Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:42

Hij heeft een dingetje voor gingers!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:45

Askja schreef:
Ailil, wat is ginger-hunten? Op jacht naar roodharig schoon?
Yes, u gaat door voor de wasmachine :P

lieveli schreef:
Hij heeft een dingetje voor gingers!
Klein beetje maar O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:07

Nou, zonder bewust te zoeken ben ik net die ideale kerel tegengekomen, dus ik heb wel en-en-en :)) En dat vindt hij andersom ook van mij, dus ik zit wel goed zo.

Wat mij wel opvalt is de eisenlijst van sommige dames over mannen: strak, gespierd, hipsterbaardje, goed gekleed, goede tot zeer goede baan, mooie auto, hoge studies.... En zelf proppen ze maar eender wat naar binnen, sporten is te vermoeiend, middelmaat baantje "want al die lange werkdagen....", hoge studies maar denkvermogen van een struisvogel en realiteitszin à la wat in de film kan wil ik ook :roll:

Voor wat hoort wat. Een relatie is geven en nemen, en dat geldt mijn insziens ook voor je eisenlijstje.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:16

Doe maar een vaatwasser Ailil, die is nl stuk hier.
Moet je voor gingers trouwens niet in Ierland zijn?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:17

Askja schreef:

Waar denk je dat Dublin ligt? _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:26

:') tsja. Hihi

Ik ben een stille meelezer en zie het probleem van ts wel op me heen, ben aardig wat vlieguren verder zelf maar ga genoeg om met 20/30 categorie. Maar aan beide kanten zie ik veel te kritische eisen. Vooral aan de vrouwen kant kwa opleiding, grootte enz. De mannen zijn juist te kritisch over het uiterlijk in bouw en gezicht en borsten.

Perfect kwa karakter, harde werker, goed gevoel voor humor maar ja 5 cm kleiner dan het meisje dus niet geschikt. Of heeft te weinig haar op het hoofd. :n en dan maar raar vinden dat je niemand kan vinden. Idem jongen meisje voldoet aan al zijn eisen maar heeft te weinig bil. -O-

Dan kom je niet ver met iemand vinden. Wel zie ik dat als je juist niet zoekt je erover heen struikelt.

Hc gaaf shirt, al zie ik er eerder weedplantjes in dan palmboompjes maar dat ter zijde.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:30

Varekaj schreef:
Nou, zonder bewust te zoeken ben ik net die ideale kerel tegengekomen, dus ik heb wel en-en-en :)) En dat vindt hij andersom ook van mij, dus ik zit wel goed zo.

Wat mij wel opvalt is de eisenlijst van sommige dames over mannen: strak, gespierd, hipsterbaardje, goed gekleed, goede tot zeer goede baan, mooie auto, hoge studies.... En zelf proppen ze maar eender wat naar binnen, sporten is te vermoeiend, middelmaat baantje "want al die lange werkdagen....", hoge studies maar denkvermogen van een struisvogel en realiteitszin à la wat in de film kan wil ik ook :roll:

Voor wat hoort wat. Een relatie is geven en nemen, en dat geldt mijn insziens ook voor je eisenlijstje.
Hier heb je een interessant punt, ik 'ervaar' dit ook zo. Is het uiteindelijk niet zo dat je meestal 'eindigt' met iemand die gelijkwaardig is aan jezelf? Ik heb een bepaald niveau qua leven, leef mijn leven op mijn manier en daar past niet iedereen zomaar in. Past het wel? Dan zal zij waarschijnlijk net zo in het even staan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:31

Askja schreef:
Ik zal m'n moeder met een stapel theedoeken jouw kant op doen, goed :P

Weet ik niet, toen ik in Dublin was kwam ik er erg veel tegen :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:39

Varekaj schreef:

Hoe herkenbaar; wel eisen, weinig te bieden en met een leuk snoetje is het nog erger :j

Overigens is fatsoen het voldoen aan de geldende normen en waarden. Fatsoen kan worden gezien als een groot aantal sociale conventies, die worden bijgebracht aan een kind tijdens de opvoeding door de ouders.
Kortom hoogst subjectief en (sub)cultureel bepaald.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:44

Ailill schreef:
Varekaj schreef:

Hier heb je een interessant punt, ik 'ervaar' dit ook zo. Is het uiteindelijk niet zo dat je meestal 'eindigt' met iemand die gelijkwaardig is aan jezelf? Ik heb een bepaald niveau qua leven, leef mijn leven op mijn manier en daar past niet iedereen zomaar in. Past het wel? Dan zal zij waarschijnlijk net zo in het even staan.

Op papier is mijn man echt zo niet mijn type.

Langharig met een baard, een staalarbeider en niet van een gelijksoortige familie zoals ik. Hij zou nog geen museumpas kunnen herkennen als ik ermee zwaai. En hij draagt van die vreselijke bandshirts.

Maar paasei, wat is die vent leuk! En wat passen we goed bij elkaar! Ik zou me niet voor kunnen stellen met een ander. Beauty, Brains en de liefste man van de hele wereld.

Overigens denk ik dat eisenlijstjes je vooral op de interwebs dwars liggen. Want dan houd je vast aan dat lijstje, maar verliefd worden heeft met zoveel meer te maken. Dit was liefde op het 1e gezicht, dat zou Tinder niet gelukt zijn.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:48

Ehm ja Ailil ik was ff in de war met Schotland/Glasgow. Blond, geen ginger, dan krijg je dat. En dank je voor het aanbod, maar het lijkt me een beetje onpraktisch worden qua keukenindeling ;)

Mijn idee is dat de meest geslaagde relaties relaties zijn tussen gelijkwaardige partners. Gelijkwaardig op gebied van werk- en denkniveau en uiterlijk. Dat is wat ik om mij heen zie en is ook van toepassing op mijn eigen langdurige relatie. Wat betreft leeftijd twijfel ik een beetje. Bij een leeftijdsverschil van meer dan 10-15 jaar komt de gelijkwaardigheid naar mijn idee in het geding. Zou ik persoonlijk niet voor kiezen, iets met belevingswereld/referentiekader en generatiekloof. Maar er zijn uiteraard genoeg voorbeelden van relaties met grote leegtijdsverschillen die wel werken.

Wat HC en Varekaj stellen herken ik niet als ik om mij heen kijk. Eerlijk gezegd zie ik juist regelmatig bij (oudere) mannen dat ze de lat m.n. qua uiterlijk voor vrouwen hoog leggen en er zelf bijlopen als een zak hooi. Maar dat gaat dan meer om hoe ze naar vrouwen in het algemeen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:21

Askja: de mannenkant zoals jij die tegenkomt zie ik hier ook wel, maar dan niet binnen onze vriendenkring.

Wat ook nog wel eens langs komt: mooie toetjes die een leuke vent willen, maar die hen als het kan ook nog even lekker vaak sponsort in hun dure levensstijl. Dat is iets waar mijn vriend vaak tegenaan liep voor hij mij kende. Hij zit vaak in het buitenland en verdient navenant. Veel dames zien dan gelijk :$ in de ogen verschijnen en kramen dan onzin uit als "die job mag hij gerust doen hoor, kan ie me lekker onderhouden. Er mag wel iets tegenover staan dat ie zo vaak weg is".

Daar tegenover heb je dan venten die in elke meid een gratis huishoudster zien...

En zo blijf je bezig :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:38

Askja schreef:
Eerlijk gezegd zie ik juist regelmatig bij (oudere) mannen dat ze de lat m.n. qua uiterlijk voor vrouwen hoog leggen en er zelf bijlopen als een zak hooi. Maar dat gaat dan meer om hoe ze naar vrouwen in het algemeen kijken.

Zie ik bij de (engelse) klassieke autoclub van andalucia (zeg maar Marbella) VEEL.
Dat heeft alles met gelijkwaardigheid van doen. Oudere man met geld, jongere vrouw die er leuk uit ziet; trofeevrouw.
Kan ook zijn pive verpleegster zijn natuurlijk, doch meestal is het trofeevrouw.
Ik schep er een pervers genoegen in om elke keer als ik ga te verschijnen met een andere presentabele dame aan de arm.

Ja, ik leg de lat van er leuk uit zien ook niet laag. Helaas geen geld, maar dat geeft dan weer meer gelijkwaardigheid op andere vlakken en ik loop er ook niet bij als een zak hooi maar strak in palmboompjes 8-)
Wel modaal 10-15 jaar jongere dames. De modellen van mijn eigen leeftijd is in de regel geen lol meer mee te beleven. Sterker nog onder 10-15 jaar jonger is het al zoeken met een lamp en dames die een beetje stoer fietsen... pffff, vergeet het maar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:43

Oke.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:47

Varekaj schreef:
Daar tegenover heb je dan venten die in elke meid een gratis huishoudster zien...

Een huishoudster EN een kokin die de booschappen doet EN een sexdate inhuren is een goedkopere oplossing, bovendien zonder enig gezeur of te hoge eisen want dat prijst zich gelijk uit de markt.

Waarom de koe kopen als je alleen melk wil? En Rivella en bronwater en een glas wijn, een trappistbier etc.

Antwoord; omdat de traditionele opvoeding andere ´fatsoens´normen meegeeft 8)7

Ik begrijp daar niets van.
Doe mij maar een onfatsenlijke vrouw. Eentje die onafhankelijk is. Een eigen inkomen heeft. Goed gezond in een strak vel zit en geniet van het leven. Die een leuke man uitzoekt om kwali-tijd mee te delen zo lang dat duurt, met niet meer binding dan de wederzijdse wil, zonder druk van een imaginaire toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:54

Vrouwen die zich wel willen binden kunnen ook fatsoenlijk zijn en aan de rest van je omschrijving voldoen :Y)

Voor mij valt onder fatsoen ook weten hoe je je moet kleden als je ergens heen gaat. Dus geen witte sokken in sandalen of iets dergelijks. Ik vind een kort rokje of aansluitend jurkje met hakken bij sommige dames heel mooi staan, maar mezelf hou ik daar wijselijk bij weg... Heb ik de billen niet voor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:04

TS heb niet alles doorgelezen maar als reactie op de OP:

Een tip die ik je kan geven is om eerst heel goed een idee te vormen over wat voor iemand je eigenlijk. En dan heb ik het niet over uiterlijk of geld, maar over bijvoorbeeld trouw, gezamenlijke interesses, levensopvattingen, intelligentie,.. dat beeld moet je echt heel goed in je hoofd krijgen.

Daarna moet je blijven geloven dat de juiste man op je pad zal komen, dat kan weken tot jaren duren, gewoon tot wanneer de tijd er klaar voor is. Misschien kom je gaandeweg weer een foute man tegen maar daar leer je dan weer van. Blijf gewoon focussen op wie je wil en wat je wil. En op een dag kom je hem dan tegen en dan weet je het gewoon.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:25

Varekaj: :j :D

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:06

Kwam toevallig net langs en vond hem wel toepasselijk voor dit topic haha.

Verder.. Je moet gewoon geluk hebben en de juiste tegen komen. Je bent ook nog jong, dus nog alle tijd.
Komt goed!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:11

Ik weet inderdaad nooit waar we zullen gaan eten. Gewoon omdat ik redelijk wat goede plekjes ken en overal wel iets favoriet heb :D
Gelukkig hoef ik niet op mijn lijn te letten...

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:13

Askja schreef:
Ehm ja Ailil ik was ff in de war met Schotland/Glasgow. Blond, geen ginger, dan krijg je dat. En dank je voor het aanbod, maar het lijkt me een beetje onpraktisch worden qua keukenindeling ;)

Mijn idee is dat de meest geslaagde relaties relaties zijn tussen gelijkwaardige partners. Gelijkwaardig op gebied van werk- en denkniveau en uiterlijk. Dat is wat ik om mij heen zie en is ook van toepassing op mijn eigen langdurige relatie. Wat betreft leeftijd twijfel ik een beetje. Bij een leeftijdsverschil van meer dan 10-15 jaar komt de gelijkwaardigheid naar mijn idee in het geding. Zou ik persoonlijk niet voor kiezen, iets met belevingswereld/referentiekader en generatiekloof. Maar er zijn uiteraard genoeg voorbeelden van relaties met grote leegtijdsverschillen die wel werken.

Wat HC en Varekaj stellen herken ik niet als ik om mij heen kijk. Eerlijk gezegd zie ik juist regelmatig bij (oudere) mannen dat ze de lat m.n. qua uiterlijk voor vrouwen hoog leggen en er zelf bijlopen als een zak hooi. Maar dat gaat dan meer om hoe ze naar vrouwen in het algemeen kijken.

Hier 24 jaar verschil en ik vind ons toch behoorlijk gelijkwaardig. Een oudere man heeft wat mij betreft toch grote voordelen (geen gezeur over kinderen want die heeft hij al, volwassenheid en als alles normaal loopt zullen we door mijn lage levensverwachting niet lag na elkaar gaan).
En mijnheer is een grotere ijdeltuit dan ik hihi. Mooie bril, nette kleding meestal, haartjes moeten perfect zitten. Ik pak gewoon wat boven op de kledingstapel ligt en het enige dat ik aan mijn uiterlijk doe is 's ochtends even haren kammen.

Hier ook gewoon tegenaan gelopen. Ik stond eigenlijk totaal niet open voor een relatie. Ben een erg vrije ziel die graag bij mijn paard zit en een combinatie tussen werken en paardrijden was al heftig dus waar zou ik nog de tijd vandaan moeten halen voor een lief?
Vriend anderzijds was ook helemaal niet op zoek, vond het wel prima op zijn uppie.
Stomtoevallig elkaar leren kennen en het klikte meteen. Zelfs naar Nederland verhuisd en hij heeft me ten huwelijk gevraagd :D. Ondertussen heeft hij het paardrijden na een lange periode weer opgepakt en een eigen paard gekocht, dus we delen onze passie en maken samen prachtige ritten. Ideaal!
En nee, niet echt de man die ik in droombeelden had gezien. Hij is een tikje ouder dan ik voor ogen gehad zou hebben, heeft een buikje en rookt. Maar hij heeft de prachtigste blauwe ogen, een mooie lach, diep respect, en vooral hij neemt me zoals ik ben. Hij neemt me met al mijn gebreken, mijn lichamelijke issues, hij is zorgzaam als ik me wat minder voel en heel bezorgd zonder bezitterig te zijn. Hij geeft me de ruimte die ik nodig heb. En dat respect waardeer ik zeer in hem, niet veel mannen die een ziek persoon in huis halen hoor. Ik vind hem knap en hij heeft een topkarakter, dát is uiteindelijk het belangrijkste. Zijn minpuntjes neem ik er met alle liefde bij, doet hij bij mij ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:18

Mijn moeder is onlangs hertrouwd na 20 jaar relatie met een man die 15 jaar jonger is. Als het klikt, dan is dat zo en dan hoop ik gewoon dat je er samen volop van kan en mag genieten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 23:08

xLes schreef:
Maar hij heeft de prachtigste blauwe ogen, een mooie lach,

Heb ik naar verluidt ook als USPs.
Geen buik, strak gespierd, rook niet, lekker goudbruin, goed verzorgd, het perfecte vel en ruik heel lekker blijkbaar.
Tataaaaa *\%/*

Net klaar met de afwas. De kids lopen nog buiten te keten voor ze naar bed gaan, de dames zitten op de achterpatio te praten.

Geen idee wat voor erotische ideeen de vrouw des huizes heeft straks, maar dat zout ze maar op voor later of een minnaar:
Morgen weer voor zonsopgang uit de veren voor een lange ronde op de fiets. Rood alert wegens hitte hier voor morgen dus ik wil op tijd terug zijn voor de klussen VOOR het te heet wordt.
DaarNA heb ik tijd voor haar en anders ga ik naar het zwembad voor 30 baantjes of zo met tussendoor lekker in de zon opwarmen.

Oh... of ik de massage-tafel buiten wil zetten...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 23:14

Huertecilla schreef:
xLes schreef:
Maar hij heeft de prachtigste blauwe ogen, een mooie lach,

Heb ik naar verluidt ook als USPs.
Geen buik, strak gespierd, rook niet, lekker goudbruin, goed verzorgd, het perfecte vel en ruik heel lekker blijkbaar.
Tataaaaa *\%/*

Net klaar met de afwas. De kids lopen nog buiten te keten voor ze naar bed gaan, de dames zitten op de achterpatio te praten.

Geen idee wat voor erotische ideeen de vrouw des huizes heeft straks, maar dat zout ze maar op voor later of een minnaar:
Morgen weer voor zonsopgang uit de veren voor een lange ronde op de fiets. Rood alert wegens hitte hier voor morgen dus ik wil op tijd terug zijn voor de klussen VOOR het te heet wordt.
DaarNA heb ik tijd voor haar en anders ga ik naar het zwembad voor 30 baantjes of zo met tussendoor lekker in de zon opwarmen.

Oh... of ik de massage-tafel buiten wil zetten...
Dus eerst mag ze opzouten en nu loop je met een massagetafel te sjouwen?

Juist.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 23:51

Dat is gewoon iets voor de ander over hebben, Ailill. :)