Ex collega vriend, flirt met mijn vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:22

Furrow schreef:
Heeft hij eigenlijk veel keuze, het is een constant terug komend onderwerp inclusief zeer intensieve controle. Dus ik denk dat het wel een normaal antwoord is op de voorgaande dingen, het is dan ook perfect wat jij wil horen.

Excuseer? Mijn vriend heeft van in het begin aangegeven dat hij van mij verwacht dat ik erover praat en die intensieve controle is er op ZIJN eigen vraag. Hij mag dan wel een watje zijn in de omgang met mensen die verder af staan, naar mij toe is hij dat niet. Hij zal nooit iets zeggen wat hij niet meent, zelfs al houdt dat in dat ik dan teleurgesteld of boos ben.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 07:21

Je lijkt zijn moeder wel. Pas op dat je niet in die rol gaat zitten...of in die van psycholoog.
Killing voor een volwassen relatie.

LinsxDot

Re: Ex collega vriend, flirt met mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 07:42

Dit soort topics is altijd lastig. Je wilt "advies" maar eigenlijk weet je donders goed wat je wilt en moet doen. Er zijn hier 100 verschillende meningen. Niks is fout of goed. Enige wat telt is hoe jij je voelt en wat jij uiteindelijk wilt. Als jij je er prettig bij voelt en zeker weet dat het is zoals jij gelukkig bent. Kunnen nog zoveel mensen vinden en oordelen, maar we zijn allemaal anders en nemen allemaal genoegen met iets anders. Dus als dat controleren voor jou goed voelt en jullie samen weer naar hoger level brengt, perfect en wees gelukkig met waar jij je goed bij voelt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:27

Het zinnetje 'nu moet hij mij helpen mijn zelfvertrouwen terug te krijgen' zit mij een beetje dwars. Je bent ten allen tijde verantwoordelijk voor je eigen geluk hebt daar de keuze in.
Dat is imo niet iets wat je bij een ander neerlegt want dan ben je altijd afhankelijk van een ander voor je eigen geluk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:30

Nabster schreef:
Je lijkt zijn moeder wel. Pas op dat je niet in die rol gaat zitten...of in die van psycholoog.
Killing voor een volwassen relatie.

Vandaar dat ik ook weiger om zijn berichten aan zijn andere contacten te lezen. Als daar iets fout loopt, is het enkel hij die er last van heeft.

Deze ex collega is een uitzondering, omdat zij mijn vriend heeft doen geloven dat haar flirten normaal is en mijn wantrouwen naar haar toe abnormaal. Alleen begon dit duidelijk aan hem te vreten en zegt hij nu zelf dat hij blij is dat ik alles gelezen heb.

En bemoederen doe ik toch, ik zorg gewoon graag voor hem en.vind het zalig om hem lekker in de watten te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:39

minikatje schreef:
Het zinnetje 'nu moet hij mij helpen mijn zelfvertrouwen terug te krijgen' zit mij een beetje dwars. Je bent ten allen tijde verantwoordelijk voor je eigen geluk hebt daar de keuze in.
Dat is imo niet iets wat je bij een ander neerlegt want dan ben je altijd afhankelijk van een ander voor je eigen geluk.

Ik zeg nergens dat hij mij moet helpen om mijn zelfvertrouwen terug te winnen, wel dat hij me zal moeten helpen om mijn vertrouwen in hem terug te krijgen. Als hij gesloten blikft, niet communiceert en dingen voor me achter houdt, dan maakt hij het me ook moeilijk om hem te vertrouwen. Iets wat hij ook beseft en vandaar dat ie me de afgelopen dagen gewoon zijn telefoons gegeven heeft en dat hij er ook op staat dat ik hem controleer en met hem praat over mijn gevoelens en twijfels.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:44

SVRL schreef:
minikatje schreef:

Ik zeg nergens dat hij mij moet helpen om mijn zelfvertrouwen terug te winnen, wel dat hij me zal moeten helpen om mijn vertrouwen in hem terug te krijgen. Als hij gesloten blikft, niet communiceert en dingen voor me achter houdt, dan maakt hij het me ook moeilijk om hem te vertrouwen. Iets wat hij ook beseft en vandaar dat ie me de afgelopen dagen gewoon zijn telefoons gegeven heeft en dat hij er ook op staat dat ik hem controleer en met hem praat over mijn gevoelens en twijfels.

Jemig wat ingewikkeld allemaal. En als hij hem zelf al geeft maak je het hem juist extra makkelijk. Kan die eerst alles verwijderen waar je boos om zou kunnen worden. Vervolgens ben jij tevreden met wat hij jou vertelt over die ex-collega en ben je blij met wat er in zijn telefoon wel of niet staat.
Mijn ex deed dit precies zo hoor, maar toen was ik 14-15, 10 jaar geleden dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:53

Wel Suikermeisje, dan jij een ex die goed kon.liegen, iets wat mijn vriend niet kan. Hij heeft altijd alle contact momenten in.het verleden gewoon toegegeven als ik ernaar vroeg. Toen ik deze keer vroeg of ik boos zou worden moest ik de berichten lezen, was hij ook niet in staat om erover te liegen. Dus als hij me zegt dat ik alles mag lezen en hij niets gaat wissen, dan geloof ik hem.
Trouwens, op dit moment kan ze enkel nog.contact met hem opnemen op zijn privégsm. Zij heeft hem geblokt op messenger en doordat zij geblokt is op zijn werkgsm, kan ze niets sturen via whatsapp. Hij heeft geen internet op zijn privé. En daar stuurt zij nooit iets op, omdat ze weet dat er op die gsm geen wachtwoord staat.

Edit: en als hij een liegend, onderkruipsel zou zijn, dan had hij ook de gemiste oproep van haar (voor ze geblokkeerd was) eruit gehaald. Mijn eerste relatie was met een pathologische leugenaar, mijn vriend valt bij mij echt wel door de mand als hij liegt. En dingen verzwijgen doe ik ook, al antwoord ik wel altijd eerlijk op zijn vragen. Ik hecht trouwens meer waarde aan het oordeel van mensen die mijn vriend al 30 jaar kennen, als aan jou insinuaties. Ja mijn vriend heeft een fout gemaakt en ja hij heeft mij gekwetst, maar dat maakt van hem geen berekende k.l.ootzak, wel gewoon een mens die zoals iedereen minder goede kanten heeft. En waar slechte mensen zoals zijn ex collega helaas van profiteren. Iedereen mag hier zeggen wat ze willen, maar ik blijf erbij dat er maar 1 rotte appel in het verhaal zit en dat is noch mijn vriend, noch ik.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:31

SVRL schreef:
Wel Suikermeisje, dan jij een ex die goed kon.liegen, iets wat mijn vriend niet kan. Hij heeft altijd alle contact momenten in.het verleden gewoon toegegeven als ik ernaar vroeg. Toen ik deze keer vroeg of ik boos zou worden moest ik de berichten lezen, was hij ook niet in staat om erover te liegen. Dus als hij me zegt dat ik alles mag lezen en hij niets gaat wissen, dan geloof ik hem.
Trouwens, op dit moment kan ze enkel nog.contact met hem opnemen op zijn privégsm. Zij heeft hem geblokt op messenger en doordat zij geblokt is op zijn werkgsm, kan ze niets sturen via whatsapp. Hij heeft geen internet op zijn privé. En daar stuurt zij nooit iets op, omdat ze weet dat er op die gsm geen wachtwoord staat.

Edit: en als hij een liegend, onderkruipsel zou zijn, dan had hij ook de gemiste oproep van haar (voor ze geblokkeerd was) eruit gehaald. Mijn eerste relatie was met een pathologische leugenaar, mijn vriend valt bij mij echt wel door de mand als hij liegt. En dingen verzwijgen doe ik ook, al antwoord ik wel altijd eerlijk op zijn vragen. Ik hecht trouwens meer waarde aan het oordeel van mensen die mijn vriend al 30 jaar kennen, als aan jou insinuaties. Ja mijn vriend heeft een fout gemaakt en ja hij heeft mij gekwetst, maar dat maakt van hem geen berekende k.l.ootzak, wel gewoon een mens die zoals iedereen minder goede kanten heeft. En waar slechte mensen zoals zijn ex collega helaas van profiteren. Iedereen mag hier zeggen wat ze willen, maar ik blijf erbij dat er maar 1 rotte appel in het verhaal zit en dat is noch mijn vriend, noch ik.

Waauww.. Als je het oordeel van mensen beter vind die je vriend al 30 jaar kennen, waarom plaats je dan überhaupt een topic op bokt? :+ En nog je ogen nog niet geopend dat er echt niet maar 1 rotte appel in dit verhaal is. Jouw vriend is net zo goed fout. Als hij jou echt zo belangrijk vond had hij vanaf het moment dat jij het aankaarten al contact met haar verbroken aangezien hij haar geen vriendin noemt, maar een ex-collega. En niet onder bepaalde voorwaarde toch nog contact houden (nu of in de toekomst) :x

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:49

Ik lees nu al een tijdje mee en snap dit gewoon niet... als er zo'n groot probleem tussen jou en je partner is ontstaan door een ex collega, en nu worden er allemaal regeltjes bedacht zodat ze toch contact kunnen blijven houden.. hoezo moet hij zo perse contact met haar houden?? Als jullie relatie voor hem belangrijk is en zij is maar een ex collega, is het toch simpel, contact stopt 100% en klaar? Onder bepaalde regeltjes nog contact houden? waarom??

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 10:59

Waarom complete transparantie eisen en allerlei controle opleggen? Het is geen hond noch leven we in '1984'.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:05

Maar waarom wil hij haar nog een 2e(of eerder 10e) kans geven in de toekomst?! Wat is er in het contact met haar zo belangrijk dat hij het koste wat het kost wil onderhouden? Je zegt wel dat hij geen schuld heeft, maar als hij dat contact wil behouden ondanks dat dit jou ongelukkig maakt zo, maakt het hem dan ook maar iets uit hoe jij je voelt?

Hij kan nu wel een zielig verhaaltje ophangen en alles door jou laten controleren, meid je bent zijn moeder toch niet. Ts, kijk eens naar de situatie met je hersenen en niet met je hart..

Hij zegt iedere keer tegen haar 'alleen normaal contact' maar daar kan zij zich niet aan houden blijkt na meerdere keren. Dan is het toch gewoon klaar? Waarom in godsnaam doet hij zo moeilijk daar over..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:09

anne_bento schreef:
Ik lees nu al een tijdje mee en snap dit gewoon niet... als er zo'n groot probleem tussen jou en je partner is ontstaan door een ex collega, en nu worden er allemaal regeltjes bedacht zodat ze toch contact kunnen blijven houden.. hoezo moet hij zo perse contact met haar houden?? Als jullie relatie voor hem belangrijk is en zij is maar een ex collega, is het toch simpel, contact stopt 100% en klaar? Onder bepaalde regeltjes nog contact houden? waarom??

Precies dit, heel raar van je vriend vind ik het

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:42

Ja als je het mij vraagt speelt er veel meer en het is niet alleen maar een ex collega, anders had hij toch allang helemaal ermee gestopt en was controleren ook niet eens nodig geweest en tijdelijk geen contact is ook onzin, hoezo zou je het over een tijdje weer opzoeken als het alleen maar een ex collega is? Mijn alarmbellen gingen al af bij je 1e post :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:17

Niet elke relatie is helemaal gelijkwaardig en veel mensen voelen zich daar goed bij. Daarom ook vreemd dat ts hier nu aangevallen word. Ze heeft al meerdere keren aangegeven dat ze alle twee een complex leven achter de rug hebben en dit, zoals het nu gaat, prima voor hun werkt. Dus allerlei moralisten die nu gaan zeggen, pas op , je bent zijn moeder niet enzenz. Wat is er mis mee om voor iemand te zorgen en taken te regelen, niets toch, zolang ts en vriend zich hier prettig bij voelen. Voor mij zou een no go zijn maar om van uit mijn eigen standpunt ts nu te veroordelen gaat me veel te ver.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:36

God, Bokt, dat gezeik hier weer op door. Heel eerlijk denk ik dat bokt nu nog wel eens hetgene kan zijn dat Ts nu problemen geeft. Dat is mijn mening vanuit mijn inzicht.

Ts heeft veel stappen genomen en haar vriend is hier gewoon hoed op in gegaan. Hij weet nu hoe ts zich voelt, wilt geen geflirt meer van die ex-collega. Nu moet bokt niet verwachten dat die vriend van hak op de tak opeens een andere kan wordt, en als ts er zo vrede mee heeft hoeven wij daar geen roet door het eten te strooien. ;)

Ik denk dat dit topic beter gesloten kan worden, want we dwalen nu af naar totaal andere dingen die ts op haar eigen manier al aanpakt.

Ts, ik zal niet meer reageren op de posts die je verwijtend vindt, want blijkbaar vind je dat je daar gelijk oplossingen voor moet zoeken, wat in mijn ogen niet waar is.

Probeer eens van elkaar te genieten, kijk rustig naar dingen die jullie relatie misschien wel helpt.

Dat zou ik zeggen.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:48

Ik begrijp de situatie helaas maar al te goed, TS, maar begrijp ook de reacties van anderen. Ik heb een soortgelijke situatie gehad met mijn vriend waar een kennis uit zijn verleden contact bleef zoeken. Het zat me niet lekker. Ik heb doorgevraagd, er zijn nog veel andere dingen gebeurd, wat resulteerde in het feit dat ik een harde lijn neer moest leggen. Mijn vriend vindt het fijn dat ik er duidelijk in ben. Hij is een schat, veel te lief en vindt confrontaties soms moeilijk. Ik heb geen probleem met confrontaties en zal hem daarin ook sturen. Ik doe alles voor mijn vriend en voor mijn relatie, en als ik "regels" moet maken om een of ander verdwaalde tuthola bij mijn relatie weg te houden, dan zal ik dat absoluut doen.

Maar... Daarin is het belangrijk om te evalueren wat de beweegredenen zijn van je vriend om het zo ver te laten komen. Ik weet dat mijn vriend absoluut geen slechte bedoelingen heeft, maar bovengenoemde tuthola wel en hij weet niet zo goed hoe hij daarmee om moet gaan. Dat is niet erg. Dat is niet bij voorbaat fout. Ik vraag van hem ook complete transparantie. Ik zal wel heel erg onzeker zijn, en hij misschien naïef, maar zo werkt het goed. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:29

@ Eape
Mijn vriend had voor zijn ex een grote vriendenkring, zijn huwelijk heeft hem bijna al zijn vrienden gekost. Ex was vrij destructief. Toen we net samen waren, hebben we geprobeerd om met bepaalde mensen de brokken te lijmen. Vandaar dat hij compleet vast slaat als ik op tafel zou kloppen en eis dat hij met mensen breekt.

Daarnaast is hij ook iemand die blijft geloven in mensen kansen te geven. Had zijn ex hem niet bedrogen, dan was hij ondanks de fysieke mishandelingen die hij onderging, veel langer bij haar gebleven.

En ja, hij is naïef. Daarenboven is hij ook vrij strikt opgevoed, relaties waren onmogelijk. Als puber had ie niet eens door dat bepaalde meisjes met hem flirte. We hebben al een paar keer over onze tienerjaren gebabbeld en pas nu ziet hij in dat er destijds toch een paar meisjes de revue gepasseerd zijn, die eigenlijk wel intresse hadden. Ik ben groot geworden in café's en op de manege, waar ik als kind echt wel veel gezien en gehoord heb. Na mijn scheiding, kwam ik in een disco waar de mannen vaak losse handjes hadden (was de enige waar ik per fiets naartoe kon, had geen auto destijds). Wat maakt dat ik enorm weerbaar geworden ben en zeer adrem kan reageren. En toch stond ik een tijd geleden ook even met mijn mond vol tanden. Een jonge collega van me, waar ik soms mee app, kan vrij arrogant zijn. Dus maakte ik de opmeeking dat ie moest oppassen of zijn T-shirt zou scheuren aan de hals. Kreeg ik promp een appje terug: oh, je geeft dus subtiel toe dat je over mij fantaseerd? Heb toen toch ook even achter mijn oren gekrapt en even moeten nadenken hoe ik daarop moest reageren. Jonge man weet ondertussen heel duidelijk dat ie zo niet meer moet reageren. Moest ik echter niet zo'n grote mond hebben, dan zou hij me nog wel zulke berichten sturen.

En dat is het grote verschil tussen mijn vriend en mij. Ik zeg wat ik denk, stel grenzen en wie zich daar niet aan houdt, mag ophoepelen. Mijn vriend is bang om iemand te kwetsen en zal zijn grenzen verleggen, waarbij hij zich in allerlei bochten wringt om iedereen tevreden te stellen. En mijn vriend bedoeld met contact houden niet dat hij continu berichten gaat sturen. Zijn definitie van contact houden is enkele berichtjes per jaar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-08-17 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:34

Ts, ik geef coaching in het Hasseltse. Momenteel nog gratis omdat ik nog extra ervaring wil opdoen vooraleer ik de zaak opricht, heb ook nog een fulltime baan. Als er echte interesse is, kan je me een privébericht sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:01

anne_bento schreef:

Wat ik denk: Omdat hij er gewoonweg niet mee wil stoppen (waarschijnlijk omdat dit gedoe best goed is voor zijn onzekere ego) en TS er niet klaar voor is om de relatie te verbreken om deze reden.
Daarom blijf je alles "goed" praten TS..
wat ook wel weer begrijpelijk en menselijk is trouwens.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:42

VivaLaVida schreef:
anne_bento schreef:

Wat ik denk: Omdat hij er gewoonweg niet mee wil stoppen (waarschijnlijk omdat dit gedoe best goed is voor zijn onzekere ego) en TS er niet klaar voor is om de relatie te verbreken om deze reden.
Daarom blijf je alles "goed" praten TS..
wat ook wel weer begrijpelijk en menselijk is trouwens.

Ik denk dat je gelijk hebt. Want waarom een paar berichtjes per jaar blijven sturen? Goed voor zijn onzekere ego inderdaad, misschien dat dat het dan is.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:05

Wat een aannamens over iemand die jullie niet kennen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:11

Ja het blijft toch lastig op basis van een verhaal van 1 kant, je hebt geen idee of het verhaal volledig is en klopt zo en wat de gedachte is van de partner blijft helemaal 1 grote gok. Mijn mening is puur gebaseerd op de berichten van TS, maar het verhaal kan net zo goed heel anders in elkaar steken, blijft lastig dit soort situaties.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:56

Ik denk dat het goed zou zijn als TS dit topic zou stoppen. Het advies is gegeven, de besluiten en vervolgstappen zijn genomen en nu moeten TS en haar vriend het samen in hun relatie vorm geven. Daar kunnen wij wel wat van vinden maar dat gaat niets extra's opleveren voor TS. Elke relatie is uniek.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:50

Er wordt als excuus gegeven dat vriend naief is, geen nee durft te zeggen etc. en dat verklaart ook wel een hoop, máár er zit nog een groot verschil tussen erin mee gaan, en bij voorbaat al per se contact willen blijven houden. Ondanks alle moeilijkheden die het geeft.