Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:04

Veel reacties, lang niet alles gelezen, sorry!

Maar hier ook heel herkenbaar.

Mijn haar pluist gelukkig niet meer en eindelijk (2 jaar terug) de perfect kapper gevonden.
Ik doe helemaal niks meer aan mijn haar behalve wassen en conditioner.

Hij knipt het voor mij zo in model dat föhnen oid niet meer hoeft.
Daarbij laat ik het nooit heel lang, want dan krijg ik hoofdpijn en op den duur migraine van.

Periodes gehad dat in met Andrelon oid mijn haren deed. Maar uiteindelijk toch weer terug gegaan naar mijn oude vertrouwde merk:
Redken
Zonder dat spul zit mijn haar altijd in de klit, kan ik er niks mee, glimt het niet mooi en laat staan glad.
Moet ook wel zeggen dat de juiste kapper daarbij helpt. Half jaar geleden door een kennis laten knippen die vrouwen met normaal haar prima knipt. Maar ik kon niks meer, zelfs het wassen was niet fijn meer :(

Dus tips, goede shampoo + goede kapper.

Prijzen Redken zijn trouwens wel prijzig ik betaal hier 26/28 euro per fles.
Maar als je een x naar Duitsland gaat, daar hebben ze liter flessen voor die prijs. Bovengenoemde zijn 250 ml en 300ml (als ik het goed zeg).
Prijs voor de kapper is ook 75 euro ;(

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:06

Head & Shoulders zou ik juist geen aanrader vinden. Dit is een shampoo die aardig agressief is voor je haar en het juist ook meer beschadigd en droog maakt.

Voor krullend haar is het echt een no-go om droog te borstelen :=
Conditioner er in in de douche, uitkammer, uitspoelen, handdoek erin, in model brengen (zonder te borstelen) en klaar.
Geen borstel er in zetten als het droog is hoor, dan gaat het juist pluizen!

Redken en REF zijn heerlijke producten!
Ik heb een haarmasker van Redken, die doet echt wonderen voor m'n haar als het eens droog is!
Deze lijnen hebben ook hele goede krulproducten.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:10

Ik heb ook erg dik haar, het krult alleen lichtjes in de achterste lagen van mijn haar. Ik heb 2 jaar geleden 30cm gedoneerd en dat korte haar was echt heerlijk. Ik heb het weer laten groeien en laat het nog even lang zodat ik het op de bruiloft van mijn zus mooi kan opsteken. Daarna nog een paar weken groeien en dan gaat de schaar er weer in. Ik kan het echt iedereen met lang haar, die het lange haar stiekem zat is, aanbevelen. De haarstichtingen zijn trouwens super blij met natuurlijk krullend haar!
Ik gebruik sinds kort RedKen Oil, heerlijk spul. Ik heb nog nooit zo weinig nodig gehad, 3-5 druppels en het glanst en is goed doorkambaar. Het ruikt ook nog eens heerlijk.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 16:11

Nienkex schreef:
LoveUggs schreef:
Ik snap wel wat je zegt hoor Danique, ik ben namelijk gezegend met zo'n mooie pluizenboel onderin, maar ik kan je wel vertellen dat het tot een week nadat ik bij de kapper ben geweest goed zit, en daarna heb ik weer pluis.. Bij mij is het dus echt niet specifiek omdat het allemaal zo dood is als wat en door gespleten haarpunten, maar gewoon puur omdat het echt lastig haar is.

Ik wil niet zeggen dat ik stiekem niet een beetje trots ben met mijn volle bos, maar soms is het gewoon ontzettend lastig/vervelend. Ik ben de laatste 1.5 jaar ook best wat aangekomen en heb een bolle kop van mezelf, wanneer ik mijn haar een stuk korter knip komt die bolle kop er alleen maar meer uit.. :+ Daarnaast durf ik er de schaar ook niet zo zeer in te zetten omdat ik bang ben dat ik er ontzettend veel spijt van ga krijgen. Het is echt een stukje mij en ben niet anders gewent. Toen ik er de vorige keer een cm of 20 af liet knippen was het ook echt even slikken :')

Borstel je je haar als het droog is?
Ik hoef dat echt niet te proberen, dan wordt het één grote pluis.

[ [url=m/86gqAS.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is niet mijn haar, maar wel precies wat er gebeurt als ik het borstel terwijl het droog is

Ik moet wel, juist als ik het niet doe heb ik stopcontacthaar -O_

Maar ook om die reden draag ik voornamelijk een vlecht. Dan hoef ik 's ochtends eigenlijk alleen maar een borstel er doorheen te halen en dan gaat er weer een nieuwe vlecht in :=

horsiegek

Re: Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:14

Krullend haar kun je inderdaad beter niet borstelen als het droog is, maar het stappenplan dat SayaJones omschrijft volgen.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:20

Ik denk dat je dan nog niet de juiste producten voor jouw haar hebt gevonden.
Wellicht kun je eens naar de kapper met de vraag hoe je jouw haar het beste in model kunt brengen en hoe je het beste je haar kunt verzorgen.
Of kijk eens op YouTube naar curly hair tutorials oid. Misschien kun je er goede tips uit halen :D

Droog, krullend haar borstelen is echt een van de grootste boosdoeners van pluishaar. Als je sochtends klitten hebt, kun je deze het beste eruit halen met je vingers.
En dan weer kammen onder de douche met een lading conditioner erin.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:31

SayaJones schreef:
Head & Shoulders zou ik juist geen aanrader vinden. Dit is een shampoo die aardig agressief is voor je haar en het juist ook meer beschadigd en droog maakt.

Voor krullend haar is het echt een no-go om droog te borstelen :=
Conditioner er in in de douche, uitkammer, uitspoelen, handdoek erin, in model brengen (zonder te borstelen) en klaar.
Geen borstel er in zetten als het droog is hoor, dan gaat het juist pluizen!

Redken en REF zijn heerlijke producten!
Ik heb een haarmasker van Redken, die doet echt wonderen voor m'n haar als het eens droog is!
Deze lijnen hebben ook hele goede krulproducten.

Wat is een alternatief voor Head & Shoulders? Ik gebruik nu alleen de mildste variant, maar mijn hoofdhuid gaat heel makkelijk schilferen (is dat een woord?) en heb nog niks anders gevonden wat hiertegen werkt.
Ik heb al verschillende salon shampoos geprobeerd, maar niks schijnt te werken -O-

Qua conditioner werkt bij mij Tre Semme Botanique alleen echt, wordt mijn haar heerlijk zacht en glanzend van <3
Vele anderen (zelfs Redken :( ) maakten mij haar zeer droog en klitte het heel erg. Mijn kapster is ook blij met het huidige resultaat.

Borstelen gaat hier ook echt niet, ga er vaak niet eens met mijn handen doorheen. Als het iets te wild is draai ik het even op of doe ik het gewoon in een staart met zo'n telefoonkabel elastiek.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:42

@snow white
Welke variant heb je van reken geprobeerd? Ik heb altijd de goude, weet zo uit mijn hoofd niet waar die voor. Soft en nog iets.
Maar is voor ieder type haar dus anders.

Als ik van een andere shampoo af kom heb ik met reden ook een paar x nodig voordat mijn haar gewend is.

Echt waar, ik zweer bij dat spul!

Rooss_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:45

Ik heb niet perse heel lang of dik haar, maar wel best wel pluizig en vreemd. Het bedacht zich ongeveer 2,5 jaar geleden dat het wel leuk was om van stijl naar pijpenkrullen te gaan en nu zit ik er middenin waardoor er in mijn haar random slag, pijpenkrullen en bijna stijle plukjes te vinden zijn |o

Maar ik doe er juist bijna niks mee. Ik had altijd heel veel producten en op een dag was ik er klaar mee en ging ik alleen nog maar shampoo gebruiken. In het begin was het even twee weken echt heel lelijk, maar nu is het wel verbeterd vind ik. Als ik er nu conditioner of antiklit in doe gaat alles aan elkaar plakken en is het 1 grote klittenbos. Van haarmaskers werd mijn haar gelijk 2x zo zwaar (misschien had ik ook gewoon een paar keer de verkeerde)

Ik was het ook nog maar 1 x per week (tenzij het gewoon vies is, maar dan heb ik hele zachte shampoo) en ik 'borstel' het gewoon met mijn vingers. Als ik het borstel dan ziet het er bij mij ook uit alsof ik in een stopcontact heb gezeten, en als het nat is en ik borstel het gaan de helft van m'n krullen er ineens uit :+ Nu heb ik wel het geluk dat mijn haar bijna niet klit.

Mijn haar lijkt ook veel sneller te groeien nu ik er eigenlijk niks meer mee doe qua al die producten, en het is ook veel minder statisch geworden. Dus dat kan ook een optie zijn, in plaats van heel veel dingen in je haar doen :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:48

Wat heb jij prachtig haar zeg! :j

Zelf heb slag in mijn haar en gebruik ik sinds een tijdje andrelon happy highlights zowel de shampoo en cremespoeling omdat ik mijn lok altijd blond verf.
Ik ben hier zeer over te spreken en mijn haar is nu beter te verzorgen dan eerst.
Los dragen is op moment geen optie omdat het te lang is, daarom heb ik het vaak in een staart of in een knot.
Afbeelding
Zo is het los

Afbeelding
Zo is het op het moment :')

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:55

Ik zie hier al mooie tips voorbij komen! Mijn haar pluist ook gruwelijk, maar ik weet uit ervaring dat als ik naar de kapper ga, er echt maar een minimaal puntje vanaf hoeft (ik ben niet zo gehecht aan de lengte, alles wat dood is mag er resoluut afgeknipt worden, liever iets korter dan dode punten).

Ik heb zo 123 niet echt een foto met los haar, alleen de ene sporadische keer dat ik er een stijltang doorheen heb gehaald en het daardoor dus echt prachtig valt en totaal niet pluist (voor feestjes/foto's). Verder heb ik mijn haar ook vaak vast, in ene knot of in een vlecht. Borstelen als het droog is is voor mij ook echt een no-go. Gegarandeerd een poedelkapsel.

Wat zou goede shampoo zijn volgens jullie? Ik gebruik nu altijd Andrelon. Mijn hoofdhuid word snel vet en was daardoor 4x per week mijn haar.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:58

KellyR schreef:
@snow white
Welke variant heb je van reken geprobeerd? Ik heb altijd de goude, weet zo uit mijn hoofd niet waar die voor. Soft en nog iets.

Als ik van een andere shampoo af kom heb ik met reden ook een paar x nodig voordat mijn haar gewend is.

Ik heb curvaceous & scalp relief geprobeerd. Wel altijd de fles opgemaakt om te zorgen dat mijn haar wel wat tijd had om eraan te wennen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:58

Ik gebruik iets van inecto ofzo? met kokosnoot geur :')Lekker grote fles, doe er wat langer mee.
Ik wissel af en toe af met Andrelon. Als ik te lang dezelfde gebruik krijg ik jeuk op mijn hoofdhuid. Ik was mijn haar ongeveer drie keer per week. Zou minder kunnen, het wordt niet zo snel vet, maar ik vind het lekker als het fris ruikt haha!
Heb ook periodes dat ik het gewoon iedere dag was, in de zomer vaak ivm zwemmen enzo.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:20

_Snow_White schreef:
KellyR schreef:
@snow white

Ik heb curvaceous & scalp relief geprobeerd. Wel altijd de fles opgemaakt om te zorgen dat mijn haar wel wat tijd had om eraan te wennen.

De scalp is puur op de hoofdhuid gericht en zal dus zo goed als niks voor je haar toevoegen. Carvaceous is wel voor krullend haar. Deze heb je denk ik dan nog gebruikt?
http://www.redken.nl/producten/thuis/ha ... am-shampoo

Ik zelf heb deze
http://www.redken.nl/producten/thuis/ha ... ft/shampoo
Niet specifiek voor krullend haar. Heb ik verder ook niet, wel aardig wat golven.
Zorgt er voor dat het soepel handzaam en glanzend is en dat is het bij mij ook.

De all soft voldoet dus eigenlijk ook meer aan jouw eisen als ik het zo lees dan de Carvaceous
Verder zou je nog kunnen kijken naar de Fizz Dismiss als je haar heel pluizig is(weet niet of dat zo is).
Of wellicht de Diamond oil (+dry).

Anders weet ik het ook niet.

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:25

Ook ik heb lang en dik haar, ongeveer tot mijn onderrug, maar ik heb er eigenlijk niet zo veel last van als de meeste in dit topic... ik draag mijn haar bijna altijd los, was het 2 a 3 keer per week, gebruik iedere dag na het douchen een soort olie van Gliss Kur en s' ochtends wanneer ik mijn haar borstel gebruik ik anti klit. Bij mij werk dit echt prima!
Ik heb geen krullen dus misschien is dat weer heel anders? :o

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:30

KellyR schreef:
De scalp is puur op de hoofdhuid gericht en zal dus zo goed als niks voor je haar toevoegen. Carvaceous is wel voor krullend haar. Deze heb je denk ik dan nog gebruikt?
http://www.redken.nl/producten/thuis/ha ... am-shampoo

Ik zelf heb deze
http://www.redken.nl/producten/thuis/ha ... ft/shampoo
Niet specifiek voor krullend haar. Heb ik verder ook niet, wel aardig wat golven.
Zorgt er voor dat het soepel handzaam en glanzend is en dat is het bij mij ook.

De all soft voldoet dus eigenlijk ook meer aan jouw eisen als ik het zo lees dan de Carvaceous
Verder zou je nog kunnen kijken naar de Fizz Dismiss als je haar heel pluizig is(weet niet of dat zo is).
Of wellicht de Diamond oil (+dry).

Anders weet ik het ook niet.

Ik wil eigenlijk van de H&S af, daarom heb ik de scalp relief geprobeerd. Ik denk namelijk dat de H&S ook wel voor wat droogte zorgt. Ik gebruikt het omdat ik heel veel hoofdschilfers krijg, hoef de H&S een week niet te gebruiken en ik zit weer helemaal onder :(

Ik heb de curvaceous shampoo (no foam) en conditioner samen geprobeerd :)
Andere merken die ik geprobeerd heb: Nioxin, Schwarzkopf (salonlijn), Wella & Bed Head.

Ik woon wel in Canada, dus het kan zijn dat de producten iets verschillen.
Ik ben ook nog steeds student, dus ik heb helaas een beetje een gelimiteerd budget.

De pluizigheid valt in de winter wel mee, maar nu dat de zomerse luchtvochtigheid er weer is & ik sowieso vaker mijn haar moet wassen begin ik idd weer een heksenkapsel te krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:36

Ts, hele goede kapper zoeken, stuk er af en dan als conditioner uitwijken naar de paardenwereld. Cowboy magic detangler, werkt fantastisch.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:43

_Snow_White schreef:
Ik wil eigenlijk van de H&S af, daarom heb ik de scalp relief geprobeerd. Ik denk namelijk dat de H&S ook wel voor wat droogte zorgt. Ik gebruikt het omdat ik heel veel hoofdschilfers krijg, hoef de H&S een week niet te gebruiken en ik zit weer helemaal onder :(

Ik heb de curvaceous shampoo (no foam) en conditioner samen geprobeerd :)
Andere merken die ik geprobeerd heb: Nioxin, Schwarzkopf (salonlijn), Wella & Bed Head.

Ik woon wel in Canada, dus het kan zijn dat de producten iets verschillen.
Ik ben ook nog steeds student, dus ik heb helaas een beetje een gelimiteerd budget.

De pluizigheid valt in de winter wel mee, maar nu dat de zomerse luchtvochtigheid er weer is & ik sowieso vaker mijn haar moet wassen begin ik idd weer een heksenkapsel te krijgen.

Maar ik denk dat je de schilfers krijgt door het gebruik van de H&S eerlijk gezegd.
Het is iets waar je huid aan went, zelfde met smeerseltjes op je gezicht. Zodra je stopt zit je onder de puisten.
Komt puur omdat je huid het zelf niet meer(of iig minder) hoeft te regelen.

Mijn haar deed het verder nog wel aardig op Andrelon. Mijn is dan wel niet zo krullend, maar reageert verder wel het zelfde.

En waar ik ook altijd aan denk als ik mijn pin trek voor zo een fles, ik gebruik zeker 1/3 van wat ik van de andrelon gebruik. Dus uiteindelijk scheelt het me niet zo heel veel.

Verder ook geen idee hoe het in Canada geregeld is, en of je ook nog regelmatig in Europa bent?
Maar in Duitsland hebben ze soms echt hele mooie aanbiedingen.
De oom van mijn vriend woont net over de grens, dus als we dan op bezoek gaan liggen daar mijn flessen, die laat ik bezorgen :o
Je zou ook kunnen vragen of ze het naar Canada versturen, maar ik weet niet of dat het verschil waard is, reiskosten technisch.

Zoals nu hebben ze ook een mooie aanbieding: https://www.cosmo-onlineshop.de/marken/ ... oo-1000-ml
Dit betaal ik voor 300ml fles in NL

Edit: voor Andrelon betaal je +- 17 euro per liter. Dus scheelt dan nog maar een 10tje ipv 50 euro
Edit 2: ik zie nu dat ik wel op een duurdere Andrelon fles klikte :') dus ligt er aan haha
Laatst bijgewerkt door KellyR op 12-06-17 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:44

Hier geen lang dik haar. Maar kort dik haar.
Vroeger was het tot over mijn schouders, maar iedere dag als het warm was liep ik met hoofdpijn rond.
Tot ik het zo beu was en het kort heb laten knippen en dat is altijd zo gebleven.
Laatst met die warme dagen was het al weer te lang geleden dat ik naar de kapper was geweest en hoppa iedere dag hoofdpijn.
Kapper weet dat ze zich bij mij mag uitleven met uitdunnen, wat een verademing is dat iedere keer.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:49

KellyR schreef:
Maar ik denk dat je de schilfers krijgt door het gebruik van de H&S eerlijk gezegd.
Het is iets waar je huid aan went, zelfde met smeerseltjes op je gezicht. Zodra je stopt zit je onder de puisten.

Mijn haar deed het verder nog wel aardig op Andrelon. Mijn is dan wel niet zo krullend, maar reageert verder wel het zelfde.

En waar ik ook altijd aan denk als ik mijn pin trek voor zo een fles, ik gebruik zeker 1/3 van wat ik van de andrelon gebruik. Dus uiteindelijk scheelt het me niet zo heel veel.

Verder ook geen idee hoe het in Canada geregeld is, en of je ook nog regelmatig in Europa bent?
De oom van mijn vriend woont net over de grens, dus als we dan op bezoek gaan liggen daar mijn flessen, die laat ik bezorgen :o
Je zou ook kunnen vragen of ze het naar Canada versturen, maar ik weet niet of dat het verschil waard is, reiskosten technisch.

Zoals nu hebben ze ook een mooie aanbieding: https://www.cosmo-onlineshop.de/marken/ ... oo-1000-ml

Edit: voor Andrelon betaal je +- 17 euro per liter. Dus scheelt dan nog maar een 10tje ipv 50 euro

Ik gebruikte vroeger altijd Andrelon perfecte krul. Helaas kom ik bijna nooit in Nederland (1x per 2 jaar) en hier is zoveel te krijgen dat ik het eigenlijk onzin vind om mijn opa te vragen om shampoo op te sturen :+

Dat dacht ik eerst ook, maar zelfs als ik lange tijd geen H&S gebruik wordt het probleem niet minder. Het is wel erger in de winter dan in de zomer omdat het hier in de winter erg droog/koud is en ik vaker een muts op heb.

Ik krijg de schilfers trouwens ook af en toe in mijn wenkbrauwen, dus ik weet niet of er gewoon iets mis is :')

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:56

_Snow_White schreef:
KellyR schreef:

Ik gebruikte vroeger altijd Andrelon perfecte krul. Helaas kom ik bijna nooit in Nederland (1x per 2 jaar) en hier is zoveel te krijgen dat ik het eigenlijk onzin vind om mijn opa te vragen om shampoo op te sturen :+

Dat dacht ik eerst ook, maar zelfs als ik lange tijd geen H&S gebruik wordt het probleem niet minder. Het is wel erger in de winter dan in de zomer omdat het hier in de winter erg droog/koud is en ik vaker een muts op heb.

Ik krijg de schilfers trouwens ook af en toe in mijn wenkbrauwen, dus ik weet niet of er gewoon iets mis is :')

Duidt ook op droogte van je huid in het algemeen.
Dus simpele dingen als; douche minder warm, zeker in de winter ; drink meer water; omega-3 en andere gezonde vetten.
Van die vetten zou je ook 1 of 2 lepeltjes door je eten kunnen doen. Denk hierbij aan olie van (even van internet geplukt)
Vette vis, zoals sardines, makreel, zalm, haring en tonijn,
Avocado
Cashewnoten,
Walnoten,
Amandelen,
Olijfolie.

Amandelolie is ook heel goed voor sterke nagels weet ik uit ervaring :o

En natuurlijk, was je haar niet te vaak! probeer het te minimaliseren tot 2x per week. Kapper ziet het liever zelfs 1x per week.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:57

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:06

KellyR schreef:
Duidt ook op droogte van je huid in het algemeen.
Dus simpele dingen als; douche minder warm, zeker in de winter ; drink meer water; omega-3 en andere gezonde vetten.
Van die vetten zou je ook 1 of 2 lepeltjes door je eten kunnen doen. Denk hierbij aan olie van (even van internet geplukt)
Vette vis, zoals sardines, makreel, zalm, haring en tonijn,
Avocado
Cashewnoten,
Walnoten,
Amandelen,
Olijfolie.

Amandelolie is ook heel goed voor sterke nagels weet ik uit ervaring :o

En natuurlijk, was je haar niet te vaak! probeer het te minimaliseren tot 2x per week. Kapper ziet het liever zelfs 1x per week.

Ik douche altijd met lauwwarm water, val flauw als ik te warm douche.
Meer vis kan ik wel proberen, hoeveelheid water & noten zit wel goed denk ik.
Ik heb wel Reuma + wat andere aandoeningen, dus daar kan het misschien ook mee te maken hebben nu dat ik erover denk.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:06

Zoals beloofd een foto van mijn haar.
Dit is mijn ochtend kapsel :D , beetje droog, en slag van de vlecht waarmee ik slaap.
Normaal heb ik stijl haar.

Afbeelding

Mijn haar is al 2 x gedoneerd aan stichting Haarwensen. En zoals het nu is kan het alweer ruim gedoneerd worden. Echter laat ik het voorlopig zo.

Net las ik iemand die bang was dat mensen voor de grap een keer je haar er af wilden knippen. Ik heb een keer tijdens het stappen gehad dat een wildvreemde een aansteker er bij hield.. brrr.. dan heb ik toch liever mensen die vragen of het echt is of niet.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:15

Danique schreef:
Nikilover, uiteraard, niet iedereen z'n kapsel wordt er beter van maar ik denk toch bij 75% van de foto's die ik bedoel wel, puur omdat de onderkant gewoon dood is. Ik bedoelde meer dat ik niet begrijp dat meiden hun haar zo dood laten hangen omdat ze lang haar zo mooi vinden. Knip er nu een groot stuk af en dan hoef je daarna alleen nog regelmatig de puntjes eraf te halen...

Over olieen en cremes etc. kan ik niets zeggen omdat dat voor iedereen anders werkt natuurlijk. En misschien komt het wel door voeding of te weinig drinken. Als ik te weinig drink is mijn gezicht en mijn haar echt helemaal verpest. Als ik genoeg drink heb ik een redelijk egale huid in zit mijn haar ook een stuk mooier.

Dan moet iedereen z'n kop kaal gaan knippen, want haar is sowieso dood.. ook alles wat boven aan zit :+