dat veel "illegale" parkeerplaatsen zullen verdwijnen.
Ik vrees dus dat - om straks nog ergens te kunnen parkeren - wij ons voortuintje moeten gaan bestraten om daar dan maar te kunnen gaan staan. Dat is jammer van het groen.

Waarom minder parkeergelegenheid maken als je meer nodig hebt zou je denken? Daar zit vrees ik een groter gedachtegoed achter. Het is in Den Haag in de mode om ook in woonwijken betaald parkeren in te voeren. Dan krijg je voor 1 auto een parkeervergunning en voor de rest moet je betalen. Ik vrees dat dat ook hier gaat gebeuren. Ze creeren dus eerst een probleem, vervolgens gaan ze het probleem oplossen. Terwijl er eigenlijk geen probleem was. Gewoon omdat het geld voor de gemeentekas moet opleveren.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:18

Ja dat had ik gelezen, alleen TS gaat niet vervolgens met haar man de auto die voor haar deur staat zo strak mogelijk inparkeren onder het motto: dit is onze plek ;)

Ergens snap ik ook wel dat je liever zelf voor je deur staat, als die plek vrij is zou ik het ook doen, maar als er iemand anders op die plek staat, jammer dan, dan parkeer je toch ergens anders. Het blijft openbare ruimte.

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:50

miccamaaike schreef:
assy schreef:

Dit is gewoon een openbare parkeerplaats begrijp ik? die dan toevallig voor je deur is? Als dat zo is vind ik jullie echt ronduit asociaal. Je gaat toch niet expres iemand klem zetten.

Ze hebben de straat verbouwd hier en toen heeft de gemeente in een brief gezegd dat iedereen 1 plek voor de deur heeft.. dus eigenlijk is het mijn plek voor de deur..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:59

assy schreef:
Ze hebben de straat verbouwd hier en toen heeft de gemeente in een brief gezegd dat iedereen 1 plek voor de deur heeft.. dus eigenlijk is het mijn plek voor de deur..

Zeker weten? Of hebben ze gezegd dat er één plaats is vóór ieder huis (maar wel openbaar, dus niet ván ieder huis)?

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:03

Hier ook parkeer"problemen". Het zijn openbare parkeerplekken voor de deur, in principe is er genoeg ruimte voor 1 auto per huis. Alleen komt het regelmatig voor dat auto's zo onnozel zijn neergezet dat er plekken verloren gaan. Mensen willen perse de auto recht voor de deur hebben, zodat er net geen auto meer tussen kan. Gelukkig hebben we een parkeerplek tegenover, dus we kunnen altijd de auto wel kwijt. Alleen is die parkeerplek afgezet met een omheining en moeten we omlopen om naar de auto te kunnen. Niet handig met een kind en boodschappen :') Vaak "parkeren" we de auto dan even op straat, om alles op de stoep uit te laden en zet de ene de auto weg, terwijl de ander de spullen naar binnen laadt.

danielle_xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:14

Wij zijn sinds anderhalve week verhuisd en ook hier hebben we 1 buurman (2 huizen verderop) met 4 auto's!

1 werkbus,1 Amerikaanse bus, personen auto van vrouwlief en een oude mustang.

De eerste 3 staan altijd in de straat... En de zwarte werkbus stond afgelopen weekend heerlijk voor ons raam!
Om moe van te worden maarja niks aan te doen.

Mijn vriend heeft ook een werkbus maar die staat express in de garage van zijn vader zodat we de rest niet tot last zijn want een hele grote gele vlek voor je raam word je niet vrolijk van. En dan niet te vergeten dat die bus 1.5 plek in beslag neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:19

Wij hebben hier ook altijd parkeerdrama. Vroeger toen alle kinderen nog klein waren (veel jonge kinderen van dezelfde leeftijd in de straat destijds) had bijna iedereen maar 1 auto, maar nu zijn we allemaal volwassen en hebben veel van ons ook auto's. Er zijn hier op zich genoeg plekken, maar ze zijn heel heel erg smal waardoor mijn auto zelfs al heel strak tussen de lijntjes staat als ik hem erin rij. Ik vind dat niet zo erg, goede oefening, maar er zijn meerdere mensen met bredere auto's of met werkbussen. Die nemen dan anderhalve plek in beslag, waardoor iedereen scheef gaat staan en er uiteindelijk maar 4 plekken zijn op een parkeervak met 6 plekken. Ik kan me er niet aan ergeren want die werkbussen moeten ook ergens staan, maar het gevolg is wel dat ik hem af en toe op het gras moet parkeren.

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:29

oomens schreef:
assy schreef:

Zeker weten? Of hebben ze gezegd dat er één plaats is vóór ieder huis (maar wel openbaar, dus niet ván ieder huis)?

Ja omdat ze aan de overkant van ons 1 stoeptegel breed een voetpad staat en als mensen daar parkeren dan blokkeren ze de mensen die kunnen hun voortuin niet uit..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 19:09

danielle_x schreef:
Wij zijn sinds anderhalve week verhuisd en ook hier hebben we 1 buurman (2 huizen verderop) met 4 auto's!

1 werkbus,1 Amerikaanse bus, personen auto van vrouwlief en een oude mustang.

De eerste 3 staan altijd in de straat... En de zwarte werkbus stond afgelopen weekend heerlijk voor ons raam!
Om moe van te worden maarja niks aan te doen.

Mijn vriend heeft ook een werkbus maar die staat express in de garage van zijn vader zodat we de rest niet tot last zijn want een hele grote gele vlek voor je raam word je niet vrolijk van. En dan niet te vergeten dat die bus 1.5 plek in beslag neemt.

4 auto's vind ik toch wel aso om die te parkeren in de wijk, zeker als je weet dat je een ander tot last bent. De auto's waar je dan bijna niet in rijd kan je toch ergens anders parkeren, in een box ofzo? Hij had aan mij een hele verkeerde!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 19:51

Ik vind 3 auto's in een woonwijk al asociaal. Zelfs met 2 kom je al vaak in de problemen.
Ik hoop door te sparen en later een huis met eigen oprit te kunnen kopen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:20

Bij een vorige woning had ik een gedeelde oprit, ruimte voor 2-3 auto's achter elkaar en meer dan genoeg ruimte om aan beide kanten langs te kunnen met de fiets of container als je rekening hield met het parkeren.
Mijn buren hadden 2 auto's, ik geen een maar ik gebruikte een klein stukje oprit voor de containers en mijn fiets.
Maar doordat de buren zo breeduit parkeerden kon ik niet over de oprit met mijn fiets of container zonder moeilijk te moeten doen om te voorkomen dat ik hun auto's beschadigde.
Meerdere keren vriendelijk gevraagd om rekening te houden met de containers, maar telkens 0 op het rekest of een lief antwoord en 0 resultaat dus op den duur had ik zoiets van 'stik erin' en klapte hun spiegels gewoon in als ik er langs moest. :+
Vonden ze niet zo leuk, maar 30cm meer naar links parkeren deden ze nog steeds niet. :roll:
Resulteerde erin dat ik mijn fiets uiteindelijk maar voor het huis heb gezet zodat ik nog maar 2x per week langs die auto's moest, het was me de ergernis en onenigheid gewoon niet langer waard en dat mijn (gelukkig al oude) fiets een paar keer gesloopt werd door baldadige jongeren heb ik maar voor lief genomen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:31

Valerie93 schreef:
"Leuk" om te lezen dat er overal zulke parkeerproblemen zijn. Ik woon ook in zo'n buurt waar veelste weinig plek is.

Ben benieuwd hoe mensen op mij gaan reageren, ga zometeen mijn eerste eigen auto kopen. Dan zetten wij dus 3 auto's neer als gezin zijnde.

Zet je die dan niet heel sociaal neer in een zijstraat oid waar meer plek is?

Hier ook een jaren '20 straat. Er past 1 auto voor ieder huis en ik zou persoonlijk echt niet blij worden als mijn buren ineens 3 auto's in de straat zouden zetten, ook niet terwijl het inderdaad gewoon een openbare plek is.
Verderop in de straat hebben ze een auto en 1 grote bus, zij nemen dus alleen al 2,5 parkeerplek in beslag. En dan hebben ze ook nog meerdere keren per jaar zeker een week een caravan van 1,5 a 2 plekken lengte voor de deur staan. Op die momenten kan ik me echt wel ergeren dat wij lopen te tobben met onze ene auto terwijl een ander in zijn uppie 4 plekken in beslag neemt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:02

Maar ja, als je een straat verderop gaat parkeren, dan verschuif je het probleem toch alleen maar?
Dan hou je je eigen straat wel vrij, maar dan lopen ze weer vast in de straat verderop.
Die komen dan weer in jouw straat, en heb je weer precies hetzelfde. :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:08

Tjah...
Wat moet ik er van zeggen :)
Wij vallen al gezin schijnbaar al onder de asociale buurtbewoners gewoon omdat wij 2 grote auto's, 1 normale auto en soms nog 2 normale auto's bij de deur hebben staan.

Terwijl wij altijd netjes in ons vak parkeren, zodat niemand last van ons heeft en we gerust onze auto verderop in de wijk neer zetten.

Dat de buren het liefst hun auto's zo strak mogelijk tegen die van ons aan zetten (omdat ze vinden dat die grote auto's er niet mogen staan ? ) het liefste met 1 klein autootje 3 plekken in beslag nemen, ondanks hun eigen oprit plaatsen claimen (want niets zo fijn als alle auto's voor de deur zonder dat je lastig hoeft te doen) hun auto's altijd bewust verplaatsen als wij weg rijden, je in een woonwijk inhalen om eerder bij de parkeerplaats te kunnen zijn dan jij en ga zo maar door... Dat is dan typisch gedrag van een kleine autobestuurder? Of is dat dan misschien juist wel de asociale automobilist?

Goed. Wij hebben dus een Amerikaan en een Peugeot die qua grote niet heel veel onder doet voor de Amerikaan... De buren vinden het heerlijk om hun auto zo neer te zetten dat wij moeten aanbellen om weg te kunnen en het liefste doen ze dan nog niet eens open ook. Wij zijn heel zuinig op onze auto's en kunnen allemaal heel goed parkeren. Altijd netjes in het vak zodat iedereen nog makkelijk in en uit kan stappen. En toch vinden de buren dit nodig... vraag mij niet waarom.

Daarnaast heeft mijn broertje een auto waar hij graag aan sleutelt, dus doe auto is niet altijd even rijvaardig :') Dus die hadden wij altijd op de plaats staan waar niemand zijn auto wil neer zetten door de bomen en de vogels. Tegenwoordig staat die auto pontificaal op de parkeerplaats waar die auto net zo goed mag staan als de auto van ieder ander. Mijn vriend heeft een auto en ik en voor wij gingen samen wonen stonden die auto's ook gewoon op de parkeerplaats waar ik ze gewoon mag neer zetten.

Anders gezegd, na jaren lang netjes te zijn geweest terwijl er constant zo met onze auto's om wordt gegaan (en andere gezinnen ook gewoon hun extra auto's er gingen neerzetten) zijn wij dat ook maar gewoon gaan doen. Ik zie niet in waarom ik mijn auto verderop zou neer zetten om nog 10 minuten te moeten gaan lopen als ik mijn auto ook gewoon in de wijk kan neerzetten dat iemand anders dan niet kan parkeren is niet langer meer mijn probleem. Vroeger zou ik hem weg gezet hebben. Maar dat was voor wij gedwongen werden om moeilijk in te stappen, of mensen ons gewoon vast zetten zonder reden en vervolgens niet thuis geven... Of zoals anderen zeggen. De bel er uit trekken en de gordijnen dicht doen.

Gelukkig hebben we bij onze huidige woning genoeg parkeerplaatsen en kunnen we altijd voor de deur staan.
Laatst was wel even balen toen de buren een feestje gaven en zij hun bus voor onze deur hadden meer gezet omdat ze de bus niet zo mooi in het zicht vonden voor tijdens het feestje.
Toen ik van mijn avond dienst thuis kwam was het wel balen dat ik nog 10 minuten moest lopen voor ik thuis was (en het was al half 12) maar dat was eenmalig en tijdens een feestje. Voor de rest kan iedereen hier eigenlijk heel makkelijk parkeren. Genoeg parkeerplaatsen gemaakt dus je hoeft zelden het te lopen.

En verademing na de drama bij mijn ouderlijk huis.
Waar ik van de week nog even snel 5 min was om wat af te halen en ik vervolgens werd uitgekafferd door de buurvrouw die ons altijd dwars zit.
Of ik niet even heel snel de auto zou gaan verzetten, ik woonde hier niet meer en haar kinderen zouden thuis komen... Die heb ik toch wel heel hard uitgelachen want die kinderen van haar... Wonen ook niet meer thuis. Maar zetten wel elk weekend hun auto bij onze wijk neer om hem daar het hele weekend te laten staan en met de fiets weer terug naar hun eigen huis te gaan. En het liefste zetten ze hun auto dan strak tegen een van onze grote auto's neer om vervolgens met sleutels naar huis te fietsen...
Hoe typisch is dat. Naar volk.

Conclusie, het is niet altijd normaal in een woonwijk hoor. Bij ons wordt ook voorzichtig met de auto's om gegaan dus ik ben heel blij met mijn huidige woonplek.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:09

Daarom benoemde ik ook nadrukkelijk een straat 'waar meer plek is' ;)
Bij mij is bijvoorbeeld de straat hierachter vrij. Dat is aan de dijk en daar zijn een tiental vrije plekken omdat daar geen huizen staan. Perfect voor bussen of extra auto's ;)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:29

Goof schreef:
Valerie93 schreef:

Zet je die dan niet heel sociaal neer in een zijstraat oid waar meer plek is?

Hier ook een jaren '20 straat. Er past 1 auto voor ieder huis en ik zou persoonlijk echt niet blij worden als mijn buren ineens 3 auto's in de straat zouden zetten, ook niet terwijl het inderdaad gewoon een openbare plek is.
Verderop in de straat hebben ze een auto en 1 grote bus, zij nemen dus alleen al 2,5 parkeerplek in beslag. En dan hebben ze ook nog meerdere keren per jaar zeker een week een caravan van 1,5 a 2 plekken lengte voor de deur staan. Op die momenten kan ik me echt wel ergeren dat wij lopen te tobben met onze ene auto terwijl een ander in zijn uppie 4 plekken in beslag neemt.

Ons maakt het niet uit als we een stukje moeten lopen maar hebben genoeg buren die de auto persee voor de deur moeten hebben. Die lopen het hardste te klagen maar hebben ondertussen zelf 4 autos. Helaas is het bij ons in de hele buurt hardstikke druk en eigenlijk altijd plek te kort waar je ook komt. Ze gaan binnenkort gelukkig wel in iedere straat 1 extra parkeerplek maken.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 01:02

In de wijk bij mijn ouders is genoeg parkeerplek voor iedereen. Normaal gesproken dan, nu zijn ze bomen aan het kappen en parkeerplekken opnieuw aan het bestraten :P . Voor het huis was er voldoende parkeerplek maar stond het vaak wel vol. Op het woonerf 200 meter verder had mijn moeder eerst altijd haar auto staan maar die werd om de haverklap bekrast of de banden lek gestoken. Er was schijnbaar iemand het niet mee eens dat er daar iemand 1 van de minimaal 6 altijd vrije plekken in nam, die er niet woonde. Toen de auto naast die van mijn moeder in de fik werd gestoken heeft ze hem op het woonerf achter ons huis gezet, op een stuk waar minimaal 4 vrije plekken waren. Toen ik mijn 1ste auto kocht besloot ik dat hij daar prima bij kon, er was altijd plek tenslotte, op welk moment je ook kwam. Zette hem zelfs nog vaak op de plek die altijd vrij was omdat het onder een boom was. Na een paar weken kwam het eerste dreigbriefje, ik was een asociale, nam plek van de buurt in en moest de auto maar voor het huis zetten en anders zouden er maatregelen genomen worden. Ben bij het 5de briefje opgehouden met tellen, er is nooit iets gebeurt en op een gegeven moment was schijnbaar de lol er af :+ .
Ben erg blij met mijn eigen oprit. de auto kan maximaal 15 cm van de muur af staan anders word het wat krap op het overpad, maar ik kan tenminste altijd mijn auto kwijt. Zelfs toen er iemand het wel vond kunnen om zijn auto op mijn oprit te parkeren. Er passen er 2 op dus heb de mijne er gewoon voor gezet :D .

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 02:43

assy schreef:
miccamaaike schreef:

Twee vragen:
- Is het een parkeerplek aan de openbare weg, dus niet op jullie privéterrein?
- Indien ja, staat er een officieel bord bij met jullie kenteken erop?

Als het een openbare parkeerplek zonder bord met kenteken erbij is, is het niet jullie parkeerplek. Stel dat ik op bezoek kom bij iemand in jullie straat, of ik kom morgen in jullie straat wonen, dan weet ik niets van die brief af en dus ook niet van eventuele 'toegewezen' parkeerplaatsen.

Ik denk dat die brief eerder zegt dat iedereen een parkeerplek voor de deur heeft, dus dat daar één auto mag staan en niet twee. Dat houdt echter niet in dat enkel jullie auto daar mag staan, tenzij bij die parkeerplek dus een bord met kenteken is geplaatst door de gemeente.

Moet zeggen dat als de situatie zo is als ik denk en ik m'n auto 's ochtends vroeg ingeklemd tussen twee auto's van de buren aan zou treffen, ik ook wel even een minuut of wat tegen de bel zou leunen tot iemand één van die auto's weg kwam halen.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:35

Afbeelding

Dit gebeurd bij mij regelmatig. Ik ben de linker auto. Ik heb een eigen parkeerplaats (invalide) maar heeft een standaard afmeting, ipv een verbrede plaats. Hierdoor zet ik normaal gesproken de rechter banden op de streep tussen de vakken, zodat ik aan de bestuurderskant genoeg ruimte heb om met mijn rolstoel naast mijn auto te komen.
Mijn buren weten dit en houden er rekening mee.

Maar zo af en toe parkeert er iemand die hier niet eerder geparkeerd heeft. Dan hebben we hier de situatie zoals op de foto. De keuze is voor mij heel simpel => ik moeilijk mijn auto in/uit of de ander.

En toch heeft er hier nog nooit iemand geklaagd, terwijl de meeste door ervaring wijs zijn geworden. Ze snappen waarom ik hem zo breed parkeer.
Nieuwe buren spreek ik aan op de parkeersituatie zodat dit niet voor hoeft te komen. Maar onderin het complex zit een bedrijf en de klanten daarvan zijn vaak dit soort parkeerders, schots en scheef of op de stoep, "want ze zijn toch zo weer weg".

(En zodra er 1 wel gaat klagen vraag ik bij de gemeente een verbrede plaats aan, wat in de praktijk inhoud dat er ook een kruis op het tweede vak komt te staan. Dat kost de buurt een plek en daar zit niemand op te wachten)