Hoe sterk sta ik juridisch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:59

Willemiens schreef:
TS had het toch ook kunnen weigeren? Er zijn veel bedrijven die er altijd wel een slaatje uit willen slaan.

Tja - wellicht is dit een les in onderhandelen.
In de smiezen hebben dat er een slaatje uit jou wordt geslagen en die bepaling dus schrappen/ heronderhandelen.
Zij het: (ook een beetje onderhandelingsleer) om te onderhandelen heb je wisselgeld nodig. Vindt het bedrijf 'voor jou 10 andere stagaires', ben je uitgepraat. (Uiteraard kun je nog weer vertellen hoe geweldig juist jij bent, maar mogelijk maakt dat weinig indruk.)

Citaat:
Ik zeg niet dat dit goed of normaal is, maar het terugkrabbelen staat mij gewoon tegen..

Begrijpelijk.
Mijn indruk is, dat TS er in is geluisd en dat ze probeerde - voor ze bokt op ging - haar positie te verbeteren. Haar goed recht.
Citaat:
Zoals Pinto_1 ook benoemd geeft TS zelf aan dat ze haar 40 urige werkweek ook in 2 of 3 dagen kan doen maar wel tegen het minimumloon.... 8

...andermaal: bron?
TS heeft hoofdpijn, wordt (op het randje van onwettig) niet betaald en biedt aan, om dan 3 dagen onbetaald te werken ipv 5.
Dat heet ook onderhandelen.
Ik heb nergens gelezen "dat beetje werk kan ik wel in 3x8 uur doen".
Citaat:
En dan zijn de 'zakenlieden' volgens jou die hier fout zijn? Jij leest toch ook je contract door voor dat je bij een werkgever start? Of kom je er daarna dan ook op terug?

Ja.
De frustratie druipt er af, TS werd in een aantal postings neergesabeld....
Voor de gewiekste jurist kan ik respect hebben ZOU hij met zijn gelijken die soort streken uithalen.

dromertje2

Re: Hoe sterk sta ik juridisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:07

Ze kreeg wel stagevergoeding, menig student krijgt niets betaald.

Ik zou ook mijn wenkbrauwen fronsen als iemand 2 dgn voor ingang van de verlenging afkomt met oververmoeidheid, nadat ze vragen gesteld heeft over het minimumloon en op sociale media staat dat ze wel naar menig festivals gaat.

Dat ze dan gewoon eerlijk is en zegt dat ze niet meer wilt werken. Dan zou ik met plezier het co teact verbreken.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:08

voor mij mag er een slotje op, mensen blijven TS aanvallen terwijl ze het verschil tussen een arbeidscontract en een stage overeenkomst niet kennen.

De school is vandaag met vakantie, dus waarom mag de TS dat niet?
Een bedrijf mag geen arbeidsproductie van een stageraire verwachten in de zin dat het bedrijf afhankelijk is van stagaires. Het bedrijf heeft een leerplek aangeboden.

Een Stage overeenkomst is een overeenkomst tussen 3 partijen en is gekoppeld aan een leerdoel.
Als de stagaire haar leerdoelen op school heeft bereikt is het aan haar hoe ze verder met de stage overeenkomst omgaat. Het is TS dus vrij om in overleg met school en het bedrijf te stoppen.

Er zijn veel reacties die buiten proporties zijn dat als je getekend hebt dat dan ook maar moet doen.
Dit bedrijf heeft srtandaard een langere periode wat lijkt op de inzet van goedkope stagairtes ipv een vakantie of oproepkrachten. In mijn ogen is dat misbruik van stagaires.

Ik snap opmerkingen over de huidige instelling van stagaires, ik ben van een andere generatie, andere tijden, maar dat is off topic. en wordt voornamelijk gebruikt om TS onder druk te zetten om vooral het netjes afteronden.

Een gesprek ipv een simpele ziekmelding vind ik netjes afronden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:11

Olle schreef:
Janneke2 schreef:
Dat TS pas op het laatste nippertje aansnijdt, hoort bij de verwijten van de 'frustrado's'.
Dat ze het duidelijk wil hebben voor de periode in kwestie ingaat, lijkt mij logisch. (De periode in kwestie, die dus vwb school geen stage is - maar die het bedrijf, gewiekst, tot stage heeft benoemd in het contract.)

Voor de periode ingaat snap ik, maar dan toch niet twee dagen van te voren.
Bij mijn stage zou dit vanuit mijn opleiding ook niet zijn gewaardeerd. Ik weet trouwens ook niet of mijn opleiding de stage dan wel goedgekeurd zal hebben. Ik moest namelijk een stage hebben van minimaal 23 weken en deze goed afronden. Dus dit betekende ook de afspraken nakomen welke zijn gemaakt (contractueel)

We weten die periode niet.
Dwz: op het moment dat TS bokt om raad vraagt, is ze al aan het onderhandelen geweest - we weten niet hoe lang al.

En je snijdt een goed punt aan: de (passieve) rol van de opleiding.
Ik zou verwachten dat de school het stagecontract mede onder ogen heeft gekregen.

Let wel: TS heeft zogezegd geen contract voor 23 weken, maar het bedrijf heeft er 4 weken aan toegevoegd.
Dat lijkt me wel iets om als stagebegeleiding ter sprake te brengen.

Dat de stagair niet beoordeeld mag worden op wat er zoal gebeurt in die extra 4 weken, die vallen buiten de stage van de school, lijkt mij billijk.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:43

Janneke2 schreef:
Ik heb nergens gelezen "dat beetje werk kan ik wel in 3x8 uur doen".

Staat gewoon in de OP:
Citaat:
( Ik merk dat wat ik op dit moment doe in 5 dagen ook makkelijk kan in 2/3 dagen en ik heb het liever 3 dagen druk dan dat ik 5 dagen het meerendeel van de dag niks doe )

Het is wel jammer dat ts niet het gehele proces heeft kunnen meemaken met betrekking tot dit evenement. Dan kan ze een beter inzicht krijgen of deze branche wat voor haar is, daar is toch ook een groot deel van het stagelopen voor bedoeld.
Het bedrijf geeft al aan dat de komende weken het werk toeneemt, waar genoeg ruimte voor is in de 40 urige werkweek volgens ts, maar dit inzicht mistte ts nog (blijkt uit het gesprek).

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:19

Overigens vind ik het alsnog bizar dat mensen het maar oke vinden dat je onderbetaald tot wel half 2 's nachts misschien aan het werk bent. Alles voor de leerervaring zeker. Ha. Ik geef ze niet de kost die zeggen houdoe en bedankt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:30

Stagiaires in de zorgsector zullen op een gegeven moment (neem ik aan) ook avond/nachtdiensten draaien en zo zal dat in meerdere sectoren zijn.

Genoeg sectoren waar niet alleen maar van 9 tot 5 gewerkt wordt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:47

Inderdaad, ik heb bv 3 jaar op 3 verschillende plaatsen in de gehandicapten sector stage gedaan van sept tot juni telkens. Alle shiften en ik kreeg dan nog geen stagevergoeding.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:50

Herkenbaar, regelmatig stagiaires op het werk er bij gehad.
3 ploegendienst. Als ze maar boventallig waren.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:57

Nagini schreef:
bulck schreef:
Bij mij had zo iemand geen voldoende behaald op de stage. Zowel school als Lln is hierbij in gebreke gebleven. Het contract was immers ruim op voorhand getekend en daar houd je als bedrijf ook rekening mee.
Een contract is bindend, dus op het laatste moment een trukkendoos bovenhalen valt me als ondernemer tegen.

Allicht heeft dit bedrijf momenteel belangrijkere zaken om te regelen (het is immers hoog seizoen) en hebben ze idd niets aan iemand die niet bereid is zich 100% te willen geven. Dus voor nu kom je er goed mee weg. Helaas denk ik dat je met je mentaliteit nog wel vaker tegen de lamp gaat lopen.

Succes met rusten en je verdere studie.

En dat is waarom jij dus een slechte stage plek zou zijn.
Je kan toch niet een stage omvoldoende scoren als alles in de stage periode goed is verlopen. Dus je beoordeelt de stage als onvoldoende omdat ze buiten de stage niet langer wilt blijven ivm medische redenen.

Jij bent er zo een waar ik dus met de uni/stage bedrijf en examencommissie zou gaan samen zitten omdat je me naait waar ik bij sta.

En de stagiair moet maar dankbaar zijn zeker. Gatver.

Ik heb op jaarlijkse basis een 10-tal studenten en op die jaren heb ik welgeteld een iemand laten zakken (en idd voor iets gelijkaardigs, daarom dat ik afgeef op TS)
Dat ik dan als ondernemer door dat individu als minder aangenaam ervaren wordt, dat is dan maar zo. En meestal is het dan niet enkel op de stageplek waar het verkeerd loopt.

Dan ivm stageovereenkomsten. In het geval de stage via een school loopt, want er bestaan ook nog vrije stages, dan zijn die contracten door de school opgesteld en dus door het stagebedrijf in te vullen. Dus waar sommige personen hier in het topic beweren dat studenten in een soort van wurgcontract geduwd worden is eerder een verkeerde houding aannemen zonder te weten waar het omgaat.

Ik heb hier momenteel een aanvraag tot stage liggen. Ik zal eens snel enkele blokken eruithalen.
Identificatie (stagebedrijf met aangeduide begeleider, school, en de leerling), looptijd (in dit geval 3 maanden, werkrooster in overleg met stagebedrijf ook in geval met eventuele schoolvakanties) doel (met objectieven) persoonlijk leertraject (competenties en vaardigheden) en dan een verzekeringstechnisch aspect etc
Dus vooralsnog is het dus de opleiding die bepaalde zaken oplegd.
Bon, uiteraard zijn stagiaires welkom en in sommige periodes effectief een goedkope tijdelijke opdracht. Dat dat voor bepaalde mensen al wrang smaakt, dat kan, maar een stage is een stage en dus een tijdelijk leermoment voor een student, maar ook voor een bedrijf. Plus het is een win-win voor beiden. Indien bedrijven niet ontvankelijk zijn voor stages, is het moeilijk mensen te vormen in een vakgebied en zal dit dus opleidingen tekort doen.

Uiteraard zullen er bedrijven tussenzitten die misbruik zullen maken, bewust of onbewust. Ik ben zelf ook student geweest en heb heel wat watertjes doorzwommen. Vaak heel hard moeten tandenbijten of met men bek op de grond gaan. Maar daar leer je door. je weet wat je wilt, wat je niet wilt, wat je zelf verkeerd gedaan hebt of beter had kunnen doen. het is een leerproces en dus jezelf vormen.

Dus opnieuw, ik ken TS niet en ik heb wel fel gereageerd, wat niet al te netjes is. Maar het is de totale puzzel die tegenvalt en ja ik ben daar mss te getraind voor om die signalen op te pikken. Maar als je zo al zaken uitspeelt, op een redelijk anoniem platform als bokt, is het mss voor haar een les.
Social media is een krachtig middel en ook bedrijven zullen je wel eens googlen of via media opzoeken (fb, instagram etc)
Bovendien zijn feiten feiten.
Daarnaast moet je altijd stellen dat je op een gelijkaardige manier behandeld zou willen worden. Had dit andersom netjes geweest of gewaardeerd? Ik denk dat het dan helemaal zwart-wit was.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:10

Fijn dat je in ziet dat je post niet netjes waren. Zeker niet voor iemand met zoveel ervaring naar een jong iemand toe.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:06

pinto_1 schreef:
Janneke, ik snap je eerste alinea. Maar dan blijven nog steeds de feiten over van twee dagen voor het eind van je contract opzeggen. Een bedrijf kan nooit meer op zo'n korte termijn vervanging krijgen, dus je zet ze hiermee voor het blok.
Waarom dan beginnen over het minimumloon? Het is te zwaar, of het is niet te zwaar, dat hangt niet af van de financiele compensatie.
En hoe kan een baan te zwaar zijn als het zo relaxed is dat je het ook in minder uren kunt doen?

Vandaar de negatieve mening, ik zou dat als bedrijf niet kunnen waarderen.

En nee, ik ben een zakenlid, maar ik werk in het onderwijs, dus herken de instelling van sommige stagiaires. ;)

Als ze zo hard nodig is dat het bedrijf vervanging nodig heeft, dan heeft ze al helemaal recht op het minimumloon, toch?

Ik zit in het zogeheten zakenleven, maar zie hier echt dingen waar ik me over verbaas (naast de inhoudelijke zaken ook een stagebegeleider met een berg taalfouten..., maar dat terzijde) en ben blij dat het er in mijn branche een stuk netter aan toegaat.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:26

Jennyj01 schreef:
Fijn dat je in ziet dat je post niet netjes waren. Zeker niet voor iemand met zoveel ervaring naar een jong iemand toe.

We zitten hier ook in een virtuele wereld, met allemaal anonieme profielen.
Maar de mening blijf ik wel gedeeld, hoewel je dit uiteraard in het echte leven iets diplomatischer moet aanpakken. Zoals het bedrijf het nu ook gedaan heeft. }>

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:45

Tiggs schreef:
pinto_1 schreef:
Janneke, ik snap je eerste alinea. Maar dan blijven nog steeds de feiten over van twee dagen voor het eind van je contract opzeggen. Een bedrijf kan nooit meer op zo'n korte termijn vervanging krijgen, dus je zet ze hiermee voor het blok.
Waarom dan beginnen over het minimumloon? Het is te zwaar, of het is niet te zwaar, dat hangt niet af van de financiele compensatie.
En hoe kan een baan te zwaar zijn als het zo relaxed is dat je het ook in minder uren kunt doen?

Vandaar de negatieve mening, ik zou dat als bedrijf niet kunnen waarderen.

En nee, ik ben een zakenlid, maar ik werk in het onderwijs, dus herken de instelling van sommige stagiaires. ;)

Als ze zo hard nodig is dat het bedrijf vervanging nodig heeft, dan heeft ze al helemaal recht op het minimumloon, toch?

Ik zit in het zogeheten zakenleven, maar zie hier echt dingen waar ik me over verbaas (naast de inhoudelijke zaken ook een stagebegeleider met een berg taalfouten..., maar dat terzijde) en ben blij dat het er in mijn branche een stuk netter aan toegaat.

Waarom?? Zowel de TS (en dus de school) als het bedrijf hadden een overeenkomst voor 7 maanden met vergoeding. Initieel 6 maanden, maar de ll had ingetekend op verlenging en dit ten behoeve om het bedrijf werkelijk van A-Z te beleven. Namelijk een groot evenement, dat kortelings zal plaatsvinden, van begin tot einde te zien worden verwezenlijkt.Van plan, voorbereidingswerk, tot de effectieve realisatie. Dat is toch in dit domein waar het overgaat en toch de kers op de taart?

En uiteraard plan je die dan mee in, immers heeft ze er 6 maanden zelf 'intensief' aan meegewerkt.
Andersom zou toch ook bizar zijn, dat een stagiaire er niet bij betrokken wordt? Wat valt er dan te leren? Te ervaren?

Ik heb vnl IT en accounting bedrijfjes. Stel ik neem een student aan, 4 maanden. ik heb net een opstart van een project, waar ik van denk dat dit mss interessant kan zijn voor de student, maar bvb de effectieve implementatie valt tegen het einde van de zeg "standaard periode". Dan bekijk ik met de student, en veelal ook met de school, wat de mogelijkheden zijn om ze ook in die laatste fase te betrekken. Meestal vallen die einddatums samen met een week vakantie of studieverlof en kan je daar mee spelen, maar soms werk je dan iets uit dat een win-win geeft aan beiden. Ik zal dan het geluk hebben van veelal heel gemotiveerde mensen te hebben, of allessinds mensen die ook die ervaring willen meemaken, want ik stuit daar zelden op problemen. Maar opnieuw alles staat en valt met attitude en communicatie.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:57

bulck schreef:
Waarom?? Zowel de TS (en dus de school) als het bedrijf hadden een overeenkomst voor 7 maanden met vergoeding. Initieel 6 maanden, maar de ll had ingetekend op verlenging en dit ten behoeve om het bedrijf werkelijk van A-Z te beleven. Namelijk een groot evenement, dat kortelings zal plaatsvinden, van begin tot einde te zien worden verwezenlijkt.Van plan, voorbereidingswerk, tot de effectieve realisatie. Dat is toch in dit domein waar het overgaat en toch de kers op de taart?

En uiteraard plan je die dan mee in, immers heeft ze er 6 maanden zelf 'intensief' aan meegewerkt.
Andersom zou toch ook bizar zijn, dat een stagiaire er niet bij betrokken wordt? Wat valt er dan te leren? Te ervaren?

Ik heb vnl IT en accounting bedrijfjes. Stel ik neem een student aan, 4 maanden. ik heb net een opstart van een project, waar ik van denk dat dit mss interessant kan zijn voor de student, maar bvb de effectieve implementatie valt tegen het einde van de zeg "standaard periode". Dan bekijk ik met de student, en veelal ook met de school, wat de mogelijkheden zijn om ze ook in die laatste fase te betrekken. Meestal vallen die einddatums samen met een week vakantie of studieverlof en kan je daar mee spelen, maar soms werk je dan iets uit dat een win-win geeft aan beiden. Ik zal dan het geluk hebben van veelal heel gemotiveerde mensen te hebben, of allessinds mensen die ook die ervaring willen meemaken, want ik stuit daar zelden op problemen. Maar opnieuw alles staat en valt met attitude en communicatie.

Precies, heb ook zat stagiaires gehad die maar als te graag een beurs wilde draaien.
Is toch wel allemaal voor het 'echie' en geeft ook een voldoening om het resultaat mee te maken.
Daarnaast vieren wij einde beurs altijd gezellig met een etentje/bios/avondje stappen.
Maar ook wel eens iemand gehad die ook afhaakte, ja en het vervelende is dan; je collega kan je taken overnemen.
Het is niet netjes naar de 'baas' toe maar ook naar je collegas niet, die ook veelal nog wel eens worden vergeten in nalatigheid van een collega/stagiaire.

Het meer betalen stukje zit me toch wel dwars, het kost de werkgever ook echt wel tijd en moeite hoor (=geld).
Zijn ook zat bedrijven die GEEN stagiaires willen omdat het te veel kostbare tijd kost.
Daarnaast krijgen ze bij mij altijd gewoon een leuke envelop mee met een vergoeding achteraf en kadobon oid.
Maar op voorhand moet geld niet een motivatie zijn voor een stage, maar kennis op doen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:02

Allemaal aannames, op basis van een paar zinnetjes van de ts. :P
Wees vooral blij met jezelf, maar oordelen over een ander zeggen veel meer over jou dan over iemand anders.
Nivea......Get a life.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:47

Overigens krijgen mentoren ook extra betaald voor het sturen van eem stagiaire in sommige beroepsgebieden.

Tenminste, in mijn pabo stages kregen mijn begeleiders extra uren toegekend = extra salaris.. dus het is echt niet allemaal goodwill en liefdadigheidswerk van het bedrijf.

Bij ons zelfs zo'n samenwerking tussen uni en stagescholen dat de scholen vanuit uni aangespoord en "gesponsord" werden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:50

Ik kreeg geen cent meer om een stagair te begeleiden, niet in geld, niet in uren.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:52

Daarom zeg ik "in sommige beroepsgebieden".

Wellicht had ik moeten zeggen "in sommige gevallen".

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:55

In zeldzame gevallen is denk ik meer aan de orde.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:01

In mijn sector is het toch echt doodnormaal dat je een kleine stagevergoeding krijgt, áls je al iets krijgt. Ter vergelijking, wat ik nu in 3 dagen verdien, verdiende ik met mijn stage per maand. Ik moest 10 maanden aaneengesloten stage lopen 32 uur per week. En dan kreeg ik in vergelijking met anderen in mijn studiejaar nog echt een riante vergoeding voor de stage..

Veel mensen vergeten geloof ik wat een stage is. Een stage is een LEERPLEK. Het bedrijf geeft jou de kans om daar iets te leren en stopt daar heel veel tijd en moeite in, terwijl jij na een paar maanden (of soms weken) weer weg bent. Als je dan langer mag blijven, met of zonder vergoeding, is dat super tof en heel goed voor je CV en je werkervaring. En als je dan ook nog een stagevergoeding krijgt, vind ik dat heel erg netjes.
Als ze je in dienst willen: top. Dan heb je het blijkbaar super goed gedaan en willen ze je houden. Dan word je werknemer en mag je dus blijven met een salaris.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:06

Willemiens schreef:
Het meer betalen stukje zit me toch wel dwars, het kost de werkgever ook echt wel tijd en moeite hoor (=geld).
Zijn ook zat bedrijven die GEEN stagiaires willen omdat het te veel kostbare tijd kost.

Klopt. Het is nog niet eens zo heel lang geleden dat de scholen hier in de regio de noodklok luidden, want vanwege de crisis wilden veel bedrijven geen stageplekken meer aanbieden. Juist omdat het tijd en geld kost en dat vanwege die crisis gewoon niet beschikbaar was.

Op mijn werk begeleid ik regelmatig afstudeerders, maar ik heb mijn lesje wel geleerd: ik doe het alleen bij een leerling waar ik ook echt vertrouwen in heb. Meer dan de helft van de keren leverde het eindproduct ons namelijk niets op. Het is dan zonde om daar tijd in te steken die ik ook anders kan gebruiken.
Redenen daarvoor zijn divers, maar liggen ook vooral bij de competenties van de leerling zelf, maar ook bij hoe de school rekening houdt met de belangen van het bedrijf, meer dan eens zorgden de eisen van de opleiding uiteindelijk (mede) voor een onbruikbaar eindproduct.
Met de competenties bedoel ik vooral het inzicht in het opzetten van een onderzoek, het al dan niet kunnen plannen, op tijd aan de bel trekken als zich iets voor doet. Over het algemeen werken ze echt wel hard, op hun manier. Maar omdat het niet altijd efficiënt is (of de competenties te wensen over laten) levert dat harde werken lang niet altijd wat op.
Een goede leerling geeft ons een mogelijkheid om iets te onderzoeken wat we belangrijk vinden, maar zelf de tijd niet voor hebben. Maar... omdat we er zelf de tijd niet voor hebben, betekent dat ook dat er geen sprake is van een volwaardige werkplek, het is echt niet zo dat we de leerling gebruiken als goedkope medewerker.

We hebben op het werk ook BBL en BOL stageaires. De BOL'ers staan altijd boventallig en krijgen een stagevergoeding. De BBL'ers werken na een tijd volledig mee, maar dragen nog niet de volledige verantwoordelijkheid, ook mogen ze bepaalde handelingen nog niet uitvoeren. Hier staat dan wel weer een leerling salaris tegenover.
In het team is altijd iemand die de stageair begeleidt, diegene krijgt er ook geen extra uren voor.... dat kan ook niet: het geld is bedoeld voor de zorg en niet voor het overnemen van taken van scholen.

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:25

Goed dat je naar je lichaam en geest luistert TS.

Het is onnodig om voor een stage straks met een maandenlange burn-out thuis te zitten. Of je wel of niet geschikt bent voor dit werk, bepaal je zelf. Als deze sector jouw droom is, dan moet je daarvoor gaan.

Hoe glashard hier geoordeeld wordt vind ik schokkend. Er wordt vooral gesproken vanuit "ervaring met andere stagiairs". Mij is altijd geleerd niet iedereen over één kam te scheren.

Of je er nu voor betaald krijgt of niet. Het is goed dat je luistert naar je lichaam en geest en dat je op deze jonge leeftijd de tijd neemt om je belastbaarheid op te bouwen. Ik ken er genoeg die zich - juist helaas zelfs door die vreselijk oordelende mensen - laten intimideren en dan maar doorwerken met depressies en ik weet niet wat tot gevolg. Je stage is geen 7 weken in een kliniek waard.

Rust lekker uit en bouw daarna langzaam en dan komt het helemaal goed met jou!! :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:12

Ook ik vind het schokkend hoe TS hier afgebrand word en hoe negatief er gekeken word naar stagiaires.

Ik heb zelf ook 3 maand stage gedaan. Veel geld ingestoken want een eigen auto was een moet. Geen auto, vergeet het maar.
In totaal 3 weken opleiding en begeleiding gehad en daarna deed ik gewoon het werk van een volwaardige werknemer maar dan onbetaald. Ik wou daar vast aan het werk dus heb mezelf volledig gegeven. 10/14 dagen voltijds werken, shiften die ze elke dag wel wijzigden, op feestdagen werken (konden ze een betaalde werknemer thuis laten blijven: 150-200€ winst), name it you got it. Verzorgpaard mee gestopt, sociaal leven opgegeven want ik was stikkapot als ik thuiskwam. Ik heb meer uren gewerkt dan in het stagecontract stond en dat vond ik ook helemaal niet erg.
In dit geval heeft het bedrijf dus echt wel winst op me gemaakt. Gaven ze trouwens zelf toe ook...

Maar zodra mijn stage afgelopen was, kreeg ik er wel een goedbetaalde vakantiejob.
Ik vind het niet normaal dat TS voor een schijntje in haar vakantie moet komen werken en ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit normaal lijkt te zijn voor velen hier.
Gaan jullie zelf dan ook voor een fooitje werken? Want jullie verwachten dat wel van anderen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:20

Het werk in de komende weken is niet een repeat qua werk wat ze continue gedaan heeft (in dat geval had ik er ook niets leerzaams in gezien), maar lijkt mij juist gaaf om te zien hoe werkelijk zo'n evenement tot het einde komt (wanneer je in die branche verder wilt).

Tot nu toe heeft het bedrijf niet bepaald misbruik van ts gemaakt aangezien ze zelf zegt voor maar 50% van de tijd werkelijk werk gehad heeft.
Wat mijnsinziens drie oorzaken kan hebben:
1 er was werkelijk niets meer te doen voor ts
2 ts zag het werk niet/pakte het niet zelf op.
3 ts is reeds ontzien omdat bij het bedrijf al bekend was dat ts vermoeidheidsproblemen heeft.