Sunrise_ schreef:De dag dat een partner mij een 'kk idioot' noemt trek ik de deur achter me dicht en hoef ik hem nooit meer te zien. Wat zegt het over jouw eigenwaarde wanneer je je zo laat noemen/behandelen door iemand? Liever geen vriend dan zo'n vriend.
En ik vind dat het ook veel over iemands karakter zegt wanneer hij/zij zo makkelijk met zulke heftige termen smijt. Sommige termen vind ik gewoon echt not done en dit is er eentje van. Daar is (voor mij) nooit een excuus voor te bedenken.
En; als hij dit tegen je kan zeggen, waar ligt dan nog wel je grens? Is er iets wat nog erger is wat wel bij jou een grens over gaat? Of zijn er daarin geen harde grenzen meer en kan hij zeggen wat hij wil?
Dit..
En ja ik heb ook ooit een foute keus gemaakt, waardoor ik -niet expres- beschadigd ben door een gecompliceerd vriendje.
Door zijn slechte jeugd deed en zei hij dingen die vallen onder emotionele chantage en emotionele mishandeling, met voor mij negatieve gevolgen.
Hier kon hij weinig aan doen, en hij vond het vreselijk om te horen dat ik er uiteindelijk voor in therapie moest.
Maar echt.. Die woorden?
Nou dat doet iemand maar één keer en dan ben ik weg of trap ik diegene mijn huis uit.
Ts, echt neem dit van me aan, je beseft pas hoeveel schade dit aanricht als het te laat is, en dan zit je met een hoop ellende, ik kon mooi in therapie..