(Gemiauw?) in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:37

Mijn katten geven echt nul reactie op jouw filmpje TS, op elk ander willekeurig YouTube filmpje met kattengeluid krijg ik reactie van ze.
Ook als ik het door elkaar doe, jouw geluid, kat, kat, jouw geluid, kat, reageren ze alleen op de echte kattengeluiden, van piepend kitten tot krolse krijs.

Elpharo

Re: (Gemiauw?) in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:41

Wouw, wat een verhaal. Ik snap jouw idee van kattengeluid helemaal. Maar het kan bijna niet. Ik hoop echt dat iemand je laat weten uiteindelijk wat het is...en het laat ophouden ook. Hopelijk geen levend wezen, maar iets mechanisch

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:10

Anoniem schreef:
Mijn katten geven echt nul reactie op jouw filmpje TS, op elk ander willekeurig YouTube filmpje met kattengeluid krijg ik reactie van ze.
Ook als ik het door elkaar doe, jouw geluid, kat, kat, jouw geluid, kat, reageren ze alleen op de echte kattengeluiden, van piepend kitten tot krolse krijs.

Dochter van jouw kat hier precies hetzelfde:D

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:26

Goed dat je gebeld hebt en een briefje hebt opgehangen ts!

Hopelijk kom je er snel achter wat het is.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:15

En en en?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 14:22

Morgen komt het ventilatiebedrijf het hier helemaal controleren. Helaas zagen ze na flink aandringen van mij nog geen reden om hun andere afspraken te verzetten zodat ze vandaag nog konden komen.

Zelf heb ik net op de gang een tijd zitten luisteren, het geluid is zeker sterker aan de kant van mijn slechthorende buurvrouw. Eergisteren toen in aanbelde zei ze dat ze echt niks hoort. Maar hoort ze niks omdat er echt niks te horen valt? Of hoort ze niks omdat ze slechthorend is? Ik weet dus niet zo goed hoe ik haar hier nogmaals om moet benaderen.

Mevrouw heeft niet zelfaangegeven dat ze slechthorend is. Maar aan haar tv volume elke dag die echt ontiegelijk hard staat, kan het niet anders dan dat ze wat problemen heeft met horen.
Laatst bijgewerkt door vevina op 03-08-17 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:24

Ga op de koffie en luister zelf, ideetje? Is nog gezellig ook! :D

(Klinkt opdringerig, is het niet hoor)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:28

Daar dacht ik ook aan, en dan nog met een glas tegen de muur?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:30

Wij hadden 2 jaar geleden ook een vaag geluid buiten in de tuin. Meerdere buren hoorden het, maar door weerkaatsing tussen de woningen moeilijk vast te stellen waar het geluid vandaan kwam. Uiteindelijk hoorden wij het ook om de 3 minuten en is mijn man met de buurman op pad gegaan. Bij elke brievenbus hebben ze staan luisteren en het kwam uiteindelijk bij onze oude overbuurman vandaan. De batterij van zijn rookmelder was leeg. Oudere mensen horen geen hoge tonen, dus de kans is groot dat het gewoon bij de buurvrouw vandaan komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:13

Mijn man zegt een wasmachine bij de buren waarbij het rubbertje sleept?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:48

Ik denk toch ook aan een rookmelder die leeg is eigenlijk.
Wat ukkiepuk al aangeeft, horen oudere mensen vaak de hoge tonen niet meer.
Dus toch gezellig op de koffie gaan bij de buurvrouw en stiekem luisteren? :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:30

Ik ben wel heel erg benieuwd TS! Hoe laat komt het bedrijf, weet je dat?

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:47

vevina schreef:
Morgen komt het ventilatiebedrijf het hier helemaal controleren. Helaas zagen ze na flink aandringen van mij nog geen reden om hun andere afspraken te verzetten zodat ze vandaag nog konden komen.

Zelf heb ik net op de gang een tijd zitten luisteren, het geluid is zeker sterker aan de kant van mijn slechthorende buurvrouw. Eergisteren toen in aanbelde zei ze dat ze echt niks hoort. Maar hoort ze niks omdat er echt niks te horen valt? Of hoort ze niks omdat ze slechthorend is? Ik weet dus niet zo goed hoe ik haar hier nogmaals om moet benaderen.

Mevrouw heeft niet zelfaangegeven dat ze slechthorend is. Maar aan haar tv volume elke dag die echt ontiegelijk hard staat, kan het niet anders dan dat ze wat problemen heeft met horen.

Misschien kun je je buurvrouw een opname van het geluid laten horen? En dan wel op een apparaat afspelen waarbij je het volume lekker hoog kan zetten zodat ze het zeker hoort ;) Als ze weet op wat voor geluid ze moet letten, hoort ze het misschien alsnog... of ze neemt je op zijn minst serieus en laat je heel misschien wel in haar appartement luisteren!

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 23:24

Drukke dag gehad. Helaas nog steeds niet het geluid kunnen vinden. Ik ga nu slapen, morgen reageer ik op de laatste reacties :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:52

Het is inmiddels een paar dagen verder. Weet je al meer?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:41

ik ben ook wel nieuwsgierig hoe het afgelopen is

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 16:39

Oeps ben helemaal vergeten te reageren :o
Maar ik denk dat ik iedereen moet 'teleurstellen' aangezien ik niet meer heb ontdekt wat het geluid nu precies was. Er zit geen kat in mijn ventilatiesysteem gelukkig! Aangezien ik dus uitging van een rookmelder was ik van plan om bij de buurvrouw op de koffie te gaan. Alleen was ik zelf 2 dagen weg en momenteel is het geluid niet meer te horen. Ik denk dus dat de batterij nu echt leeg is? Mocht het geluid terugkomen ga ik alsnog bij de buurvrouw langs.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:42

Of de kat is inmiddels dood

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:46

GamblersCup schreef:

Ze zegt toch dat er geen kat in zit?....

Gelukkig maar ts. Hopelijk houdt het nu op! :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:49

PanamaD schreef:
GamblersCup schreef:

Ze zegt toch dat er geen kat in zit?....

Gelukkig maar ts. Hopelijk houdt het nu op! :)

TS heeft alleen de eerste 5 meter kunnen bekijken/beoordelen.

Dus zéker weten kan ze het imo niet, maar gezien de regelmaat van het geluid lijkt het me sterk dat het een kat is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:54

Het er is gewoon gecontroleerd hoor

vevina schreef:

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:55

Mij lijkt het ook sterk, maar ik zie nu dat mijn lachende emoticon op mijn telefoon niet overgekomen is... ik bedoelde het niet serieus :') (nu dan een emoticon van bokt, die moet werken)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:00

GamblersCup schreef:

Gaat vanzelf stinken :P

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:10

Krijgen we straks een nieuw topic. Vreemde geur in huis.... _O-

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:21

GamblersCup schreef:
Mij lijkt het ook sterk, maar ik zie nu dat mijn lachende emoticon op mijn telefoon niet overgekomen is... ik bedoelde het niet serieus :') (nu dan een emoticon van bokt, die moet werken)

Dan snappen we elkaar :D