Schelden in je relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 00:04

SavannahNx schreef:
Oh voor mijn partner is het heel normaal om mij voor van alles en nog wat uit te maken, en te schreeuwen en ook hij weigert sorry te zeggen. Schelden doe ik zelf eigenlijk nooit en schreeuwen al helemaal niet. Ik vind het helemaal niet normaal by the way...

:(:)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 00:15

Ayasha schreef:
SavannahNx schreef:
Oh voor mijn partner is het heel normaal om mij voor van alles en nog wat uit te maken, en te schreeuwen en ook hij weigert sorry te zeggen. Schelden doe ik zelf eigenlijk nooit en schreeuwen al helemaal niet. Ik vind het helemaal niet normaal by the way...

:(:)

<3

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 00:16

De dag dat een partner mij een 'kk idioot' noemt trek ik de deur achter me dicht en hoef ik hem nooit meer te zien. Wat zegt het over jouw eigenwaarde wanneer je je zo laat noemen/behandelen door iemand? Liever geen vriend dan zo'n vriend.

En ik vind dat het ook veel over iemands karakter zegt wanneer hij/zij zo makkelijk met zulke heftige termen smijt. Sommige termen vind ik gewoon echt not done en dit is er eentje van. Daar is (voor mij) nooit een excuus voor te bedenken.

En; als hij dit tegen je kan zeggen, waar ligt dan nog wel je grens? Is er iets wat nog erger is wat wel bij jou een grens over gaat? Of zijn er daarin geen harde grenzen meer en kan hij zeggen wat hij wil?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 01:13

Sunrise_ schreef:
De dag dat een partner mij een 'kk idioot' noemt trek ik de deur achter me dicht en hoef ik hem nooit meer te zien. Wat zegt het over jouw eigenwaarde wanneer je je zo laat noemen/behandelen door iemand? Liever geen vriend dan zo'n vriend.

En ik vind dat het ook veel over iemands karakter zegt wanneer hij/zij zo makkelijk met zulke heftige termen smijt. Sommige termen vind ik gewoon echt not done en dit is er eentje van. Daar is (voor mij) nooit een excuus voor te bedenken.

En; als hij dit tegen je kan zeggen, waar ligt dan nog wel je grens? Is er iets wat nog erger is wat wel bij jou een grens over gaat? Of zijn er daarin geen harde grenzen meer en kan hij zeggen wat hij wil?

Dit..
En ja ik heb ook ooit een foute keus gemaakt, waardoor ik -niet expres- beschadigd ben door een gecompliceerd vriendje.
Door zijn slechte jeugd deed en zei hij dingen die vallen onder emotionele chantage en emotionele mishandeling, met voor mij negatieve gevolgen.
Hier kon hij weinig aan doen, en hij vond het vreselijk om te horen dat ik er uiteindelijk voor in therapie moest.
Maar echt.. Die woorden?
Nou dat doet iemand maar één keer en dan ben ik weg of trap ik diegene mijn huis uit.
Ts, echt neem dit van me aan, je beseft pas hoeveel schade dit aanricht als het te laat is, en dan zit je met een hoop ellende, ik kon mooi in therapie..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 03:42

Sunrise_ schreef:

Dat riep ik ook altijd. De praktijk is dat het niet zo simpel is. Ik was een redelijk zelfzekere dame toen ik mijn ex ontmoette. Ik was ook tot over mijn oren verliefd op hem. En onze honeymoon phase was fantastisch.

De praktijk is dat je alles doet om dat weer terug te krijgen. De eerste keer maak je excuses voor hem..... dan zeg je, nog een keer en dan...... maar die ene keer, wordt nog een keer en nog een keer. En langzaam brokkelt je zelfvertrouwen af. Langzaam begin je idd te geloven dat je afhankelijk bent van hem. dat, als je die deur dichttrekt, je nergens hebt om heen te gaan. Dus blijf je maar......

Je wordt heus niet geslagen bij de eerste date. Was het maar zo.
Uiteindelijk, na jaren realiseerde ik me dat ik hem niet nodig had..... en dat hij niet zou veranderen. Toen ben ik weggegaan.

Maar zelfvertrouwen terug opbouwen kost tijd. Therapie doet veel, maar zelf moet je de rest doen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 07:03

Het ligt er bij mij aan wat. Maar als iemand kanker als scheldwoord in de mond durft te nemen dan ben ik er voorlopig even klaar mee.

Chiave

Re: Schelden in je relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 07:17

Mijn partner en ik hadden het er gisteravond over hoe erg hij het nog steeds vond dat hij mij vorig jaar een keer poedersuiker heeft genoemd tijdens een ruzie. Sinds die ruzie is er nooit meer gescholden op elkaar, zo schrokken we allebei van dat voorval.

Allebei mompelen we wel eens wat, we verheffen onze stem wel eens, maar ik ben meestal degene die wegloopt en gaat douchen (al is het 03:30 of 14:00) en dan komt hij vanzelf even praten bij de douche en kunnen we het bijleggen. Maar schelden sinds dat voorval? Nooit meer.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:30

Schelden.. als we ruzie hebben roep ik wel eens dat hij echt gestoord DOET. Gebeurd zelden. En verder dan dat zal het ook niet gaan. Ja misschien hebben we elkaar wel eens achterlijk genoemd. Schreeuwen, kan me de laatste keer niet herinneren. Als we ruzie hebben jank ik alleen.

TinkerTreas

Re: Schelden in je relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:51

Mijn ex en ik hadden niet zo vaak erge ruzie, maar als het gebeurde kon hij ook gemeen schelden en me heel erg kwetsen.
Hij bood daarna wel zijn excuses aan, maar bij mij blijft het dan toch knagen daarna. Ik heb er moeite mee dat je iemand zo kan kwetsen en dan een uurtje later "sorry, ik hou van je".

Maar ik heb er ergens wel begrip voor dat ik af en toe het bloed onder zijn nagels vandaan haalde, want ik ben niet de makkelijkste om mee samen te wonen. En ik kan heel boos worden als dingen anders gaan dan ik in gedachten heb (autisme).