En dan wordt je van je bed gelicht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alenthe05

Re: En dan wordt je van je bed gelicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 19:26

Wat ik mij afvraag of hij uberhaubt een drugstest zou willen doen? Dan weet je zeker dat hij clean is. Nu zijn je ouders heel lief en jij ook maar wie weet bedonderd hij je alsnog. Ik snap dat je heel erg veel om hem geeft maar vanaf 0 beginnen zeg maar en daar hoort de test ook bij. Stap voor stap opbouwen zeg maar.

Veel succes TS

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:53

Alenthe05 schreef:
Wat ik mij afvraag of hij uberhaubt een drugstest zou willen doen? Dan weet je zeker dat hij clean is. Nu zijn je ouders heel lief en jij ook maar wie weet bedonderd hij je alsnog. Ik snap dat je heel erg veel om hem geeft maar vanaf 0 beginnen zeg maar en daar hoort de test ook bij. Stap voor stap opbouwen zeg maar.

Veel succes TS

Daarom stelde ik dus de Jellinek voor. Die houden echt vinger aan de pols.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:07

IHN schreef:
Nikass schreef:
Janneke: gerommel in de marge is dat vriend niet bij de ouders ingeschreven kan worden want dan staan de deurwaarders op de stoep. Eh, schulden waren toch geregeld? hij heeft toch bewindvoering? Die is dan toch op de hoogte van alle schulden neem ik aan, en heeft die onder zijn hoede? Dus waar komen die deurwaarders dan vandaan?
Of mogen die deurwaarders niet weten waar vriend woont, zodat de schulden (nog) niet hoeven worden afbetaald?

Misschien zit het anders in elkaar en weet ik dat niet door te weinig info. Dat kan. Met de info die er nu ligt roept het deze vragen bij mij op. Dat is alles wat ik zeg. Ts je vindt dat je voldoende hebt uitgelegd en dat is prima. Het gevolg is alleen dat er vragen blijven bestaan. Hoef jij niet mee te zitten, verklaart alleen bepaalde reacties (ook die van mij) in dit topic. Je bent sowieso niets verschuldigd hier op bokt. Het is maar een discussieforum. Ik denk dat je de reacties waar je niets aan hebt, moet laten gaan. (Ook als dat die van mij zijn uiteraard)

En zoals ik al zei, kun je onder omstandigheden kiezen voor een bepaalde constructie. We zijn niet allemaal roomser dan de paus. Het geeft echter te denken hoe schoon het schip moet worden, zowel voor vriend als voor ts.

Oh en Janneke, als je op een post ingaat, léés hem dan eerst, en roep geen dingen die nergens op slaan. Illegaal is geen zwaar woord en heeft niets met oorlog te maken. Zoek even in het woordenboek op het verschil tussen legaal en illegaal. :roll:

hier wil ik wel even op inspringen. Ook met een bewindvoerder kunnen deurwaarders komen. Een bewindvoerder is om de financien te regelen ervoor te zorgen dat het budget goed loopt en er geen nwe schulden ontstaan.

Bij een stabiel budget kan de bewindvoerder een schuldenregeling aanvragen maar tot die tijd blijven deurwaarders gewoon komen.

Je hebt gelijk, maar dat is toch het eerste wat er gedaan wordt, een regeling treffen zodat de deurwaarders wegblijven?
Ik begrijp dat de bewindvoerder al een tijdje in beeld is en als er gezegd wordt dat de schulden worden geregeld dan komt dat op mij over alsof er op zijn minst iets gestabiliseerd is (anders schrijf je toch dat de schulden nog geregeld moeten worden?)
Kan een verschil van interpreteren zijn uiteraard.

Janneke wij zitten duidelijk niet op dezelfde golflengte. Jij begrijpt niet wat ik schrijf en ik heb weinig interesse om me steeds aan jou te verduidelijken of in te gaan op jouw typische - voor mij vermoeiende en indirecte- manier van reageren. Dus dat ga ik ook niet doen.
Vooral niet als je mij dingen toeschrijft die ik niet zeg. Daar hou ik niet zo van.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:45

Hangt ervanaf hoeveel schulden er zijn of vooral het aantal schuldeisers. Het ging mij er om dat Janneke lijkt te twijfelen aan het verhaal en in deze is dat denk ik niet gerechtvaardigd.

Maar ik begrijp sowieso niet hoe dit topic waar iemand can zich af wilde schrijven verzand is in een soort detectivje spelen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:17

Ach daar moet je niet zo zwaar aan tillen denk ik, dat is bokt ;) Niettemin erg irritant soms, maar dan kun je beter ontstippen.

Ik denk dat beperkte of tegenstrijdige informatie altijd vragen oproept. En die niet willen of kunnen beantwoorden geeft mensen stof tot speculatie.

En mensen lezen slecht, trekken conclusies, doen aannames. Dat is jammer, maar ook een beetje inherent aan zulke fora.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:02

Ik heb echt met meer dan verbazing dit topic gelezen, bijna 3 pagina's met mensen die alleen maar roepen rennen. Pardon? Dus beste bokkers, als jullie vriend/vriendin die nooit wat doet of heeft gedaan wat je weet ineens toch een verleden blijft te hebben waarbij er wat lijken uit een kast komen dan dumpen jullie de hap zonder blikken of blozen? Als je antwoord daarop "ja" is mag ik toch hopen nooit met jou of je mannelijke jouw een relatie te krijgen!

En ja ik heb echt ervaring met een verslaafde in een relatie, alleen deze ontwikkelde zijn verslaving tijdens de relatie. Alcohol was zijn toevlucht, in het begin een drankje in het weekend(en daar ben ik echt zelf ook echt niet vies van) maar het weekend begon steeds vroeger in de week. En vervolgens steeds vroeger op de dag. Helaas was deze juist niet zo sterk als TS haar vriend en met een drankgebruik van 1,5 a 2 liter jenever op een dag heb ik besloten er een punt achter te zetten.

Máár en dat is in mijn ogen het grote verschil tussen mijn ex en TS haar vriend, mijn ex vond zijn alcohol gebruik geen probleem en wou er dan ook niets aan doen!(en niet aan de bijwerkingen die alcohol hebben(in zijn geval agressief worden), werkeloos zijn, schulden(ja 2 liter jenever op een dag is een flinke kostenpost zonder een cent inkomen omdat je als ZZP-er geen werk meer doet)

TS haar vriend wil juist wel zijn zaken op orde stellen en helaas voor TS krijgt ze de lijken er nu gratis bij. Nu rennen is lekker makkelijk maar als je echt van iemand houd en er vol voor gaat dan sla je je hier door heen en kijk je samen naar de toekomst.

Wbt vriend TS, verslaafd worden is makkelijk, kinderspel voor sommige(iets met aanleg in verslavingsgevoeligheid, genetisch bepaald namelijk) zeker in donkere tijden waarbij toevallig iemand nog wel wat heeft "liggen" De pammentjes worden door huisartsen uitgeschreven als snoepgoed. Het bedrijfsleven draait op managers die met een pepper of 3 een presentatie staan te geven omdat ze anders de stress niet aan kunnen.(Of een snuifje van het een of ander) En wbt het laatste, ja ik heb ze(de bigshots, jonge talentvolle mensen die de druk alleen op deze manier aankunnen) echt in grote bedrijven in de pauze van WC's af zien komen met een witte bovenlip bij wijze van spreken.

En ja kan me er ook alles bij voorstellen dat je echt heel beïnvloedbaar word door "vrienden" die je dingen toestoppen, al is het maar in eerste instantie om zo te "betalen" voor het toestoppen. Dat daar door sommige heel makkelijk gebruik van wordt gemaakt blijkt wel weer uit dit verhaal. De gebruiker krijgt zijn fix in ruil voor een kleine vrienden "dienst". Deze dienst gaat steeds verder tot hewt moment dat je dus 2 dames in huis hebt waar je geen weet van hebt. Dat die zgn vriend vervolgens ook gaat bedreigen en de gebruiker nog meer in een hoekje zet kan hele nare gevolgen hebben.

Dus ik ben zeker niet naief, eerder realistisch en weet dat een verslaving héél fout kan gaan maar een ex-verslaafde/gebruiker ook heel goed kan eindigen! Je verleden verbranden en achter je laten gaat helaas nooit volledig. Iets waar TS nu mee te maken heeft.

@TS als eerste heel veel sterkte, speel volledig open kaart met alle instanties die nu en in de toekomst van alles willen weten van je! Helaas zullen deze lijken je nog wel even blijven achtervolgen.
Hou alles goed bij, vraag alle documentatie op mochten ze ook jou willen verhoren. En doe dat het liefste samen met een advocaat of jurist.

En schroom niet om zelf ook hulp te zoeken, het is nog wel een impact geweest en dat zal het tot na de laatste uitspraak van de rechter ook nog wel houden op je leven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:04

Je hebt inderdaad maar drie pagina's gelezen als je alleen "dump hem" gelezen hebt. :)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:12

Ayasha schreef:
Je hebt inderdaad maar drie pagina's gelezen als je alleen "dump hem" gelezen hebt. :)

Troost je, de rest heb ik met kromme tenen in sommige gevallen ook gelezen :x

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:21

En rennen,
ja rennen is wel wat anders als je pas net in je relatie zit zoals ts en alles nog op moet gaan bouwen en dan al meteen in de sh.t terecht komt.
Of dat je al bijvoorbeeld 10 jaar hebt gedeeld.
Maar uiteindelijk ben je ook niet doorgegaan diesel. Dus bent ook gaan rennen.
Hier weten we helemaal niet of deze vriend wel zo clean is, want er zijn mogelijkheden genoeg om wel te gebruiken. Een test is er nooit gedaan. Dus de hele familie vertrouwt hem op zijn blauwe/bruine ogen.
En er zijn nu eenmaal mensen die ook door ervaring dat niet meteen geloven. Omdat ze niet graag hebben dat ts en familie hetzelfde door gaan maken als dat ze zelf hebben doorstaan.
Er zijn uiteindelijk maar weinig relaties die er echt goed uit gaan komen samen. Ze zullen er zeker zijn, maar ruim in de minderheid.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:23

IHN schreef:
Hangt ervanaf hoeveel schulden er zijn of vooral het aantal schuldeisers. Het ging mij er om dat Janneke lijkt te twijfelen aan het verhaal en in deze is dat denk ik niet gerechtvaardigd.

Maar ik begrijp sowieso niet hoe dit topic waar iemand can zich af wilde schrijven verzand is in een soort detectivje spelen.

Ik twijfel niet aan het verhaal van TS.

Ik heb wel een soort van 'onkruid gewied' (bijvoorbeeld M pikt een woning in, beschuldigingen aan het adres van de vriend van TS dat hij zou onderverhuren en 'dat dat niet mag'. Vriend werkt, zodat de schulden afbetaald kunnen worden, dat is net niet 'dat het in voltooid tegenwoordige tijd geregeld/afbetaald is' - etc).
...omdat ik in principe denk dat het onkruid topicvervuiling is.
(Al is het risico dat de puinhoop groter wordt.)

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 11:24

Ik vind het vooral erg lachwekkend dat de mensen die roepen dat ik moet rennen, ook allerlei aannames doen.

Ookal zit ik in een beginnende relatie, als we hier uit komen maakt ons dat alleen maar sterker.
En we gaan ervoor dat we hier samen uitkomen.

Bedankt voor de reacties allemaal.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:26

Wat is de aanname dan?
Dat er geen regelmatige tests zijn lijkt me geen aanname.
En heel mooi dat je er samen voor wilt gaan, echt heel nobel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:27

Nu ja - het belangrijkste lijkt mij dat jij je ei kwijt kan in dit topic, maar of het zo werkt/ gewerkt heeft is een goede vraag.... :o

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 11:28

bruintje123 schreef:
Wat is de aanname dan?
Dat er geen regelmatige tests zijn lijkt me geen aanname.
En heel mooi dat je er samen voor wilt gaan, echt heel nobel.

Ik heb jou niet genoemd in mijn reactie toch?
Geloof dat er 20 mensen zijn die roepen dat er gerend moet worden.
Dus vind het knap dat je je aangesproken voelt.

Bedankt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:28

Als je direct na mij reageert over rennen is dat wel een logisch gevolg ja in een lopend topic.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:29

bruintje123 schreef:
En rennen,
ja rennen is wel wat anders als je pas net in je relatie zit zoals ts en alles nog op moet gaan bouwen en dan al meteen in de sh.t terecht komt.
Hier weten we helemaal niet of deze vriend wel zo clean is, want er zijn mogelijkheden genoeg om wel te gebruiken. Een test is er nooit gedaan. Dus de hele familie vertrouwt hem op zijn blauwe/bruine ogen.
En er zijn nu eenmaal mensen die ook door ervaring dat niet meteen geloven. Omdat ze niet graag hebben dat ts en familie hetzelfde door gaan maken als dat ze zelf hebben doorstaan.
Er zijn uiteindelijk maar weinig relaties die er echt goed uit gaan komen samen. Ze zullen er zeker zijn, maar ruim in de minderheid.

En er zijn mensen met ervaring die het wel kunnen relativeren en lezen dat de man acties onderneemt die iemand met een actieve verslaving simpelweg niet zou ondernemen. :)

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 11:31

bruintje123 schreef:
Als je direct na mij reageert over rennen is dat wel een logisch gevolg ja in een lopend topic.

Ik kan het ook eerst even aangekeken hebben toch?
Ik reageer niet standaard op iedereen, maar lees het wel allemaal.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:32

bruintje123 schreef:
En rennen,

Klopt ook ik ben gaan rennen, maar niet omdat mijn ex zichzelf aan het verbeteren was(wat ik dus wel proef uit TS haar verhaal). Maar na 2 jaar vechten, praten, therapie nog steeds met een man was die niet alleen zichzelf kapot maakte maar uiteindelijk ook mij. De laatste druppel voor mij was toen hij probeerde met zijn stomdronken harsen fysiek te worden. Dat is wel het voordeel van alcohol voor mij geweest, hij was was traag en zijn richtingsgevoel ver weg dus hij miste volledig. Dus ja toen ben ik wel gegaan. Mocht hij zijn verslaving hebben ingezien en hier aan zijn gaan werken dan zou ik het zeker een kans hebben gegeven. Het was echt een leuke zorgzame man voor die fles zijn leven beheerste.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:33

Ik kan relativeren en lezen ayasha. Dank je.
Ook verslaafde doen soms dingen dat je denkt, die is goed op weg! wauw petje af.
twee maanden later kom je er achter dat het een en al spel was.

Verslaafde die gewoon gaan werken, ja schulden lijken af te lossen, maar elders een ander potje optrekken waar je dan weer niets van weet.
Het is continue op je hoede zijn.
Daar kun je zin in hebben, het er voor over hebben. Prima, dat mag.
Maar uiteindelijk zijn de meeste relaties er niet tegen bestand en dat is niet zo maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:35

Och sommige relaties ondervinden pas na jaren problemen of pas nadat er kinderen zijn. Ja, ongelukkige timing maar als je van elkaar houdt moet een probleem, hoe groot of klein ook, geen reden zijn om direct te rennen. Dan kan je beter met je kat trouwen.

Iedereen heeft zijn eigen grens en ik acht TS verstandig genoeg om zelf te weten wat d'r grens is en wat d'r intuïtie aangeeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:37

Hij praat met een psycholoog, hij heeft een wijkagent die voor hem wil getuigen (weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier moet je toch redelijk overtuigend zijn wil je dat een agent voor je getuigd in zo'n zaak.. Dat red je niet met 2 maanden doen alsof het goed gaat.), hij is overhoord en weer vrij gelaten,Hij moet zelfs niet beschikbaar blijven.
Hij woont bij de ouders van TS en heeft dus meer sociale controle dan als TS en hij alleen woonden. (een vriendin kan blind zijn maar ouders zijn dat veelal niet als het over "het lief van hun dochter" gaat..)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:40

Ik vind verslaving en schulden toch heel wat anders dan gewoon een dip.
En ja voor mij geeft dat verschil of je iemand al lang kent of zoals nu net en je eigenlijk niet eens weet hoe hij echt is.
Maar goed, ieder zijn ding.
Door mijn verleden ben ik echt wel zo ontzettend anti verslaving, ik ben wel zo boos op de leugens die daar bij horen, dat ik niemand dat gun. En dus ts een veel beter leven wens.

Ik ga nu het topic verlaten, want ik word nu alweer boos, puur op die verslaafde die draaien. (niemand in dit topic maar zie de persoon voor me, ja mijn fout)
Ik vertrouw ze pas na jaren clean.

Anoniem schreef:
Och sommige relaties ondervinden pas na jaren problemen of pas nadat er kinderen zijn. Ja, ongelukkige timing maar als je van elkaar houdt moet een probleem, hoe groot of klein ook, geen reden zijn om direct te rennen. Dan kan je beter met je kat trouwen.

Iedereen heeft zijn eigen grens en ik acht TS verstandig genoeg om zelf te weten wat d'r grens is en wat d'r intuïtie aangeeft.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:48

Hoe dan ook, als het slecht afloopt is het ts die op de blaren moet zitten.
Als zij er in geloofd moet ze er voor gaan maar dan ook de misschien negatieve consequenties bij pakken. Denk dat ze dat wel beseft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:50

dromertje2 schreef:
Hoe dan ook, als het slecht afloopt is het ts die op de blaren moet zitten.
Als zij er in geloofd moet ze er voor gaan maar dan ook de misschien negatieve consequenties bij pakken. Denk dat ze dat wel beseft.

Dat denk ik ook.. ik acht TS niet achterlijk ofzo en ik denk dat ze zelf ook wel een goed gesprek met d'r ouders hebben gehad en d'r ouders zullen ook niet compleet stom zijn. Volgens mij is die knul daar nog steeds welkom.

En onschuldig tot tegendeel is bewezen toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:51

Ik vermoed dat bij 4 dagen verhoor toch wel een drugtest afgenomen zal worden?
het geval dat ik ken moest al eentje afleggen bij een paar uurtjes verhoor...