Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Marit schreef:Wow, ik vind sommigen hier behoorlijk egoïstisch reageren. Draai het eens om, hoe zou het er aan toe gaan in een topic waar de situatie omgekeerd was?
De vriend van TS houd van racen en auto's en is daar elk weekend zaterdag én zondag. Zaterdag van 11 tot 4 en zondag ook tijdens de lunch. TS gunt hem best die hobby's alleen baalt ze soms dat ze dus nooit in het weekend een dagje weg kunnen. Door de drukke banen zien ze elkaar doordeweeks ook al amper. Ze hebben amper quality time en dat mist ze. Haar vriend weigert zich een beetje aan te passen en dus zit TS elk weekend thuis te balen dat haar vriend liever bij de auto's is dan bij haar.
Ik hoor de reacties al. Wedden dat ieder zal zeggen wat een banketstaaf die vriend is dat hij zich niet eens een beetje aan wil passen?
Nu zeg ik niet dat TS meteen het paard de deur uit moet doen. Maar kom op, in een relatie zit je samen. Je bent niet meer alleen en als het goed is wil je het beste voor elkaar. De reacties als 'hoe durft hij hier wat van te zeggen, het is MIJN leven' vind ik dan ook wel hard. Het is jouw leven, maar ook die van hem. Hij heeft niet om jouw hobby gevraagd en blijkbaar heeft hij er meer moeite mee dan hij vooraf had verwacht en vreet het aan hem. Het komt uit een goed hart, want de reden is omdat hij meer bij jou wil zijn.
Onthoud dit ook in het gesprek. Ik denk dat het helpt als je je begripvol opstelt. Want jij zou het andersom ook vervelend vinden. Probeer naar oplossingen te zoeken. En ja, misschien zijn die oplossingen niet zoals je in de ideale wereld zou willen, maar als je kinderen wil dan gaat het nog veel minder ideaal worden.
Als je er écht niks aan wil of kunt veranderen, dan moet je je afvragen of jullie beiden nog wel gelukkig worden van deze relatie.
emil01 schreef:TS;.... ik ben een paardenmeisje en zal dat altijd blijven. Als je daar mee kunt leven, dan kunnen we verder met elkaar, anders niet....... En zo gun ik hem ook zijn hobby's.....

Vriend kan er gelukkig goed mee omgaan. Floortz schreef:emil01 schreef:TS;.... ik ben een paardenmeisje en zal dat altijd blijven. Als je daar mee kunt leven, dan kunnen we verder met elkaar, anders niet....... En zo gun ik hem ook zijn hobby's.....
En zo werkt het toch? Liever lekker in het vel zitten en dingen goed plannen dan ongelukkig thuis zitten verlangen naar je grootste hobby.
Een jaar of wat geleden zag ik een leuk plaatje met de tekst:
Ik hou van je...heel veel
...bijna net zoveel als van mijn paard ...
gekheid natuurlijk maar er zit wel een kern van waarheid in.
Floortz schreef:emil01 schreef:TS;.... ik ben een paardenmeisje en zal dat altijd blijven. Als je daar mee kunt leven, dan kunnen we verder met elkaar, anders niet....... En zo gun ik hem ook zijn hobby's.....
En zo werkt het toch? Liever lekker in het vel zitten en dingen goed plannen dan ongelukkig thuis zitten verlangen naar je grootste hobby.
lovelucydan schreef:Floortz schreef:
Gekkigheid? Staan samen op een gedeelde eerste plaats. Ik zou niet weten wat te kiezen als ik moest kiezen.......
lovelucydan schreef:Floortz schreef:
Gekkigheid? Staan samen op een gedeelde eerste plaats. Ik zou niet weten wat te kiezen als ik moest kiezen.......

Joolien schreef:Het gaat ook niet om het hele paardengebeuren, maar idd dat hij jou beperkt in je vrijheid, in je doen en laten. Dat zou bij mij echt stress opleveren hoor. Vooral als hij wel loopt te zeuren, maar er niet normaal over wil praten. Dikke doei dan hoor
lovelucydan schreef:[
Kuggur schreef:lovelucydan schreef:[
Serieus? Mijn vrouw staat in mijn prioriteitenlijst samen met mijn kinderen ver (VER) boven de paarden en andere dieren die we hebben.
Iemand die een dier even belangrijk zou vinden in haar leven als ik, daarvan zou ik zeggen dat ze niet genoeg in me geinteresseerd voor een relatie.
Vala schreef:Het gaat om een gedwongen keuze maken door iemand die geen zin meer heeft in jouw hobby. Als ik om die reden moet kiezen word het zeker te weten mijn paard. Want dan is er al iets goed mis met mijn relatie. Als mijn man ziek wordt en het paard kan er niet meer bij dan kies ik uiteraard voor mijn man. En zorg ik voor een goede oplossing voor mijn paard.
Het hoeft niet zo zwartwit te zijn hè.
Wij zeggen hier ook altijd semi voor de grap dat ik meer van mijn paard hou. Wat geeft dat, zie het probleem niet hoor.
pinto_1 schreef:lovelucydan schreef:[quote