Willemiens schreef:TS had het toch ook kunnen weigeren? Er zijn veel bedrijven die er altijd wel een slaatje uit willen slaan.
Tja - wellicht is dit een les in onderhandelen.
In de smiezen hebben dat er een slaatje uit jou wordt geslagen en die bepaling dus schrappen/ heronderhandelen.
Zij het: (ook een beetje onderhandelingsleer) om te onderhandelen heb je wisselgeld nodig. Vindt het bedrijf 'voor jou 10 andere stagaires', ben je uitgepraat. (Uiteraard kun je nog weer vertellen hoe geweldig juist jij bent, maar mogelijk maakt dat weinig indruk.)
Citaat:Ik zeg niet dat dit goed of normaal is, maar het terugkrabbelen staat mij gewoon tegen..
Begrijpelijk.
Mijn indruk is, dat TS er in is geluisd en dat ze probeerde - voor ze bokt op ging - haar positie te verbeteren. Haar goed recht.
Citaat:Zoals Pinto_1 ook benoemd geeft TS zelf aan dat ze haar 40 urige werkweek ook in 2 of 3 dagen kan doen maar wel tegen het minimumloon.... 8
...andermaal: bron?
TS heeft hoofdpijn, wordt (op het randje van onwettig) niet betaald en biedt aan, om dan 3 dagen onbetaald te werken ipv 5.
Dat heet ook onderhandelen.
Ik heb nergens gelezen "dat beetje werk kan ik wel in 3x8 uur doen".
Citaat:En dan zijn de 'zakenlieden' volgens jou die hier fout zijn? Jij leest toch ook je contract door voor dat je bij een werkgever start? Of kom je er daarna dan ook op terug?
Ja.
De frustratie druipt er af, TS werd in een aantal postings neergesabeld....
Voor de gewiekste jurist kan ik respect hebben ZOU hij met zijn gelijken die soort streken uithalen.