Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Alenthe05 schreef:Wat ik mij afvraag of hij uberhaubt een drugstest zou willen doen? Dan weet je zeker dat hij clean is. Nu zijn je ouders heel lief en jij ook maar wie weet bedonderd hij je alsnog. Ik snap dat je heel erg veel om hem geeft maar vanaf 0 beginnen zeg maar en daar hoort de test ook bij. Stap voor stap opbouwen zeg maar.
Veel succes TS
IHN schreef:Nikass schreef:Janneke: gerommel in de marge is dat vriend niet bij de ouders ingeschreven kan worden want dan staan de deurwaarders op de stoep. Eh, schulden waren toch geregeld? hij heeft toch bewindvoering? Die is dan toch op de hoogte van alle schulden neem ik aan, en heeft die onder zijn hoede? Dus waar komen die deurwaarders dan vandaan?
Of mogen die deurwaarders niet weten waar vriend woont, zodat de schulden (nog) niet hoeven worden afbetaald?
Misschien zit het anders in elkaar en weet ik dat niet door te weinig info. Dat kan. Met de info die er nu ligt roept het deze vragen bij mij op. Dat is alles wat ik zeg. Ts je vindt dat je voldoende hebt uitgelegd en dat is prima. Het gevolg is alleen dat er vragen blijven bestaan. Hoef jij niet mee te zitten, verklaart alleen bepaalde reacties (ook die van mij) in dit topic. Je bent sowieso niets verschuldigd hier op bokt. Het is maar een discussieforum. Ik denk dat je de reacties waar je niets aan hebt, moet laten gaan. (Ook als dat die van mij zijn uiteraard)
En zoals ik al zei, kun je onder omstandigheden kiezen voor een bepaalde constructie. We zijn niet allemaal roomser dan de paus. Het geeft echter te denken hoe schoon het schip moet worden, zowel voor vriend als voor ts.
Oh en Janneke, als je op een post ingaat, léés hem dan eerst, en roep geen dingen die nergens op slaan. Illegaal is geen zwaar woord en heeft niets met oorlog te maken. Zoek even in het woordenboek op het verschil tussen legaal en illegaal.
hier wil ik wel even op inspringen. Ook met een bewindvoerder kunnen deurwaarders komen. Een bewindvoerder is om de financien te regelen ervoor te zorgen dat het budget goed loopt en er geen nwe schulden ontstaan.
Bij een stabiel budget kan de bewindvoerder een schuldenregeling aanvragen maar tot die tijd blijven deurwaarders gewoon komen.
Niettemin erg irritant soms, maar dan kun je beter ontstippen.
IHN schreef:Hangt ervanaf hoeveel schulden er zijn of vooral het aantal schuldeisers. Het ging mij er om dat Janneke lijkt te twijfelen aan het verhaal en in deze is dat denk ik niet gerechtvaardigd.
Maar ik begrijp sowieso niet hoe dit topic waar iemand can zich af wilde schrijven verzand is in een soort detectivje spelen.
bruintje123 schreef:Wat is de aanname dan?
Dat er geen regelmatige tests zijn lijkt me geen aanname.
En heel mooi dat je er samen voor wilt gaan, echt heel nobel.
bruintje123 schreef:En rennen,
ja rennen is wel wat anders als je pas net in je relatie zit zoals ts en alles nog op moet gaan bouwen en dan al meteen in de sh.t terecht komt.
Of dat je al bijvoorbeeld 10 jaar hebt gedeeld.
Maar uiteindelijk ben je ook niet doorgegaan diesel. Dus bent ook gaan rennen.
Hier weten we helemaal niet of deze vriend wel zo clean is, want er zijn mogelijkheden genoeg om wel te gebruiken. Een test is er nooit gedaan. Dus de hele familie vertrouwt hem op zijn blauwe/bruine ogen.
En er zijn nu eenmaal mensen die ook door ervaring dat niet meteen geloven. Omdat ze niet graag hebben dat ts en familie hetzelfde door gaan maken als dat ze zelf hebben doorstaan.
Er zijn uiteindelijk maar weinig relaties die er echt goed uit gaan komen samen. Ze zullen er zeker zijn, maar ruim in de minderheid.
bruintje123 schreef:En rennen,
ja rennen is wel wat anders als je pas net in je relatie zit zoals ts en alles nog op moet gaan bouwen en dan al meteen in de sh.t terecht komt.
Of dat je al bijvoorbeeld 10 jaar hebt gedeeld.
Maar uiteindelijk ben je ook niet doorgegaan diesel. Dus bent ook gaan rennen.
Hier weten we helemaal niet of deze vriend wel zo clean is, want er zijn mogelijkheden genoeg om wel te gebruiken. Een test is er nooit gedaan. Dus de hele familie vertrouwt hem op zijn blauwe/bruine ogen.
En er zijn nu eenmaal mensen die ook door ervaring dat niet meteen geloven. Omdat ze niet graag hebben dat ts en familie hetzelfde door gaan maken als dat ze zelf hebben doorstaan.
Er zijn uiteindelijk maar weinig relaties die er echt goed uit gaan komen samen. Ze zullen er zeker zijn, maar ruim in de minderheid.
Anoniem schreef:Och sommige relaties ondervinden pas na jaren problemen of pas nadat er kinderen zijn. Ja, ongelukkige timing maar als je van elkaar houdt moet een probleem, hoe groot of klein ook, geen reden zijn om direct te rennen. Dan kan je beter met je kat trouwen.
Iedereen heeft zijn eigen grens en ik acht TS verstandig genoeg om zelf te weten wat d'r grens is en wat d'r intuïtie aangeeft.
dromertje2 schreef:Hoe dan ook, als het slecht afloopt is het ts die op de blaren moet zitten.
Als zij er in geloofd moet ze er voor gaan maar dan ook de misschien negatieve consequenties bij pakken. Denk dat ze dat wel beseft.