Mijn nieuwe hobby...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 23:53

Vandaag stond ik niet op de planning, word ik ineens gebeld of ik naar het veld wil komen en mee wil varen. Natuurlijk zeg ik daar geen nee tegen.

Eerst de crew geholpen en daarna voor het eerst zelf een vaart gemaakt! Wat was dat ontzettend gaaf zeg!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 00:51

Goedenacht inmiddels :9

Hier groot fan, maar ga er zelf nooit in! :+
Ga al van heel klein af aan naar ballonenfiësta's (barneveld, joure) en vroeger gingen we ook altijd met de auto er achteraan als er een heel dicht over kwam bij ons thuis. Nu gaan we elke jaar alleen nog naar Barneveld :) afgelopen 2 jaar ook in de ballonnen geweest welke op de grond blijven liggen (afgeschreven voor de vaart)

Hele foto collage's en foto's gemaakt en verzameld. Mochten jullie interesse hebben in de ballon waarmee je werkt? Dan wil ik voor jullie wel even gaan zoeken tussen alle foto's :+ (Word wel na mijn vakantie)

Gister (woensdag) nog 17 luchtballonnen geteld (vanuit werkhoven) en vandaag 4 stuks.
Mijn paarden staan sinds februari op een privé stuk met rondom alleen maar weiland met af en toe een boerderij.
Naast mijn stuk staan koeien, heb ze wel over zien komen maar alles gaat er netjes voorbij :) nou denk ik dat mijn dames niet heel erg zullen op kijken, maar toch wel een fijn idee dat ze er voorbij gaan ;)

Vorig jaar ook gehad dat er een midden op de provinciale weg is geland, hij kreeg geen toestemming en kon net de sloot ontwijken en landde daardoor midden op de weg. Best wel heftig maar wel gaaf om te zien.

Wat ik me nou af vraag.. bij "onze" buren is een mega weiland, geweldig om in te landen, maar er staat op verschillende plekken een stroomlijn, deze is heel slecht te zien. Is dit voor de ballonvaarten niet ook heel slecht te zien van bovenaf?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 00:54

Afbeelding

Foto van afgelopen week :)

Wij zien hier vooral van manen heel erg veel! Heb er zelfs een keer 5 dezelfde dicht bij elkaar van gezien.. die hebben er genoeg :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 06:42

Gaaf Ricie :D

Van manen heeft een beste vloot :j , alle grotes wel behalve de xxxl a 20 a 30 man balonnen.(heeft grreetzz vooral)

Je bedoelt inloopballon? , in Barneveld worden er vaak specials gebruikt er voor. Hek gaat weg en een kudde aan mensen richting die ballon , het verbaast mij altijd :')

Zo druk ben ik het niet gewend := , over 2 weken alweer de ballonfeesten hier in het dorp. Inloopballon sta ik (ook) weer bij mits het weer meewerkt

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 07:06

Van manen is er nou 1 die ik nog niet voorbij heb horen komen. Was trouwens ook wel gaaf dat je gister overal in de verste verte ballonnen zag hangen!

Ik ben bang dat ik met werk dit jaar geen festival ga redden. Net een nieuwe werkgever en fulltime aan het werk. Maar we gaan het wel zien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 07:34

Ik ga verhuizen :') , hier niks gister

Werk gaat voor in dat opzicht :)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 07:43

Hahaha, ik denk dat ik er gister wel een stuk of 6 telde. Verhuis hierheen dan, kan je mooi bij ons crewen hahaha.

Ja, werk gaat idd voor. Zeker aangezien ik deze week bij een nieuwe werkgever ben begonnen. Ff voorzichtig doen en mezelf bewijzen....

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:10

Rebecca dat zal dan inderdaad een inloopballon zijn :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:06

:)) vorig jaar paar kleine evenementen afgegaan met een oude ballon ook voor de inloop

Die ballon word waarschijnlijk van mij , dan rustig sparen voor een mand ventilator etc :)) . En dan af en toe uit de zak en overeind zetten

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 10:08

Dat is wel heeeel gaaf. Het kriebelt bij mij ook steeds meer om mn brevet te gaan halen etc. Maar weet niet of ik dat mag met mijn diabetes....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:10

Ik heb er geen geld voor :') ,is rete duur.

Dus ik houd het bij de afgekeurde exemplaren die niet meer varen , is wel een droom ballonvaarder zijn :) . Weet niet of ik dat mag ivm autisme :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:26

Gaaf zo'n ballonvaart!

Rebecca, ik wil wel mee als 'extra' piloot... Nu moeten we alleen de loterij nog winnen :')

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 10:40

Jaaa als dat toch eens zou kunnen. Kom je bij mij dan ook mee als copiloot?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:45

Hoef je voor recht te zetten enzo dan geen brevet te hebben bij een grote?

Misschien ben je dan beter met een mini of een mini-special.
Mandje en ventilo kost wel wat maar stukken minder dan een grote, en daar kan je ook meetings mee doen.

Ik ga iig met een mini leren varen deze zomer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:51

Volgensmij moet er ten alle tijden iemand met een brevet in de mand aanwezig zijn.
Rechtzetten is in principe een onderdeel van het opstijgen, dus dan zou er gok ik ook een piloot in de mand moeten zitten.

Maar bovenstaande is wat ik denk. Hoeft niet echt zo te gaan :P

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:49

Lijkt me ook, vooral naar aansprakelijkheid toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:52

Ik ga in principe nu zonder ervaring niks overeind zetten, heb meerdere in omgeving met meer kennis . Maar we zetten ook wel zonder piloot in de buurt overeind , op meetings zijn ze vaak slagje strenger maar daar lopen genoeg piloten rond . Paar jaar terug hadden we hem ook door een piloot op een meeting overeind laten zetten

Nightglow gebeurd ook wel dat de piloot hem overeind zet en de crew het over neemt

Hangt er helemaal vanaf, op de jaarlijkse dag dat we samen komen met allemaal afgekeurde ballonen lopen ook wat piloten of piloten in opleiding rond

Een modelballon lijkt mij ook wel wat ,ook stukken goedkoper en makkelijker :j .

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:54

Ja dat gebeurt idd wel vaker dat de crew het overneemt.

En met mini kan je ook naar meeting :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:55

Zeker :j eerst rijbewijs maar :))

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 13:26

Die mini ballonnen heb ik ook welleens gezien ja. Lijkt me alsnog best aan de prijs hoor....en zou niet weten waar je ze vandaan zou moeten halen. Wel n eng idee dat hij ook gewoon op de wind weg vaart. Je hebt dan helemaal geen controle....

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:33

Wij hebben ze zelf ook ...
Wij houden altijd het mandje vast of aan een touw. Los kunnen ze ook maar dat doen we dus niet.
Mandje is idd aan de prijs maar een special heb je voor €4000 en dan zit je al aan 100kuub.

Heel veel mensen met mini's die hun mandjes dan ook zelf maken.

Als je vragen hebt gewoon eens iemand uit de mini-wereld aanspreken, die kunnen je wel alles vertellen :-)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 13:37

Aaah oke okee gaaf! Best nog wel aan de prijs dus. Dat word hard sparen dus als ik er één wil haha.

Ik dacht pas opgevangen te hebben dat één van onze piloten of crewleden er zelf 1 heeft gemaakt van een afgekeurde ballon. Lijkt me niet makkelijk om zelf te maken

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:41

Kan inderdaad ook ja, de stof recupereren.

Er is ook wel iemand die van twee oude mini's een nieuwe gemaakt heeft. Grappig gezicht dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:48

Als je handig bent , ik kan in principe wel aan wat banen stof komen die ik wel gebruiken mag . Maar ben alles behalve handig :')

Ze worden ook wel 2de hands aangeboden ,zag het ei ook te koop staan :))

In warstein hielp ik 1 die had een primitieve ventilator dat vind ik dan weer helemaal niks , gewoon een normale ventilator op mini formaat

Zag een full size mand op MP maar al gereserveerd, ben gek op thunder&colt en deze was er 1 :') (de naam is het vooral wat mij aantrekt )

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:01

Wij hebben ook een ventilo op schaal ja :P