GDG schreef:Chiave schreef:Ik heb mijn rijbewijs ook gekregen, uit de erfenis van mijn opa. Voor mijn scooterrijbewijs én mijn scooter, moest ik wel een "tegenprestatie" leveren: niet dronken worden en niet roken. Ik heb dat volgehouden en kreeg een scooter + rijbewijs.
Mijn zus had goed en wel een week haar scooter, rookte en zei toen lachend: "Maar ik heb me aan de afspraak gehouden, dus ik hoef het niet zelf te betalen." Ze kon voor haar chique scooter, het rijbewijs én de bijkomende kosten alsnog gaan werken om het terug te betalen.
Huh? Dat begrijp ik niet? Ze hád zich toch ook aan de afspraak gehouden? Ik vind het nogal vuil van je ouders dat ze alles terug moest betalen terwijl ze (hoe ik het zo interpreteer) zich gewoon aan de afspraak had gehouden.
Lijkt me niet heel normaal om een sigaret op te steken voor de neus van je ouders (die jou net een dure scooter geschonken hebben en duidelijk maken dat je niet rookt onder hun dak) en dan lachend te zeggen: "maar ik heb m'n scooter nu lekker toch". Dat vind ik niet vuil, dat vind ik niet meer als normaal.