Mijn vriend wil geen kinderen lijkt het...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:18

Dat is ook Super dom.
Maar ik ken er zo drie.
Dus er zullen er heel wat meer zijn.

Maar zoals andere ook al aangaven. Je moet stevig in de schoenen staan om een nee te verkopen aan de maatschappij. Want wel kinderen is de norm en dat ga je vast wel leuk vinden.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:29

bruintje123 schreef:
Nee mavelle
Waar ik het over had waren mensen die al in de soos zaten en er ook nooit uitkomen. Want dat willen ze niet. Dan moet je namelijk werken.
Dus niets ongenuanceerde mening. Dat denk jij erbij.
Geeft niets dat je dat denkt. Maar zegt ook wat over je.

Precies jenny.
Je moet stevig im de schoenen staan om steeds maar weer te moeten verdedigen waarom niet.
Zie je in dit topic zelfs al.
Dan is met de meute mee gaan gemakkelijker. En ik weet zeker dat vele dat ook doen, want ja kinderen hoort.
Mooi als je dat beide vind. Niet als een van beide dat niet heeft.
Gedoemd tot mislukken.

Ik kan alleen maar diep respect hebben voor de keuze niet te kiezen voor kinderen hoor Bruintje. Ik ben iemand die ze niet kon krijgen en ze tich heb mogen ontvangen en vind het rete zwaar nu ze 17 en 19 zijn. Dus zelfs als je ervoor kiest is het al rete zwaar. En dan heb ik het niet over financiën want daar hebben we altijd rekening mee gehouden. Dan heb ik het over pubertijd.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:31

Wat een generaliseer. Dus volgens u heb ik er minder goed over nagedacht om aan kinderen te beginnen, gewoon omdat ik kinderen wil?

Ja inderdaad, je hebt gelijk. Ondanks dat ik 2 keer per dag een spuit in mijn buik zette om nog maar een kans te hebben op een zwangerschap, heb ik er minder over nagedacht dan jij _-:(

T is niet omdat je enkele gevallen kent dat dat dan de norm is en je op die paar gevallen zoiets kan concluderen.
Ik kan namelijk meer "gevallen" waar mensen met een kinderwens er juist wel heel goed om nadenken, toch concludeer ik daar niets uit omdat ik niet een persoon ben die alles en iedereen over dezelfde kam scheert.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 17-09-17 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:33

bruintje123 schreef:
Dat is ook Super dom.
Maar ik ken er zo drie.
Dus er zullen er heel wat meer zijn.

Maar zoals andere ook al aangaven. Je moet stevig in de schoenen staan om een nee te verkopen aan de maatschappij. Want wel kinderen is de norm en dat ga je vast wel leuk vinden.

Ik kom het al maar te vaak tegen.......triest eigenlijk.

Gelukkig begrijpen mijn ouders dat en hebben ze nooit gezegd dat ik ze moest gaan krijgen en of wanneer er nou eens kindjes van kwamen.

Overal waar ik kom, wordt er wel steevast gevraagd of ik kinderen heb en zo ja, hoeveel.
Ik zeg dan altijd dat ik ze niet heb gewoon omdat ik het niet wil en dan begrijpen ze het en sommigen zeggen ook eerlijk tegen mij dat als ze het over mochten doen dat ze zelf geen kinderen hadden willen krijgen. Dat ze het anders hadden gedaan en of minder als ze meerdere hebben.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:37

Dromertje dat staat er toch helemaal niet.
Wat een lange tenen toch weer in dit topic.
Nee ik denk bij mensen waar het niet vanzelfsprekend gaat er ook juist extra nagedacht word.
Dus trek die tenen maar weer in.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:38

Er staat dat mensen die geen kinderen willen er beter over nadenken. Hoe anders moet ik dat opvatten?
Daar reageer ik op, dat dat een grote generalisatie is.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 17-09-17 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Re: Mijn vriend wil geen kinderen lijkt het...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:41

Ja naar mijn idee vaak wel.
Maar ik dacht dat ik niet alles hoefde te spellen. Maar was vergeten dat dit bokt is en er mensen zijn die met hun lange tenen over elke komma vallen.
Erg vermoeiend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:43

dromertje2 schreef:
Er staat dat mensen die geen kinderen willen er beter over nadenken. Hoe anders moet ik dat opvatten?

Misschien omdat de beslissing geen kinderen te willen net zoveel(misschien nog wel meer) impact heeft op iemands toekomst dan wanneer je ze wel krijgt?? En tot een bepaalde leeftijd is het nog mogelijk, daarna niet en krijg je dan spijt , tja, heel erg moeilijk. En natuurlijk kun je ook zeker spijt krijgen van het wel krijgen van kinderen, maar na een jaar of twintig gaan die op zichzelf en is het wat makkelijker(soms)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:46

bruintje123 schreef:
Ja naar mijn idee vaak wel.
Maar ik dacht dat ik niet alles hoefde te spellen. Maar was vergeten dat dit bokt is en er mensen zijn die met hun lange tenen over elke komma vallen.
Erg vermoeiend.

Goh, mensen in een slachtofferrol zijn anders ook wel best vermoeiend.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:47

dromertje2 schreef:
Daar reageer ik op, dat dat een grote generalisatie is.

Ik zou het me niet zo persoonlijk opvatten dromertje. Jij hebt er blijkbaar goed overnagedacht, super! Daarbij behoor je dus niet tot de groep die omschreven wordt en hoef je je daarom dus ook niet aangesproken te voelen. +:)+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:47

bigone schreef:
dromertje2 schreef:

Misschien omdat de beslissing geen kinderen te willen net zoveel(misschien nog wel meer) impact heeft op iemands toekomst dan wanneer je ze wel krijgt?? En tot een bepaalde leeftijd is het nog mogelijk, daarna niet en krijg je dan spijt , tja, heel erg moeilijk. En natuurlijk kun je ook zeker spijt krijgen van het wel krijgen van kinderen, maar na een jaar of twintig gaan die op zichzelf en is het wat makkelijker(soms)

Ik zeg ook niet dat deze mensen er niet of minder over nadenken.
Ik generaliseer juist niet. Iedereen zal voor elke beslissing wel een reden hebben.
T is geen wedstrijd over wie het beste is, toch?
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 17-09-17 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:48

Jongens, houd op te katten. Ik denk dat het totaal niets toevoegt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:48

Ja, als ze eindelijk op eigen benen gaan staan en op zichzelf gaan staan.........het woord alleen al.....van EINDELIJK......zegt toch ook veel, vind ik.

Het is zwaar en niet makkelijk om kinderen te hebben in welke leeftijd dan ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:50

Ragdollcat schreef:
Ja, als ze eindelijk op eigen benen gaan staan en op zichzelf gaan staan.........het woord alleen al.....van EINDELIJK......zegt toch ook veel, vind ik.

Het is zwaar en niet makkelijk om kinderen te hebben in welke leeftijd dan ook.

En ook dit is heel persoonlijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:51

Zoals jij ja. Continue slachtoffer.

Want die kunnen er niet tegen als een ander zoals ik niet de doorsnee mening heeft.
Want oh oh niet mee gaan in dat baby gekwijl word niet geaccepteerd.

Gelukkig wel door steeds meer mensen.
Dus on topic
Als de man van ts niet wil.
Niet drammen hij is jong en weet het niet.
Veel weten het dan al lang.
Of dat nu wel of geen kinderen is.
Respecteer dat. Ook bij geen kinderen. Want dan nog te vaak geen respect omdat het de norm niet is.
Voordat hij door dat gedram toch maar overstag gaat.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:54

Jeetje, Bruintje, je blijft jezelf maar verdedigen. We weten het nu wel, jij wil ze niet. Maar zit niet zo af te geven op mensen die ze wel willen of hebben of het nog niet weten. Je komt nu erg zielig over.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:54

bigone schreef:
Jongens, houd op te katten. Ik denk dat het totaal niets toevoegt.

Ik denk dat de hele discussie allang niets meer toevoegt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:56

Inderdaad, je hebt gelijk, bruintje.

Ts: zou een goed gesprek er over hebben met je vriend en navenand wat daar uitkomt en hoe jij het ziet beslissingen nemen.
Als beide respect hebben voor elkaars mening en de gevolgen daarvan weten, zullen er geen verwijten zijn. Hoe de uitkomst ook is.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 17-09-17 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:58

Jullie geven juist op mij af.
Ik zeg steeds mensen moeten het zelf weten.
Maar dram niet dat ze het nog niet kunnen weten.
En dat is juist wat steeds gebeurt. Ook hier.
Zoals jou bericht nu.
Gewoon omdat het tegen de norm is ben ik zielig.
Nee dat is standvastig. Zielig zijn mensen die niet met een andere mening om kunnen gaan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:01

Nee,nee, je geeft zelf af op mensen met een andere mening.
Ik zeg juist dat men niet moet generaliseren, enkel dat.
Ik heb nergens gezegt dat ik mensen met een andere mening niet respecteer.
Dat jij of andere geen kinderen wilt, zal mij een worst wezen eerlijk gezegt. Is niet mijn zaak of pakkie aan. Ik geef juist niet af om die reden dat ik daar niets mee te maken heb.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 17-09-17 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:02

Yo. Tijd om jullie vete via pb uit te vechten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:09

Dromertje als je niet steeds je berichten aanpast was ook handig.

Ik heb geen vete.
Ik ben het kotsbeu om telkens te lezen dat jonge mensen nog niet weten dat ze ze niet willen.
Zo zijn er die sinds tiener roepen ik word moeder en dat word meteen geaccepteerd.
Maar ik hoef ze niet kan echt niet hoor.
Met tientallen redenen dat je mening nog wel veranderd.
Als de ts haar vriend zegt ik wil ze niet. Laat hem in zijn waarde.
Nu staat er steeds jullie zijn nog jong dus het veranderd nog.
Kan. Maar breng het niet als stelling.
Zoals de moeder brigade wel bijna altijd doet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:12

Ik verander enkel typfouten of fouten in zinsbouw, maar zal dat niey meer doen.

Ik lees dan toch meer andere dingen ook maar we zullen het zo maar laten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:15

Wat jij dus bedoeld als iets als stelling brengen, bedoel ik dus ook komen we daar ook al overeen.

En op de grond van de zaak komen we ook overeen dat je elkaars wens moet respecteren zn de gevolgen daarvan ook.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:18

bruintje123 schreef:
nynke55 schreef:
"Gezochte" redenen? Ik hoop nou niet dat je zegt dat kindvrije mensen eigenlijk heel graag willen maar er geen zin in hebben ofzo? :o

Nee, dat is niet wat ik bedoel. Mensen willen wel of geen kinderen en zoeken naar redenen waarom. Waarom wil ik geen kinderen? Er zijn al zoveel mensen , ik heb zo een fijn leven, ik hou niet van kinderen en noem nog maar tig redenen. Geen van die redenen is belangrijk als je wel kinderen wilt, dan is dat allemaal niet zo belangrijk meer. En andersom geld dat net zo. Dat is wat ik bedoel met gezochte redenen.

Dus eigenlijk gaan hormonen dan boven denken?

Klopt het toch wat ik zei :D
Kinderloze denken er beter over na.
Die gaan hun klapperende eierstokken niet achterna.

Hier een bewust kinderloos iemand, maar ik ben blij dat ik mijzelf noet beter hoef te voelen door te denken dat ik beter nadenk dan een ander.
Jammer dat je anderen steeds zo 'aanvalt' met dit soort drogredenen. Is hetzelfde als dat ik zeg dat je geen echte vrouw bent omdat je geen oergevoelens hebt. (Dat verzin ik nu even ter plekke hoor, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel) Het is niet nodig mensen die wel kinderen willen zo weg te zetten als zijnde: ik denk beter na.

Verder vraag ik mij oprecht af met wie sommigen van ons te maken krijgen in het leven. Ik krijg ook best regelmatig de vraag omtrent kinderen en dan zeg ik nee hoor, dat is niets voor mij en dan gaan we allemaal weer door met ons leven.
Het is denk ook hoe je er zelf mee omgaat. Beetje nuchterheid kan geen kwaad. Is een beetje hetzelfde als dat ik mij niet voor kan stellen dat mensen niet van puppy's houden. :') De verbazing...haha.