Grote fout bank; herstellen willen ze niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 13:02

Popke schreef:
Je bent toendertijd samen met je ex bij de bank geweest om jullie adres daar door te geven. Als je samen op een adres komt te staan dan sta je toch als samenwonend?
Mocht je ex of jij naar de bank zou zijn gegaan om het adres te wijzigen dan zou de bankmedewerker gevraagd hebben of er personen mee verhuizen.
Online is de optie meeverhuizen waarschijnlijk door je ex gewoon aangevinkt.

Er wonen wel vaker mensen op 1 adres, dat wil niet zeggen dat ze gelijk als "samenwonend" gezien moeten worden. Wij hebben dat niet aangegeven, dat is dus door de bank zélf gedaan.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 13:03

Sclimpre schreef:
hesterve schreef:

misschien dat jou bank dat regelmatig vraagt maar mijn bank iig niet...

Dit krijg ik te zien wanneer ik mijn homebanking opstart:

Zijn uw persoonlijke gegevens nog juist?
U kunt ze hier nakijken en indien nodig verbeteren of aanvullen via de knop 'Aanpassen'.

Ik negeer dat altijd, maar dan kan ik achteraf ook niet gaan klagen wanneer blijkt dat er iets niet juist is in ijn gegevens, ze hebben het nl. vaak genoeg gevraad om het na te kijken.

Dat krijg ik dus niet :n
Ben erg zuinig op mijn gegevens en privacy en controleer dat soort dingen ook altijd. :o

Myfairytale

Re: Grote fout bank; herstellen willen ze niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 13:13

Jennyj01: Waardeloos inderdaad! Mowt niet kunnen op deze manier.

WowAmigo: Begrijp best dat het soms als vervelend overkomt, maar zeker met bijv financiële zaken wel beter!

Emerald: Ben ik ook wel van plan. Wilde ze een paar dagen geven om het netjes op te lossen en de klachtenprocedure te volgen.

Anoeska: Dat doe ik ook. Maar het wordt kennelijk niet (naar tevredenheid) opgelost. Zeker door de onprofessionele communicatie ben ik wel van plan om verder te gaan.

danielle_s: dat moet 2017 zijn. Half mei is het doorgegeven begreep ik. Normaal gesproken ontvang ik op 24e mijn post, maar nu niets ontvangen.
Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken. Is wel een soort van datalek, maar weet niet of het in het algemeen ernstig genoeg is om te melden.

smit_ilse: Jij begrijpt precies hoe het voelt!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:53

Heel vervelend zoiets ts. Ik voel met je mee. Dan zit je met een relatiebreuk en krijg je deze ellende er ook nog bij.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:31

Myfairytale schreef:
Popke schreef:
Je bent toendertijd samen met je ex bij de bank geweest om jullie adres daar door te geven. Als je samen op een adres komt te staan dan sta je toch als samenwonend?
Mocht je ex of jij naar de bank zou zijn gegaan om het adres te wijzigen dan zou de bankmedewerker gevraagd hebben of er personen mee verhuizen.
Online is de optie meeverhuizen waarschijnlijk door je ex gewoon aangevinkt.

Er wonen wel vaker mensen op 1 adres, dat wil niet zeggen dat ze gelijk als "samenwonend" gezien moeten worden. Wij hebben dat niet aangegeven, dat is dus door de bank zélf gedaan.

Volgens mij wordt het "voordeurdeler"genoemd als je samen op een adres woont.Ook als je geen relatie hebt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 15:00

Dank je Anjali!

Lijkt mij ook, dat het niet zomaar aangenomen kan worden dat je samenwonend bent, Zeker niet als het niet aangegeven is en beide "hoofdkantoren" zich in een andere provincie bevonden.

Ik heb inmiddels contact gehad met de bankmedewerker en het is alleen maar verder geëscaleerd helaas.

Ook heb ik contact gehad met 2 personen die in de bankwereld ervaring hebben en zij raden mij beiden aan om een klacht neer te leggen bij de Kifid.
Aangezien de bankmedewerker en ik er niet uitkomen is dit helaas mijn volgende stap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:06

Maar TS, als het via internetbankieren is gewijzigd en dus met jouw pas op de een of andere manier is gewijzigd, mag zo'n bank er toch vanuit gaan dat jij dat bent? Ze hebben het ook telefonisch voor je terug gedraaid zonder enige vorm van identificatie maar je zou net zo goed de buurvrouw kunnen zijn, dat weten zij niet, daar val je echter niet over.

Vandaar dat ik zeg, als het via internetbankieren is gebeurd en jullie elkaar niet kunnen luchten of zien én hij in de financiele ellende zit, denk ik eerder dat je je ex even moet aankijken ipv de bank. Die gegevens wijzigen zichzelf niet vanzelf en met de pas van een ander kan je echt niet van t een op t andere moment een adreswijziging doorsturen. Ik zou dus toch eerder denken dat je ex meer gegevens van je wist dan je zelf dacht.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 16:12

Anoniem schreef:
Maar TS, als het via internetbankieren is gewijzigd en dus met jouw pas op de een of andere manier is gewijzigd, mag zo'n bank er toch vanuit gaan dat jij dat bent? Ze hebben het ook telefonisch voor je terug gedraaid zonder enige vorm van identificatie maar je zou net zo goed de buurvrouw kunnen zijn, dat weten zij niet, daar val je echter niet over.

Vandaar dat ik zeg, als het via internetbankieren is gebeurd en jullie elkaar niet kunnen luchten of zien én hij in de financiele ellende zit, denk ik eerder dat je je ex even moet aankijken ipv de bank. Die gegevens wijzigen zichzelf niet vanzelf en met de pas van een ander kan je echt niet van t een op t andere moment een adreswijziging doorsturen. Ik zou dus toch eerder denken dat je ex meer gegevens van je wist dan je zelf dacht.

Maar het is dus niet met mijn pas gebeurd, dat is het ellendige. Als dat zo was, dan had ik dat natuurlijk begrepen en lag de schuld bij mijn ex.

Maar hij kan onmogelijk mijn pas gehad hebben. Tenzij hij een nieuwe aangevraagd zou hebben, maar neem aan dat de oude dan geblokkeerd wordt.

Je hebt gelijk dat ik er niet over val dat ze het direct terug gedraaid hebben. Dat is omdat het naar het ouder adres terug is gegaan en niet naar een nieuwe. En ik denk dat ze wel aan mij gehoord hebben dat het menens was. Had ik langs moeten komen, dan had ik naar de andere provincie gemoeten. Maar dat had ik alsnog begrepen, dat ze zo'n fout niet nogmaals maken.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:21

Myfairytale schreef:
Dank je Anjali!

Lijkt mij ook, dat het niet zomaar aangenomen kan worden dat je samenwonend bent, Zeker niet als het niet aangegeven is en beide "hoofdkantoren" zich in een andere provincie bevonden.

Ik heb inmiddels contact gehad met de bankmedewerker en het is alleen maar verder geëscaleerd helaas.

Ook heb ik contact gehad met 2 personen die in de bankwereld ervaring hebben en zij raden mij beiden aan om een klacht neer te leggen bij de Kifid.
Aangezien de bankmedewerker en ik er niet uitkomen is dit helaas mijn volgende stap.

Ik hoop dat je "ons" op de hoogte houdt, want banken en fouten toegeven gaan vaak niet samen.
Je zal niet de eerste en helaas niet de laatste die daar last van heeft.
Ik hoop dat ze hun fout gaan toegeven aan jou en er een oplossing komt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 16:54

sneeuwpop schreef:
Myfairytale schreef:
Dank je Anjali!

Ik hoop dat je "ons" op de hoogte houdt, want banken en fouten toegeven gaan vaak niet samen.
Je zal niet de eerste en helaas niet de laatste die daar last van heeft.
Ik hoop dat ze hun fout gaan toegeven aan jou en er een oplossing komt.

Dank je sneeuwpop.
Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden. Zal even duren misschien, gaat allemaal niet zo snel. ;)
Ik ben er ook bang voor dat ze hun fout nooit toe zullen geven. Maar dan heb ik er in ieder geval alles aan gedaan dat zoiets niet weer kan gebeuren, bij niemand.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:59

Even nog over mijn reactie, ik begrijp dus inmiddels volledig waarom dit soort beveiligingen erop -zouden moeten- zitten!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:08

Hee ik heb je topic doorgelezen, heb je je inmiddels al uitgeschreven? Of heb ik dat gemist

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 17:12

01San schreef:
Hee ik heb je topic doorgelezen, heb je je inmiddels al uitgeschreven? Of heb ik dat gemist

Ik heb momenteel mijn financiën ergens anders onder gebracht, zodat mijn ex, hoe dan ook, er niet bij zou kunnen komen en omdat ik niet tevreden ben met de gang van zaken. Het vertrouwen in deze bank is teveel beschadigd.

Ik heb momenteel mijn -lege- rekeningen nog wel daar, om de klacht af te kunnen handelen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:14

Snap ik, goed geregeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:06

Hou je incasso's in de gaten vanwege storno's. Je kan dan gelijk de boel alsnog aanpassen en zelf zsm overmaken. Dus geen herinneringen afwachten, want die kosten vaak extra geld.
Succes
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-06-17 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:07

Myfairytale schreef:
Anoniem schreef:

Maar hij kan onmogelijk mijn pas gehad hebben. Tenzij hij een nieuwe aangevraagd zou hebben, maar neem aan dat de oude dan geblokkeerd wordt.

Dat zou ik toch maar even navragen, hoeveel passen er op jouw rekeningnummer zijn uitgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:17

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-22 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:20

Morganlefay schreef:
Hou je incasso's in de gaten vanwege storno's. Je kan dan gelijk de boel alsnog aanpassen en zelf zsm overmaken. Dus geen herinneringen afwachten, want die kosten vaak extra geld.
Succes

Als ze van de overstapservice gebruik maakt dan worden incasso's doorgerouteerd :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 18:52

Morganlefay schreef:
Succes

Goede tip, dank je!

Vraag heb ik ook voor de zekerheid gesteld Kinke, ik wacht op antwoord. ;)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 19:01

Partyflappel schreef:
Als financieel dienstverlener mag je helemaal nergens vanuit gaan. Ik werk bij een grote zorgverzekeraar en als ons zoiets zou overkomen zouden we flink op onze flikker krijgen. Dit is is gewoon wet persoonsbescherming en ik zou ook zeker een klacht bij het kifid neerleggen.

De fout an sich vind ik al heel erg.
Maar de nonchalante en zeer onprofessionele communicatie vind ik helemaal stuitend.

Daarom dien ik vanwege de fout een klacht in bij het Kifid en via een tuchtcollege ga ik het gedrag van de medewerker aankaarten.
Als ze het direct adequaat opgelost hadden en er een excuses was gekomen, had ik dit niet gedaan, dan had ik daar genoegen mee genomen.
Maar om ook alle andere klanten te behoeden voor deze fout en vooral het gedrag, ga ik er wel werk van maken.

Ik kom nu waarschijnlijk over als een echte bitch, maar ik ben ook iemand die rustig tegen een medewerker (van wat dan ook) een compliment maakt. Bijvoorbeeld over de bediening.
Ik heb dat onlangs nog gedaan in een restaurant. Heb het bij het personeelslid zelf én de manager aangegeven dat wij enorm leuk en vriendelijk geholpen waren door een dame en dat we blij verrast waren door haar hartelijkheid. Bleek dat het pas haar 2e dag was. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:03

Century schreef:
Morganlefay schreef:
Succes

Als ze van de overstapservice gebruik maakt dan worden incasso's doorgerouteerd :)

Geloof niet dat dit een topic is over een overstapservice traject :D

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:26

Morganlefay schreef:
Succes

Men mag bij de eerste herinnering nog geen extra kosten in rekening brengen. In de eerste herinnering hoort een aankondiging te staan dat er als je niet binnen 14 dagen betaalt er incassokosten in rekening gebracht mogen worden. Zo'n vaart gaat het 'kost extra geld' dus niet lopen. :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:34

Ik werk zelf in de financiële dienstverlening en kifid kan je nu absoluut nog niet naartoe. Eerst de klachtènprocedure bij je bank doorlopen. Pas als je daarna niet tevreden bent kan je bij t kifid terecht.

Een klachtenprocedure is trouwens niet een melding op fb maken. Of bellen of mailen met een medewerker.

Ik neem aan dat je bij de RB zit? Je kan op hun website door in te loggen een officiële klacht indienen. Of je kan een pdf downloaden en die invullen.

Als bekenden van je uit de financiële wereld je adviseren om meteen naar t kifid te gaan zou ik alles wat die personen zeggen maar met n korrel zout nemen. Zijn dan niet echt deskundige medewerkers.

Zie hieronder de site van t kifid
Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:43

Morganlefay schreef:
Century schreef:

Geloof niet dat dit een topic is over een overstapservice traject :D

Nee, dat klopt, maar ik bedoelde gewoon dat als je overstapt naar een andere bank met de overstapservice dat ook incasso's doorgerouteerd worden. Dan hoef je niet bang te zijn dat ze op je oude rekening blijven afschrijven. Ik weet niet hoe de TS is overgestapt, maar wilde dat even noemen.
Misschien begrijp ik het verkeerd?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 20:05

Tango1979 schreef:
Ik werk zelf in de financiële dienstverlening en kifid kan je nu absoluut nog niet naartoe. Eerst de klachtènprocedure bij je bank doorlopen. Pas als je daarna niet tevreden bent kan je bij t kifid terecht.

Een klachtenprocedure is trouwens niet een melding op fb maken. Of bellen of mailen met een medewerker.

Ik neem aan dat je bij de RB zit? Je kan op hun website door in te loggen een officiële klacht indienen. Of je kan een pdf downloaden en die invullen.

Als bekenden van je uit de financiële wereld je adviseren om meteen naar t kifid te gaan zou ik alles wat die personen zeggen maar met n korrel zout nemen. Zijn dan niet echt deskundige medewerkers.

Zie hieronder de site van t kifid
[ [url=m/UJswP9.png]Afbeelding[/url] ]

Dat heb ik dus ook gedaan.
Ik heb het via de betreffende medewerker, de klantenservice via een privébercht én via een officiële klacht via de website ingediend. De medewerker geeft doodleuk aan dat hij zag dat ik dat gedaan had. Echter kreeg ik met niemand anders contact, omdat het kennelijk steeds naar hem terug ging. Dat heb ik ook allemaal in mijn posts gezet.
Hoeveel meer en wat moet ik volgens jou dan nog doen?

Ik neem het advies van de mensen die mij geholpen hebben zeer serieus, temeer omdat alle stappen doorlopen zijn.

Omdat ik de officiële klacht in heb gediend, zag ik ook de mogelijkheid tot het indienen van een klacht bij het tuchtrecht voor banken. Dat gaat puur over het gedrag van de medewerker. Ik heb dat doorgenomen en het checklistje ingevuld om te beoordelen of ik überhaupt wel een klacht in kon dienen. En dat is wel mogelijk.

Edit: ik geloof ten zeerste dat zij compatibeler zijn dan die bepaalde medewerker.