Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bruintje123 schreef:Nee mavelle
Waar ik het over had waren mensen die al in de soos zaten en er ook nooit uitkomen. Want dat willen ze niet. Dan moet je namelijk werken.
Dus niets ongenuanceerde mening. Dat denk jij erbij.
Geeft niets dat je dat denkt. Maar zegt ook wat over je.
Precies jenny.
Je moet stevig im de schoenen staan om steeds maar weer te moeten verdedigen waarom niet.
Zie je in dit topic zelfs al.
Dan is met de meute mee gaan gemakkelijker. En ik weet zeker dat vele dat ook doen, want ja kinderen hoort.
Mooi als je dat beide vind. Niet als een van beide dat niet heeft.
Gedoemd tot mislukken.
bruintje123 schreef:Dat is ook Super dom.
Maar ik ken er zo drie.
Dus er zullen er heel wat meer zijn.
Maar zoals andere ook al aangaven. Je moet stevig in de schoenen staan om een nee te verkopen aan de maatschappij. Want wel kinderen is de norm en dat ga je vast wel leuk vinden.
dromertje2 schreef:Er staat dat mensen die geen kinderen willen er beter over nadenken. Hoe anders moet ik dat opvatten?
dromertje2 schreef:Er staat dat mensen die geen kinderen willen er beter over nadenken. Hoe anders moet ik dat opvatten?
Daar reageer ik op, dat dat een grote generalisatie is.
bigone schreef:dromertje2 schreef:Er staat dat mensen die geen kinderen willen er beter over nadenken. Hoe anders moet ik dat opvatten?
Misschien omdat de beslissing geen kinderen te willen net zoveel(misschien nog wel meer) impact heeft op iemands toekomst dan wanneer je ze wel krijgt?? En tot een bepaalde leeftijd is het nog mogelijk, daarna niet en krijg je dan spijt , tja, heel erg moeilijk. En natuurlijk kun je ook zeker spijt krijgen van het wel krijgen van kinderen, maar na een jaar of twintig gaan die op zichzelf en is het wat makkelijker(soms)
bruintje123 schreef:nynke55 schreef:"Gezochte" redenen? Ik hoop nou niet dat je zegt dat kindvrije mensen eigenlijk heel graag willen maar er geen zin in hebben ofzo?![]()
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Mensen willen wel of geen kinderen en zoeken naar redenen waarom. Waarom wil ik geen kinderen? Er zijn al zoveel mensen , ik heb zo een fijn leven, ik hou niet van kinderen en noem nog maar tig redenen. Geen van die redenen is belangrijk als je wel kinderen wilt, dan is dat allemaal niet zo belangrijk meer. En andersom geld dat net zo. Dat is wat ik bedoel met gezochte redenen.
Dus eigenlijk gaan hormonen dan boven denken?
Klopt het toch wat ik zei
Kinderloze denken er beter over na.
Die gaan hun klapperende eierstokken niet achterna.
De verbazing...haha.