Natuurlijke ouderschaps topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:59

Quera: Tja jammer dat jullie er over vallen. De waarheid is nu eenmaal dat je alleen een school in een ander dorp kiest als je verder kijkt dan je neus lang is.

En dat helemaal niks zegt over de ouders die niet voor die school kiezen, alleen maar over de ouders die wèl voor die school kiezen....als je begrijpt wat ik bedoel :)

En dat ik verwacht dat de kans groot is dat je daar wat minder scheve blikken krijgt als je wat andere keuzes maakt dan de meeste mensen. Omdat die mensen immers zèlf ook al een andere keuze hebben gemaakt dan de meesten :j

Er zitten natuurlijk ook gewoon kinderen op die vlakbij die school wonen, dus voor een eng narrow minded kringetje "extremisten" ofzo ben ik niet bang :P

Voor de rest is dit onderwerp wel genoeg uitgekauwd volgens mij :)

Overigens hoeft er van mij echt niet een speciaal naampje aan een school te hangen, scholen zijn onderling zo ontzettend verschillend! Menige dorpsschool zal het ongetwijfeld veel beter en leuker geregeld hebben dan menig school met een hippe onderwijssoort :j

Je moet het echt per specifieke school bekijken, het bestuur en de leraren maken de school :j

En in het geval van de school die onze voorkeur heeft, dan ook nog de vormgeving van het gebouw want wij vinden het bvb. echt super leuk dat leerlingen die even wat rustiger willen zitten uit de klas weg mogen en bvb. naar boven mogen via de trap achter in het lokaal zodat ze daar even lekker op zichzelf kunnen werken :) En nouja zo nog een aantal dingen waardoor we er een heel fijn gevoel bij hebben dat die kleine daar heel respectvol kan opgroeien en bloeien +:)+

Uitstellen van prikken kan altijd :j Sommige prikken kan je ook los geven, dus geen bvb. 7 ziektes tegelijk in laten spuiten maar wat minder.

Maar losse prikken zijn steeds moeilijker te krijgen, ze willen liefst dat iedereen gewoon het RVP volgt.

Overigens dat er goed over nagedacht is op welke leeftijden / met welke tussenpozen er geprikt wordt dat kan je best met een korrel zout nemen hoor, was het hele gebeuren inderdaad maar zo goed doordacht als veel mensen geloven :o

Zowat ieder land heeft zijn eigen vaccinatie-schema dus niemand is het er over eens wat nu eigenlijk het beste is...het is meer natte vinger werk dan wetenschap :=

In de (professionele) bijsluiters van de fabrikanten staat er met een beetje geluk wel wat info over volgens hen aan te houden tussenpozen. Let daarbij wel op dat je waarschijnlijk minder vaak hoeft te herhalen als je later begint. Alleen daarom al is het zinvol om op zijn minst later te beginnen :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 03-08-17 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:59

Pantykous, wb het knopen, heb je al eens nagedacht over een draagconsult? Dat heeft hier goed geholpen. En vanmiddag heb ik een draagconsult voor de ruck (rugknoop). Verder kun je eens kijken naar de YouTube filmpjes van Wrap you in love, die zijn heel duidelijk :j

De eerste drie entingen heeft ie hier gewoon gehad, met een paar weken vertraging ivm planningsproblemen op het CB. Ik zit er wel over te denken om me eens meer in te lezen in de mogelijkheden om de BMR uit elkaar te trekken. Lees daar toch wel veel heftige (enge) reacties op.
Maar ik las ook dat de tweede BMR pas met 9 jaar wordt gegeven, is dat bij jullie anders Sizzle? Omdat je het hebt over een tweede op peuterleeftijd?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:03

MaritB schreef:
verootjoo schreef:
Zou ik ook doen :j Op zich is er plenty onderzoek gedaan naar het hoe, waarom en wanneer vaccineren.
Het is niet zo dat er lukraak baby'tjes geprikt worden op een willekeurig moment.
En dat doen sommige facebookgroepen je wel geloven, maar persoonlijk hecht ik meer waarde aan de info van mensen die er jarenlang voor gestudeerd en onderzocht hebben dan googlende huismoeders :o

Maar de onderzoeken zijn uit eigen belang door eigen mensen. Wij van wc eend adviseren wc eend :j

En het combineren van in ieder geval PNEU en DKTP-Hep heeft een negatieve uitwerking op de bescherming tegen in ieder geval Hepatitus, dat zegt het RIVM zelf. Het blijft alleen nog net binnen de normen en omdat het goedkoper is om te combineren, blijven ze dat doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:03

In Duitstalige landen wordt de BMR op 1 jaar, 2 jaar en 5 jaar gegeven.
In NL heb je dat 'probleem' dus sowieso al niet ;)

Pantykous

Re: Natuurlijke ouderschaps topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:04

Ik heb helemaal nooit zo over het speelgoed nagedacht eigenlijk, vind dat houten spul gewoon mooier dan al die plastic troep. Al is het Duplo bij mijn ouders thuis al 30 jaar oud en heeft dat zijn geld al xxxxx opgebracht, fantastisch speelgoed!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:05

MaritB schreef:
verootjoo schreef:
Zou ik ook doen :j Op zich is er plenty onderzoek gedaan naar het hoe, waarom en wanneer vaccineren.
Het is niet zo dat er lukraak baby'tjes geprikt worden op een willekeurig moment.
En dat doen sommige facebookgroepen je wel geloven, maar persoonlijk hecht ik meer waarde aan de info van mensen die er jarenlang voor gestudeerd en onderzocht hebben dan googlende huismoeders :o

Maar de onderzoeken zijn uit eigen belang door eigen mensen. Wij van wc eend adviseren wc eend :j

Ik hoop dat dit een grapje is :+
Enig idee hoe überhaupt zo'n onderzoek in zijn werk gaat en aan welke voorwaarden je allemaal moet voldoen voor je je financiering rond kan krijgen?
Niet om je eigen wc-eend te promoten
iig.

Maar het moest geen vaccinatietopic worden :o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:06

Pantykous schreef:
Ik heb helemaal nooit zo over het speelgoed nagedacht eigenlijk, vind dat houten spul gewoon mooier dan al die plastic troep. Al is het Duplo bij mijn ouders thuis al 30 jaar oud en heeft dat zijn geld al xxxxx opgebracht, fantastisch speelgoed!

Ik ook niet. Kind speelt ook met alles wat ie krijgt. En of het mooi is interesseert me weinig :P
Wil alleen geen gewelddadig speelgoed, en oorlogje spelen vind ik echt niet kunnen.
Hoogstens een waterpistool ofzo :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:08

Hier staat het huidige RVP:.
http://www.rivm.nl/media/rvp/vaccinatieschema/

BMR uit elkaar trekken valt niet mee.

Vlak na het onderzoek van Wakefield en consorten (die alleen maar constateerden dat er wat meer onderzoek gewenst was over een mogelijke relatie tussen autisme en de BMR, niet het spectaculaire verhaal dat de media allemaal van elkaar na-blaten) waar de onderzoekers (niet de minste in hun veld!) als advies gaven om tot na nader onderzoek beter het losse mazelen-vaccin te kiezen dan de BMR, zijn ze gestopt met de productie van het losse mazelen-vaccin omdat de vraag daarnaar te groot werd ten koste van de BMR die ze liever aan de man brachten -O-

De onderzoekers gaven de tip van het losse mazelenvaccin juist omdat die al veel langer werd gebruikt en daar in de praktijk niet zoveel dubieuze gevolgen van werden gezien als van de BMR.

Je hoort een enkeling nog wel eens zeggen dat er nog wel een los mazelenvaccin te krijgen is maar of dat waar is of van horen zeggen van jaren geleden dat weet ik niet. Ik hoor vooral dat mensen die er naar op zoek zijn echt bot vangen en gedwongen worden om de BMR te nemen als ze het mazelen vaccin willen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:09

Ik heb voor de babyleeftijd wel opgelet dat het speelgoed niet uit vage landen komt en ook niet ouder is dan 15 jaar of zo.
In 'onze' tijd zat er nog aardig wat cadmium in geel speelgoed. Dat heb ik vermeden. Nu ze ouder is gaat het toch niet meer in de mond en ben ik wat makkelijker.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 03-08-17 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:10

Ik ga er maar niet verder in. Leven en laten leven zou netjes zijn, maar mensen die kritisch zin op het prikken worden nogal belachelijk gemaakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:12

In de gele Bumbo seat zouden ook giftige stoffen zitten kwam ik tegen een paar jaar geleden, denk dat die nog wel wat recenter zijn dan 15 jaar? :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:15

Zo n bumba seat is ongeacht wat er in verwerkt zit toch niet goed. Pas te gebruiken als het kind al kan zitten maar waarom zou je dat dan nog gebruiken als je kind al kan zitten?
Merendeel gebruikt het voor een kind te laten zitten terwijl het nog niet kan zitten en dat is niet goed.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:16

Ik heb geen idee wat een Bumbo seat is :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:17

Zo'n Bumba Seat zou ik ook niet doen. Alleen als je kind al kan zitten, anders is het niet goed om ze erin te zetten. Maar als ze al kunnen zitten en een beetje lomp zijn vallen ze ermee om en kun je beter een gewone kinderstoel nemen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:17

Ach, voor eventjes vind ik zo'n zitje geen ramp. Kinderen gaan toch al vaak wat dingetjes eten voordat ze echt super stevig zitten en dan is zo'n zitje om je kind een beetje in vorm genoeg rechtop te houden voor 10 minuutjes wel handig :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:18

Zo'n zitje waarin kinderen in een gedwongen positie rechtop kunnen zitten op een leeftijd dat ze daar fysiek nog niet zelf toe in staat zijn.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:20

Hier geen bumboo ding. Erg slecht voor de heujes omdat deze in een positie gedwongen worden.

Mungbean

Aha, dat had ik ook gewoon niet. Ik heb voor zo ongeveer alles een voedingskussen gebruikt en pas echt wat laten eten toen ze zelfstandig kon zitten.

Overigens wilde ik Rapley gaan gebruiken, maar ook daar dat kind anders over, die wilde tot 2 jaar alles tot moes geprakt hebben maar at dan ook wel echt alles.
Dat boek van Rapley vond ik wel echt een grote grap trouwens. Vol met profetisme en een hoop tegensprekingen.

pmarena

Zo'n soort zitje, alleen was dit dan weer een ander merk die ik handiger vond, met een afneembaar tafelblaadje en een riempje om hem stevig mee vast te zetten aan een stoel. Kleine heeft er alleen amper in gezeten want het ging ook prima in het babybakje van de Stokke stoel :P

En zoals je ziet had onze jonge onderzoeker het hierin drukker met het checken van de riempjes en andere technische details dan met zijn lepeltje met prut -O-

Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:28

Geniale foto Pmarena :')
Ik wil wel via Rapley gaan beginnen, ook een pietsie beetje in de hoop dat Ukkie dan makkelijker gaat eten dan ik :=

Bedankt voor je stukje over de BMR trouwens. Ik ga de volgende afspraak bij het CB eens vragen, als ik bij de juiste persoon zit.

Cadmium wordt als kleurstof ook gebruikt voor rood en zwart, biet alleen voor geel.
Ik houd voor mijn werk de Rapex wekelijks goed in de gaten, maar de bumbo Seats heb ik de afgelopen drie jaar niet voorbij zien komen. Wel heel vaak speelgoed met loslatende onderdelen, die te klein zijn en daardoor ingeslikt kunnen worden; kleding met losse koordjes, waardoor stikgevaar kan ontstaan en leren schoentjes met een te hoog gehalte aan Chroom.

Oh en giga veel bellenblazen := dat sop zit zooo vol met bacteriën..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:31

En geeft enorm lelijke vlekken op stof die je er niet meer uit krijgt.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:31

Ik werk 's avonds, dus heb even globaal bijgelezen...

Marit, daar kan je beter aan wennen. (oeps, nu laat ik me toch verleiden) Ik heb een kind met schade na vaccinatie en wordt al jaren alluhoedje genoemd en belachelijk gemaakt. De schade is vastgesteld door een CB arts, gemeld bij het Lareb en ook het RIVM zegt dat ze beter de ziektes kan doormaken dan verder te gaan met vaccineren. Ondanks dat geloven de voorstanders dat niet en willen ze allemaal inzage in haar ziektedossier, wat dus niet gaat gebeuren. Ik ben zelfs op fb belachelijk gemaakt door mensen die ik al meer dan 20 jaar beschouwde als vrienden. Ik was voor mijn zwangerschap net zo'n voorstander als de meesten hier, maar no way dat ik dat risico nog eens neem met mijn jongste.

School: wij hebben 2 Vrije Scholen op 20 minuten afstand, mijn oudste gaat naar 1 daarvan. Van naar school lopen is hier in het buitengebied toch geen sprake en mijn kinderen worden nu in het dorp al bespuwd en uitgescholden omdat wij niet gelovig zijn.

Bumba/Bumbo en wipstoeltjes hebben wij nooit gebruikt, wel de eerste weken een Doomoo. Helaas wel veel plastic troep hier met dank aan mijn so, maar ze spelen vrijwel altijd buiten.

En nu zijn ze aan de knutsel en ga ik eens kijken of ik de livestream van het WK jonge paarden kan vinden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:44

Wij zitten in een hoog FSME (teken) risico gebied. Ik zit nu enorm te twijfelen of ik ga inenten.
Voor kinderen is het sowieso pas vanaf een jaar of 5-6 maar voor mezelf wil ik natuurlijk ook niet op mijn geweten hebben dat ik had kunnen voorkomen dat mijn kind een moeder met hersenschade heeft. Echter staat dat vacin niet zo geweldig goed aangeschreven.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:49

knip
Laatst bijgewerkt door Anoeska27 op 03-08-17 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:49

Een ieder moet ook gewoon kunnen kiezen waar die zich goed bij voelt :j

Jammer genoeg is het respect voor een andere keuze en het openhouden van de mogelijkheid dat het allemaal inderdaad niet zo veilig is, vaak ver te zoeken.

Ik denk trouwens ook dat je als samenleving beter de risico's een beetje kan spreiden dan dat je je hele populatie verplicht in gaat spuiten met dubieuze goedjes...

Bij zogenaamd hele nuttige en veilige medicatie die in het verleden gepromoot werd en die later voor veel ellende gezorgd heeft is de schade op grote schaal nog beperkt gebleven omdat bvb. niet alle meisjes DES dochters waren maar slechts een klein deel van de bevolking.

Stel nou dat ze dat oh zo nuttige middel destijds aan alle zwangere vrouwen opgedrongen hadden...?
Dan had de ellende echt niet te overzien geweest :oo

Met vaccinaties is het wat mij betreft net zo, NIEMAND kan garanderen dat de kinderen die nu ingespoten worden gewoon gezond oud worden en er over een X aantal jaar niet ineens wordt gezegd: oeps sorry, we zien dat 80% voor hun 50e zo dement als een deur wordt door dit en dat stofje waarvan we niet wisten dat het dat gevolg zou hebben Y;( Of noem maar een dwarsstraat van wat er allemaal fout kan gaan.

Toch fijn als er dan ook nog wat gezonde mensen overblijven die die spuit niet gehad hebben.

En nee ik zeg hiermee niet dat ik ervan overtuigd ben dat alle geprikte kinderen gedoemd zijn tot een naar leven. Ik zeg alleen dat een beetje risico-spreiding wel een wat slimmere insteek is als je het hebt over knutselen met de natuur :j