Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
estja schreef:Ik schreef het een paar pagina's geleden al maar ook hier staat de vrije school erom bekend dat er veel kinderen heen gaan die in een reguliere school niet mee zouden komen. Zal vast niet bij iedere vs zo zijn maar die wat ik ken dus wel.
Roquen schreef:Voor een leerkracht, heb je daar wel een heel groot misverstand te pakken over het vrije school onderwijs...Ik heb vanaf mijn 6e tot mijn 18e op de vrije school gezeten, niks geen elke vrijdag in het bos spelen.
lieveli schreef:Ik denk dat er rotte vrije scholen zijn en hele fijne openbare. Een bepaald systeem aanhangen zegt nog niet zoveel over de sfeer of de kunde van de leraren. Dat ik de vrije school waar ik zelf stage heb gelopen heel fijn vindt, wil niet zeggen dat het nog een fijne school is tegen de tijd dat Caligula er aan toe is.
eclair98 schreef:Even inhaken over de vrije school, maar mijn moeder is lerares en heeft op meerdere vrije scholen gewerkt. Er zijn een groot aantal pluspunten (!!) maar ze heeft van de andere kant ook erg veel nadelen meegemaakt (ik ga hier op internet niet te veel over uitweiden), maar denk dan bijv. aan het feit dat er erg veel leerlingen naar toe gaan die niet mee kunnen komen op 'normaal' onderwijs. En dit zorgt voor rare balansen in de klas en rare omgangsnormen die er soms kunnen heersen.
tengeltje11 schreef:maar wat is de meerwaarde voor bv een kleuter of zelfs 8-jarig kind om met een of ander creatief programma op een tablet bezig te zijn op school?
Shenavallie schreef:Bob1976 schreef:Bidden met een kaarsje er bij, worden ze niet slechter van hoor! Zelf heb ik ook op een christelijke school gezeten en denk dat ik juist ruimdenkend geworden ben. Vind het zelf altijd zo stom als een kind niet weet wat er met pasen of pinksteren gevierd wordt. (en dan hoeven ze het dus niet te geloven). Verder vind ik praktisch denken ook belangrijk. Zitten er vriendjes op die school? Of moet jouw kind als enige met een busje of de auto naar school? En je weet denk ik pas hoe het op de school is, als je kind er een jaar op zit. Plannen is niet slecht voor een kind, over het algemeen vinden ze structuur juist erg fijn.
Zwaar off-topic wellicht, maar op de basisschool vertellen ze alleen het christelijke verhaal ervan. Niet de oorspronkelijke viering en dat vinden wij dan weer jammer. Ruimdenkend hoef je echt niet alleen te zijn als je een religieuze school hebt gevolgd.
NatasjavE schreef:tengeltje11 schreef:maar wat is de meerwaarde voor bv een kleuter of zelfs 8-jarig kind om met een of ander creatief programma op een tablet bezig te zijn op school?
De meer waarde kan erin zitten dat hij een leesbare toets kan afleveren.
(Voor de 8 jarige)